Islamcursus

12-11-2012 10:08 740 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... ursus-voor-iedereen.dhtml

Weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken. Aan de ene kant denk ik: oke, het is misschien wel leerzaam en het kan helpen om vooroordelen weg te nemen. Aan de andere kant denk ik: er zijn zat cursussen die zij kunnen volgen. Homofobie, Nederlandse taal e.d.

Wat vinden jullie ervan?
quote:elninjoo schreef op 12 november 2012 @ 14:36:

[...]

Als zij naar 'n islamitisch land geemigreerd was, zou ik je gelijk geven. Dan hoor je je idd te verdiepen in de cultuur waar je verblijft. Maar hier is 't omgekeerde wereld. Hier zouden de moslims zich beter 'ns wat verdiepen in de westerse cultuur en onze normen en waarden én zich tevens aanpassen ipv andersom.

Zet je schrap want wat ik jou nu ga vertellen zal jouw wereld op haar grondvesten doen schudden...

Het feit dat iemand zich in andermans cultuur verdiept heeft met de verruiming van de geest te maken, niet met wie zich hoort aan te passen aan wie.

Zo, die kun je mooi even in je zak steken!
quote:martyr schreef op 12 november 2012 @ 14:47:

[...]

Zet je schrap want wat ik jou nu ga vertellen zal jouw wereld op haar grondvesten doen schudden...

Het feit dat iemand zich in andermans cultuur verdiept heeft met de verruiming van de geest te maken, niet met wie zich hoort aan te passen aan wie.

Zo, die kun je mooi even in je zak steken!

Je vind het dus niet nodig dat moslims zich in de westerse cultuur verdiepen maar zou wel graag zien dat westerlingen dat wel bij jullie doen?

En zou jij 't kunnen waarderen dat westerlingen naar 'n moslimland emigreren maar daar gewoon hun goddeloze westerse gang gaan zonder zich aan te passen aan de daar heersende mores?
ben ik ook wel benieuwd naar Elninjo..
Ik denk persoonlijk dat er erg veel Van de problemen ontstaan in de gezinnen waarbij de ouders niet in nederland geboren zijn, niet tussen nederlanders werken en die vaak de taal ook niet goed spreken. De kinderen zien thuis een hele andere wereld dan buitenshuis. Thuis mogen er erg veel dingen niet, waarvan ze zien dat deze dingen buitenshuis wel gebeuren waardoor ze tegen enorme tegenstrijdigheden oplopen en het ook zo kunnen zien dat er hier in nl erg veel mensen zondigen. Zeker voor pubers is dit erg lastig en slaan een beetje door als zij zonder hun familie zijn.

Ik denk hierdoor dat een volgende generatie al een stuk minder problemen zal hebben en de problemen daardoor vanzelf grotendeels verdwijnen.

Hoe denken jullie daarover?

En ik denk dat een cursus geen kwaad kan voor degene die interesse hebben. Maar ik denk ook dat degene die interresse hebben al veel zelf weten of in ieder geval niet erg haatdragend zijn tegenover moslims.
quote:Twinkle1001 schreef op 12 november 2012 @ 14:39:

[...]

'Grappig' en 'tegelijk triest'? Het mag wel wat minder hoor.

In de quote waar ik op reageer staat nergens hoe je dat 'hater' bedoelt. Je beweert dat iemand die z'n kinderen niet op islamcursus wil sturen, ze opvoedt met 'haat' en 'haatdragend' is.

Waarom vind je dat?

.

Laat me het jou nog es uitleggen. Malu3 vindt dat ik een 'niemand' en een vrouwenhater ben omdat ik moslim ben. Dat maakt haar in mijn ogen een hater. Dat dat soort uitspraken als normaal worden beschouwd hier maar dat de wereld opeens wel te klein is aan ik iemand een cursusje aanraad. Nog steeds even grappig dat jij daar overheen las, en nog steeds even triest.

Ik raadde haar aan haar kinderen niet met diezelfde verzuring op te voeden waarmee zij de wereld door haar ogen ziet. Een manier om dit te doen was door haar kinderen iets bij te brengen over de Islam waardoor zij met hun eigen ogen kunnen zien dat moslim wel degelijk mensen zijn en niet per definitie vrouwenhaters zijn.
Het gaat hier dus ook om raadsleden, en niet de gewone burger.

Snap niet dat zoveel mensen zich meteen aangevallen voelen?
quote:elninjoo schreef op 12 november 2012 @ 14:50:

[...]

Je vind het dus niet nodig dat moslims zich in de westerse cultuur verdiepen maar zou wel graag zien dat westerlingen dat wel bij jullie doen?

Wat hebben jullie toch op deze site. Iedereen trekt zijn of haar eigen scheve conclusies. Waar baseer jij op dat ik het niet nodig acht dat moslims zich niet hoeven te verdiepen in de westerse cultuur? Waar heb ik zoiets gezegd?

quote:En zou jij 't kunnen waarderen dat westerlingen naar 'n moslimland emigreren maar daar gewoon hun goddeloze westerse gang gaan zonder zich aan te passen aan de daar heersende mores?Je zegt dat alsof dat nog niet gebeurt. Maar wat kan mij het schelen dat westerlingen in moslimlanden door het leven gaan als atheisten?
quote:Hoe denken jullie daarover?

Vind ik niet. Bij mij persoonlijk dan.

Ik mocht altijd meer dan m'n vriendjes en vriendinnetjes.

Ik vind alleen een islam cursus een beetje vaag klinken. Islam heeft zoveel stromingen. En is ook per cultuur anders. Denk dat een cursus een beetje ontoereikend is voor iemand die echt geïnteresseerd is.
quote:Beauke schreef op 12 november 2012 @ 14:59:

Het gaat hier dus ook om raadsleden, en niet de gewone burger.

Snap niet dat zoveel mensen zich meteen aangevallen voelen?Omdat zij onze vertegenwoordigers zijn en zij zich belachelijk maken door hun knieval voor de moslimcultuur. Evenals het theedrinken met [...] van die andere imbeciel.
quote:martyr schreef op 12 november 2012 @ 14:56:

[...]

Ik raadde haar aan haar kinderen niet met diezelfde verzuring op te voeden waarmee zij de wereld door haar ogen ziet. Een manier om dit te doen was door haar kinderen iets bij te brengen over de Islam waardoor zij met hun eigen ogen kunnen zien dat moslim wel degelijk mensen zijn en niet per definitie vrouwenhaters zijn.

Dus door een cursus islam te doen, kunnen mensen leren dat moslims mensen zijn?

Dat soort dingen kun je volgens mij niet leren uit een cursus over een papieren boek. Of de koran, zo je wilt. Dan kun je beter samen een potje voetballen of iets dergelijks.

.
Ik zie hier wel enge dingen voorbij komen hoor.

Ik werk met islamieten en kwam er pas achter dat ze islamitisch zijn, toen ze aan de Ramadan deden. Daarvoor was het helemaal geen item. Net als andere geloven van anderen geen item is aan de koffie/lunchtafel. Ik werd bovendien net zo behandeld als m'n mannelijke collega's.

Mensen die 'eng' in hun geloof zitten, heb je overal. Niet alleen bij islamieten.
Later is nu
quote:elninjoo schreef op 12 november 2012 @ 15:04:

[...]

Omdat zij onze vertegenwoordigers zijn en zij zich belachelijk maken door hun knieval voor de moslimcultuur. Evenals het theedrinken met [...] van die andere imbeciel.

Waarom zie jij een verdieping in meteen als een knieval? Denk jij nu werkelijk dat mensen die voor de gemeente werken en bij allerlei projecten voor burgers betrokken zijn zich niet in allerlei culturen en zaken moeten verdiepen? Dus ja, ook voor de kerkgangers om de hoek.

Of de Jehova-Getuigen. En vast ook wel heel andere zaken, zoals tienermoeders, mensen met schulden, verslaafden enz enz enz enz

En wat bedoel je met 'die andere imbeciel'?
quote:elninjoo schreef op 12 november 2012 @ 14:50:

En zou jij 't kunnen waarderen dat westerlingen naar 'n moslimland emigreren maar daar gewoon hun goddeloze westerse gang gaan zonder zich aan te passen aan de daar heersende mores?Als ze dat doen, lopen ze heel snel tegen de religieuze politie (moellahs) aan. Moest denken aan een waargebeurde film. Een vrouw had zich niet goed bedekt en liep in Iran over straat. Plotseling stopte een auto en er stapten twee mannen en twee gesluierde vrouwen uit met mitrailleurs die daarmee dreigend zaten te zwaaien. Ze wist niet hoe snel zij haar hoofddoek moest fatsoeneren.
World of Warcraft: Legion
reacties van elninjo moet je echt niet serieus nemen. [...] Sta op en ga aan het werk ipv hier op het forum te leven. [...]. sjonge sjonge, kga het uwv aanraden eens een kijkje te nemen op dit forum en de werklozen eens onder de loep te nemen. Geen zin om te werken, maar wel de hele dag rondhangen op de viva.

Ontopic: leef en laat leven!! dus wie een cursus wil volgen, go ahead en wie niet ; niemand verplicht je dus doe rustig aan.sommige reageren hier alsof ze verplicht zijn.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-11-2012 16:38
Reden: op de man
% gewijzigd
quote:hans66 schreef op 12 november 2012 @ 15:16:

[...]

Als ze dat doen, lopen ze heel snel tegen de religieuze politie (moellahs) aan. Moest denken aan een waargebeurde film. Een vrouw had zich niet goed bedekt en liep in Iran over straat. Plotseling stopte een auto uit en er stapten twee mannen en twee gesluierde vrouwen uit met mitrailleurs die daarmee dreigend zaten te zwaaien. Ze wist niet hoe snel zij haar hoofddoek moest fatsoeneren.Wat heeft de situatie in Iran te maken met dit?
quote:martyr schreef op 12 november 2012 @ 14:34:

[...]

Zo zit de vork niet in de steel. Je bent een hater als je zonder iemand persoonlijk te kennen zegt dat hij een vrouwenhater is en hier in Nederland 'niemand' is enkel vanwege het feit dat hij moslim is. Grappig dat je daar overheen leest en tegelijkertijd ook heel triest.Kun je even laten zien waar ik dat gezegd heb? Ik heb nergens gezegd dat je een vrouwenhater bent en dat je 'niemand' bent omdat je een moslim bent. Je rukt mijn reacties zoals gewoonlijk weer volledig uit zijn verband.
Beauke,

Het gaat om de opmerking van Elninjoo:

quote:En zou jij 't kunnen waarderen dat westerlingen naar 'n moslimland emigreren maar daar gewoon hun goddeloze westerse gang gaan zonder zich aan te passen aan de daar heersende mores?Men vindt dat er begrip moet zijn voor de moslims en in zekere zin is dat zo. Maar omgekeerd is dat begrip er niet. Dat wilde Elninjoo aantonen, en ik gaf daarvan een voorbeeld. Alle vrouwen, moslima of niet, moeten zich sluieren met een chador, een nikab of met een burqa in die landen.
quote:martyr schreef op 12 november 2012 @ 14:56:

[...]

Laat me het jou nog es uitleggen. Malu3 vindt dat ik een 'niemand' en een vrouwenhater ben omdat ik moslim ben. Dat maakt haar in mijn ogen een hater. Dat dat soort uitspraken als normaal worden beschouwd hier maar dat de wereld opeens wel te klein is aan ik iemand een cursusje aanraad. Nog steeds even grappig dat jij daar overheen las, en nog steeds even triest.

Ik raadde haar aan haar kinderen niet met diezelfde verzuring op te voeden waarmee zij de wereld door haar ogen ziet. Een manier om dit te doen was door haar kinderen iets bij te brengen over de Islam waardoor zij met hun eigen ogen kunnen zien dat moslim wel degelijk mensen zijn en niet per definitie vrouwenhaters zijn.Malu vindt helemaal niet dat je een 'niemand' en een vrouwenhater bent omdat je moslim bent. Zie mijn voorlaatste post.
quote:hans66 schreef op 12 november 2012 @ 15:27:

Beauke,

Het gaat om de opmerking van Elninjoo:

[...]

Men vindt dat er begrip moet zijn voor de moslims en in zekere zin is dat zo. Maar omgekeerd is dat begrip er niet. Dat wilde Elninjoo aantonen, en ik gaf daarvan een voorbeeld. Alle vrouwen, moslima of niet, moeten zich sluieren met een chador, een nikab of met een burqa in die landen.

In welke landen Hans?

Ik heb nog in Turkije in bikini op het strand gelegen dit jaar.

Iran en Saudi-Arabie zijn zo'n beetje het uiterste, maar in veel andere landen kun je als vrouw best zonder hoofddoek, chador of nikab rondlopen.
quote:faracha schreef op 12 november 2012 @ 15:19:

r[...] Sta op en ga aan het werk ipv hier op het forum te leven. [...], kga het uwv aanraden eens een kijkje te nemen op dit forum en de werklozen eens onder de loep te nemen. Geen zin om te werken, maar wel de hele dag rondhangen op de viva.

Ontopic: leef en laat leven!! dus wie een cursus wil volgen, go ahead en wie niet ; niemand verplicht je dus doe rustig aan.sommige reageren hier alsof ze verplicht zijn.Hoezo ? Elninjo heeft gewoon een punt.
Dat zou echt de allerallerlaatste cursus zijn die ik ga volgen!
Het valt me op daar waar islam wordt geroepen elninjo er als de kippen bij is om te discrimineren. Ik mail vanavond naar de redactie van de viva.
quote:faracha schreef op 12 november 2012 @ 15:19:

[...] Sta op en ga aan het werk ipv hier op het forum te leven. [...], kga het uwv aanraden eens een kijkje te nemen op dit forum en de werklozen eens onder de loep te nemen. Geen zin om te werken, maar wel de hele dag rondhangen op de viva.

Ontopic: leef en laat leven!! dus wie een cursus wil volgen, go ahead en wie niet ; niemand verplicht je dus doe rustig aan.sommige reageren hier alsof ze verplicht zijn.Ik doe het niet vaak maar hier heb ik je gestaft vanwege zwaar en onfatsoenlijk op de vrouw man spelen.
quote:Beauke schreef op 12 november 2012 @ 15:30:

In welke landen Hans?

Jij noemt ze zelf op :

quote:Iran en Saudi-Arabie zijn zo'n beetje het uiterste, maar in veel andere landen kun je als vrouw best zonder hoofddoek, chador of nikab rondlopen.
quote:faracha schreef op 12 november 2012 @ 15:33:

Het valt me op daar waar islam wordt geroepen elninjo er als de kippen bij is om te discrimineren. Ik mail vanavond naar de redactie van de viva.Dat heet hier in Nederland je mening mogen geven zonder gestraft te worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven