Entertainment alle pijlers

Zomergasten 2013

28-07-2013 17:34 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, het is eindelijk weer Zomergastentijd!! Dit jaar gepresenteerd door Wilfried de Jong en met zes nieuwe, leuke en interessante gasten!

28 juli: Hans Teeuwen (cabaratier, zanger en acteur)

4 augustus: Nelleke Noordervliet (schrijfster)

11 augustus: Beatrice de Graaf (hoogleraar conflict en veiligheid)

18 augustus: Johan Simons (theaterregisseur)

25 augustus: Wouter Bos (ex-PVDA-lijsttrekker en toekomstig directeur van VU Medisch centrum)

1 september: Daan Roosegaarde (kunstenaar en ontwerper)

Wie heeft er nog meer zin in?
Liever elitair dan een pauper!
quote:Lebowski schreef op 29 juli 2013 @ 10:30:

Oh ik vind dat júist interessant. Misschien leidt het wel tot een heroverweging van wat ik dacht. Of sowieso nadenken over zaken waar ik me normaal niet zo mee bezig houd. Ik vind het fijn als een programma me tot nadenken aanzet. Of napraten.

Wat dat betreft veel interessanter dan een film of serie, want eerlijk, wat heeft het nou voor nut om te gaan zitten kijken naar een bedacht verhaaltje, met bedachte dialogen, met acteurs die in het echte leven heel anders zijn en doen.

Oh, ik houd van programma's die me laten nadenken. Maar dan denk ik aan docu's, reportages waarin feiten worden voorgelegd, onderzoeksreportages, enz. Maar wat een willekeurige zanger (of buurtgenoot, of buschauffeur, enz.) ervan vindt, vind ik niet zo interessant. Tenzij ik in een situatie ben dat ik gewoon direct met een persoon in discussie kan en je dus samen van gedachten kunt wisselen over de materie. Maar passief gaan zitten kijken naar twee mensen wier mening niet beter of slechter is dan die van de buurvrouw of de juffrouw bij de bakker, neuh.

En ja, bedachte verhaaltjes vind ik af en toe ook leuk. Gewoon voor dom vermaak. Vermaak hoort er ook te zijn in het leven.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
De Jong probeerde steeds het 'vrije woord', terug te buigen naar het 'politiek correcte woord' maar dat ging hem niet goed af. Hans Teeuwen had hem in zijn broekzak zitten. Geweldig dat Teeuwen voor Pat Condell gekozen heeft en voor die man (ben zijn naam even kwijt) die feilloos aantoonde dat zr. Theresa verre van heilig was/is.
De film vond ik harstikke leuk.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft een onderzoek ingesteld naar het programma Zomergasten, waar zondagavond een rokende cabaterier Hans Teeuwen te gast was. Dat heeft een woordvoerder van de NVWA maandag gezegd.

De set van Zomergasten is een werkplek en dus mag daar niet worden gerookt. De VPRO, die Zomergasten uitzendt, kan een waarschuwing of een boete krijgen. "Ik wil niet op de zaken vooruit lopen, maar een overtreding van het rookverbod weegt zwaar", zegt de woordvoerder. De VPRO was niet direct bereikbaar voor commentaar.

Gottegottegot
Ik denk dat je Hans Teeuwen beter zelf als presentator kan nemen, bij een interview met een onberispelijk type als Gerdi Verbeet. Of bij kortaangebonden alfamannetjes als Peter R. de Vries, Bram Moskowitz of Willem Holleeder. Dan krijg je wel vuurwerk, denk ik.

Ik hoop dat Wilfried wel iets kan met Wouter Bos. Ik ben namelijk erg benieuwd of er nog meer is dan die eeuwig lachende maar ondertussen enorm verbeten overachiever die ik meende in zijn periode als politicus te hebben gezien. Hij kwam toen tenminste op mij erg gestresst en ongelukkig over.
quote:Ste_ schreef op 29 juli 2013 @ 18:32:

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft een onderzoek ingesteld naar het programma Zomergasten, waar zondagavond een rokende cabaterier Hans Teeuwen te gast was. Dat heeft een woordvoerder van de NVWA maandag gezegd.

De set van Zomergasten is een werkplek en dus mag daar niet worden gerookt. De VPRO, die Zomergasten uitzendt, kan een waarschuwing of een boete krijgen. "Ik wil niet op de zaken vooruit lopen, maar een overtreding van het rookverbod weegt zwaar", zegt de woordvoerder. De VPRO was niet direct bereikbaar voor commentaar.

Gottegottegot
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Jezus.

Roken op tv mag toch sowieso als daar van te voren een vergunning voor gevraagd is? Een aantal jaar terug had Jensen dat ook gedaan voor één van zijn gasten.
quote:Kalliope schreef op 29 juli 2013 @ 18:53:

Roken op tv mag toch sowieso als daar van te voren een vergunning voor gevraagd is?Echt, een vergunning?! Waar hebben we het over mensen.
Ik ben ongeveer halverwege (Ronnie O'Sullivan), de rest bekijk ik vanavond. De fragmenten met Hitchens vond ik erg goed en interessant. De rant van die Pat Nogwat bood veel stof voor een goede discussie maar dat bleef steken ingemeenplaatsen. Leuk om Theo van Gogh weer eens te zien. De clip van Die Antwoord zit nog steeds in mijn hoofd, op zijn minst intrigerend te noemen.

Hans houdt zich erg op de vlakte, Wilfried komt er niet echt door en laat hem veel te makkelijk weer ontsnappen met een flauwe grap of een half antwoord. Het lijkt me ook een heel moeilijke gast om mee te beginnen, vriendelijk maar gepantserd.

Het pak van Wilfried vind ik overigens echt fantastisch.
quote:zoembaya schreef op 30 juli 2013 @ 13:23:

[...]

Het pak van Wilfried vind ik overigens echt fantastisch.

Dat pak was mij nu helemaal niet opgevallen.

Ik mis in de line-up van zomergasten 2013 een captain of industry

(Waarschijnlijk zal ik de enige wel zijn, soit.)
Ik vraag me af of het programma beter af is als het een (half) uur korter zou duren. Nu is het een erg lange zit en wordt het snel saai naar mijn idee. Zeker als de fragmenten niet leuk of boeiend zijn. De fragmenten vind ik persoonlijk vaak tegenvallen, ook voorgaande seizoenen. Af en toe denk ik echt wat is hier in godsnaam leuk/boeiend aan?

Ik krijg ook vaak de indruk dat er een soort 'code' is om niet teveel op privézaken in te gaan om het 'chiq' te houden terwijl dat soms de momenten zijn dat ik denk 'vraag doohoor'. Bijvoorbeeld het aanstaande vaderschap van Hans Theeuwen.

Het is hier vast 'vloeken in de kerk' maar Linda's zomerweek viel mij helemaal niet tegen. Een soort van Zomergasten extra light, maar wel leuk vermaak.
De boete bedraagt 600 euro, en is al verstuurd.

Hans zegt 'm niet te betalen, '' ik heb al 3 uur voor niks opgetreden ''
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Het leek me duidelijk dat Hans Teeuwen geen enkele behoefte had om het over zijn a.s. vaderschap te hebben. Waarom zou hij ook, wat hebben wij met zijn privéleven te maken?

Ik vind het leuke aan Zomergasten juist dat de gasten me op een andere manier naar dingen laten kijken. Ik probeer te zien wat zij zien en vergelijk dat met mijn eigen perceptie. Daarom vind ik HT een goede gast want hij heeft een originele kijk op de wereld en denkt na over de dingen.
quote:zoembaya schreef op 30 juli 2013 @ 18:06:

Daarom vind ik HT een goede gast want hij heeft een originele kijk op de wereld en denkt na over de dingen.Dat is zeker waar, maar daarom is het ook zo jammer dat hij nergens echt iets heel zinnigs over gezegd heeft (afgezien van zijn stokpaardje Islam).
Zo, de rest ook gekeken. Het viel me inderdaad tegen. WdJ liet vaak even een stilte vallen als HT iets had gezegd, in de hoop dat HT dan nog met iets aanvullends zou komen. Maar die gaf geen sjoege of maakte zich ervanaf met een grapje. Volgens mij had WdJ ook helemaal niet door dat HT hem zat te dollen. Het was een beter gesprek geweest als hij HT meer uit zijn tent had gelokt. Ik weet nl zeker dat hij een boel interessants te vertellen heeft.

Ik vrees wel dat Charles Manson nog in mijn nachtmerries gaat opduiken, wat een ontzettend enge man.
quote:Ste_ schreef op 30 juli 2013 @ 19:34:

[...]

Dat is zeker waar, maar daarom is het ook zo jammer dat hij nergens echt iets heel zinnigs over gezegd heeft (afgezien van zijn stokpaardje Islam).Precies. Juist zo interessant en boeiend om originele denkers dieper op zaken te horen doorgaan. HT werd totaal dit uitgedaagd of uitgenodigd dat te doen.
Ik vind dat Hans Teeuwen heel bewust de fragmenten heeft uitgekozen.

Christoffer Hitchens over de onzin van geloven, Moeder Theresa (die alles behalve een heilige was) en Serieus Request over het hypocriete van zogenaamde 'goede doelen'.

Dan natuurlijk Pat Condell en de niet te vermijden gevolgtrekking dat hij aan zelfcensuur doet als het om de islam gaat terwijl hij eigenlijk wel net zo dapper als Condell zou willen zijn en geen blad voor de mond zou willen nemen. De vrijheid van meningsuiting dus die steeds meer in het gedrang komt. Noem dat maar niks.
Malu, de thema's waren interessant en er werden een paar leuke aanzetjes gegeven. Maar het bleef erg aan de oppervlakte. Ik denk dat WdJ de tactiek had om veel te zwijgen en ruimte te bieden aan HT. Maar met zo'n springerig ADHD-type werkt dat gewoon niet, en ik had ook het idee dat HT er een beetje een spelletje van maakte.

Ik vond dus dat er veel gemiste kansen waren, en heb niet zoveel gehoord wat ik niet zelf ook had kunnen bedenken.

Vooral de fragmenten van Hitchens vond ik overigens erg interessant. Ik kende hem niet maar het smaakte naar meer.
Geweldige column van Martine de Jong in De Volkskrant. Het kwam allemaal samen bij de vrijheid van meningsuiting en het doorprikken van goede doelen en Herman van Veen.

http://www.volkskrant.nl/ ... or-verontschuldigen.dhtml
Hafid Bouazza die mag je niet missen:

http://loorschrijft.blogs ... door-constante-vrees.html
Echt leuk, Malu
Ik vind het nu al heel erg leuk. Dit gaat veel cooler worden dan vorige week.
Heb het begin gemist maar kijk nu wel. Leuk fragment dit met Reve.
What a nuanced anxiety
Hannah
Geweldige fragmenten die niet zwart-wit zijn.
What a nuanced anxiety

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven