Verdwenen vliegtuig Malaysia Air

08-03-2014 21:51 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verbaast me dat hier nog geen topic over geopend is!

Ik vind het een heel angstaanjagend verhaal.

Hoe kan zo'n groot vliegtuig nou zomaar verdwijnen en nog steeds niet gevonden zijn?
music is my life
quote:Ikhierhuh schreef op zaterdag 12 april 2014 13:23 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="yasmijn in "Verdwenen vliegtuig Malaysia Air"" class="messagelink">yasmijn schreef op 12 april 2014 @ 13:22</a>:</b>

Vanavond om 22.00 uur op Discovery:

Flight 370</div></blockquote>

Nú al!!?

Ik zal zeker kijken vanavond. Bedankt voor de info. Bedankt! Ik ga ook kijken!
Zwarte doos MH370 piept al 2 dagen niet meer.

MH370-search-teams-stop-listening-black-box-pings
Bah
13-4-14 - 21:04 bron: Sunday Times/Mail Online

'Met vermiste vlucht werd gesmeten als een straaljager'

Met het vermiste Malaysia Airlines toestel, met vluchtnummer MH370, werd omgesprongen alsof het om een straaljager ging. Die conclusie trekken Maleisische militaire onderzoekers op basis van de manoeuvres die nodig waren om de radar te ontwijken. 'Het vliegtuig werd rondgesmeten'.

De deskundigen veronderstellen dat het toestel naar een hoogte van bijna 14 kilometer is geklommen, ruim 3000 meter boven de normale vlieghoogte. Vervolgens is het vliegtuig in een duizelingwekkende vaart gedaald tot een hoogte van zo'n 1.500 meter.

De klim en de daaropvolgende duikvlucht moeten zijn gemaakt kort nadat MH370 het contact met de luchtleiding verbrak. In de ogen van de onderzoekers zijn de vliegbewegingen zo drastisch dat ze als 'opzettelijk' moeten worden gezien. Een woordvoerder zegt tegen The Sunday Times dat MH370 'erg laag vloog en met zeer hoge snelheid' en dat het toestel 'werd bestuurd om radar te ontwijken.'

Dag 37 van tragedie

De onderzoekers presenteren hun nieuwe theorie op het moment waarop gevreesd wordt dat de zoektocht naar de zwarte dozen ten einde loopt. 'We zitten nu op dag 37 van deze tragedie', zegt luchtvaartdeskundige Geoffrey Thomas. 'De batterijen van de bakens worden verondersteld 30 dagen mee te gaan.'

Thomas spreekt de hoop uit dat de zenders het 40 dagen volhouden, maar zegt erbij dat de afgelopen vijf dagen geen duidelijke signalen meer zijn opgevangen. 'We hopen dat we nog één, wellicht twee sterke signalen horen, zodat we het zoekgebied verder kunnen verkleinen.'
Daarin blijven de media zich ook tegenspreken. Eerst werd gesproken over extreem hoog gaan vliegen en later werd gezegd dat er juist gelijk extreem laag gevlogen was. En nu dus weer terug de theorie eerst hoog, dan laag. We zullen de waarheid wel nooit te weten komen. Jammer dat in deze moderne tijd vluchten nog niet standaard gemonitord worden door satellieten.
ma 14 apr 2014, 06:49

Australië zoekt niet meer naar signalen MH370

SYDNEY -

Australische hulpdiensten zoeken niet meer naar signalen uit de zwarte doos van de vermiste Boeing 777 in de Indische Oceaan. Er zal wel een apparaat worden ingezet, de Bluefin-21, die onder water de bodem van de oceaan scant. Dat heeft de Australische coördinator Angus Houston maandag gezegd, meldde de BBC.

Een Chinees schip zoekt naar signalen van de zwarte doos van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines.

Foto: AP

Er is sinds dinsdag geen signaal meer opgepikt uit de zwarte doos, meldde Houston. De batterijen van de zwarte doos zijn mogelijk leeg. Het zoeken met het onderwaterapparaat kan volgens de Australiër een langdurig proces zijn en mogelijk geen resultaat opleveren.

Tussen 5 en 8 april heeft de Australische marine vier keer signalen opgevangen uit de zwarte doos van het vliegtuig die tijdens vlucht MH370 verdween. De Bluefin-21 zal worden ingezet in het gebied waar het laatste signaal is gehoord. Het vliegtuig van Malaysian Airlines verdween 8 maart van de radar. Het toestel had 239 mensen aan boord.

Bron: Televaag.
Duikboot-zoekt-verder-naar-verdwenen-vliegtuig-MH370
http://www.theguardian.co ... -focus-to-underwater-scan
http://english.astroawani ... hoice-richard-quest-29203

Vanaf 00:37 shocking om de Maleisische experts te horen lachen terwijl CNN's Richard Quest een poging doet de vragen die hij krijgt serieus te beantwoorden! Ongelofelijk onbeschoft.
19-4-14 - 09:06 bron: ANP

'Zoektocht MH370 onder water klaar binnen een week'

De zoektocht naar de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines op basis van signalen die mogelijk afkomstig waren van de zwarte doos van het toestel, kan zijn afgerond in vijf tot zeven dagen. Dat hebben de Australische autoriteiten laten weten.

Met een Amerikaanse onbemande onderzeeër wordt de bodem van de Indische Oceaan al dagenlang afgezocht. De huidige zoekplek is een gebied met een straal van tien kilometer rond de plek waar één van de vier 'pings' waarschijnlijk werd uitgezonden. Het ligt ongeveer 2000 kilometer ten westen van de Australische stad Perth.

De leiders van het onderzoek hebben niet gezegd of ze verwachten dat de zoektocht met de onderzeeër nieuwe informatie op zal leveren. Het is bijna 2 weken geleden dat het laatste signaal werd opgevangen. De accu van de zwarte doos is hoogstwaarschijnlijk leeg.

'Kritiek moment'

De Maleisische minister van Transport zei dat zaterdag en zondag een kritiek moment wordt bereikt in de speuractie. 'Het verkleinen van het zoekgebied is een kritieke fase', liet hij weten.

De zoektocht naar vlucht MH370 van Kuala Lumpur naar Peking was tot op heden vruchteloos. Zes missies van de onderwaterrobot leverden niets op. Het is niet duidelijk hoe de zoekactie naar het vliegtuig met 239 mensen aan boord wordt voortgezet als de zoektocht met de onderzeeër ook niets oplevert.
Lees net in de daily mail (Niet de meest respectabele krant, maar ok) dat ze nu misschien toch denken aan een landing ipv crash. http://www.dailymail.co.u ... cean.html#article-2610035
Idd. missesjn daar gaan we weer.

di 22 apr 2014, 23:11

'Vermist vliegtuig mogelijk geland'

Het team dat op zoek is naar het vermiste toestel van Malaysia Airlines houdt rekening met het scenario dat het vliegtuig ergens is geland.

A woman leaves messages of support and hope for passengers of missing Malaysia Airlines MH370 in central Kuala Lumpur

Foto: REUTERS

Dat melden bronnen binnen het internationale team aan New Straits Times. Er wordt op dit moment in de Indische Oceaan gezocht naar het toestel op basis van signalen die mogelijk afkomstig waren van de zwarte doos.

Australische autoriteiten lieten zaterdag weten dat de zoektocht in de oceaan deze week nog wordt afgerond. Er moet naar andere plekken gekeken worden indien het toestel zoek blijft. "Het is niet onmogelijk dat het toestel ergens is geland - of gecrasht - want er is geen enkel brokstuk in de oceaan gevonden dat wordt gelinkt aan de MH370," aldus een bron.

De huidige zoekplek is een gebied met een straal van 10 kilometer rond de plek waar één van de vier 'pings' waarschijnlijk werd uitgezonden. Het ligt ongeveer 2000 kilometer ten westen van de Australische stad Perth.

De Boeing 777 van Malaysia Airlines wordt nu 46 dagen vermist.

Bron: Televaag.
Het is ondenkbaar dat een boeing die van koers verandert, zich niet meer identificeert, van de radar verdwijnt en zo ongeveer een flyby doet langs Diego Garcia onopgemerkt is gebleven en zoveel uur ongestoord kon doorvliegen. Dus is MH370 gewoon conform de protocollen vrij snel uit de lucht geknald. Wat we sindsdien zien is allemaal cover up. Beetje zinloos zoeken voor de vorm en zsm weer allemaal doorlopen mensen.
Bah
quote:573g8b schreef op 23 april 2014 @ 10:09:

Het is ondenkbaar dat een boeing die van koers verandert, zich niet meer identificeert, van de radar verdwijnt en zo ongeveer een flyby doet langs Diego Garcia onopgemerkt is gebleven en zoveel uur ongestoord kon doorvliegen. Dus is MH370 gewoon conform de protocollen vrij snel uit de lucht geknald. Wat we sindsdien zien is allemaal cover up. Beetje zinloos zoeken voor de vorm en zsm weer allemaal doorlopen mensen.Idd. Bah!
Maar het volgende bericht zegt weer iets anders.....

23-4-14 - 12:36 bron: Perth Now

Mogelijke brokstukken MH370 aangespoeld in Australië

Op het meest zuidwestelijke puntje van Australië is materiaal aangespoeld dat mogelijk afkomstig is van het verdwenen vliegtuig van Malaysia Airlines. De Australische autoriteiten onderzoeken de brokstukken en hebben foto's ervan doorgespeeld aan Maleisië en aan vliegtuigbouwer Boeing.

De mogelijke brokstukken van de sinds 8 maart vermiste Boeing 777-200 spoelden gistermiddag aan op een strand bij Augusta, een stadje ruim 300 kilometer ten zuiden van Perth. Het gebied staat bekend als de plek waar de Indische Oceaan en de Antarctische Oceaan samenkomen.

Klinknagels

Onder het aangespoelde materiaal bevindt zich een driehoekige stalen plaat met klinknagels. De spullen zijn volgens nieuwssite Perth Now afgevoerd naar het politiebureau in Busselton waar het werd opgeslagen tot de komst van de Australische Maritieme Veiligheidsautoriteit, gisteravond.

Een woordvoerder van de Australische Onderzoeksraad voor Veiligheid (ATSB) bevestigt tegenover nieuwssite Perth Now dat er foto's zijn gemaakt van de mogelijke brokstukken van vlucht MH370 en dat het beeldmateriaal voor nader onderzoek is overgemaakt aan de Maleisische autoriteiten en aan de bouwer van het vliegtuig, de Amerikaanse multinational Boeing.

Volgens ATSB-chef Martin Dolan is het 'reuze interessant' om de beelden te bekijken 'omdat we elke aanwijzing serieus nemen'. Toch waarschuwt hij voor al teveel optimisme 'want hoe langer we naar de foto's kijken, hoe minder we onder de indruk zijn.'

Premier Abbott

Het nieuws over het aangespoelde materiaal kwam vlak nadat de premier Tony Abbott had verklaard dat Australië niet zal stoppen met het zoeken naar het vermiste vliegtuig ook al wist de onderwaterrobot het wrak niet te lokaliseren in het gebied in de Indische Oceaan waar het toestel vrijwel zeker crashte.

'Wij zullen niet rusten voordat we alles hebben gedaan wat mensenlijk gezien mogelijk is om dit mysterie te ontrafelen. Australië zal de families van de zes Australische passagiers aan boord van het vliegtuig niet in de steek laten. Hetzelfde geldt voor de families van de overige 239 inzittenden,'aldus Abbott.

Zoekactie

De zoekactie vanuit de lucht werd gisteren voor de tweede opeenvolgende dag opgeschort wegens slecht weer. Premier Abbott reageerde ook op geruchten dat het vliegtuig mogelijk toch ergens is geland. 'Er is geen enkele aanwijzing dat die geruchten kloppen. Wij gaan er nog steeds van uit dat het vliegtuig is gecrashed in de Indische Oceaan, zoals deskundigen hebben vastgesteld aan de hand van radar- en satellietgegevens. De vermoedelijke zone is zo'n 700 kilometer lang en 80 kilometer breed,' zo vertelde de bewindsman aan media in Canberra.
Geen hoop meer op drijvend puin MH370

CANBERRA -

Het is 'hoogst onwaarschijnlijk' dat er ooit nog in de oceaan drijvend puin van vlucht MH370 wordt gevonden. Dat meldde Tony Abbott, de premier van Australië maandag tijdens een persconferentie.

Foto: AFP

"Ik wil dat de families weten dat Australië zich niet aan haar verantwoordelijkheid onttrekken zal op dit gebied", voegde Abbott hieraan toe. "We zullen er alles doen om dit mysterie op te lossen."

De zoektocht naar het toestel van Malaysia Airlines gaat overigens onverminderd door, al verplaatst de focus zich nu onder het wateroppervlak. Volgens de premier kan de zoektocht nog vele maanden duren. Tevens wordt de zoeklocatie in de Indische Oceaan vergroot.

Ja, iedereen zal aan moeten wennen. Nooit zal daar gevonden worden omdat daar niet is.
Die laatste twee zinnen snap ik even niet.
quote:Yavanna schreef op 28 april 2014 @ 18:37:

Die laatste twee zinnen snap ik even niet.Ik ook niet.
Ik interpreteer de zinnen als: iedereen zal moeten wennen aan het idee dat op de zoeklocatie nooit iets gevonden gaat worden omdat het toestel daar niet is. Maar ja, misschien bedoelde de schrijver wel iets heel anders.
quote:man1958 schreef op 29 april 2014 @ 11:06:

Ik interpreteer de zinnen als: iedereen zal moeten wennen aan het idee dat op de zoeklocatie nooit iets gevonden gaat worden omdat het toestel daar niet is. Maar ja, misschien bedoelde de schrijver wel iets heel anders.Ja!!! Zoiets dacht ik ook.
quote:man1958 schreef op 29 april 2014 @ 11:06:

Ik interpreteer de zinnen als: iedereen zal moeten wennen aan het idee dat op de zoeklocatie nooit iets gevonden gaat worden omdat het toestel daar niet is. Maar ja, misschien bedoelde de schrijver wel iets heel anders.Ja heb ik ook! Denk dat eventuele brokstukken door stroming en nog meer ergens anders belanden.
quote:Pompiedoe schreef op 29 april 2014 @ 11:42:

[...]

Ja heb ik ook! Denk dat eventuele brokstukken door stroming en nog meer ergens anders belanden.Ja, dat is zeker mogelijk. Maar eigenlijk geloof ik daar niet zo in. Mijn indruk is dat de zoekactie een rookgordijn voor iets is. Ik kan het echter niet onderbouwen.
Exploration firm claims MH370 wreckage found in Bay of Bengal - See more at: http://www.straitstimes.c ... 0429#sthash.28q8gqxz.dpuf
Second line says "The Adelaide-based GeoResonance said on Monday the POSSIBLE WRECKAGE was found in the Bay of Bengal..."

Weer niks dus.
quote:Ikhierhuh schreef op 29 april 2014 @ 15:31:

Second line says "The Adelaide-based GeoResonance said on Monday the POSSIBLE WRECKAGE was found in the Bay of Bengal..."

Weer niks dus.

Daar lijkt het wel weer op, hè? Het volgende artikel stond vanochtend in het AD (ik kopieer het even voor je. Kun je die krant nog steeds niet openen?)

29-4-14 - 09:51 bron: Herald Sun, YouTube, belga

Piloot claimt vondst beeld verdwenen Boeing

Een Amerikaanse piloot claimt dat hij op het internet een satellietbeeld gevonden heeft van de verdwenen Boeing. Michael Hoebel heeft naar eigen zeggen een beeld gevonden van een vliegtuig in de Golf van Thailand. Het toestel is hem nog intact.

De vindplaats van de foto is niet toevallig. Vlucht MH370 van Malaysia Airlines had boven de Golf van Thailand voor het laatst contact met de vluchtleiding voordat het op 8 maart spoorloos van de radar verdween. Het toestel was onderweg van Kuala Lumpur naar Peking.

Wat er precies met het vliegtuig is gebeurd, blijft een raadsel. Hoebel is naar eigen zeggen 'geschokt' door zijn vondst op TomNod, een website met satellietbeelden. 'Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik het beeld zag', aldus de New Yorker.

Zoektocht gaat door

Ondertussen gaat de zoektocht naar het verdwenen toestel in de Indische Oceaan verder. De zoekacties met vliegtuigen worden stopgezet. 'Het is erg onwaarschijnlijk dat we nog wrakstukken zullen vinden aan het wateroppervlak. De meeste wrakstukken zullen al gezonken zijn', aldus de Australische premier Tony Abbott.

Vlucht MH370 verdween met 239 mensen aan boord. Vermoed wordt dat de Boeing 777-200 in de Indische Oceaan is neergestort, op ongeveer 2.200 kilometer ten noordwesten van de Australische stad Perth.
Bedankt man1958, De nieuws van AD lijkt mij meer geloofwaardig dan die andere. Voor zover...

Ik zou niet weten (wie wel heheh) wat die vliegtuig te zoeken had in de buurt van Australië? Conspiratie theorieën buiten gelaten voor even.

Ik heb net AD geopend en deed het weer. Zou niet weten wat aan de hand eerder was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven