Eetmode

11-05-2014 20:43 1918 berichten
Oftewel: mode in de keuken. Nee, niet de schorten en pannenlappen maar schijnbaar tijdgebonden gerechten zoals de garnalencocktail met roze saus op een lap, toen hippe, ijsbergsla of crêpes suzette als toetje, of fonduen.

Roept u maar!
Alle reacties Link kopieren
Shandy en Sneeuwwitje en Bruintje Beer. Spoetnik-cola, dan klopte je koffiemelk (yuk) op met suiker en schonk er cola bij zodat je een baggervette schuimkraag kreeg. Yuk.
Kaasfondue en vleesfondue in olie zijn volgens mij ook erg retro (en op zijn tijd erg lekker)
Onbeperkt spareribs eten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bebogeen, gemaakt voor tandartsen.
quote:funky2901 schreef op 11 mei 2014 @ 21:18:

Cupcakes enzo. Dat vind ik inderdaad een onbegrijpelijke trend. Net als van die kleffe brownies en sowieso alle vieze meuk van Starbucks.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Macaroni met gehaktballetjes in tomatensaus uit blik van Unox ^.^
quote:mienbillekesjeuken schreef op 11 mei 2014 @ 21:14:

Kip a la bonne femme.

Ohja lekker!

Coq au vin, zelfde tijd
quote:mienbillekesjeuken schreef op 11 mei 2014 @ 21:18:

Shandy en Sneeuwwitje en Bruintje Beer. Spoetnik-cola, dan klopte je koffiemelk (yuk) op met suiker en schonk er cola bij zodat je een baggervette schuimkraag kreeg. Yuk.Proberen ze opnieuw te hippen als radler de rest ken ik gelukkig niet
Oh Shandy bestaat dat nog?
En toen kwam de nep-surimi

En de tagliatelle met roomsaus

En zo medio jaren 90 moest iedereen aan de sushi, rond het millenium het liefst liggend (loungend)

En toen kwam de BBQ hype\

En het superfood...

En alles moest toen ineens biologisch
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:Dana schreef op 11 mei 2014 @ 21:19:

[...]

Dat vind ik inderdaad een onbegrijpelijke trend. Net als van die kleffe brownies en sowieso alle vieze meuk van Starbucks. Ik ook, waarschijnlijk omdat je ze zo leuk kunt versieren. Ofzo. Brownies houd ik dan wel weer van, helaas!
Heinz sandwichspread.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Dickens schreef op 11 mei 2014 @ 21:19:

Bebogeen, gemaakt voor tandartsen.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 11 mei 2014 @ 21:18:

Shandy en Sneeuwwitje en Bruintje Beer. Spoetnik-cola, dan klopte je koffiemelk (yuk) op met suiker en schonk er cola bij zodat je een baggervette schuimkraag kreeg. Yuk.

We hebben nog het Bucklerbier gehad die door een grappige opmerking van Youp voorbij was. Nu opgevolgd zeg maar door Radler, die doet het volgens mij beter.

En je hebt nog een soort ranja gehad wat verbannen is geweest maar dat is denk ik voor mijn tijd want ik kom er niet meer op.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Nep surimi! Ja, die was ik vergeten! In heel veel plastic verpakt.
quote:sprokkelientje schreef op 11 mei 2014 @ 21:21:

En toen kwam de nep-surimi

surimi = nep krab
Pijnboompitjes! Echt van de millenniumwisseling.
't Is al met al een heel gedoe
quote:Nouschi schreef op 11 mei 2014 @ 21:21:

Heinz sandwichspread.Braaksel in een potje
quote:Nouschi schreef op 11 mei 2014 @ 21:21:

Heinz sandwichspread.

Bah.

Verder zie ik best veel lekkere dingen voorbij komen. Het zal immers niet voor niets een trend zijn geweest.

Alleen de cupcakes, daar ben ik echt klaar mee. Net als al die versierde marsepeinen taarten.
quote:Dickens schreef op 11 mei 2014 @ 21:18:

Van mij mag de koriander gekte ook wel voorbijgaan. Kip kerrie met rozijntjes en rijst zie ik ook niet meer.Ook weer een briljant idee! Helemaal vergeten....
quote:bubbelwijn schreef op 11 mei 2014 @ 21:20:

Oh Shandy bestaat dat nog?

Heeeel soms drink ik het nog, net als Dr. Pepper...

Was je vroeger echt stoer als je shandy mocht drinken. Wij mochten op een verjaardag weleens een glaasje...

Denk dat je nu het AMK aan je broek hebt als je je kind dat voorzet.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Een terra- kleurige kookbloempot voor in de oven.

Kan nu niet op de naam komen, iets van Römer topf (?)
quote:Pingu schreef op 11 mei 2014 @ 21:23:

Pijnboompitjes! Echt van de millenniumwisseling.Lekker juist en gebruik ik nog heel vaak.
quote:Dickens schreef op 11 mei 2014 @ 21:22:

Nep surimi! Ja, die was ik vergeten! In heel veel plastic verpakt.De surimi was niet nep, de krab was nep en werd wordt surimi genoemd. Geperste en geverfde witvis. Is er nog steeds en wordt steeds viezer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven