Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - Rennen met Evy

15-06-2008 16:37 4492 berichten
Een succesverhaal, gestart door Athome:

Op internet een handig programma gevonden om op je mp-3 speler te zetten. Met een leuk muziekje erbij wordt je precies verteld hoelang je moet lopen, wanneer je wandelt en wanneer je weer tempo moet maken. In 27 lessen, verdeeld over 10 weken moet ik dan 5 km kunnen hardlopen.

Tot zover prima, maar over de techniek wordt niets verteld. Zijn er hier mensen die tips hebben?

Overigens ben ik benieuwd of dit gaat werken. In het verleden heb ik vaker geprobeerd om dit op te bouwen, maar dat lukte dan toch niet. Oorzaak was dan het niet plezierig kunnen lopen. Als je alleen maar bezig bent met wanneer je weer mag stoppen wordt het niet echt leuk, vandaar dat ik op dit moment vooral heel veel wandel. Maar wat meer conditie opbouwen lijkt me toch ook niet onbelangrijk.

Start to run, deel 1

Om te downloaden:

Reeks 0 - 5 km:

0-5 km

Reeks 5 - 10 km:

Ook hier vind ik geen werkende links meer voor

schema's

schema 0 - 5 km

schema 5 - 10 km

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Hyves

Rennen met Evy

Blog

Blog

Succes! Ik ben fier op je!
Bedankt voor alle felicitaties!!! Erg lief. Audrey, afgelopen weekend heb ik het gevierd en vandaag ben ik echt jarig. 29 alweer. Tsjongejongejongejongejonge wat oud zeg, hihi! en raadt eens wat ik vanavond ga doen.......BOWLEN! Gewoon omdat het cool is!

@luneth, gaaf he die eerste rijles! Ik vond het ook errug spanend maar ook erg leuk! Bij wie rij je? Ik heb vorig jaar gelest bij Spits92 en rij sinds januari rond in een oud polootje. Wat een vrijheid!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd piekjuh!

En whopper, snel van je luie gat af, check eerst even www.buienradar.nl en ga net in die periode even lekker heerlijk je uitleven op een rondje hardlopen tussen de buien door!!

Niks op luie gat zitten, weg bij die tv!! Na het hardlopen mag je er weer gaan zitten!
(oh ja, kan iemand datzelfde als wat ik net zei nog even tegen mij herhalen? )
Ik twijfel of ik ga vanavond, heb een grote blaar op mijn hiel van nieuwe schoenen (niet mijn hardloopschoenen) en die is een beetje ontstoken geraakt... Moet eens kijken wat ik ervan voel met een pleister erover en hardloopsoken aan.
quote:kiks76 schreef op 08 juli 2008 @ 19:34:

En kiks76, snel van je luie gat af, check eerst even www.buienradar.nl en ga net in die periode even lekker heerlijk je uitleven op een rondje hardlopen tussen de buien door!!

Niks op luie gat zitten, weg bij die tv!! Na het hardlopen mag je er weer gaan zitten! alsjeblieft!
Whopper, is die ingreep nou morgen of heb je die vandaag gehad? Van mij mag je lekker blijven zitten, wat het antwoord eigenlijk ook is. ALS JE MAAR BELOOFD DAT JE WEER GAAT LOPEN, WANNEER DAT WEER KAN!! Oke??

Maar Kiks, jij daarentegen vraagt om een deegroller!!! De regen is voorbij (hier althans) dus je kan nog lekker de deur uit. Let maar op voor je het weet zitten die schoenen aan je voeten en vlieg je de deur uit. En daarna mag je lekker douchen en uithangen op de bank!
Morgen ochtend 8:15 ben ik aan de beurt.

Gefeliciteerd met je verjaardag! Ik had volgens mij nog wel iemand sterkte gewenst bij de tandarts maar was de jarige vergeten. Sorry. Nu is de dag al bijna om.

Ik ga lekker verder bankhangen want man is niet thuis en dus kan ik niet gaan rennen. Oh man komt net binnen maar toch ga ik niet rennen
quote:boebele schreef op 06 juli 2008 @ 23:53:

Maar als deze hyve niet bedoeld is voor 'anonieme' leden ga ik er wel af, ook prima. Maar ik denk dat je hem dan wel klein moet houden, want hoe groter de hyves wordt, hoe anoniemer.

Grappig, ik heb blijkbaar in mijn weekje vakantie een hele discussie gemist (is er eindelijk eens discussie, ben ik er niet! )

Ik ging er in het begin ook vanuit dat het hyves clubje een klein clubje zou zijn die hier regelmatig poste. Er was m.i. toch ook niet voor niks "de geheime vraag" die je moest beantwoorden (die ik overigens nooit gezien heb, maar goed). Ik vind het stiekem dan eigenlijk ook best wel jammer dat het nu al zo groot geworden is. Ik had het leuker gevonden als de "harde kern" daar een besloten clubje had. En zodra je hier een frequent schrijver bent, dat je daar ook toegelaten kon worden

Maar ja, ik ben dus ook niet de beheerder en volgens mij is er bij de opzet ook nooit over gesproken wat de bedoeling was. Ik sta dus wel met naam en toenaam bij de evy-hyves. Scheelt wel weer dat ik op mijn persoonlijke hyves bijna niets heb toegevoegd en dat er maar 1 goddelijke foto van mij opstaat Aan de andere kant, mijn echte naam staat er wel weer bij. Hmmm, inderdaad, keuzes, keuzes..

Zo, ik dacht ik kom ook even ergens in mengen. ben waarschijnlijk allang mosterd, maar hee, ik wil ook graag mee praten

En nu weer ontopic: had eigenlijk gisteren moeten lopen, maar toen had ik iets anders leuks te doen. En dus niet gelopen. En nu had ik eigenlijk vandaag moeten lopen. Maar het plenst hier, dus ook maar niet gelopen. Wel nog wat nieuwe muziekjes opgezocht waarop leuk te lopen valt. Morgen maar weer een poging..
Jullie wonen echt aan de verkeerde kant van nederland

Hier schijnt de zon, bijna nog blauwe hemel.

Ziet er ook voorlopig droog uit.
quote:mamamarieke schreef op 08 juli 2008 @ 21:01:

Jullie wonen echt aan de verkeerde kant van nederland

Hier schijnt de zon, bijna nog blauwe hemel.

Ziet er ook voorlopig droog uit. hier nu ook. en nu heb ik echt geen zin meer.. heb een after vakantie dip.. tis was zo leuk, maar veel te kort.. bahbahbah..
quote:mamamarieke schreef op 08 juli 2008 @ 11:48:

Wat wel leuk en handig is op hyves is dat je misschien wel je naam van hier kan melden.

Dat is nou precies waar de hele discussie om draait...

Het is hier nu al de héle dag 'de andere kant van het land'. Ik vind dat er nu geruild moet worden...Piekjuh...Anemoon? Een regenbui...vangen! Sorry, ik word een beetje melig van het niet kunnen lopen...

Whopper, succes morgen!

Revival, jij ook succes!

Piekjuh...leuke dag gehad?

Sijo en Martini, leuk dat jullie er ook weer eens zijn!
quote:ildiko schreef op 08 juli 2008 @ 21:04:

Sijo en Martini, leuk dat jullie er ook weer eens zijn!

lief van je hoor! maarrreh, ik was een ruime week weg.. viel wel mee toch? Leuk dat ik toch gemist ben
Zo he, ben even een dagje weg en moet alweer twee pagina's bij lezen.

@Whopper succes morgen

Pff vandaag een drukke dag gehad, voor mijn werk een client weg gebracht van Friesland naar Zuid Limburg ,.. samen met een andere collega, leuke dag gehad maar wel 12 uurtjes gewerkt,..

Dus niet lopen vandaag, lekker bank hangen en ik zie morgen Evy wel weer!

Alvast weltruste allemaal!
Allereerst Piekjuh: van harte gefeliciteerd. Sjo, welkom terug.

Martini, extrahalo, kiks, whopper: LOPEN!

*egomodus aan*

Ik moest vandaag les 25. Een herhaling van vorige week 15-2-15. Jeetje man, ik was bij de eerste 15 en ik had zoiets van: nu al??!! ik loop die 2 wel gewoon door en dan zie ik wel waar het schip strand. Het miezerde zo nu en dan, maar ik heb mooi tussen de buien door gelopen. Helemaal in trance hobbel ik lekker op die muziek mee, hoor ik Evy zeggen:' nog 2 minuten!' Schrik! acute pijn in mijn kuiten, want ik besef me dat ik al een half uur achtereen aan het lopen ben! een half uur! Ik heb dus in totaal 32 minuten gerend (want die laatste 2 heb ik dan ook nog wel 'even' gedaan. Ik merk wel dat het tempo iets lager was dan normaal, maar ik heb toch 4,5 km afgelegd!!

IK HEB HET GEDAAN!!! Het stond nog niet op het programma, maar blijkbaar kon ik het niet laten. Nou maar eens zien of ik er morgen spijt van heb.

*egomodus uit*

Eigenlijk moet ik dus nog 2 lessen voor reeks 1, maar ik heb het al afgerond door 32 minuten te rennen!!!! Maar ik ga gewoon door hoor. Maar stiekem ga ik nu eens luisteren wat reeks 2 is. Misschien hobbel ik daar wel gewoon in door ipv deze twee lessen nog te doen. Afhankelijk van hoe ik me de komende dagen ga voelen en hoe deze lessen zijn. Anders doe ik wel 'veilig' nog even les 26 en 27.

Maarrrr, ik ben fier op mezelf...
Nog even aan Whopper: ik heb geloof ik even gemist wat je morgen voor operatie hebt, maar in elk geval succes/sterkte!

Oh ja, aan deze kant van het land (Zuid Holland) al de hele dag aanhoudende regen, maar toch tussen de buien door weten te rennen.
@Sijo, welcome back! En dat je maar weer gauw heel hard moge lopen Waar ben je eigenlijk op vakantie geweest, buitenland?

@Martini: ben jij op vakantie geweest?

Ik ben ook toe aan vakantie.Nog dik een maand wachten.

Hier is het ook de hele dag droog geweest. Maar volgens mij hoorde hier ik net wat gedonder dus het zal straks wel losbarsten.

En ik blijf erbij...rustdagen zijn echt helemaal niks voor mij...ik heb alweer de hele avond niks gedaan dan een beetje achter mijn pc gehangen, spelletjes, cholade eten etc..etc.. Maar jippieeeeeeee ik mag morgen weer!!!!
Sijo, hier in Mokum is het met buienradar.nl (thx voor de tip Kiks!) gelukt om tussen de buien door te lopen. Ik zag een leeg stuk op de kaart, heb het maar gewaagd en tadadada...... les 19 is gelukt.

(Okok, ik heb ipv 8 minuten op het eind 2x 5 minuten gelopen, maar ik had nog een beetje last van mijn pannenkoeken van eerder vanavond)
Hartstikke goed Marianne!!! Je bent er gewoon al terwijl je de reeks nog niet eens af hebt. Als ik jou was zou ik de laatste lessen ook gewoon op je MP3 zetten en als het goed gaat dan loop je ook gewoon weer door. Op die manier kun je ook niet te hard van stapel lopen.
Hoi dames,

ik meld me hier maar even kort. Heb zo snel wel een en ander gelezen, en volgens mij zijn er veel dames héél goed bezig. Ik heb eventjes stilgelegen. Zaterdag wel proberen te lopen, maar moest zo nodig naar wc dat ik naar huis gerend ben, haha. En daarna weekend weg. Verder toestanden in de familie (niks ernstigs met mijzelf, maar wel nare situatie in redelijk directe omgeving; sorry meer kan en wil ik er niet over kwijt), dus het is er nog niet van gekomen. Daarom ook niet hier gereageerd.

Misschien dat ik morgen nog even ga als het weer meezit of anders donderdag.

Heb wel even kort de discussie over Hyves en zonder alles weer op te rakelen. Ik ben het eens met (oa) ildiko. Laatst was ik er evne en waren er ineens 100 man. De helft die volgens mij ook nooit hier posten. In het bgein vond ik het leuk, omdat we elkaar bij naam kenden en ook voor de Marikenloop enzo. Zat er al langer over te twijfelen, maar de discussie heeft me over de streep getrokken en ik heb me afgemeld op de evy-hyves. De meiden van de marikenloop weten hoe ik heet en zouden me dus nog wel kunnen vinden, en verder hoeft het van mij niet. Ik heb niks te verbergen, maar het zat me op een of andere manier toch niet lekker.

Zo, misschien morgen of donderdag meer!

Liefs Girl

(sorry voor het warrige bericht, ben er ff niet helemaal bij)
Hey dames, jullie kennen mij heel waarschijnlijk niet, heb een aantal weken geleden voor het eerst en het laatst gepost......maar lees altijd met jullie mee; vind het fijn om zo tips op te pikken en gemotiveerd te blijven!!! inmiddels ben ik veel verder dan toen met de eerste serie van Evy, overmorgen de laatste les!!! BEN ZOOO TROTS!! en dat voor iemand die 3 maanden geleden maar 5 seconden kon lopen...wie had nou gedacht dat dat ooit 5 km zou worden?? nou ikke niet supergoed van jullie allemaal dat jullie zo goed bezig zijn! ben van plan om in ieder geval nu wat vaker te blijven posten....voel me soms zo'n indringer in zo'n lang bestaand topic, ....maar vind het toch wel errug gezellig!
Wat geweldig Lynley dat je het gewoon gedaan hebt!!

Ik ben fier op je!
Haha, leuk! wat een lieve reactie!
Hee Lynley

leuk dat je indringt in de topic.

Het is goed om te horen dat het dus echt kan. Van 0 tot 5 km.

En je mag dan heul trots zijn op wat je nu kan lopen.

Ik hoop dat ik dat over 3 maanden ook kan doen.....
Op de valreep, Piekjuh, gefeliciteerd!
-
Girl, sterkte meid!

Marianne, wat goed joh!!! Gefeliciteerd! Ik merk erg dat ik beter ben in langere stukken rennen, ik vind het reuzefrustrerend om steeds tussendoor te moeten stoppen. Maar ja, wel verstandig enzo, moet echt nu even rustig opbouwen. Normaal is het de eerste 5 a 10 minuten even doorbijten, en dan op de automatische piloot verder, maar nu ren ik alleen maar veel kortere stukjes. Nou ja, komt wel weer goed!

Lynley, lekker schrijven als je er zin in hebt! Doe ik ook, en volgens mij neemt niemand het me kwalijk (toch?). Heb niet het idee dat dit een heel besloten topic is, iedereen is welkom!

Whop, sterkte!

Audrey, je stuitert haast van m'n scherm af, haha! Gelukkig mag je morgen weer!

Illie, het heeft hier hasske geregend vandaag. Weet niet welke andere kant er droog was (Audrey, waar woon jij??), maar aan deze andere kant niet in elk geval. Wel buien hoor, dus tussendoor wel droog en zon. Ging even met de honden lopen (wandelen dus, niet rennen), en het leek leuk en aardig, maar kreeg toch nog een bui over me heen. Nou ja. Het geeft niet, het droogt wel weer op, zegt Herman Finkers dan.

En dan nog even over hyves. Is het misschien een idee om een nieuwe te starten? Een VivarentmetEvy-hyve. Waar je pas inkomt na aanmelding bij de beheerders, waarbij je dan ook je vivanaam opgeeft, en als voorwaarde dat je je binnen een bepaalde tijd voorstelt. Zegmaar een directe link tussen dit topic en de hyve, want ik heb het idee dat die directe link er niet echt meer is. Wat? Rennen er ook mensen buiten viva met Evy? Kennelijk wel Andere optie is een msn-groep. Daar kan je je zo anoniem aanmelden als je maar wilt. Nou ja, het is een idee. Roept en schiet u maar

Oh ja, en niet gelopen dus vandaag morgen les 15
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven