Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - Rennen met Evy

15-06-2008 16:37 4492 berichten
Een succesverhaal, gestart door Athome:

Op internet een handig programma gevonden om op je mp-3 speler te zetten. Met een leuk muziekje erbij wordt je precies verteld hoelang je moet lopen, wanneer je wandelt en wanneer je weer tempo moet maken. In 27 lessen, verdeeld over 10 weken moet ik dan 5 km kunnen hardlopen.

Tot zover prima, maar over de techniek wordt niets verteld. Zijn er hier mensen die tips hebben?

Overigens ben ik benieuwd of dit gaat werken. In het verleden heb ik vaker geprobeerd om dit op te bouwen, maar dat lukte dan toch niet. Oorzaak was dan het niet plezierig kunnen lopen. Als je alleen maar bezig bent met wanneer je weer mag stoppen wordt het niet echt leuk, vandaar dat ik op dit moment vooral heel veel wandel. Maar wat meer conditie opbouwen lijkt me toch ook niet onbelangrijk.

Start to run, deel 1

Om te downloaden:

Reeks 0 - 5 km:

0-5 km

Reeks 5 - 10 km:

Ook hier vind ik geen werkende links meer voor

schema's

schema 0 - 5 km

schema 5 - 10 km

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Hyves

Rennen met Evy

Blog

Blog

Succes! Ik ben fier op je!
Alle reacties Link kopieren
Zo, wat gaat het inderdaad toch hard allemaal hier! Een paar dagen niet kijken en er zijn gelijk 5 pagina's bij.

Vervelend al dat gedoe over die opmerkingen. Gelukkig woon ik net als Its naast een groot park waar meer gesport wordt en heb ik er ook weinig last van. Vandaag wel een paar jongens op de fiets tegengekomen die enthousiast gingen bellen, die heb ik maar gewoon even een vriendelijke lach toegeworpen . Helemaal stom als mensen opmerkingen maken over je kleren, da's echt zielig. Alsof je beter gaat lopen als je Nike draagt, pffff. Gewoon lekker daar boven staan!

@ Boebele: we gaan gelijk op, ik heb ook net les 12 gelopen. Bij mij ging het gelukkig wel goed. Maar ik heb ook net vorige week een klein loop-dipje gehad en vier dagen niets gedaan *schaam schaam*, misschien dat het door die extra rust goed ging. Ik zie eigenlijk ook best wel op tegen de lessen van week 5 met die lange stukken... Misschien eerst maar nog een keertje les 12 lopen.

@ Revival: het was inderdaad zoals Boebele ook al schreef best wel warm toenet, er staat wel een beetje een briesje hier gelukkig maar de zon brandt behoorlijk. Qua lopen ben ik wel blij dat het over twee dagen weer koeler en minder zonnig wordt, dat loopt toch een heel stuk fijner. Aan de andere kant vind ik het ook erg jammer dat het weer weer minder wordt want ik heb sinds vandaag lekker en paar weken vakantie .

@ Luneth: niet opgeven hoor! Zeker niet als les 5 gewoon lekker ging. Evy bouwt lekker rustig op, dus in principe kan je als de ene les goed lukt de volgende ook heus aan. Succes vandaag met les 6!
quote:boebele schreef op 14 juli 2008 @ 12:46:

Ik merk trouwens wel dat ik die lessen vooral in het begin zwaar vind. Op een gegeven moment vind ik mijn ritme en dan lijkt het lopen een stuk lichter te gaan. Hebben andere mensen dat ook?Ja, dat heb ik ook inderdaad. Bij het opstarten voelt alles even een beetje klunzig en heb ik ook last van kleine pijntjes her en der. Maar als je een paar minuten bezig bent gaat het steeds lekkerder. Tot je op het eind moe wordt .
Ik merk inderdaad ook dat hoe meer rustdagen ik heb gehad, hoe beter het gaat Laatst een keer drie rustdagen gehad, volgens mij ging ik daarna les 9 lopen, ging gooeedd!! Was helemaal blij, vond dat ik al een megaconditie had opgebouwd Helaas ging het na één rustdag toch weer stukken minder goed, hihih

Zal jullie laten weten hoe les 14 ging!

@boebele, ik heb trouwens ook dat ik even mijn ritme moet vinden, en dan gaat het wel lekker. Maar wat ik vaak heb: het laatste loopstuk ben ik moe, en merk ik dat ik mn ritme ook kwijtraak, en minder lekker loop. Het voelt dan alsof ik als een eend rondwaggel ofzo, terwijl ik me superatletisch voel op moment dat ik wél lekker in mn ritme zit.
Hm, ik had vrijdag en zaterdag 2 rustdagen terwijl ik maar recht had op 1 , maar ik vond het daarna juist helemaal niet lekker gaan. Net alsof ik mijn conditie weer kwijt was. Zal wel niet en zit natuurlijk tussen mijn oren, maar toch.

Ik realiseer me nu trouwens dat ik zo moe word omdat ik mijn ademhaling niet goed onder controle kreeg vandaag. Het scheelt enorm als je ademhaling goed is.

OVerigens, ik las ergens dat je niet te hard moet lopen, en dat kun je testen door tijdens het lopen een verhaaltje te gaan vertellen. Als dat je niet lukt loop je te hard.

Nou, het lukt mij dus echt niet om te praten tijdens het lopen. Is dat dan slecht?
Wha, nou ik zie mezelf ook nog geen sprookjes voorlezen tijdens het lopen hoor! Wie zegt dat je dat moet kunnen?
Zo, iedereen rent gestaag voort zie ik. Hoe is het met Char? en Jolan?

Ik word hier stikjaloers van. Zit mezelf danig in de weg zo zonder te lopen.

Heb besloten dat ik stiekem maandag volgende week al ga rennen en geen dag later! Morgen mogen de hechtingen eruit de de plakkers eraf. Denk dat dat al een hoop doet voor mijn humeur

Morgen ga ik make-up kopen. Oogschaduw. Joehoe! Denk dat ik daar ook hel erg van opknap

lekker doorloepn dames, ik haak volgende week weer in en ondertussen zit ik gewoon op de bank met een buik vol afgunst . Nee hoor
Nog ffies en je loopt iedereen weer voorbij whopper. Maar wel rustig aan hoor.

Een verhaaltje lezen tussen het lopen? haha dat red ik echt niet. Zou ook niet weten tegen wie. Misschien wil het kalfje in de wei wel wat gehijg aanhoren.

Mijn ademhaling is het ook nog steeds niet. Misschien dat ik daarom wel zo misselijk was.
Hier ook een update van mij...druk weekend gehad, maar gisteren om 20.30 toch nog even de loopschoenen aangetrokken en een rondje van 5 km gelopen (nou ja..ietsjes minder). Heb besloten dat ik de tweede reeks van Evy nog even uitstel. Ga de komende weken (tot aan mn vakantie) gewoon zelf trainen met muziekjes op de Ipod..en dan gewoon per week een stukje verder (eigenlijk de girl83 methode dus). Een 10 km loopje in de herfst zit er dus nog niet in, maar als er ook 5km is dan heb ik zeker interesse.
Reacties vanaf vrijdag:

@Dutchie: Hmmm dus ik moet gewoon eens een andere loopband proberen. Die bij ons op het werk is idd errug zwaar. Gisteren nl. buiten gelopen en toen helemaal geen extreme rode kop terwijl mn tempo hetzelfde was.

@Whopper: ben nu wel benieuwd wat er is gebeurt met je toverbal gezicht…ondertussen al een beetje bijgetrokken??

@Twonpie: respect dat je toch weer bent begonnen en dan meteen ook elke les drie keer..niet bang dat het verschrikkelijk gaat vervelen?? Al kun je dan alsnog besluiten om te versnellen natuurlijk!! Lees nu je andere posting over de gluurbuur: sterkte!! Lijkt me echt ruk, dus een virtuele knuffel!!

@Shift: hoop dat je dankzij het forum het juiste ritme weer kunt vinden, het zou idd zonde zijn om al je opbouw kwijt te raken!!

@Revival: klote he..als je een paar keer minder loop. Ik he book weleens gedacht dat ik het maar moest opgeven, maar dan is het belangrijk om te weten dat het vanzelf beter gaat..gewoon volhouden: dat is iig het belangrijkste!!

En je loopschoenen dus ook mee naar griekenland..ben je niet bang dat het te warm is/wordt??

@Jolan: prettige vakantie in Zuid Afrika (al ben ik ws wel erg laat)

@Koekkie: kl*te zeg van je knie. Laat je aankomende vrijdag nog even weten wat de uitslag is!! Heel veel sterkte iig. Misschien mag/kan je wel fietsen?? Om iig aan de beweging en frisse lucht te komen??
Vanaf zaterdag:

@Mamamarieke: Ik heb ook een wii fit¡Kecht erg leuk. Moet eerlijk zaggen dat ik hem de eerste tijd bijna dagelijks gebruikte, maar het wordt steeds minder. Maar wel leuk om af en toe te doen. Hmmm misschien vanavond eens afstoffen, haha

@Glendoria: 06.30 op je vrije dag: RESPECT!! Maar ik voel me idd ook altijd veel lekkerder na het lopen..scheelt weer geld of tijd voor therapie ļ

Lees nu je verhaaltje over je loopstuk: kan me voorstellen date en woonwijk niet echt aantrekt..misschien je Ipod een tikkie harder zetten??

@Miepie: goed om te lezen dat je toch bent gaan rennen, ondanks de regen. Hoor graag je nieuwe aanwinsten uit Batavia stad!!

@Bergamot: mooi verhaal over de amazons!! Ga zeker de website eens bekijken. Ik zit tijdens de DtD in US..kan ik misschien online sponsoren?? Ook erg fijn dat de 4x8 vloek aan jou is voorbijgegaan !!

@Kiks: Goed dat je toch blijft rennen..je hebt iig een duidelijk doel voor ogen!!

@Audrey: Joh AL twee dagen niet geweest..dat is toch een gewone rustperiode!! Soms gaat het trouwens slechter dan voorgaande keren..belangrijk is om dan te focussen op de volgende keer en vooral niet blijven hangen in de slechte poging!!

Lees nu je benauwdheid verhaal: wel even goed voor jezelf blijven zorgen he!! Idd even rustig aan doen en ms anders eens langs de huisarts??
Vanaf zondag:

@Springlover: beterschap..die slechte poging kwam dus gewoon door je gesteldheid. Eerst even op krachten komen en dan gewoon weer proberen!!

@Girl: Wauw…8 uur op een zondag. Da’s idd wel redelijk vroeg (en effe off topic: ik heb je een vriendjes-mailtje gestuurd)

@Sijo: Goed om te lezen dat het lekker ging..en dat die engerd er niet was!! Succes met de tweede reeks!!

@Piekjuh: Langer gerend dan gedacht..goed hoor!! En werken in het weekend moet idd verboden worden!!

@Its: idd die honden…argh. Komen soms echt met een rotvaart naar je toe rennen..denken dat je wilt spleen. Dus nu ga ik vaak maar alvast wandelen, maar ja: da’s ook niet bevordelijk voor mn ritme!!

@Luneth: hier idem ditto: wie schrijft die blijft…rennen!!
@ Martini Lief dat je op iedereen reageert!

Over bataviastad...heb helemaal niets kunnen kopen daar

Het aanbod van hardloopkleding voor vrouwen is heel erg laag en wat er is, is niet mijn maat (xs en s)

Ik loop altijd in de stad en ik krijg dan altijd van die blikken op mijn wandelmomenten, van "agos meissie, kun je niet meer?" Of je krijgt van die aanmoedigingen, "kom op!"

Ik glimlach dan ook maar lief, maar voel me wel opgelaten....ach ja...

Ik sta alweer te trappelen, maar heb nog een rustdag...morgen begin ik aan week 5! Wat gaat het hard en ik vind het nog steeds geweldig!
@ Martini idd super dat je ff een reactie geeft op iedereen.

Vind dat er zoiezo voor vrouwen niet veel in de winkel te koop is. Ook niet de maten xl of straks misschien l.
Martini: Wat leuk dat je op iedereen reageert! En die 10km komt vast nog wel een keer

Boebele: Hier precies hetzelfde hoor. Aan het eind loop ik steeds soepeler.

Miepie81: Niks van aantrekken hoor! Ik kijk mensen trouwens nooit aan als ik ze tegenkom wanneer ik aan het lopen ben (opperste concentratie) en ze zeggen ook eigenlijk nooit wat (of ik zie er heel eng uit en daarom durven ze niks te zeggen.. dat kan natuurlijk ook ).

Whopper: Rustig aan hoor! Anders zit je straks nog veel langer te mopperen op de bank.

Mamamarieke: Heb je al bij de intersport gekeken? Vind dat ze daar op zich wel een vrij uitgebreide collectie hebben voor dames. Dus misschien hangt daar wat tussen?

Dine80: Dankje voor de peptalk! Ik ga direct de deur uit

Nou, ik zal mij eens omkleden en met les 6 beginnen. Het is loeiwarm, maar ik kan altijd een poging wagen dacht ik zo.
Pff, rennen met dit weer is een slecht idee. Ik ben helemaal kapot (maar wel uitgelopen!). Vandaag en morgen las ik maar even een rustdag in.
Doe je goed hoor Luneth.

je mag fier op jezelf zijn
Inderdaad Luneth, een dikke proficiat voor jou! ;)

Miepie, ik heb ook altijd het gevoel dat iedereen een beetje meewarrig naar me kijkt als ik met mijn rode hoofd loop te wandelen. Als ik nou keihard aan het rennen was en dan een rood hoofd, oké, maar tijdens het wandelen heb ik zo'n idee dat ze allemaal denken 'ach, die arme meid, die heeft zo'n slechte conditie, die trekt het allemaal niet meer'. Terwijl ik na één keer op en neer springen al een rood hoofd heb, maar goed. Hebben jullie snel last van een rood hoofd?

Martini, top dat je om 20.30u toch nog bent gaan rennen! Heb je daarna vast heerlijk kunnen slapen

Ik zou eigenlijk vandaag mijn les 11 moeten lopen, maar het is er weer niet van gekomen. Door die stomme nachtdiensten ligt mijn hele ritme in de war en bovendien ben ik vandaag jarig, dus vandaar (genoeg smoesjes). Morgen of woensdag MOET ik les 11 gelopen hebben van mezelf en daarna gewoon weer om de dag of twee dagen want dan is de nachtdienst ook weer voorbij. Evy-power!
@ Shift: Hee, maar jarig zijn is best een goed excuus toch? Gefeliciteerd!

@ Luneth: Heel goed dat je gegaan bent! Het warme weer maakt het inderdaad zwaarder, maar daarom mag je extra trots zijn op jezelf dat je de les uitgelopen hebt

@ Miepie: ik vind het aanbod aan (betaalbare!) hardloopkleding voor vrouwen inderdaad ook erg laag . Ben hier in Amsterdam al bij verschillende winkels wezen kijken waaronder een hele grote (Decathlon bij de Amsterdam Arena), maar ik heb nog niet gevonden wat ik zocht (een simpel, niet te warm, waterdicht hardloopjack voor als het weer zo regent).
Aarrghhh... net terug van les 14. Heavy! Heb echt last van verzuurde benen.... aauuwww... maar volgens mn vriend is dat goed voor je (mbt hardlopen dan he, niet dattie het leuk vindt dat ik pijn heb ofzo ) Ga eerst even eten, kom later wel weer even langs.

Shift, van harte gefeliciteeeeerd!!
quote:Martini schreef op 14 juli 2008 @ 14:09:

@Whopper: ben nu wel benieuwd wat er is gebeurt met je toverbal gezicht…ondertussen al een beetje bijgetrokken??

Ik heb mijn luiken laten liften. Eigen schuld dikke bult dus, maar toch
Men jij bent echt attent. Op iedereen een reaktie.....dat trek ik echt niet hoor.
Shift: Gefeliciteerd! Een verjaardag is een goed excuus om thuis te blijven hoor Hoop dat je een leuke avond hebt!
@ shift GEFELICITEERD!! Ik wens je een hele fijne avond toe!
quote:Miepie81 schreef op 14 juli 2008 @ 14:31:

Over bataviastad...heb helemaal niets kunnen kopen daar

Het aanbod van hardloopkleding voor vrouwen is heel erg laag en wat er is, is niet mijn maat (xs en s)

He, had op beter gehoopt!! Ik heb eind vorig jaar een nike set voor een leuke prijs gescoord in maasmechelen (bataviastad in belgie)..voor de zomer moest ik snel iets..dus zonderuitverkoop een nike broekje (wel lekker kort) en nog een evy-shirtje besteld..loop ik tenminste in stijl
quote:mamamarieke schreef op 14 juli 2008 @ 14:50:

Vind dat er zoiezo voor vrouwen niet veel in de winkel te koop is. Ook niet de maten xl of straks misschien l.

Vind zelfs de mannenspullen voor rennen niet veel..maar ja die hoeven natuurlijk geen tig verschillende outfitjes, haha.

Ik slaag meestal bij de echt grote winkels (nike concept stores of decathlon ofzo) Heb ook in dit topic (of was het het vorige??) gelezen over online shoppen..maar dat vind ik idd met het oog op de maten heel lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven