Jihadisme

05-09-2014 21:18 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
.. Hele gezinnen vertrekken naar de IS. Ik kom er maar niet uit. Good riddance? Oprotten en nooit meer terugkomen? En de kinderen dan? En in Syrië? Hek eromheen?

Mensen tegenhouden? Paspoorten intrekken? En dan? Hou je de ellende in eigen land. Fijn. Maar in Syrië de terroristen aanvullen vind ik ook geen goed idee.

Hoe meer je erover nadenkt hoe rottiger het wordt. Bestaat er gewoon geen goede oplossing?

En dan de vraag: hoe kan het, dat mensen die in een goed land wonen,toch zo enorm radicaliseren? Hoe is het mogelijk?
quote:jo-elise schreef op 14 september 2014 @ 07:26:

http://xandernieuws.punt. ... anaf-3-jaar-oud-voor-seks

Alles, maar dan ook alles daar draait om sex bij de islam.

Vind het zo vreselijk voor al deze kinderen die veilig moeten kunnen spelen. Smerig en walgelijke praktijken worden hier als de normaalste zaak van de wereld gevonden. Krankzinnig gewoon. Zoveel leed bij die jonge meisjes. Je bent zo in en in slecht als je dit doet bij kleine kinderen. Mijn moederhart huilt bij zoveel misdaad gericht tegen onschuldige kindertjes.

Ja krankzinnig, echt. Mohammed heeft ook buitgemaakte vrouwen en kinderen laten verkopen als slaaf en concubine, dus eigenlijk kan het volgens de sharia. Hij eiste ook soms zijn deel van de buit op, om dan 's avonds seks te hebben met een vrouw waarvan hij nog even daarvoor alle mannelijke familieleden had laten vermoorden. Toffe gast die Mohammed, zo empatisch.

De gematigde moslim kan zo'n nieuws natuurlijk niet aan, gaat eerst in psychologische ontkenning, begint dan mantra's te herhalen à la 'dit is niet islam' en 'islam is vrede' en nadat hij/zij zichzelf daarvan weer helemaal overtuigd heeft, kunnen de islamcritici weer aangevallen worden, want 'ze snappen er niks van', 'ze zijn islamofoob', blablabla ...

En 's avonds kunnen ze zich weer lekker in de sofa gaan zitten opwinden over hoe onverdraagzaam Europa wel niet is, want het feit dat Mohammed zo'n absolute zak was, is weer helemaal verdrongen naar het achterhoekje van hun hersenen. Met een groot slot erop.

De hoofddoek bedekt enkel het hoofd en niet de hersenen? Haha, da's een goeie. Ik dacht van wel hoor.
quote:Xaloy schreef op 14 september 2014 @ 07:43:

De PVV weet het ook allemaal weer leuk te draaien. 'Islamterreur in nederland'. Wat een onzin. Grenzen dicht? Brrr ik krijg het er koud van. Stel je toch es voor als Nederland de grenzen dicht doet. Rotterdam, Schiphol. Alles dicht.

Wat een rare reactie. Lees je eigen OP nog eens.

En lees je vraag om een oplossing ook nog eens.

Het ISIS 10 punten plan van de PVV gaat daarover.

Bovendien zegt de PVV nergens dat de grenzen dicht moeten. Lezen.
quote:Xaloy schreef op 14 september 2014 @ 10:08:

Afschuwelijk.. En dat dekt de lading niet. Taal is ontoereikend om mijn walging uit te drukken.

Maarrr.. Dat kindje is ook moslim, naar alle waarschijnlijkheid. En dáárom mogen de grenzen niet dicht.De slachtoffers moeten daar in de regio goed opgevangen worden maar ze moeten zeker niet naar Nederland overgebracht worden. Het is inmiddels ruimschoots bewezen dat islam en Nederland een bijzonder slechte combinatie is.
quote:nietvergeten schreef op 06 september 2014 @ 10:48:

[...]

Ik probeer in mijn omgeving uit te leggen dat de IS volstrekt niets met de islam te maken heeft

Dan vertel je dus een leugen. Als moslim zijnde zou je toch beter moeten weten:

Koran, sura 47.4: 

Wanneer gij een ontmoeting met ongelovigen hebt, houwt in op hun nekken en richt een bloedbad aan.

IS doet precies wat de koran voorschrijft.

.
Ik vind ook dat de islam er alles mee te maken heeft. Net als vroegah, het christendom had alles te maken met de inquisitie. Ketters vermoorden.. Op de brandstapel ermee. Ook niet geheel volgens huidige westerse normen en waarden.

Tijd voor het islamitische humanisme. Wie gaat het ze uitleggen? :-)
quote:Xaloy schreef op 14 september 2014 @ 19:21:

Ik vind ook dat de islam er alles mee te maken heeft. Net als vroegah, het christendom had alles te maken met de inquisitie. Ketters vermoorden.. Op de brandstapel ermee.

Die vergelijking klopt niet. De barbaarse praktijken van bv. IS, zijn exact in navolging van de bloeddorstige profeet Mohammed.

Jezus heeft nog geen vlieg kwaad gedaan.
quote:Noesa schreef op 14 september 2014 @ 13:06:

[...]

Koran, sura 47.4: 

Wanneer gij een ontmoeting met ongelovigen hebt, houwt in op hun nekken en richt een bloedbad aan.

.

en bloedbad aan.[/i][/b]

Ben je nou wilders aan het na praten? Mensen die zeggen dat isis met de islam te maken hebben zijn net zo ongeleerd als wilders. Zonde dat er alles klakeloos over word genomen in plaats dat je zelf een keer de koran pakt en gaat lezen wat er echt in staat! Ik ben een moslim en ik walg van isis! Net alle andere moslims! Isis is geen islam!
Sinds wanneer is een geloof afhankelijk van de realiteit? Het is niet voor niets een geloof.
quote:Xaloy schreef op 14 september 2014 @ 19:40:

Sinds wanneer is een geloof afhankelijk van de realiteit? Het is niet voor niets een geloof.Realiteit is de koran en niet wat anderen er van maken! Best wel jammer eigenlijk dat je alles over neemt wat een andere zegt of er van maakt. Als je zelf de moeite zou nemen om de koran te lezen zou je weten wat de realiteit is en er een hele nieuwe wereld voor je open gaan. De media wilt je juist dom houden en helaas lukt dat goed!
quote:doeline schreef op 14 september 2014 @ 19:46:

[...]

Realiteit is de koran en niet wat anderen er van maken! Best wel jammer eigenlijk dat je alles over neemt wat een andere zegt of er van maakt. Als je zelf de moeite zou nemen om de koran te lezen zou je weten wat de realiteit is en er een hele nieuwe wereld voor je open gaan. De media wilt je juist dom houden en helaas lukt dat goed!De islam is haat richting vrouwen, joden, homo´s en iedereen die anders- of niet-gelovig is en past niet in een open en tolerante samenleving als de onze.
quote:doeline schreef op 14 september 2014 @ 19:40:

[...]

Ben je nou wilders aan het na praten? Mensen die zeggen dat isis met de islam te maken hebben zijn net zo ongeleerd als wilders.

Het is een korancitaat, zoals duidelijk aangegeven:

Koran, sura 47.4:

Islamitische Staat voert o.a. dit voorschrift exact zo uit. Islamitische Staat heeft alles met de islam te maken.
quote:malu3 schreef op 14 september 2014 @ 20:02:

[...]

De islam is haat richting vrouwen, joden, homo´s en iedereen die anders- of niet-gelovig is en past niet in een open en tolerante samenleving als de onze.Heb je dit zelf uit de koran? Als je voor mij een foto kunt maken uit de koran waar dit in staat zal ik eventueel overwegen om met je in discussie te gaan.
quote:doeline schreef op 14 september 2014 @ 20:06:

[...]

Heb je dit zelf uit de koran? Als je voor mij een foto kunt maken uit de koran waar dit in staat zal ik eventueel overwegen om met je in discussie te gaan.Je kunt natuurlijk net zo goed niet lui zijn en even zelf gaan lezen, wat dacht je daarvan?!
quote:Noesa schreef op 14 september 2014 @ 20:04:

[...]

Het is een korancitaat, zoals duidelijk aangegeven:

Koran, sura 47.4:

Islamitische Staat voert o.a. dit voorschrift exact zo uit. Islamitische Staat heeft alles met de islam te maken.Waar is de arabische citaat dan? En dat hoofdstuk bestaat niet uit twee zinnen. Waar is de rest?
quote:malu3 schreef op 14 september 2014 @ 20:07:

[...]

Je kunt natuurlijk net zo goed niet lui zijn en even zelf gaan lezen, wat dacht je daarvan?!Heb de koran zelf gelezen, daarom durf ik ook me mond op te doen. Ik ga niet over iets praten waar ik geen verstand van heb of wat men mij wilt laten geloven.
quote:doeline schreef op 14 september 2014 @ 20:10:

[...]

Waar is de arabische citaat dan? En dat hoofdstuk bestaat niet uit twee zinnen. Waar is de rest?

Wat denk je zelf? In de koran misschien?

Wat wil je precies? Onderbouw eens wat.
Gut ja, leuk. Een discussie over de Koran. Net wat ik op het oog had toen ik dit topic opende.
https://www.youtube.com/w ... o5o7ELT6LKyJFKawB6gUsZSf7

De link hierboven is deel 1 van een documantaire die een journalist in het kalifaat gemaat heeft. Er is ook een deel over de kinderen daar en een over de sharia.
quote:Noesa schreef op 14 september 2014 @ 13:06:

[...]

Koran, sura 47.4: 

.

Ik heb er de Koran erbij gepakt maar ik zie geen sura's in deze (de Koran, Arabisch-Nederlands) dus maar even gegoogled:

47.4] So when you meet in battle those who disbelieve, then smite the necks until when you have overcome them, then make (them) prisoners, and afterwards either set them free as a favor or let them ransom (themselves) until the war terminates. That (shall be so); and if Allah had pleased He would certainly have exacted what is due from them, but that He may try some of you by means of others; and (as for) those who are slain in the way of Allah, He will by no means allow their deeds to perish.

Ik moet de vertaling erbij pakken want doe laatste zin is voor mij acadabra.

Maar hier lees jij in dat ongelovigen onthoofd moeten worden?

Ik Google nog even verder want ik wil het wel weten eigenlijk.
quote:Noesa schreef op 14 september 2014 @ 20:15:

[...]

Wat denk je zelf? In de koran misschien?

Wat wil je precies? Onderbouw eens wat.Wat je zelf hebt gelezen? Je moet je niet zo dom laten houden door de media joh!
Deze zegt ook niets over onthoofden:

So when you meet those who disbelieve [in battle], strike [their] necks until, when you have inflicted slaughter upon them, then secure their bonds, and either [confer] favor afterwards or ransom [them] until the war lays down its burdens. That [is the command]. And if Allah had willed, He could have taken vengeance upon them [Himself], but [He ordered armed struggle] to test some of you by means of others. And those who are killed in the cause of Allah - never will He waste their deeds.
Vinden jullie het echt relevant of het erin staat of niet? Of Mohammed het deed of niet? Who THE fuck cares?! Haarkloverij. 'Kijk mij eens slimmer zijn dan de rest want ik weet wat in de Koran staat.'

Nou, gefeliciteerd. En het punt was..?
Ik heb het gevonden, dit staat in bovengenoemde Koran (van mijzelf dus)

By the way, het is 47.5

Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast. En wanneer de oorlog opgehouden is, laat hen dan vrij uit gunst of voor een losprijs. Zo zij het. En indien Allah wilde, had Hij hen zelf kunnen bestraffen. Doch hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.
Noesa?

Reactie?
Het is ALTIJD hetzelfde. Die zinloze discussies over welk thema dan ook rondom de islam. Eerst wordt er vergeleken met het christendom, wat volgens de hardcore islambashers niet mag of hoe dan ook altijd mank gaat (en dus niet mag? Waarom eigenlijk niet?) Vervolgens gaan de diehard islam knuffelaars roepen dat islam toch vrede betekent en dat er net zo goed lieve als slechte mensen zijn, overal. Dan wordt érgens de Koran er aan de haren bijgesleept en vliegen de interpretaties en consequenties om de oren, al naar gelang de smaak van de schrijver. Dan zijn er altijd nog een aantal complotdenkers die roepen dat de joden dan wel de Amerikanen (of allebei) schuld zijn aan alles, en een verdwaalde mediahater die iedereen veracht die conventionele bronnen citeert. Oh ja, bronvermelding ajb, want eigenlijk discussiëren ze allemaal gewoon om hun gelijk te behalen, hoewel dát op een internetdiscussie volgens mij nog nooit gebeurd is.

Zullen we dat deel hier nou es overslaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven