Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
quote:Maleficent schreef op 20 mei 2016 @ 08:37:

[...]

Het geeft mij wel het gevoel dat ze een langlopende discussie gebruiken om zichzelf te profileren. En dat als hun partij groot genoeg is knikkeren ze die mensen er waarschijnlijk net zo hard weer uit.Ze zijn ontzettend druk bezig met profileren en komen op mij heel erg opportunistisch over. Een soort PVV, maar dan met de tegenovergestelde invalshoek. Beide zetten groepen tegen elkaar op, gebruiken ronkende retoriek die lang niet altijd op feiten gebaseerd is en zien overal complotten waar die er niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Toch was het best leuk om naar te kijken, Sylvana die al meerdere keren bij DWDD is geweest, maar die nooit tegengesproken werd, integendeel, er werd met haar meegeluld en instemmig geknikt....en dan nu ineens een geniepig vraagje...en dan staat ze gelijk met haar mond vol tanden.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 20 mei 2016 @ 08:48:

Toch was het best leuk om naar te kijken, Sylvana die al meerdere keren bij DWDD is geweest, maar die nooit tegengesproken werd, integendeel, er werd met haar meegeluld en instemmig geknikt....en dan nu ineens een geniepig vraagje...en dan staat ze gelijk met haar mond vol tanden.Ik kijk nooit naar DWDD, kreeg zij inderdaad nooit tegenspraak? Ging het dan om zwarte piet of om institutioneel racisme in het algemeen?
quote:nina1966 schreef op 19 mei 2016 @ 22:12:

Okeee Ik denk, ga ff zoeken wat denk precies inhoud.Het begint al goed "wij zijn allemaal Nederlanders"

Eh waarom dan dat statement over islamitisch onderwijs? We hebben ook geen scholen waar boeddhisme, hindoeïsme of waar sikh kinderen naar toe gaan.

Er zijn idd joodse scholen maar die staan los van het reguliere onderwijs, in tegenstelling tot islamitische scholen die regulier gewoon vervangen én gesubsidieerd worden.

Hoezo noem je jezelf dan nederlander als je je niet eens wil richten op ons onderwijs?Joodse scholen zijn ook gewoon gesubsidieerd, hoe kom je erbij dat die los staan van het gewone onderwijs? Verder bestaan er in Nederland ook Hindoebasisscholen .
Ik had ook het gevoel dat ze best een beetje pissig was op Matthijs .

Niet de thuiswedstrijd die ze verwachtte.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Pink-Ink schreef op 20 mei 2016 @ 08:14:

[...]

Waarom ze eng zijn? Heb je ze weleens horen oreren? Ze vonden die kliklijn van het Turkse consultant helemaal prima. Waren tegen de opzegging van het uitkeringsverdrag met Marokko. Ontkennen de Armeense genocide. Zetten allochtonen als slachtoffers neer en zaaien zo tweespalt in de maarschappij. Zijn fel voorstander van levensbeschouwelijk onderwijs. Ik kan nog wel even doorgaan.

Dat soort dingen doet de PVV ook en die zit toch ook in de Kamer. Nld kent een democratie met meerpartijenstelsel en dan hoort dit er allemaal bij.

Het jammeren is dat je nu al aan voelt komen dat het niet gezelliger wordt hier en dat polarisatie alleen maar toe gaat nemen. Als DENK idd veel zetels krijgt, zal de PVV ook nog meer toe gaan nemen in zetels. Niet echt een toffe gedachte. Krijg je hier hetzelfde als in de VS.

Ik vraag me af wat de oudere niet-westerse allochtonen vinden. Degenen die hun moederland hebben verlaten om hier een toekomst op te bouwen (vrijwillig) en dus nog echt kunnen vergelijken met hoe slecht het in hun moederland was en hoe goed hier.

Het jammeren is ook dat deze partij zelf nogal racistisch is en discrimineert. Alles wat blank/autochtoon is, is verkeerd. En dat vinden dan mensen die dus wel in Nederland alle kansen hebben gehad en genomen. Aboutaleb zet zich ook in voor diversiteit, maar doet dat op een verbindende manier.
quote:Biebe schreef op 20 mei 2016 @ 01:56:

Ik snap eigenlijk niet hoe de discussies over racisme moeten stoppen als figuren als mvr Simons het steeds laat oplaaien. Ik heb vele vrienden / kennissen met een kleur, maar dat is maar een kleur! Een van mijn beste vriendinnen is al heel lang aan het solliciteren maar die heeft haar kleur nooit in de strijd gegooid.

Misschien is dat de oplossing: juist stoppen met over racisme praten op de manier zoals het nu gaat (strijd), en de huidskleur zien als slechts een kleur. Nu worden we doodgegooid met wat er allemaal achter die kleur schuilt maar zo wil ik niet naar mensen kijken!

Ik denk dat je daar een punt hebt! Sinds die malloot begonnen is met Zwarte Piet te demoniseren, is de discussie maar vooral het racisme behoorlijk opgelaaid! Als men aanstoot neemt aan Zwarte Piet, vier je geen Sinterklaas. Maar door steeds weer de meest vergezochte randzaken te misbruiken voor zinloze discussies werkt je discriminatie en racisme juist in de hand. En in de tijd waarin we nu leven met IS en alles, is juist dat gevaarlijk, want mede daardoor radicaliseren veel jongeren.

Maar Sylvana probeert zichzelf weer gewoon bekend te maken, en ziet niet dat ze zichzelf hiermee ongeloofwaardig en belachelijk maakt!
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
quote:mick87 schreef op 19 mei 2016 @ 23:46:

Dit dus. Polarisatie op en top. DENK is niet zo extreem als Geert. Maar oo weer.heel selectief. Kijk bijvoorbeeld naar hun facebookpagina. Nieuwsberichten over geweld tegen allochtonen, maar ondertussen in alle talen zwijgen over de rellen in Ede. DENK zorgt alleen maar voor meer polarisatie. Als veel mensen zich hierbij aansluiten zullen steeds meer mensen de racismekaart trekken en haat naar blanken groeit. Hetzelfde effect als Geert Wilders heeft. Moslims worden steeds meer gestigmatiseerd. Jammer dat DENK zich nu zo profileert.

ik begin me stilletjes aan af te vragen waar het heengaat mer t ooit zo vredige Nederland. Plotseling gaat het alleen nog.maar over islam en discriminatie. Ik groeide op in een wijk met veel Marokkanen. Nooit over nagedacht en die mensen deden hun ding en ik het mijne. Leven en laten leven. Ineens gaat het altijd over Marokkanen en ben ik een blanke racist, bestaat er zoiets als white supremacy en is zwarte piet een negatief stereotype. Terwijl ik als kind zo dol op hem was. Ik heb nooit echt nagedacht over bevolkingsgroepen, ik heb nooit dat wij/zij idee gehad. Deze polarisatie baart me zorgen.

[...]

Dit is ook mijn ervaring. Toen ik opgroeide en daarna speelden dit soort dingen helemaal niet. Vriendenkring is ook heel divers.

En ineens gaat het idd over de islam en racisme. En dan niet op een prettige manier. Wat dat betreft houd ik mijn hart vast voor de toekomst.

Nederland is en was een prima land. En een.land in ontwikkeling met 184 nationaliteiten. Er is best van alles wat beter kan, maar ook daar wordt aan gewerkt. En het is zo jammer dat er bijna alleen nog maar negatief over Nederland wordt gesproken door dit soort types. Dat vind ik echt jammer.
quote:tvandattum schreef op 20 mei 2016 @ 09:38:

[...]

Dit is ook mijn ervaring. Toen ik opgroeide en daarna speelden dit soort dingen helemaal niet. Vriendenkring is ook heel divers.

En ineens gaat het idd over de islam en racisme. En dan niet op een prettige manier. Wat dat betreft houd ik mijn hart vast voor de toekomst.

Nederland is en was een prima land. En een.land in ontwikkeling met 184 nationaliteiten. Er is best van alles wat beter kan, maar ook daar wordt aan gewerkt. En het is zo jammer dat er bijna alleen nog maar negatief over Nederland wordt gesproken door dit soort types. Dat vind ik echt jammer.Ook eens. Partijen als Denk en PVV kun je missen als kiespijn in ons veranderende land. Klagen en jammeren zonder werkbare oplossingen paraat te hebben, tweespalt zaaien, complottheorieën verspreiden, de schuld eenzijdig bij "de ander" leggen, niet willen of kunnen samenwerken, niet tegen kritiek kunnen, inspelen op onderbuikgevoelens, lange tenen, rancune, soms dommigheid, bespelen van de media, volksmennerij etc.
ik heb me toch eens even verdiept in de standpunten van DENK. en kom dan direct een verrassende tegenstijdigheid tegen:

" Mensen worden in een hokje geduwd en verantwoordelijk gesteld voor daden die zij niet hebben begaan. Zo worden Moslims gevraagd afstand te nemen van de gruwel daden van terroristen"

Tegenover:

" wij moeten ons verleden van kolonialisering en slavernij beter onder ogen zien "
quote:MinkeDeWit schreef op 19 mei 2016 @ 21:46:

Ik vind haar sowieso heel vreemd/onsympathiek. Ze is ook altijd zo misplaatst verontwaardigd en erop uit om om het even wie te kunnen beschuldigen van discriminatie.

dit is precies hoe ik over haar denk.

en bij haar vind ik dat ze "ineens" van die afrikaanse hoofddoeken om haar hoofd knoopt bijna beledigend overkomen voor de afrikaanse cultuur
En doooooor!
quote:Pink-Ink schreef op 20 mei 2016 @ 08:51:

[...]

Ik kijk nooit naar DWDD, kreeg zij inderdaad nooit tegenspraak? Ging het dan om zwarte piet of om institutioneel racisme in het algemeen?Het ging vaak over zwarte piet, en dat zij die zo beledigend vond voor mensen van haar ras. En dat mensen van haar ras toch al zoveel te lijden hebben gehad vanwege de slavernij, en dat iedereen in Nderland zich schuldig moet voelen over die tijd, ook al was je nog niet geboren. EEn soort erfzonde is het, die alleen met heeeeeeel veel miljarden richting zwarten opgelost zou kunnen worden......voor een paar jaar dan toch, en dan begint het waarschijnlijk gewoon weer opnieuw.
Opvallend dat niemand zit te wachten op Sylvana Simons of haar zelfs irritant vindt, maar dat wel iedereen weet wat ze precies bij DDWD heeft gezegd...
Ik zie Neelie die in het publiek van DWDD zit, alleen maar fronsen en verbaasd kijken. Goed camarawerk.
Poep, wie heeft jou gescheten?
[quote]daddy_gijs schreef op 20 mei 2016 @ 10:12:

Opvallend dat niemand zit te wachten op Sylvana Simons of haar zelfs irritant vindt, maar dat wel iedereen weet wat ze precies bij DDWD heeft gezegd...[/quote

Ik zit ook niet te wachten op regen.....toch hoor ik hier vaak over bij het weerbericht...
quote:daddy_gijs schreef op 20 mei 2016 @ 10:12:

Opvallend dat niemand zit te wachten op Sylvana Simons of haar zelfs irritant vindt, maar dat wel iedereen weet wat ze precies bij DDWD heeft gezegd...

Want die twee zaken kunnen niet samen?

Dan lijkt mij de irritatie in elk geval gebaseerd op eigen waarneming in plaats va een vaag gevoel.
quote:mienietjefietje schreef op 20 mei 2016 @ 10:12:

[...]

Het ging vaak over zwarte piet, en dat zij die zo beledigend vond voor mensen van haar ras. En dat mensen van haar ras toch al zoveel te lijden hebben gehad vanwege de slavernij, en dat iedereen in Nderland zich schuldig moet voelen over die tijd, ook al was je nog niet geboren. EEn soort erfzonde is het, die alleen met heeeeeeel veel miljarden richting zwarten opgelost zou kunnen worden......voor een paar jaar dan toch, en dan begint het waarschijnlijk gewoon weer opnieuw.

Maar ze kreeg dan inderdaad geen tegengas? Ik ken de retoriek en ik sta er zeker niet zo afwijzend tegenover als jij (als ik het zo inschat ) maar er is natuurlijk een hoop tegenin te brengen.

Ik kijk nooit naar DWDD, ik heb er de aantrekkingskracht nooit van gezien.
quote:geboluti schreef op 20 mei 2016 @ 10:01:

ik heb me toch eens even verdiept in de standpunten van DENK. en kom dan direct een verrassende tegenstijdigheid tegen:

" Mensen worden in een hokje geduwd en verantwoordelijk gesteld voor daden die zij niet hebben begaan. Zo worden Moslims gevraagd afstand te nemen van de gruwel daden van terroristen"

Tegenover:

" wij moeten ons verleden van kolonialisering en slavernij beter onder ogen zien "Wat ijverig! En inderdaad, een bijzondere tegenstrijdigheid.
Ik zat net op de FB pagina van Denk te kijken, de reacties liegen er ook niet om, als Peter Rrrrr zich zou aansluiten dan zou dat een ongekende ramp voor NL zijn enz.., en nu kunnen buitenlanders eindelijk stemmen..Hoezo zijn wij allemaal Nederlanders??!
quote:Pink-Ink schreef op 20 mei 2016 @ 10:31:

[...]

Maar ze kreeg dan inderdaad geen tegengas? Ik ken de retoriek en ik sta er zeker niet zo afwijzend tegenover als jij (als ik het zo inschat ) maar er is natuurlijk een hoop tegenin te brengen.

Toen DWDD begon keek ik elke avond, het was net zo'n uurtje dat ik zat uit te buiken op de bank. Maar de laatste jaren hebben ze nog maar 1 mening, en die verkondigen ze iedere avond weer, en komt erop neer....de wereld is van iedereen en iedereen is welkom.

Daarbij hebben ze de kortzichtige kinderlijke blik, dat we in Nederland echt iedere buitenlander kunnen onderhouden en iedereen een eengezinswoning kunnen aanbieden. Dat de Nederlanders zelf 3 hoog achter moeten wonen en dat onze bejaarden uit de verzorgingstehuizen worden gezet ontgaat ze volkomen.

Tegenwoordig ga ik dus maar de hond uitlaten om die tijd.
quote:Pink-Ink schreef op 20 mei 2016 @ 10:31:

[...]

DWDD - Snijtafel
quote:Gisselle schreef op 20 mei 2016 @ 10:47:

Ik zat net op de FB pagina van Denk te kijken, de reacties liegen er ook niet om, als Peter Rrrrr zich zou aansluiten dan zou dat een ongekende ramp voor NL zijn enz.., en nu kunnen buitenlanders eindelijk stemmen..Hoezo zijn wij allemaal Nederlanders??!t'is net Brexit, dan breekt WW 3 uit!
quote:damocles schreef op 20 mei 2016 @ 10:53:

[...]

DWDD - SnijtafelHaha!
quote:tvandattum schreef op 20 mei 2016 @ 09:38:

[...]

Nederland is en was een prima land. En een.land in ontwikkeling met 184 nationaliteiten. Er is best van alles wat beter kan, maar ook daar wordt aan gewerkt. En het is zo jammer dat er bijna alleen nog maar negatief over Nederland wordt gesproken door dit soort types. Dat vind ik echt jammer.

Er wordt hier een hele merkwaardige denkfout gemaakt. Wat jullie zeggen is dat Sylvana het racisme in NL heeft verergerd door een discussie te beginnen over institutioneel racisme, zwarte piet etcetera.

Racisme in NL is niet verzonnen door Sylvana. Het was er allang, en nu het aan de kaak wordt gesteld (overigens niet alleen door haar, maar Sylvana roept om de één of andere reden heel veel specifieke haat op) worden mensen agressief. Het angry black woman verschijnsel waarschijnlijk (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Angry_Black_Woman: "It then cultivated into a stereotype grasping on to the belief that Black women are not only expressive, but more opinionated, harsh, have bad attitudes, are loud, and generally negative and rude in nature.")

Ik vind die Denk-partij ook geen handige keuze van haar, maar ik sta altijd weer te kijken van de intens hatelijke reacties die Sylvana krijgt, bij wat ze ook doet. Haar kinderen worden met de dood bedreigd enzo.

En dan nu horen dat het háár schuld is dat racisme wordt aangewakkerd, "want ik vond zwarte piet altijd zo leuk en ik dacht nooit aan negers!". Dat is gewoon lachwekkend, als het niet zo triest zou zijn.
Ik leg de schuld daarvoor niet bij Sylvana.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven