Waar sta jij?
dinsdag 1 november 2016 om 07:00
Op deze vroege ochtend zit ik te mijmeren over waar men staat in het leven . Gisteren hoorde ik iemand zeggen dat er, nu boven de 35, minder dingen nieuw zijn er ze zich niet meer zo druk maakt als vroeger. Ik vraag me af hoe anderen dat zien. Pure nieuwsgierigheid, ook omdat ik zelf op een keerpunt sta .
Ik ben benieuwd hoe jullie het ervaren:
Hoe oud ben je?
Komen er grote (spannende?) veranderingen voor je aan? Zo ja; wat?
Bevind je je juist in wat rustiger vaarwater? Zo ja: hoe ziet dat eruit?
Waar denk je dat het aan ligt/hoe het zo gekomen is?
Wat vind je er zelf van?
Laten we afspreken elkaar niet te quoten of iig de herkenbare dingen achterwege te laten in een quote. Zo kan men wellicht wat vrijer posten. TO trapt af in een post hieronder.
Ik ben benieuwd hoe jullie het ervaren:
Hoe oud ben je?
Komen er grote (spannende?) veranderingen voor je aan? Zo ja; wat?
Bevind je je juist in wat rustiger vaarwater? Zo ja: hoe ziet dat eruit?
Waar denk je dat het aan ligt/hoe het zo gekomen is?
Wat vind je er zelf van?
Laten we afspreken elkaar niet te quoten of iig de herkenbare dingen achterwege te laten in een quote. Zo kan men wellicht wat vrijer posten. TO trapt af in een post hieronder.
dinsdag 1 november 2016 om 21:33
@ Springtouw, Snowfall en KoffieVerkeerd: dank voor jullie reacties, ik ben er blij mee.
Ik vond het lastig om op te schrijven dat ik blijkbaar zo erg hang aan een bepaalde 'status' in werk terwijl ik ook heus wel weet dat dat niet is waar het leven over gaat (voor mij althans). En door het zo zwart op wit te zien... tsja, het is toch wel een hardnekkige gedachtekronkel die ik echt graag los zou laten.
Ik vind het trouwens ook leuk om te lezen dat er heel wat mensen zijn die het leven prettiger en relaxter vinden naarmate ze wat ouder worden!
Ik vond het lastig om op te schrijven dat ik blijkbaar zo erg hang aan een bepaalde 'status' in werk terwijl ik ook heus wel weet dat dat niet is waar het leven over gaat (voor mij althans). En door het zo zwart op wit te zien... tsja, het is toch wel een hardnekkige gedachtekronkel die ik echt graag los zou laten.
Ik vind het trouwens ook leuk om te lezen dat er heel wat mensen zijn die het leven prettiger en relaxter vinden naarmate ze wat ouder worden!
dinsdag 1 november 2016 om 22:30
Wat een mooi topic. Ik heb nog niet alles gelezen, maar wilde toch alvast aanhaken. Mssfiddler en Mandylion, dat gevoel van stilstaan in verband met een onvervulde kinderwens herken ik. Gek eigenlijk, wat dit jaar is best een veelbewogen jaar geweest voor mij: verhuisd naar een nieuwe stad, eindelijk een baan in mijn vakgebied, mijn rijbewijs gehaald . Toch voelt het alsof mijn leven op de rem staat. Mijn man weet nog niet of hij nog eens het medische traject in zou willen, maar zonder dat kunnen wij geen kinderen krijgen. Daarnaast is onze relatie de afgelopen jaren heel onzeker geweest, mede door deze kwestie. Dat maakt dat wij niet goed plannen durven te maken voor de toekomst (met of zonder kinderen). Lekker dromen en fantaseren over later, dat is eigenlijk wat ik op dit moment in mijn leven het meeste mis.
woensdag 2 november 2016 om 08:42
@MissMillicent: dankjewel voor je reactie. Wat je schrijft is precies waar ik nu mee bezig kan. Het helpt veel om te onderzoeken wat de oorzaak van die gedachte is en in hoeverre die gedachte klopt.
@belgali: eens met wat jij schrijft.
Verder inderdaad wat moringa schrijft, ik vind het ook fijn om te zien dat veel mensen rustiger worden naarmate ze ouder worden.
@belgali: eens met wat jij schrijft.
Verder inderdaad wat moringa schrijft, ik vind het ook fijn om te zien dat veel mensen rustiger worden naarmate ze ouder worden.