Lijf & Lijn alle pijlers

5 januari starten met Sonja Bakker. Wie ook?

04-01-2009 15:19 729 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Morgen ga ik weer 'aan de Sonja'. Ik wil minimaal 10 kilo kwijt (zit nu op ruim 82). Wie heeft nog meer dit plan opgevat? Ik weet van eerdere pogingen dat het prettig is om het via een forum een beetje bij te houden en ervaringen te delen.

Kom maar op dus!

En hierbij de tabel met alle deelnemers (met dank aan Kiki!):

Goeienavond meiden!!

Heb deze dag weer keurig doorstaan, maar alleen vreselijke last van mijn darmen en maag agv medicijnen. Balen dus, want ik heb wel trek, maar echt.. de boel zit aardig in de knoop beneden.

tante klaas, ook jij gaat lekker dus, mooi zeg!!!

Charlar, goed dat je jezelf voor houd waarvoor je het doet... ik mis dat nog een beetje, maar ik kijk wel af en toe naar een foto die weer als een soort van richtpunt moet werken.

Djoels, ga lekker je verjaardag vieren, enne, die chocolade taart... ik weet waar je em moet gaan eten ;) !!!
Hi allen!

Djoels ik wou dat ik jouw motivatie had... Het ging bij mij 2,5 weken supergoed maar nu ben ik twee dagen bij mijn ouders (daar waar wel lekker eten is) en twee ontzettende SAS-dagen zijn een feit.

Ik denk niet dat ik maandag afgevallen ben, maar ga er vanaf nu wel weer helemaal voor!!
Hoi Hoi,

wat is het vandaag rustig op het forum, iedereen zal wel hard aan het werk zijn.

Hier gaat het goed, heb mijn slechte woensdag avond alweer goed opgevangen dus ben trots op mijzelf.

Ondanks dat ik hele dagen aan het studeren ben heb ik geen vreet neigingen gehad!!

Jeujjj we gaan door!!

Succes allemaal met het weekend!
Hey meiden,

even kort, man heeft longontsteking en ik moet me dus snel weer met hem en dochter bezig houden.....

Qua SB gaat het hier prima. Alleen eten we vanavond een andere soort soep dan champignonnensoep. (Bleeegh)

Man is zelfs al onder de 90 (doordat hij al twee dagen ziek is en heel weinig eet) Hij is nu dus al 7 kg afgevallen!

Ga nu weer naar de bank! (hij klaagt dat hij nog helemaal geen aandacht heeft gehad, ach wat sneu!! )
O, Mango, ik heb medelijden met je. Niets is erger dan een zieke man. Echt, geeft mij maar liever 3 zieke kinderen. Mannen (teminste die van mij) kunnen zich zó vreselijk zielig aanstellen wanneer ze ziek zijn. Hij is afgelopen weken steeds ziek geweest maar gelukkig (voor mij) gaat het nu weer beter met hem.

Vandaag een goede dag gehad maar vanavond ga ik denk ik een bakje japanse mix of een plak ontbijtkoek snaaien. Het is tenslotte weekend!

2Kams: beterschap!
Dank je Charlar.. voel het niet als ziek zijn hoor, maar gewoon beroerd.. gelukkig is het niet constant.

Gisteren echt een ongelooflijke dip gehad, op de weegschaal gestaan, geen gram eraf.

Ik had al het vermoeden, zie helemaal niets aan mijn lijf veranderen ook.

Hoop maar dat het stilte is voor de storm, want anders wordt het wel lastig volhouden, zo zonder resultaten... blech.

Mango, wat fijn dat je man zo goed gaat, maar wens hem beterschap, longontsteking is niet niks zeg!! Succes mer verplegen ook!
Hoi allemaal,

Ik heb gezondigd en nog om een hele stomme reden ook.

Donderdag stond ik op de weegschaal en er was helemaal niets vanaf , heb overdag 3 bonbons gegeten en 's avonds een stuk chocolade.

Baal ervan want ik heb zitten eten omdat ik me rot voelde omdat ik niets afgevallen was. En dat is juist wat ik niet meer wil, troosteten.

Heb mezelf een hartig woordje toegesproken en ga nu weer vrolijk door met het dieet!

Want ik ook in de lente een jurkje aan
Wat is het rustig hier zeg. Ik had op zich wel een goede dag vandaag. Vanavond had ik boontjes gemaakt met een boemboe van Conimex. Zag ik later (toen ik het op had) dat één zo'n klein lullig pakje bijna 400 calorieen bavat!!!! Ik heb minstens de helf opgegeten en dus 'zomaar' 200 exta calorieen naar binnen gewerkt.

Net heb ik nog een rondje hardgelopen. Ik had op het forum positieve berichten gelezen over "hardlopen met Evy" Ik heb de lessen gisteren gedownload en het beviel prima! Zo hou ik het wel vol.

Succes allemaal vooral aan 2Kams & Earthshrine!
Ja, jammer van die boemboe he... Is zo lekker!
@2kams en earthshrine: ik begrijp jullie reactie heel goed.Teleurstellend is het als je tussentijds weegt en er is niets vanaf... Gek genoeg woog ik mezelf dan ook tussentijds als ik al dacht dat ik niet afviel, tja en dan weet je het zeker...

Dus voor mij geen tussentijdse wegingen meer, op maandag kan ik het op de een of andere manier wel hebben (een eventuele teleurstelling, bedoel ik) omdat ik dan weer in het vol-goede-moed-weekritme zit, weekend is lastiger..

Maar wat had ik vandaag dan... heb twee verschillende vetmetingen gedaan met zo'n meter die je met je handen vasthoudt, er kwam gewoon 36% uit!!!!!

Mijn eigen weegschaal met vetmeter geeft maar 22% aan en 54% water. Heeft iemand ervaring met deze dingen? Wat is nu een betrouwbare meting?

Hoi Hoi, ow ik baal zo van mijzelf, vrijdag heel erg gesnaaid, mijn vriendinnen kwamen op bezoek en er waren allemaal lekkere dingen in schaaltjes en ik heb me niet kunnen inhouden. Wat chips, borrelnoten en dropjes gehad! Heel erg balen. Ik moet mezelf waarschijnlijk flink uithongeren vandaag wil ik nog een beetje resultaat zien morgen!! Hoop dat het vandaag weer goed gaat, nix in huis dus het moet wel. Wat heerlijk dat de supermarkten op zondag dicht zijn! Vraag me af waarom ik me niet in kan houden, voel me echt een verslaafde!

Maar ik geef de moet niet op en ga er vandaag een gezonde dag van maken!

Succes allemaal!
Djen... pak de draad weer op vandaag.

Een dagje zondigen moet kunnen hoor (ik heb het uiteindelijk vrijdag ook niet helemaal netjes gedaan omdat ik zo de balen had dat er niets af was) als je daarna gewoon weer het boek volgt...

Ik zie deze week maar als verloren, morgen is het begin van een nieuwe en volgende week is er echt wel wat af!! Het kan toch niet zo zijn dat ik stop met snoepen en snaaien en dat er dan niets gebeurd? Ik wil t gewoon niet geloven...
@ kiki het schijnt dat je je vetpercentage alleen kan meten via zo'n vetplooimeting (een knijptang-achtig-iets). Zou me er niet al te druk om maken. Ik heb op mijn weegschaal ook een vetpercentagemeter maar die volg ik globaal. Als ik zwaar ben dan heb ik meer vet en wanneer ik afval dan hoop ik dat het vetpercentage ook omlaag gaat.

@Charlar, jeetje dat die boemboe zoveel calorieen bevat. Mischien dat je de volgende keer als je dat wilt koken dat je maar de helft gebruikt van het pakje.

Goed hoor dat je met start-to-run bent begonnen.

@Djen, ook hier is er een snaaimoment geweest. Achter je laten en vrolijk doorgaan met het dieet.

@2kams, stom he dat je gaat eten/snoepen omdat je niets bent afgevallen. Je denkt dan echt waarom doe ik dat dieet eigenlijk, je hoort toch af te vallen?

Nou ja, gewoon volhouden en hopen op een spectaculair resultaat voor volgende week.
Eartshrine, je hebt gelijk hoor!

Stom inderdaad, maar ik was er zo teleurgesteld over... maar vandaag gaat het prima, en gisteren eigenlijk ook, dus ik heb de knop weer omgezet.

ga er vanuit dat er morgen niets af is, en hoop ik ook niet bij, en dan gaan we een nieuwe week in, ja toch? Jij ook succes....
Dames,

Wisselende berichten op het forum. Maar toch ff een pluim in jullie poezelige reet, want jullie doen het toch maar mooi: de hele week letten op je eten en drinken. Natuurlijk heb je af en toe een minder moment, maar daarna gewoon weer lekker verder gaan! Jullie kunnen het!!!!

Hier is gelukkig de griep weer zo goed als over. Toch weer een week zoet mee geweest.... Nog niet gewogen, dus geen idee wat de schade is, hoewel ik het idee heb dat ik er niet veel van afgevallen ben. Verder is de eetlust nog niet heel geweldig (vreemd genoeg wel trek in lekkere dingen..) dus ik hou me nog niet helemaal aan Sonja.

Succes! Ben benieuwd naar jullie resultaten morgen!
Ik ben ook benieuwd naar alle resultaten morgen. Ik heb me afgelopen week wel een paar keer gewogen. Ik kan het gewoon niet laten.

Vanavond hebben we bij mijn ouders gegeten. Ik heb een beetje soep op, wat rijst, heel veel spercibonen en een heel klein stukje vlees. Alle (overheerlijke) toetjes heb ik aan mijn neus voorbij laten gaan. Ik ben net thuis en heb nu wel heel erg veel zin in iets lekkers.... Dadelijk maar een bakje yochurt pakken.
Kiki: Die dingen zijn helemaal niet betrouwbaar! Ik heb ook een weegschaal met vetmeting, vocht, spieren en bot. Als ik afval, verlies ik botmassa. Nou dat lijkt me sterk!

Charlar: Wat knap dat je de toetjes en zo hebt laten staan!! Ik weet niet of ik dat zou kunnen!

Mik: Fijn dat je je weer wat beter voelt! Wie weet valt het allemaal wel mee morgen!

Djen: Niet zo streng voor jezelf hoor! Ik denk dat bijna niemand (behalve Djoels, want die is zoooo gemotiveerd! ) zich in kan houden als er zoveel lekkere dingen op tafel staan, terwijl je al een aantal weken op je eten aan het letten bent! Gewoon de draad weer oppakken! Er is écht geen man overboord als je even niet afvalt! Op 1 BMIpunt na heb je een gezond gewicht. Het gaat dus prima!

Earth: Ach meid, niks afgevallen. Moet je misschien ongesteld worden? Deze week gaat het je vast lukken, zet hem op!

Ik ben er nu achter dat ik een emo-eter ben. Ik heb het enorm druk en nu werd man ook nog ziek. Ik moest dus alles alleen doen. Onze dochter, eten koken, opruimen, de hond, boodschappen doen en weer opruimen. Ik had het zaterdag in de supermarkt zó gehad!! Bij thuiskomst enorm gejankt en daarna een half pak kaasvlinders opgevreten. (die lagen er nog en anders moest ik ze weggooien en dat is nou ook weer zonde! ) Ze waren wel lekker, maar voelde me er wel schuldig over.

Vanavond heb ik al twee keer de mandarijnencreme gemaakt, maar het is niet echt lekker. Nu waagt man een poging.... Volgens mij is het de wijn. Ik heb er droge witte wijn in, de eerste keer te veel en de tweede keer minder, maar het was nog steeds te overheersend.

Het gevulde stokbrood van gister was wel weer heel erg lekker! Dat was wel weer een boost voor mijn kook-zelfvertrouwen. (na die mislukte salade van afgelopen week) Schoonzusje was er namelijk ook te eten en zelfs zij vond het lekker. Mmmmh! En dat Sonjaproof!

Volgens mij moet ik ook ongesteld worden, dus ik ben heel heel benieuwd wat de weegschaal aangeeft morgen. Het zal wel niet veel soeps zijn! Maar dan heb ik me bij deze ingedekt!

Lekker slapen vannacht en tot morgenochtend!
Oja, bedankt voor alle beterschapswensen. Man voelt zich al weer wat beter. De AB slaat aan geloof ik!
Goedemorgen,

Afgelopen week niet echt een goede week gehad en dat was ook te zien aan de weegschaal.

Maandag- en donderdagavond vreselijk gezondigd door eten te halen. Donderdag overdag nam een collega afscheid omdat zij terug ging naar geboorteland. Zij trakteerde op loempia's, de gang rook al snel helemaal naar de loempia's en ik heb mij dan ook niet in kunnen houden. Toen waren er nog veel over.... en daar ging ook nummer 2 naar binnen. Erg lekker dat wel. Ook ben ik gister nog ongesteld geworden, dat zal toch wel de grootste veroorzaker zijn van mijn geringe gewichtsverlies. Zo ik heb al mijn zondigingen opgebiecht... en dan nu het resultaat van deze week.....MIN 500 GRAM . Het is er in ieder nog af en niet bij zullen we maar positief denken

Overigens heb ik donderdag ook nog mijn sollicitatiegesprek gehad. Zij waren positief hoorde ik vrijdag en zij hebben mij uitverkoren. Ik weet het nog niet, alles lijkt goed, locatie, kantoor, werk enz. Maar ik heb een bepaald onderbuikgevoel dat ik niet kan verklaren en heb dan ook nog een extra gesprek gevraagd om dat gevoel weg te laten nemen. Het heeft te maken met onderlinge collegialiteit, manier van met elkaar omgaan enz. Het is lastig te benoemen, ik krijg niet echt een goed beeld van de situatie daar. Moeilijk weer dus, op dit moment neig ik er dus naar om het niet te doen maar we gaan zien hoe zij reageren op mijn verzoek.

Djoels hoe is je verjaardag eigenlijk gegaan? Was het gezellig, ik neem aan van wel. En heb je je nog een beetje kunnen inhouden?

Fijn dat je man zich weer wat beter voelt Mango. Deze week ga je er gewoon weer fris tegenaan!

Kiki, had jij het nu over die weegschaal met vetmeting? Ik heb er twee waarvan 1 met vetmeting. Tja, wat zal ik zeggen, ik vind het ook maar raar en geloof er niet echt in. Toen ik de vorige keer 17 kilo was afgevallen daalde mijn vetpercentage maar heel weinig. Ik kan mij niet voorstellen dat ik toen alleen maar water ben afgevallen toch? Nu waren de batterijen leeg toen ik begon en ben met de andere simpele gaan wegen. Gelukkig maar, want inmiddels ook de batterijen vervangen van de vetweegschaal vervangen en ik weeg daar gewoon 2 kilo meer, beetje schokkend dus haha.

2Kams, vrees de maandag niet. Je zal zien dat het ineens zo maar om kan slaan.

voor de rest veel succes en hopelijk goede resultaten. Ik ben benieuwd en kijk uit naar de tabel. Zet hem weer op deze week!

Gr Sens
Ik doe mijn best
Goedemorgen,

Mijn weegschaal gaf vanochtend 64,3 aan! Dat is MIN 0,4! Dat is toch weer bijna een halve kg en ik moet nog naar de wc (al sinds vrijdag niet meer geweest)

Liefs,

Mango
Senseo: gefeliciteerd met je halve kg! Dat is weer een halve kg minder wat je met je mee sleept!
Meisjes, lekkere Sonja Bakker verslaafden onder ons

Mijn verjaardag was een groot succes! Een heerlijke 'Mojito' party. Ik heb de zelfgebakken appeltaart echt overgeslagen en genoten van een eierkoek. Verder heb ik me weinig aan de maaltijden gehouden zaterdag. Geen tussendoortjes en als avondeten wat stokbrood met kaasjes en rauwkost. 's Avonds heb ik voornamelijk rauwkost op en een paar gehaktballetjes met satésaus! Mjammie!! Gezien het feit dat het een Mojito party was, heb ik wel de nodige (en nog een paar meer) Mojito's op. (voor diegene die het niet kennen, het is een Cubaanse drankje met rum, verse munt, limoenen en spuitwater). Gisteren direct terug in het gareel en vanmorgen gewogen.

81.2 dat wil zeggen min 1.3 kilo.

Ik voel me echt fantastisch! Ben zo blij dat ik taarten heb laten staan, dat ik midden in de nacht niet aan de bitterballen ben gegaan. Ik heb geen spijt van de Mojito's, want ik was immers wel jarig.

Heb even niet zoveel tijd om te reageren op iedereen moet zo in vergadering.... Succes met wegen!!
DTEEZ!

Waar ik vrijdag nog hetzelfde woog als maandag, ben ik vandaag gewoon een hele kilo zwaarder... ik snap er geen kloot van.

De enige reden die ik kan verzinnen zijn die medicijnen waar ik donderdag mee ben begonnen, zou ik daarvan vocht vasthouden?

In elk geval zit ik echt even in zak en as hoor, getver... het ging zo lekker, oke ik heb woensdag een handje pinda's gehad en vrijdag zat ik er even doorheen en heb ik gesmokkeld, maar daarna niet meer...

K K K K K....

Djoels, wat heerlijk dat het zo goed is gegaan met jou, en dat je ook lekker je verjaardag hebt kunnen vieren!!!
Jeeej! Feestje hier! -1 kg eraf! Wel nadat ik naar de wc ben geweest hoor, daar wilde ik wel even op wachten, haha! Oeh ik ben zo blij! Terwijl ik er vorige en deze week toch best doorheen zat omdat ik zo ongediciplineerd ben.

Kiki, wil jij 78,5 in de tabel zetten voor mij? /1 kg en BMI is nu 25,1.

Ik ben benieuwd hoe het hier gaat en of het inmiddels wat beter gaat met de stoelgang. Ik heb hier zelf geen last van en zit ook te denken waar het nog meer aan kan liggen. Ik eet zelf ong 4 stuks fruit per dag. Misschien ligt het daaraan dat ik er geen problemen mee heb? Eerder nam ik ook Yakultjes,maar die heb ik nu niet meer nodig.

Oh ja en koffie op de nuchteremaag is misschien ook wel een tip, works for me!

Ik ben benieuwd hoeveel we deze week allemaal weer kwijt zijn, de teller loopt aardig op, wat goed van ons!!
Hoi allemaal,

Mijn gewicht is nu 81,4 kg dat is maar 0,2 kg eraf. Ik snap het niet zo goed want ik eet echt heel veel minder dan voorheen.

Maar ja, we houden het gewoon nog vol want ik moet en zal weer richting de 78 kg moeten gaan. Op het moment ben ik gewoon te dik...

Verder allemaal goede resultaten. Goed hoor, het motiveerd dan ook zo lekker.

2kams, balen dat je kilo zwaarder bent. Hou vol! Volgende week zal er vast meer af zijn.

Ik ben trouwens nu dagen aan het invoeren bij de caloriechecker van het voedingscentrum. Dan krijg ik meer inzicht in waar bijvoorbeeld veel calorieen inzitten en waar minder.

Succes allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven