Erdogan een gevaarlijke gek?

22-04-2016 17:58 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is Erdogan een gevaarlijke gek? Een tweede Hitler?

Zijn arm reikt tot in ons land en Turken wordt gevraagd anderen aan te geven die Erdogan beledigd hebben.

40% van de Turken in Nederland is fervent Erdogan-aanhanger. Andere Turken vrezen nu dat zij niet meer op vakantie naar Turkije kunnen omdat zij zich negatief over hem uitgelaten hebben.

Zonder schroom zeggen wij dat Obama een lul is die niets van zijn 'yes-we-can'-uitspraak heeft waargemaakt.

Maar durven wij nog te zeggen dat Erdogan een lul is die mensen laat martelen, de pers naar zijn hand zet en het niet nauw neemt met de mensenrechten?

Wie vind Erdogan een een gevaarlijke psychopaat? En wie verheerlijkt hem omdat hij Turkije, als bijna fascistische staat weliswaar, op de kaart zet?
quote:YellowDiamond schreef op 13 maart 2017 @ 12:28:

[...]

Lodewijk Asscher was vanochtend op de radio woedend hij zei: als je het in je hoofd haalt om in Amsterdam op het plein 40-45 de hitlergroet te brengen en nazileuzen te roepen dan is er iets goed mis in je bovenkamer,dan is er iets goed mis in de opvoeding en op school gegaan.

Tsja, hebben we onder onze eigen ogen laten gebeuren meneer Asscher. Dit is derde generatie Turk. In Nederland naar school geweest dus, waar al jaren wordt geklaagd dat er geen fatsoenlijke geschiedenislessen over WOII gegeven kunnen worden zonder gescheld en discussies.

Pappen en nat houden, allemaal PVDA achterban.
Nazileuzen, Hitlergroet. Wederom infantiele provocaties.

Maar kan strafbaar zijn.
quote:tvandattum schreef op 13 maart 2017 @ 12:33:

[...]

Wellicht begrijp jij het niet, maar een opstelling zoals die van jou roept irritatie op.

Telkens horen hoe achtergesteld Turken zijn, wat Nederland verkeerd doet etc.

Hoe kun je het bedenken?

Nota bene hier in Nederland. Je mag je kind sturen naar school van keuze, iedereen kan een opleiding volgen, krijgt een inkomen, mag stemmen. Verenigingen oprichten, moskeeën, zelfs met turkse vlaggen demonstreren voor erdogan etc.

En dan toch weer doen alsof Turken worden achtergesteld. Dat irriteert mateloos.Ik zeg niet wat Nederlanders fout doen, maar ik vind dat de regeringsleiders dit verkeerd hebben aangepakt. Wat heeft verenigingen stichten e.d hier mee te maken? En als ik mijn mening zeg krijg ik meteen fuck you te horen? Lekker met elkaar praten zo. En ik werk, en betaal belasting, en gedraag me prima. Dus alles wat jij noemt, daar heb ik ook recht op.
quote:bossanova schreef op 13 maart 2017 @ 12:37:

[...]

Op 'pleur op' ook, want die suffe Rutte zegt dat tegen Nederlanders, echter niet tegen álle Nederlanders, maar tegen 2% van de Nederlanders. Rutte discrimineert!Gerechtvaardigd onderscheid ??????

[...]

Op 'pleur op' ook, want die suffe Rutte zegt dat tegen Nederlanders, echter niet tegen álle Nederlanders, maar tegen 2% van de Nederlanders. Rutte discrimineert!

Klets toch niet zo dom..

Dat pleur op was tegen doorgedraaide Turken die journalisten van de NOS de mond wilden snoeren..
quote:anochm schreef op 13 maart 2017 @ 12:40:

[...]

Ik zeg niet wat Nederlanders fout doen, maar ik vind dat de regeringsleiders dit verkeerd hebben aangepakt. Wat heeft verenigingen stichten e.d hier mee te maken? En als ik mijn mening zeg krijg ik meteen fuck you te horen? Lekker met elkaar praten zo. En ik werk, en betaal belasting, en gedraag me prima. Dus alles wat jij noemt, daar heb ik ook recht op.Jij zei dat Rutte de minderheden niet vertegenwoordigd. En je hebt rechten omdat het systeem de minderheden vertegenwoordigd.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:DidiRidi schreef op 13 maart 2017 @ 11:55:

[...]

Hoezo niet vertegenwoordigd? Hoezo? Fuck you. Het hele nederlandse systeem is, zoals ik eerder al zei ), er een waarin ieder zijn kansen heeft. Dat systeem hebben alle minderheden tot hun beschikking. Dàt is hoe jij als minder heid vertegenwoordigd bent door de overheid. Je kan dmv het systeem jezelf gelijk stellen, de sociale ladder beklimmen. Je bent beschermd, er liggen kansen voor je, een infrastructuur aan mogelijkheden, waar heel Nederland aan meebetaalt, uit solidariteit. Fuck dit zeg.Dit zei ik dus.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:Hetvrijewoord schreef op 13 maart 2017 @ 12:37:

[...]

Tsja, hebben we onder onze eigen ogen laten gebeuren meneer Asscher. Dit is derde generatie Turk. In Nederland naar school geweest dus, waar al jaren wordt geklaagd dat er geen fatsoenlijke geschiedenislessen over WOII gegeven kunnen worden zonder gescheld en discussies.

Pappen en nat houden, allemaal PVDA achterban.Toch maar weer ouderwetse "vaderlandsche geschiedenis" invoeren op school. Schelden doet geen zeer.
Ik zit me suf te piekeren op het volgende: Erdogan roept internationale organisaties op tot een boycot van Nederland. Welke dan? Amnesty? Artsen zonder Grenzen, de Europese Unie? de VN??

Tis me wat.
quote:liubi schreef op 13 maart 2017 @ 12:44:

Ik zit me suf te piekeren op het volgende: Erdogan roept internationale organisaties op tot een boycot van Nederland. Welke dan? Amnesty? Artsen zonder Grenzen, de Europese Unie? de VN??

Tis me wat.Maak me ook al zorgen over economische sancties.....

Tis me wat.Een Nederlandse toeristen-stop?

[...]

Ik zeg niet wat Nederlanders fout doen, maar ik vind dat de regeringsleiders dit verkeerd hebben aangepakt. Wat heeft verenigingen stichten e.d hier mee te maken? En als ik mijn mening zeg krijg ik meteen fuck you te horen? Lekker met elkaar praten zo. En ik werk, en betaal belasting, en gedraag me prima. Dus alles wat jij noemt, daar heb ik ook recht op.

Wat ik schrijf heeft betrekking op jouw opmerkingen, oa waarom rutte niet specifiek een persbericht voor Nederturken de deur uit heeft gedaan, dat Turken zich achtergesteld en niet vertegenwoordigd woordigd voelen, het vermeende politiegeweld tegen Turken etc.

Dat roept irritatie op. Want alles wat gebeurt, gebeurt voor alle inwoners van Nederland.

Door jouw opmerkingen lijkt het toch wel heel erg alsof jij van mening bent dat er een uitzondering voor Turkse Nederlanders ge aantal moet worden. En dat roept irritatie op.

Of jij wel of geen belasting etc betaalt, heeft hier niks mee te maken. In Nederland heeft men gelijke rechten en plichten. En niet Turken net wat andere rechten en plichten.
Tsk, na de verkiezingen bied Rutte gewoon zijn excuses aan en wordt alles toch weer onder het kleed geveegd. Dat denk ik serieus echt.
quote:catte schreef op 13 maart 2017 @ 12:45:

[...]

Maak me ook al zorgen over economische sancties..... Ze stoppen met sinaasappels eten?

[...]

Op 'pleur op' ook, want die suffe Rutte zegt dat tegen Nederlanders, echter niet tegen álle Nederlanders, maar tegen 2% van de Nederlanders. Rutte discrimineert!

Ga je die 'pleur op' nou echt vergelijken met de hitlergroet?

Ga je maar eens inlezen waarom die 'pleur op' werd gezegd. Aboutaleb heeft over Syriegangers iets vergelijkbaars gezegd.
quote:DidiRidi schreef op 13 maart 2017 @ 12:43:

[...]

Dit zei ik dus.Zegt iets over jou dan.

[...]

Ik zeg niet wat Nederlanders fout doen, maar ik vind dat de regeringsleiders dit verkeerd hebben aangepakt. Wat heeft verenigingen stichten e.d hier mee te maken? En als ik mijn mening zeg krijg ik meteen fuck you te horen? Lekker met elkaar praten zo. En ik werk, en betaal belasting, en gedraag me prima. Dus alles wat jij noemt, daar heb ik ook recht op.

Met stip op nummer 1 Erdogan. Die had moeten zorgen dat campagne voeren, vanwege het referendum, binnen eigen landsgrenzen gebeurt. Kun je later natuurlijk wel zeggen dat het een informatie bijeenkomst was maar dat is gelul.

Erdogan was verantwoordelijk om zijn minister terug te roepen.

Als de NederTurken willen stemmen dan kunnen ze vast wel aan hun informatie komen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:-Isa- schreef op 13 maart 2017 @ 12:47:

Tsk, na de verkiezingen bied Rutte gewoon zijn excuses aan en wordt alles toch weer onder het kleed geveegd. Dat denk ik serieus echt.

Ik denk eerder dat de PKK dan verboden wordt in Nederland. Als tegemoetkoming aan erdogan.

Mark my words.

Tis me wat.Ik ben ook heel benieuwd..

[...]

Erdogan en zijn ministers hebben dit verkeerd aangepakt. De Nederlandse regering had weinig andere keuze dan paal en perk stellen aan de provocaties.

Wat vind jij er dan van dat geboren en getogen Nederlanders meer loyaliteit aan Erdogan voelen dan aan Nederland? Hoe rechtvaardig je dat Nederlanders gaan vechten met Nederlandse politie en bij Nederlandse winkels de ruiten ingooien om Erdogans eer te verdedigen?
Sancties treffen Turkije het hardst

Niet Nederland maar Turkije zal het meest te lijden hebben onder eventuele sancties. Zowel de handel als het toerisme dreigen een flinke knauw te krijgen.

De Turkse president Recep Tayyip Erdogan herhaalde gisteren nog eens: Nederland zal een prijs gaan betalen. Welke mogelijke sancties worden opgelegd, is nog niet bekend.

Duidelijk is wél dat Turkije zélf het meest te lijden heeft onder eventuele sancties. ,,Het land verkeert economisch in zwaar weer. De groei en investeringen zijn flink teruggelopen. Als Nederlanders door een boycot of door angst en onzekerheid Turkije gaan mijden, snijdt het land zichzelf in de vingers'', zo voorspelt Marijke Zewuster van het Economisch Bureau van ABN AMRO.

Want: niet alleen op economisch vlak - Nederland is een van de belangrijkste investeerders in Turkije - ook op het gebied van toerisme heeft Turkije de Nederlanders hard nodig.

De toerismesector kwam vorig jaar al tot die pijnlijke conclusie. Na een mislukte staatsgreep en een aantal terroristische aanslagen zat de angst er bij de vakantiegangers goed in; het aantal boekingen uit Nederland daalde met 30 procent. Daarmee kwamen de Nederlandse reisbestedingen in de eerste zes maanden van vorig jaar zelfs op het laagste niveau uit in tien jaar tijd, zo meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek. Een dieptepunt dus.

Hoe de diplomatieke rel tussen Turkije en Nederland nu gaat uitpakken voor het toerisme durven de reisorganisaties niet te zeggen. Steven van der Heijden, baas van Corendon dat een van de belangrijke touroperators in het land is laat in een reactie weten: ,,Zolang er geen sprake is van concrete sancties valt daar niets over te zeggen en gaan we er ook niet over speculeren.''

Ook TUI vindt het nog te voorbarig en wil eerst wachten tot er meer duidelijkheid komt over mogelijke sancties. Qua boekingen naar Turkije voor deze zomer loopt het in elk geval nog niet storm. Er zijn nu ongeveer evenveel boekingen als vorig jaar rond deze tijd. ,,Het aantal ligt dus aanzienlijk lager dan in voorgaande jaren'', reageert een zegsvrouw van TUI en voegt daaraan toe: ,,Het echte boekseizoen begint in april, dus we zullen zien hoe het zich ontwikkelt. Een gevoel van onveiligheid en vakantie vieren gaan niet goed samen. Dat zou zuur zijn voor al die badplaatsen waar toerisme heel belangrijk is.''

In elk geval is het reisadvies naar Turkije wel aangescherpt. 'Sinds 11 maart 2017 zijn er diplomatieke spanningen tussen Turkije en Nederland. Wees in heel Turkije alert en mijd samenscholingen en drukke plaatsen. Volg de berichtgeving van de ambassade en het consulaat-generaal', schrijft de Rijksoverheid op hun website.

Het Nederlandse bedrijfsleven heeft in elk geval een stuk minder economische schade te vrezen bij een eventuele handelsblokkade, stelt Zewuster van ABN AMRO. Vorig jaar werd voor 5,4 miljard euro naar Turkije geëxporteerd, dat is ongeveer 1,2 procent van de totale uitvoer van goederen.

Daarmee staat Turkije als exportpartner gelijk aan Oostenrijk en Denemarken. Wat vooral wordt geëxporteerd zijn medicijnen, farmaceutische producten, computers en andere kantoormachines. Nederland importeert voor 2,8 miljard euro uit Turkije. Dat is iets minder dan 1 procent van het totaal. Het gaat om voertuigen, textielgaren en stof, groenten, fruit, ijzer en staal.

Turkije heeft recent nog ervaren hoe pijnlijk een boycot kan uitpakken. De Turkse economie liep naar schatting zo'n 11 miljard dollar mis door een Russische boycot. Rusland voerde die tijdelijk in als vergelding voor het neerhalen van een Russische straaljager. Na Spanje, de Verenigde Staten én Nederland is Rusland de vierde belangrijkste kapitaalstroom van Turkije.

ad.nl

Bring it on Erdogan.
quote:tvandattum schreef op 13 maart 2017 @ 12:49:

[...]

Ik denk eerder dat de PKK dan verboden wordt in Nederland. Als tegemoetkoming aan erdogan.

Mark my words.Oh ja, dat zou ook nog eens goed kunnen.
quote:anochm schreef op 13 maart 2017 @ 12:48:

[...]

Zegt iets over jou dan.Mijn kleine fuck you zegt nauwelijks wat over mij. Jouw Verdedigen van wat gisteravond gebeurde en het aanvallen van rutte zegt pas iets.
quote:minnimouse schreef op 13 maart 2017 @ 12:48:

[...]

Ga je die 'pleur op' nou echt vergelijken met de hitlergroet?

Ga je maar eens inlezen waarom die 'pleur op' werd gezegd. Aboutaleb heeft over Syriegangers iets vergelijkbaars gezegd.

Ik heb het niet over Abou. Ik heb ook niet gezegd dat het vergelijkbaar is. Dus

Jij vergelijkt PvdA met VVD!
quote:-Isa- schreef op 13 maart 2017 @ 12:50:

[...]

Oh ja, dat zou ook nog eens goed kunnen.Maar is pkk niet een grote bondgenoot tegen ISIS?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven