Lijf & Lijn alle pijlers

5 januari starten met Sonja Bakker. Wie ook?

04-01-2009 15:19 729 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Morgen ga ik weer 'aan de Sonja'. Ik wil minimaal 10 kilo kwijt (zit nu op ruim 82). Wie heeft nog meer dit plan opgevat? Ik weet van eerdere pogingen dat het prettig is om het via een forum een beetje bij te houden en ervaringen te delen.

Kom maar op dus!

En hierbij de tabel met alle deelnemers (met dank aan Kiki!):

Hey Meiden,

Hier gaat alles prima, qua dieet dan. We krijgen meer en meer het ritme en ons lijf past er ook op aan.

Wel heb ik het heel erg druk. Ik werk al een paar weken extra en nu man ziek thuis is komt veel op mij aan. Gelukkig knapt hij wel op. Hij is er vanochtend alweer met mij uitgegaan om dochter te doen, zodat ik de hond en mezelf kon doen. Maar alles wat buitenhuis moet gebeuren, moet ik nog doen. (hond, boodschappen, enz)

Earth: Daar zit wel wat in wat jij doet. Dan krijg je inderdaad een goed overzicht over wat je binnen krijgt. Ik denk alleen dat ik het niet vol kan houden, dat invullen. Daarom ben ik ook gestopt met de ww.

Ik wist trouwens niet dat er zoveel verschil tussen het eerste en tweede boek zit!

Wat doen jullie als je het boek uit hebt? Wij zitten nu in week vijf en met dit tempo heb ik nog wel een aantal weken nodig. Maar om nu weer overnieuw te beginnen........ Is dat tijdschrift een handig idee? Het is hier in het dorp niet te krijgen, dus ik kan niet even kijken wat het is.

Afvallen is toch juist minder calorieën nemen dan je verbruikt? En voor iedereen is dat toch anders? Ik vind crashdieeten van die dieeten van modifast of slimfast of zo. En dan in een hele korte tijd heel veel gewicht verliezen.

Met SB verlies je toch 1 tot 0,5 kg en dat is toch prachtig?!

En daarbij vind k het makkelijk dat ik er zelf even niet over na hoef te denken.

Ik zal hier weer even wat doen. :-S

Liefs,

Mango
Trouwens, ik weet dat het bij mij in de koolhydraten zit. Ik ben namelijk al eens heel veel afgevallen (en heel lang op gewicht gebleven) met South beach. Toen ik weer met Sonja begon en dus mijn aardappels, pasta en rijst ging afwegen, besefte ik me dat ik weer veel te veel koolhydraten eet.
Hoi hoi!

Vanochten gewogen en gewicht inmiddels 70,8 kg, langzaam maar zeker....

En dat ondanks die bonbonbloc van maandag... Ja, echt mega gezondigd! Ik had echt een chocoladekick. Haha wel opvallend dat ik eerder daarna gewoon kon avondeten, maar nu echt helemaal niet. Dus met wat fruit de dag volgemaakt. Verder gaat ie vrij redelijk.

@mango 82, de vorige keer heb ik twee keer het hele boek gedaan alleen dan met iets meer variatie in het avondeten. Vond ik best te doen.

Verder heb ik even niet de tijd om terug te lezen, maar houd vol!

Mik
Mango, ik vind het raar dat SB iets zinnigs denkt te kunnen zeggen over het gewicht dat je met haar dieet kunt verliezen per week. Ook al zou je je perfect aan het dieet houden, dan is dit van zoooooveel factoren afhankelijk.

SB wordt trouwens wel als crashdieet gezien door deskundigen vanwege het lage aantal kilocal's. Het schijnt zelfs dat patienten in een anorexiakliniek al meer kcal's binnen krijgen tijdens hun eerste weekmenu (dit menu wordt qua kcal's steeds meer opgebouwd) dan dat wij binnen krijgen met het SB-boek!

Als ik dat allemaal zo hoor, lijkt het me niet echt goed, ook vanwege mijn stofwisseling die lekker inkakt, maar toch he, .... de wil om af te vallen is groter dan m'n verstand.

Zijn hier mensen die hier enigzins in mee kunnen gaan?
zeker weten dat het een crashdieet is en op de lange termijn erg schadelijk! er is ook wetenschappelijk onderzoek naar gedaan:

http://www.elsevier.nl/we...elijkvooruwgezondheid.htm
hahaha, deze dame brengt zelf ook een dieet boek uit. Vind je het erg dat ik het nu niet meer zo serieus neem Dubya? Ik ben zelf verder een volkomen gezond persoon. Ik eet meerdere malen per dag met SB. Ik eet mijn schijf van vijf. Dit doe ik 9 weken en dan ben ik mijn kilo's kwijt. Daarna ben ik niet van plan me iedere dag vol te pompen. Na ieder dieet heb je kans om terug te vallen / aan te komen. Dat is al zo oud als de weg naar Rome. Pillen slikken, poeders slikken, daar geloof ik niet in. Ik eet vers voedsel iedere dag van alle soorten met alles erop en eraan. Nee geen hele dienbladen vol, maar voldoende omdat ik wil afvallen.

Wat een heisa.
DTEEZ!
Grrr wil iemand me mijn weegschaal even afpakken?

Vanochtend er even op geweest.. ik stop acuut met die pillen! (nee hoor, nog 3 dagen, dat wel...gelukkig!!)

En dan ben ik volgende week ongesteld, dus zal t maandag ook wel niets worden... dus ik moet me er echt doorheen slepen tot nog een week verder vrees ik.

Maar ik moet zeggen, het gaat op zich wel goed.

Nog niets gesmokkeld deze week, vandaag eet ik als avondeten een broodje, en ik zou gaan lunchen in de stad maar dat is niet door gegaan. Ik denk dat ik een gebakken eitje op het brood doe voor vanavond, dan kom ik toch niet boven de 500 ckal uit, die SB voorschrijft als avondeten.

Al met al een nette dag.

Djoels, ik probeer je bericht te quoten maar dat lukt op de een of andere manier niet... maar het zijn niet mijn woorden hoor, dat 1000 te weinig zou zijn. Ik herhaal alleen maar wat ik heb gelezen (dacht dat het in het begin van het tweede boek zo uitgelegd stond)
Schadelijk?? Ik ben het met Djoels wel eens.. ik eet fruit, groenten, melkproducten.. misschien nog wel meer als ik zelf zou doen. Dus voor mij komt het over als een uitgebalanceerd dieet, met voldoende voedingsstoffen en alle dingen die belangrijk zijn. Daarnaast is het veelzijdig en prima vol te houden, iets wat me met shakes niet zou lukken hoor!
@djoels: hmm, maar wie is nog onafhankelijk? 2 seconden googelen levert voldoende informatie op over de kwaliteit van sonja bakker en overigens ook vrijwel alle andere diëten die in de mode zijn geweest.

mijn devies: gewoon fatsoenlijk eten, niet teveel snoepen en af en toe bewegen moet onder normale omstandigheden genoeg zijn. daar hoef ik geen boek over te schrijven om te weten dat het werkt.
Dubya niemand is onafhankelijk, maar ik vraag ook niemands mening. Ik volg dit omdat ik dit een prettige manier vind. Ja, ik wil ook graag een paar kilo afvallen. Ik heb geen mega overgewicht en heb niet het idee dat ik verkeerd bezig ben. Natuurlijk weet iedereen dat je door fatsoenlijk eten, niet snoepen bla bla bla op termijn afvalt. Dan duurt het iets langer. Laat ik daar nu net geen zin in hebben. Ik snap dat jij dat vindt en dat jij je geroepen voelt mij (en anderen) hiervoor te waarschuwen, maar het interesseert mij niets. En dat bedoel ik niet persoonlijk naar. Maar het interesseert mij echt niet. Iedereen die een dieet volgt weet dat gezonder eten, niet snoepen en meer sporten het beste is. Dat is toch oud nieuws? Waarom dat niet werkt voor veel dikke/stevige mensen? Omdat het in je hoofd zit. Als ik voor mezelf spreek ben ik veel beter in een bepaalde periode een bepaald schema te volgen. Dan heb ik momenten om te pieken. Zo zit ik in elkaar, dat past bij mij. Daarom volg ik een dieet. Dieeten 'hoort' bij het leven van veel mensen. Soms draaien we even kort door en vervolgens staan we weer allemaal met beide benen op de vloer. Ik dieet en ik geef aan dat ik ervan overtuigd ben dat ik dat op een gezonde manier doe. Welk onderzoek men ook ter sprake brengt.
DTEEZ!
overigens moet ik vanavond kabeljauw en bieten eten. Ik vind Kabeljauw zo niet lekker. Ik heb zo geen zin in bieten. Ik heb gewoon zin in iets anders. Eet niet bij mijn ouders vanavond, ook geen zin in. Dus je ziet het..... ik wil afwijken van mijn avondmaaltijd. Mag ik zomaar een andere maaltijd in elkaar rammelen? Gewoon een leuk diner uitzoeken uit het boekje waar ik zin in heb of ben ik dan niet goed bezig?
DTEEZ!
Hoi Hoi Allemaal,

zo hier gaat het goed, de hele week al niet gesnaaid en ik krijg er zo'n goed gevoel van. Ik weet dat het bij mij moeilijk wordt tegen het einde van de week dus hoop dat ik het deze keer eens goed vol kan houden!

Ene wat betreft Dubya: Een prachtig advies hoor om gewoon gezond te eten, maar voor sommige mensen is het moeilijk om geheel zelfstandig een goed eetpatroon aan te leren! Als ik niet aan SB doe dan eet ik dus meer snoepjes/koekjes en snacks en veel minder groente, fruit en ook minder gevarieerd! En verder snapen mensen zelf ook wel dat je af en toe wel wat meer kan nemen dan SB voorschrijft, mensen snappen zelf ook wel dat een onbijt bestaande uit 1 glas optimel en een kiwi niet normaal is en dan neem je gewoon wat extra! SB is een goede richtlijn!!!

En als je zo goed weet hoe het werk, schrijf dan maar wel een boek! Misschien kunnen we die dan gaan gebruiken!!!
sorry hoor, maar wordt altijd behoorlijk geirriteerd en agressief van zulke mensen!!!
Niet doen Djen dat is nergens voor nodig. Ik ben ook helemaal niet boos op Dubya, iedereen heeft recht op zijn / haar eigen mening.... Daar is toch niets mis mee. Als ik het niet met iemand eens ben, word ik niet per definitie boos. Dubya heeft ook recht op haar mening.. Het is en blijft een forum hier.
DTEEZ!
Djoels, lijkt me als je je gewoon aan de normale hoeveelheden houdt, je best wat anders kunt eten.. aardappelen, groenten en een vleesje?

Of heb je meer trek in rijst of pasta? Want dat schijnt wel minder 'goed' te zijn.
Liep ik door de supermarkt zie ik verse bietjes in de aanbieding en ook nog eens extra goedkoop omdat ze tot vandaag goed zijn.... dus toch maar bietjes en aardappels en kipfilet ipv kabeljauw. Bakje sla erbij en prima. Vanavond mag ik een glas warme chocolademelk light, wat heerlijk!
DTEEZ!
Hier gaat het ook goed, alhoewel ik vanochtend 1,5 kg méér woog... Het SB boek ligt wel onder handbereik maar ik hou me niet exact aan het dieet. Waar anderen het als een gerust idee ervaren om een complete lijst voorgeschoteld te krijgen, krijg ik er een beetje de kriebels van. Zeker omdat het met mijn gezin niet zo goed samen gaat en dat mijn man altijd voor het eten zorgt. Ik kan niet van hem verlangen dat hij precies volgens SB gaat koken voor mij alleen, zonder dat hij er zelf achter staat.

Ik weeg mijn eten ook niet af maar ik merk wel dat ik veel minder vlees, aardappels, rijst en pasta eet. Wel eet ik veel meer groente en fruit. Met het aantal boterhammen ben ik van 6 naar 4 op een dag gegaan. Zonder die 4 boterhammen zie ik echt zwart voor mijn ogen en dat lijkt me ook niet zo goed. Ik denk wel dat ik moet proberen om meer te varieren. Tussendoortjes zoals SB die voorschrijft (eierkoeken, ontbijtkoek, evergreen, etc) neem ik nauwelijks. Ik "snaai" nu alleen nog met rauwe worteltjes, en heel erg veel fruit. Ik weet van mezelf dat ik niet in staat ben om één eierkoek te nemen, wanneer de zak open is, gingen er in het verleden zó 6 naar binnen. Wanneer ik het niet in huis heb, mis ik het ook niet.

Verder beweeg ik veel meer, ik ga voortaan weer op de fiets naar het werk en loop 3x in de week hard, OK, nog niet als een marathonloper maar ik hang niet meer op de bank. Wanneer ik achter mijn computer zit, probeer ik af en toe al m'n spieren aan te spannen en rechtop -buik in, tieten vooruit- te zitten. Voorheen zat ik er echt als een zak aardappels bij.

Ik denk dat ik zo'n 1000 tot 1500 calorieen per dag binnen krijg, en ik vind dat ik zeer gebalanseerd eet met veel zuivel, fruit en groente. Pillen, poeders en maaltijdvervangers zou ik echt nóóit nemen, dat lijkt me heel erg ongezond.

Zo, nu ga ik nog ff een rondje rennen, ik kom straks nog wel even kijken.
Je bent goed bezig Charlar, en het is waar voor ieder is zijn/haar manier de juiste.

Mocht net een glas warme chocolademelk (light). Ik had alleen geen zin in warme maar koude. Wat vind ik dat toch heerlijk. IJskoude chocomel! Wat een heerlijk dieet!
DTEEZ!
He, he, ik ben weer terug... Het ging voor geen meter maar ik ben blij dat ik het heb volgehouden.

Mmmm, warme chocomel, dat klinkt wel heel goed nu.
quote:Djen schreef op 28 januari 2009 @ 16:13:

Hoi Hoi Allemaal,

zo hier gaat het goed, de hele week al niet gesnaaid en ik krijg er zo'n goed gevoel van. Ik weet dat het bij mij moeilijk wordt tegen het einde van de week dus hoop dat ik het deze keer eens goed vol kan houden!

Ene wat betreft Dubya: Een prachtig advies hoor om gewoon gezond te eten, maar voor sommige mensen is het moeilijk om geheel zelfstandig een goed eetpatroon aan te leren! Als ik niet aan SB doe dan eet ik dus meer snoepjes/koekjes en snacks en veel minder groente, fruit en ook minder gevarieerd! En verder snapen mensen zelf ook wel dat je af en toe wel wat meer kan nemen dan SB voorschrijft, mensen snappen zelf ook wel dat een onbijt bestaande uit 1 glas optimel en een kiwi niet normaal is en dan neem je gewoon wat extra! SB is een goede richtlijn!!!

En als je zo goed weet hoe het werk, schrijf dan maar wel een boek! Misschien kunnen we die dan gaan gebruiken!!!hmm, ik begrijp niet waarom je er zo boos om wordt. 't is gewoon zoals ik er over denk. ik hoef geen boek te schrijven over iets wat in een paar regels beschreven kan worden. ik vind gewoon dat veel diëten geldklopperij zijn (m.i. wordt er misbruik gemaakt van mensen die graag willen afvallen). niet kwaad bedoeld dus.
Goeiemorgen!! Vandaag voor mij hetzelfde bloemkool dagje als eerder deze week.. ik had nog een portie over... fijne dag allen!!
Hi allen,

over de discussie met Dubya: waarom wordt die hier gevoerd?? Dit is een topic voor meiden die allemaal achter SB staan en elkaar proberen te steunen in het afvallen!!

Mensen die SB niet gezond vinden of haar methode niet goed, start zelf een topic en discussieer daar verder ofzo?...

Beetje flauw om dat hier te doen... Iedereen kan prima voor zichzelf zorgen...

Verder gaat het bij mij weer dikke prima deze week, zelfs een muffin afgeslagen terwijl er 10 vriendinnetjes om me heen zaten te smikkelen......

Ik ga verhuizen dit weekend! Dus hoop dat 't internet het maandag al doet...

Liefs
Marijke, succes met verhuizen, wat goed dat je zo bezig bent.

2Kams hopelijk heb je volgende week een ander resultaat. Erg vervelend dat je niet verder afvalt..... Hopelijk helpen de medicijnen wel tegen je gezondheid... Dat is ook belangrijk.

Ik vind het maar stil op dit topic en dat bevalt me niets. Waar is iedereen en is iedereen aan het vluchten omdat ze klaar zijn met SB? We zitten in de 4e week. Ik heb een goede week (verrassend hè ) Mijn motivatie is er nog steeds. Heb alweer 2 keer in de warmtecabines gesport en morgen weer. Ik heb niet gezondigd en ben dat ook niet van plan. Ik weeg af en toe wel stiekem op andere dagen behalve de maandag. Dat vind ik zo'n zwaktebod van mezelf, maar het is niet anders...

Kom op, laat eens weten hoe het gaat!?! Succes in ieder geval allemaal. Ik stap zo de auto in en ik mag als tussendoortje vanmiddag een eierkoek. Dat vind ik me toch heerlijke tussendoortjes!
DTEEZ!
Sjee zitten we echt al in week 4?? En ik heb nog niets bereikt.. ik ga morgen als laatste dag die medicijnen nemen.. ben er klaar mee. Heb niet het idee dat het helpt, en ik word er gek van dat ik zit te lijnen zonder resultaat gewoon. Ik heb er vannacht zelfs over gedroomd, het moet niet gekker worden toch?!!

Maar om eerlijk te zijn zie ik zo op tegen maandag om te moeten wegen.. mijn buik blijft maar gewoon dik, ik zie echt helemaal geen enkel verschil...

Moet zeggen dat het op zich goed gaat me er aan te houden hoor, maar toch zou t me wel helpen als er gewoon weer even een kilo af was. Of een onsje. Een enkel onsje maar...
Lieve Djoels, ik werk altijd aan het einde van de week en heb het nu wat drukker nu man ziek is. (Nou ja, ziek, hij gaat alleen nog niet naar buiten. Vanaf morgen weer )

'

Ik verwaarloos op het moment iedereen, jullie, het maandgroepje van de zwangerschap, mijn real-life vrienden en vooral ook mezelf.....

Zaterdag gaat man een dagje (en nachtje) met onze dochter naar zijn ouders. Dan mag ik weer even! Hèhè..... Dan kom ik weer even wat langer!

Marijke succes met verhuizen!!

2kams: Wat slikte je ook alweer? Heb je jezelf ook al opgemeten? Soms verlies je geen kilo's maar wel centimeters.

Charlar: Jij rent toch met Evy? Voor je het weet loop je dan ineens 8, 10, 15 en 20 minuten! En dan is het zoooo lekker!! (hum, zal ook weer eens mijn loopschoenen onder het stof vandaan trekken.....)

Ga even aandacht vragen bij man!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven