En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
yette, heerlijjk recept !
Vandaag: zalm met groentes en rijst.
Gisteren een halve pizza met kaas, ham, tomaat en ananas op. Vandaag nog geen idee, we moeten nog boodschappen doen.
als lunch erwtensoep uit de vriezer gepakt en vanavond wil ik vis eten,maar wat en hoe weet ik nog niet.
Vanavond thaise groene curry met kip en rijst.
Gisteren macaroni met gegrilde groenten, vandaag makkieronie uit de oven. Omdat ik daar niks voor hoef te doen, ga ik me uitleven op antipasti: salade met versgebakken broodjes met mierikswortelboter en zalmboter.
rijst met visragout en doperwtjes wordt ut.
Pannenkoeken
een ovenschotel met aardappeltjes, prei, gehakt en kerrie.. jumm
Poffert
Oeeeh lekker frass! Poffert...dat heb ik al lang niet meer gehad!

Hier vanavond (en morgen) pastaschotel met gehakt, ui, rode paprika, tomaat en kaas.
Spinaziestamp met knof, brie en kerstomaatjes en toe poffertjes met zelfgedraaid mango-ijs.
Vispotje: pangafilet in een sausje van tomatenblokjes, visbouillon, sperzieboontjes, paprika en italiaanse kruiden. Daarbij maisbolletjes om te dippen.
Pizza gepimpte hawai.

Toe: verse ananas en een kiwi.
quote:yette schreef op 29 januari 2009 @ 11:02:

[...]

Stifado, grieks stoofpotje

Stifado lijkt een beetje op Goulash.

Er gaan ongeveer evenveel runderlappen of sucadelapjes in als uien en/of sjalotjes. Laat eerst het vlees een uurtje op temperatuur komen (als het schrikt wordt het taai) Braad het in blokjes gesneden vlees in olijfolie aan, voeg dan de ui toe en als die laatste zacht is, flink wat verse knoflook. Vervolgens gehakte tomaten of tomaten uit blik erbij doen (ongeveer hetzelfde gewicht als je aan vlees gebruikt).

Voeg een in de vijzel gemaakt kruidenmengsel toe. Daarin gaat 1 kaneelstokje, takje verse rozemarijn, 1 el peperkorrels of 1 chilipeper, 3 kruidnagels, 1/2 tot 1 nootmuskaat, wat grof zout en wat komijn.

Nu gaan er volgens het recept voor 1 kg vlees een bouillonblokje en een hele fles rode wijn in, maar ik vervang de wijn vanwege de kinderen grotendeels door bouillon. Om het vlees niet taai te laten worden moet je het vocht er warm bijgieten of het vlees even uit de pan halen terwijl je het vocht verwarmd.

Laurierblaadje(s) erbij en dan als het even gekookt heeft de deksel erop, het vuur laag draaien en tegen de kook aan 3-4 uur laten stoven of de braadpan afgedekt ook 3-4 uur in een oven van 120 graden zetten.

Voor het serveren een paar minuutjes een kopje gehakte peterselie mee laten koken en de saus op smaak brengen met peper, zout, suiker en eventueel wat tomatenpuree en/of worchestershiresauce.Zie nu pas je recept, klinkt erg goed, dat ga ik van de week ook maken, bedankt!!
vanavond had ik late dienst, dus bordje pasta met tomaten-olijvensaus enz in de plinggg gedaan.
Gisteren rosti, biefstuk en rauwkost salade.

Vandaag pasta met zalm/champignon/ui/paprika-roomsausje

Morgen biefstukje 2 opmaken, eens wat anders voor bedenken dan het stukkie vlees/groenten/aardappel
Gisteren: Spaghettie gegeten.

Vandaag: Rijst met zalm en groenten.
Vandaag eten we een ovenschotel met oa bloemkool en gehakt. Gebakken aardappeltjes erbij en wat sla.
Coquilles en roomrisoto, met lemon cheesecake als toetje.
Gisteren mosterdsoep met een stokbroodje.

Vandaag vegetarische pasta met cherrytomaatjes, pijnboompitjes, aubergine, geroosterde paprika, rucola en feta. Heerlijk!
Heb vanavond weer eens wat nieuws geprobeerd. Pambazos. Super lekker. Is een hard broodje met daarin gekookte aardappel en chorizo en kruimelkaas (geen idee hoe het in NL heet), sla en zure room. En dan broodje gedoopt in chile guajillo saus en in de oven. Lekker!!! Word mijn nieuwe dinnerspot, want nog super goedkoop ook!
Zuurkool
heb net gewoon paar broodjes gemaakt,ben straks nl onderweg.
vandaag hachee, morgen hachee, overmorgen hachee... tot hij op is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven