Ct scan kind
zaterdag 24 december 2016 om 19:43
ase
Hallo allemaal,
Onze zoon van 20 mnd is deze week met zijn hoofd tegen de rand van de douche gevallen en had direct een grote bult met rode streep erin. Man naar eerste hulp gereden omdat het ook net boven de slaap was. Kregen wekadvies. Ging goed. Volgende avond spuugde hij heel de boel onder. Naar de hap. Zakte hij daar weg en toen naar de eerste hulp. Daar besloten een ct scan te doen. Die was goed. Ik zat al die tijd thuis met onze pasgeboren zoon. Nu las ik kort daarna op internet allemaal enge verhalen over kinderen met ct scans mbt kanker. Een groot risico dat je kind kanker ontwikkeld na het blootstellen van deze straling. Ik ben nu hartstikke ongerust en kan aan nergens anders meer denken. Heb al zitten huilen ook.
Wie zijn kind heeft ook een ct scan gehad van het hoofd of ander lichaamsdeel en is er niets ernstigs met kind erna gebeurt?
Hoor het zo graag! Dank!!
Onze zoon van 20 mnd is deze week met zijn hoofd tegen de rand van de douche gevallen en had direct een grote bult met rode streep erin. Man naar eerste hulp gereden omdat het ook net boven de slaap was. Kregen wekadvies. Ging goed. Volgende avond spuugde hij heel de boel onder. Naar de hap. Zakte hij daar weg en toen naar de eerste hulp. Daar besloten een ct scan te doen. Die was goed. Ik zat al die tijd thuis met onze pasgeboren zoon. Nu las ik kort daarna op internet allemaal enge verhalen over kinderen met ct scans mbt kanker. Een groot risico dat je kind kanker ontwikkeld na het blootstellen van deze straling. Ik ben nu hartstikke ongerust en kan aan nergens anders meer denken. Heb al zitten huilen ook.
Wie zijn kind heeft ook een ct scan gehad van het hoofd of ander lichaamsdeel en is er niets ernstigs met kind erna gebeurt?
Hoor het zo graag! Dank!!
donderdag 17 augustus 2017 om 22:50
Ik ben röntgenlaborant, dus ik weet waar het over gaat.
En je overdrijft.
Iedereen wordt continu blootgesteld aan (achtergrond)straling. Die hoeveelheid is vele malen groter dan wat je krijgt bij een röntgenfoto.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:18
Dankjewel Solomio voor je antwoord. Fijn dat je het wat nuanceert. Helaas luistert mijn gevoel iedere keer meer naar de negatieve dingen door mijn angst. Maar als jij zegt dat het echt meevalt hoop ik dat ik het wat los kan laten.
En de angst komt ook doordat er in de maatschappij zo angstig mee om wordt gegaan. Kom je bij de tandarts dan staat er al op de deur een waarschuwingssticker voor straling, paar dagen terug weer een heel stuk in het nieuws over straling door draadloos internet en mobiel bellen.
Ps. ik dacht overigens dat jij (ook) verloskundige was/bent geweest? Of vergis ik me nu?
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:38
Na mijn röntgenopleiding heb ik de echo-opleiding gedaan, dus ik meng me hier ook regelmatig in topics over m.n. zwangerschapsecho's.Joyce78 schreef: ↑18-08-2017 08:18Dankjewel Solomio voor je antwoord. Fijn dat je het wat nuanceert. Helaas luistert mijn gevoel iedere keer meer naar de negatieve dingen door mijn angst. Maar als jij zegt dat het echt meevalt hoop ik dat ik het wat los kan laten.
En de angst komt ook doordat er in de maatschappij zo angstig mee om wordt gegaan. Kom je bij de tandarts dan staat er al op de deur een waarschuwingssticker voor straling, paar dagen terug weer een heel stuk in het nieuws over straling door draadloos internet en mobiel bellen.
Ps. ik dacht overigens dat jij (ook) verloskundige was/bent geweest? Of vergis ik me nu?
Maar geen verloskundige dus.
Even een vergelijking: de laatste jaren krijgen we met de regelmaat van de klok weer-waarschuwingen, vanwege verwacht noodweer. De meeste mensen vinden dat overdreven, want over het algemeen vallen er in NL weinig tot geen slachtoffers van noodweer.
Toch vind ik die waarschuwingen prima, om te zorgen dat iig een deel van de mensen wat extra uitkijkt.
Maar als je in de paniek schiet van zo'n waarschuwing, dan gaat er iets mis.
Datzelfde geldt wat mij betreft voor waarschuwingen over straling. Goed om alert te zijn, maar ook belangrijk om het in perspectief te zien.
Maybe success just isn't your thing.