En wat eten we vandaag?

zondag 15 februari 2009 om 20:50
Afgelopen week heb ik de keuken amper gezien wegens griep en longontsteking. Vandaag ging het weer wat beter, dus maakte ik tagliatelle met een zelfverzonnen 'iets' met o.a. ui, slierten rode en gele paprika, spinazie, witte wijn en slagroom. In die saus heb ik tijdens het koken van de pasta ook nog wat eieren gepocheerd. Op tafel geraspte oude kaas erbij.

woensdag 18 februari 2009 om 01:06
Ik ben zó blij dat ik die recepten in m'n pc heb gezet
knoflooktomaten
oven voorverwarmen op 175 graden
* ovenschaal bedekken met plakjes bacon of ontbijtspek (1 ons)
* pp 200 gr. tomaten halveren en eventueel de pitjes eruit halen (doe ik wel, staat niet in het recept)
* 6 teentjes knoflook persen of in dunne plakjes snijden en met een hand gehakte basilicum/peterselie/salie over de tomaten verdelen (ik vind zelf 3 teentjes wel genoeg)
* pp 100 gr. zachte geitenkaas (Bettine Blanc) over de tomaten verdelen
* 35 minuten in de oven
Serveren met droge pasta, rijst of brood.
Ik maak deze tomaten eigenlijk elke keer anders. Om de kosten te drukken gebruik ik ipv Bettine Blanc, meestal een kaasmengsel van bijvoorbeeld Hollandse geitenkaas en zachte roomkaas, dat ik maak in de keukenmachine. Je kan eigenlijk alle kazen wel gebruiken, als je er maar een niet te zout mengsel met de stevigheid van boursin aan overhoudt. Desnoods pureer je er een klein scheutje melk door. Dit gerecht is trouwens ook heel geschikt om je kaasrestjes in te verwerken.
knoflooktomaten
oven voorverwarmen op 175 graden
* ovenschaal bedekken met plakjes bacon of ontbijtspek (1 ons)
* pp 200 gr. tomaten halveren en eventueel de pitjes eruit halen (doe ik wel, staat niet in het recept)
* 6 teentjes knoflook persen of in dunne plakjes snijden en met een hand gehakte basilicum/peterselie/salie over de tomaten verdelen (ik vind zelf 3 teentjes wel genoeg)
* pp 100 gr. zachte geitenkaas (Bettine Blanc) over de tomaten verdelen
* 35 minuten in de oven
Serveren met droge pasta, rijst of brood.
Ik maak deze tomaten eigenlijk elke keer anders. Om de kosten te drukken gebruik ik ipv Bettine Blanc, meestal een kaasmengsel van bijvoorbeeld Hollandse geitenkaas en zachte roomkaas, dat ik maak in de keukenmachine. Je kan eigenlijk alle kazen wel gebruiken, als je er maar een niet te zout mengsel met de stevigheid van boursin aan overhoudt. Desnoods pureer je er een klein scheutje melk door. Dit gerecht is trouwens ook heel geschikt om je kaasrestjes in te verwerken.
woensdag 18 februari 2009 om 11:48
Ik maak vandaag iets heel makkelijks, quesadilla met gehakt, uit de nieuwe allerhande. Ik maak vaak tortilla's met een vulling en zoiets heb ik ook al zovaak gemaakt. Misschien voeg ik nog wel wat extra ingredienten toe hoor. Maar ziet er wel lekker uit.
hier
hier
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.