Foute diagnose
donderdag 7 december 2017 om 20:50
Je zegt het zelf al: dit gaat helemaal niet om diagnoses, maar om vooroordelen en 'schelden'.anoniem201612122 schreef: ↑07-12-2017 16:35Over foutieve diagnoses autisme hoor je wel vaker wat. Op mijn vroegere middelbare school (behoorlijk OSM) was iedereen die geen hockey speelde en niet bij de kakkers hoorde en daar dus geen vrienden had een "autist" volgens de directeur. Dat leidde tot nogal wat scholenwisselingen door vooral meiden die het zat waren om steeds door docenten aangesproken te worden met "autist" omdat ze niemand hadden om mee te praten op school en met niemand konden samenwerken omdat het geen "kakkers" waren.
Vreemd genoeg zijn al die mensen die toen van school wisselden en ineens massa's vrienden hadden daarna genezen van hun autisme, huh?
Al gaat het in dit geval volgens mij veelal om diagnoses gegeven door een zielige directeur die helemaal niet bevoegd is om iemand zomaar uit het niets vanaf heden "autist" te gaan noemen.
You're stronger than you think - which isn't saying much.
Week 5 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 7 december 2017 om 20:53
Tot op heden komt het tegenovergestelde vaker voor: dat pas na jaren en jaren de diagnose ASS gesteld wordt en er daardoor eindelijk passende hulp gegeven kan gaan worden.anoniem201612122 schreef: ↑07-12-2017 16:37Overigens is een diagnose niet veel meer dan een hulpmiddel in de zoektocht naar het instrument dat jou kan helpen. Maar als je een hartstikke verkeerde diagnose hebt ga je niet de juiste instrumenten vinden die jou leven gaan verbeteren. En ik heb wel vaker gehoord dat intelligente personen door psychologen autist worden genoemd en daardoor jaren hulp krijgen waar ze niet verder mee komen.
You're stronger than you think - which isn't saying much.