Dan de stekker er maar uit?

16-01-2018 23:20 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder fijne confrontatie vanavond :-o
Na een week geen seks, mijn interesse 4 dagen geleden laten merken, 3 dagen weg geweest, het verwijt: jij denkt alleen maar aan seks. ‘Ik ben moe, alles gaat door (werken, sporten, de kinderen, enz.)’, dan kan de seks er niet meer bij. En vergeet het maar voor de rest van de week...
Ik begrijp een heleboel van mijn vrouw, maar dat alles doorgaat maar de seks niet, is het erg raar dat ik dat als een keiharde afwijzing voel? Als is ze nog zo moe, zit ze niet lekker in haar vel, alles gaat door... behalve de seks, behalve ik dus. Ik kan het op verschil in libido gooien, daar is op dit forum al het nodige over gepost. Dat is nog tot daar aan toe, maar mijn lustgevoelens voor haar mag ik dus niet eens laten blijken. Ja, ik mag wel geil zijn, als zij er maar geen last van heeft. Kortom, lust alleen als het haar uitkomt, zo niet dan ben ik het probleem. En ik maar denken dat je lust niet kan managen, ik zal nu wel moeten!
Ben ik, als man, nu echt zo slecht dat ik intiem wil zijn met mijn vrouw? Inmiddels heeft ze me er van overtuigd van wel (want ze is moe, gewerkt, spierpijn, gewoon geen zin). Dat zij chagerijnig is omdat ze moe is moet ik slikken, dat ik niet zo vrolijk ben omdat ik al drie afwijzingen achter elkaar heb is niet acceptabel, ook niet na meer dan een week.
Ik denk dat ik de stekker er maar uit trek, uit ons seksleven dan. Het levert me meer ellende op dan voldoening. Als ik haar wel mag willen, maar in alle stilte, dan is het makkelijker voor me om haar maar niet meer te begeren. Op naar de broer-zus-relatie, dat is blijkbaar haar ideaalbeeld van een relatie. Eens kijken hoelang IK dat volhoud... Ben geen ‘player’, verre van dat, dus hopelijk zolang totdat ze misschien weer eens interesse in me krijgt, of niet...
Goed, je moet hier natuurlijk altijd een vraag hebben. Mijn vraag: waarom is het vaak zo dat in een langdurige relatie de vrouw de seks gaat afwijzen? Ik begrijp het niet, ik wil nog steeds graag intiem zijn met mijn vrouw, maar zij dus niet met mij. En ondanks alles wat we hebben (en dat is best veel), is dit hetgeen wat echt een probleempunt aan het worden is. Ik mag haar best begeren, maar ze moet het niet merken, wat moet ik daar dan mee? Mezelf negeren, en daarmee haar negeren, een toneelstukje opvoeren thuis dat ik zo blij ben met alles? Het laatste wordt gewoon keihard van me verlangd, maar als ik niet blij ben, wat is dat dan waard?
Fate is just the weight of circumstances
vandale schreef:
17-01-2018 17:35
TO even over het ‘niet mogen begeren’.

Op een gegeven moment werkten mijn man en ik beiden veel thuis. Als ik tussen mijn werk door even koffie haalde ofzo zag mijn man dat als een pauze en probeerde me dan te verleiden tot een vluggertje, want de kinderen zijn er niet.

Gek werd ik daar van, altijd op mijn hoede moeten zijn voor zijn avances terwijl ik gewoon aan het werk was.

Ik begrijp dat jij vliegt, als jij thuis bent, ben je dus ‘vrij’ terwijl voor je vrouw iedere dag het ritme hetzelfde is.

Oplossing ligt toch echt in communicatie.
Ja, die begrijp ik. En dat doe ik dus ook niet. Sterker nog, ik maak helemaal geen avances meer, ze worden bijna nooit gewardeerd.
laverneb schreef:
17-01-2018 09:32
Ik vind hitsigheid niet hetzelfde als verlangen naar iemand, het fijn vinden iemand weer te zien, vast te kunnen pakken, te knuffelen, tegen elkaar aan te liggen en van daaruit de behoefte aan seks. Maar dat kan ook een dag later zijn, in elkaars armen liggen als je allebei moe bent is ook al fijn. Of een week later... maakt niet zoveel uit dan. Het gaat om het gevoel. Het klinkt alsof dat mist in het verhaal. En dan wordt het een soort strijd: intimiteit alleen maar halen uit seks. Dan is het niet meer voor iedereen altijd fijn. Sterker nog: voor allebei niet meer zo fijn. Maar dat weet ik niet, dat weet TO zelf.
Dat dus. Ja, dat gevoel mist. Knuffels, zoentje, dat gebeurt heus wel. Maar ik wil af en toe ook wel eens begeerd worden en dat hoeft echt niet elke twee dagen, ook niet elke week. Ik denk dat iedereen die behoefte wel eens heeft toch?
Hoi TO,
Ik heb niet alles gelezen, dus als ik in herhaling van, excusé. Je wil graag seks met je vrouw, snap ik. Je vrouw zegt dat je alleen maar aan seks denkt, en geeft aan de ze door werk, sporten en de kinderen geen energie meer over heeft voor seks. Hoeveel je ook al doet thuis, je vrouw kan weer zin krijgen door ontlast te worden, dus zet toch een stapje extra. Laat haar daarnaast merken dat je er ook voor haar bent, neem eens een klein cadeautje of een rode roos voor haar mee, geeft haar een massage en vraag haar hoe het met haar gaat, hoe haar dag was. En dan zonder haar het gevoel te geven dat seks je doel is. Geef haar het gevoel dat je voor haar kiest, en niet alleen voor seks met haar!

Natuurlijk heeft je vrouw ook haar aandeel, 'en de rest van de week kun je ook vergeten' zou ik ook slecht trekken. Daarnaast kan zij ook dingen doen om zin in je te krijgen als ze wil. Bovenstaande zijn echter tips voor wat jij kan doen om je vrouw weer in de mood te krijgen. Werkt dit niet, zijn er geen onderliggende problemen en toont je vrouw geen initiatief om zin te krijgen (ook niet na een goed en eerlijk gesprek) kun je je afvragen of je hier gelukkig van wordt...
cygnus schreef:
17-01-2018 19:56
Dat dus. Ja, dat gevoel mist. Knuffels, zoentje, dat gebeurt heus wel. Maar ik wil af en toe ook wel eens begeerd worden en dat hoeft echt niet elke twee dagen, ook niet elke week. Ik denk dat iedereen die behoefte wel eens heeft toch?
Jawel, dat wil je wel. Je wilt eigenlijk wel om de paar dagen begeerd worden en zeker elke week, dat geef je zelf aan in je topic. Je "laat je interesse merken", zoals je dat noemt, en dat is voor je vrouw dan een teken dat jij seks wilt.
Volkomen normaal inderdaad, vrijwel iedereen heeft die behoefte.

Maar je vrouw wil niet, heeft geen zin en wil blijkbaar ook geen moeite doen om zin te maken. De enige oplossing is toch om tafel gaan en haar duidelijk maken hoe jij je hierover voelt en dat dit voor jou echt een groot probleem is, een dealbreaker zelfs.
Bespreek of jij dingen kunt doen of laten om het beter voor haar te maken.
Ik lees nergens of jullie ook samen uit gaan zonder de kinderen.
Neem je haar ook wel eens mee op een vlucht, zonder de kinderen.
Hoeveel tijd besteed je sec aan haar wensen, dromen, verlangens en behoeften.
cygnus schreef:
17-01-2018 19:56
Ik heb de behoefte dat ik begeerd wil worden helemaal niet. Ik heb wel eens zin in seks maar dan gaat het me er niet om dat ik begeerd wordt. Dan wil ik gewoon seksuele bevrediging en mijn partner kan me dat geven.
Frantic schreef:
17-01-2018 20:00
Hoi TO,
Ik heb niet alles gelezen, dus als ik in herhaling van, excusé. Je wil graag seks met je vrouw, snap ik. Je vrouw zegt dat je alleen maar aan seks denkt, en geeft aan de ze door werk, sporten en de kinderen geen energie meer over heeft voor seks. Hoeveel je ook al doet thuis, je vrouw kan weer zin krijgen door ontlast te worden, dus zet toch een stapje extra. Laat haar daarnaast merken dat je er ook voor haar bent, neem eens een klein cadeautje of een rode roos voor haar mee, geeft haar een massage en vraag haar hoe het met haar gaat, hoe haar dag was. En dan zonder haar het gevoel te geven dat seks je doel is. Geef haar het gevoel dat je voor haar kiest, en niet alleen voor seks met haar!

Natuurlijk heeft je vrouw ook haar aandeel, 'en de rest van de week kun je ook vergeten' zou ik ook slecht trekken. Daarnaast kan zij ook dingen doen om zin in je te krijgen als ze wil. Bovenstaande zijn echter tips voor wat jij kan doen om je vrouw weer in de mood te krijgen. Werkt dit niet, zijn er geen onderliggende problemen en toont je vrouw geen initiatief om zin te krijgen (ook niet na een goed en eerlijk gesprek) kun je je afvragen of je hier gelukkig van wordt...
Leuke suggesties Frantic. Cadeautjes meenemen doe ik wel eens, de bloemen ook (hoewel ze een abonnement op Bloomon heeft) en de massage wil ze niet. Hoe het met haar gaat vraag ik altijd, ook hoe haar dag was. Zonder het doel seks.
Wel een aardige anekdote: ze heeft me eens het verhaal verteld dat een ex-collega, vrouw, thuis kwam en haar man had een warm bad voor haar aangezet, kaarsen om het bad heen, rozenbladen op en rond het bed, you name it. Ze vond het belachelijk, zo duidelijk wat de bedoeling was. Ik lees: doe mij dit nooit aan.
Andere anekdote: onze tweede vakantie samen zaten we op Sicilië. Ontzettend slechte hotelkamer: donker, bedompt. In het meest romantische restaurant wat je je kan voorstellen zei ze tegen me: “verwacht maar niet teveel van me deze vakantie”. Ze vond de hotelkamer niet goed genoeg. Ik wil geen seks met een hotelkamer, maar met haar, die kamer kan me niet schelen. Dat is in mijn ogen onze eerste crisis geweest.

Maar ik begrijp jouw punt wel. Aandacht is nodig. Natuurlijk. En echt, dat heb ik voor haar, ik geef haar de aandacht, hoor al haar verhalen over haar werk aan, ook met een jetlag achter mijn kiezen. Ik steun haar in haar carrièreswitch, heb haar daar zelfs in moeten aanmoedigen om dat te doen. Ik heb haar ook gesteund tijdens haar ziekte, heb van alles geregeld met mijn werkgever om dat voor elkaar te krijgen. Ze vindt reizen erg leuk, ik zeg nooit nee, ook als ik er niet zo’n zin in heb. We doen te weinig samen, zonder de kinderen, dat geef ik toe, maar af en toe doen we dat nog wel eens, uit eten met z’n tweeën. Natuurlijk kan het altijd beter, maar ik doe mijn best. Mijn best is misschien gewoon niet goed genoeg...
Wat vind je leuk aan je vrouw?
cygnus schreef:
17-01-2018 23:18
Leuke suggesties Frantic. Cadeautjes meenemen doe ik wel eens, de bloemen ook (hoewel ze een abonnement op Bloomon heeft) en de massage wil ze niet. Hoe het met haar gaat vraag ik altijd, ook hoe haar dag was. Zonder het doel seks.
Wel een aardige anekdote: ze heeft me eens het verhaal verteld dat een ex-collega, vrouw, thuis kwam en haar man had een warm bad voor haar aangezet, kaarsen om het bad heen, rozenbladen op en rond het bed, you name it. Ze vond het belachelijk, zo duidelijk wat de bedoeling was. Ik lees: doe mij dit nooit aan.
Andere anekdote: onze tweede vakantie samen zaten we op Sicilië. Ontzettend slechte hotelkamer: donker, bedompt. In het meest romantische restaurant wat je je kan voorstellen zei ze tegen me: “verwacht maar niet teveel van me deze vakantie”. Ze vond de hotelkamer niet goed genoeg. Ik wil geen seks met een hotelkamer, maar met haar, die kamer kan me niet schelen. Dat is in mijn ogen onze eerste crisis geweest.

Maar ik begrijp jouw punt wel. Aandacht is nodig. Natuurlijk. En echt, dat heb ik voor haar, ik geef haar de aandacht, hoor al haar verhalen over haar werk aan, ook met een jetlag achter mijn kiezen. Ik steun haar in haar carrièreswitch, heb haar daar zelfs in moeten aanmoedigen om dat te doen. Ik heb haar ook gesteund tijdens haar ziekte, heb van alles geregeld met mijn werkgever om dat voor elkaar te krijgen. Ze vindt reizen erg leuk, ik zeg nooit nee, ook als ik er niet zo’n zin in heb. We doen te weinig samen, zonder de kinderen, dat geef ik toe, maar af en toe doen we dat nog wel eens, uit eten met z’n tweeën. Natuurlijk kan het altijd beter, maar ik doe mijn best. Mijn best is misschien gewoon niet goed genoeg...
Op jullie tweede vakantie samen waren jullie vast nog niet getrouwd en zonder kinderen dus ik begrijp echt niet waarom je een gezin hebt gesticht met iemand die seksueel gezien zo slecht bij je past.
humanista schreef:
17-01-2018 22:49
Ik heb de behoefte dat ik begeerd wil worden helemaal niet. Ik heb wel eens zin in seks maar dan gaat het me er niet om dat ik begeerd wordt. Dan wil ik gewoon seksuele bevrediging en mijn partner kan me dat geven.
Gelukkig denkt niet iedereen zo, seksuele bevrediging kan de buurman je bij wijze van spreken ook geven. Ik vind het niet meer dan normaal dat je graag begeerd wil worden door je partner! Voor mij is passie en goeie seks 1 van de basiselementen in een relatie, de non-verbale communicatie zeg maar.
Maar Cygnus, ik vraag het je nog maar een keer, hoeveel uur werkt je vrouw en hoe oud zijn jullie kinderen?
c-la-talpa schreef:
17-01-2018 22:17
Ik lees nergens of jullie ook samen uit gaan zonder de kinderen.
Neem je haar ook wel eens mee op een vlucht, zonder de kinderen.
Hoeveel tijd besteed je sec aan haar wensen, dromen, verlangens en behoeften.
Dat is wel gebeurd ja, maar dat is wat moeilijk zonder vaste opvang. Hoeveel tijd besteed ik aan haar wensen, dromen, verlangens en behoeften? Ik denk best veel, maar dat is een subjectief iets natuurlijk. Maar in feite krijgt ze alles van me wat ze ook wil. Ik begeef me nu erg op glad ijs, want ik wil absoluut niet in de discussie komen dat als ik alles faciliteer, zij dan ook maar mij moet faciliteren... Zo sta ik er niet in. Wat mij betreft staat wat zij wil bereiken en in hoeverre ik haar daar in faciliteer (all the way) los van ons liefdesleven. En daar wringt hem dan ook een beetje de schoen, want ik heb werkelijk alles voor haar over, maar ik krijg inmiddels wel een beetje het gevoel dat ik alleen maar goed genoeg ben om de rekeningen te betalen. En wat betreft onze relatie ik gewoon mijn bek moet houden. En dat vind ik wel eens frustrerend. Ook wel opvallend in deze dat ik, als ik thuis ben, niet veel in de melk te brokkelen heb, met het argument, “de helft van de tijd ben je er niet”. Dus mijn vrouw bepaalt. Niet erg, haar argument is best valide, maar dat strekt zich dus ook uit naar ons liefdesleven, en dat vind ik helaas wel eens wat moeilijk, want dat is nou net het gebied waar ik voor mijn gevoel dan wel een essentieel onderdeel van moet kunnen zijn.
cygnus schreef:
17-01-2018 23:53
Maar in feite krijgt ze alles van me wat ze ook wil. Ik begeef me nu erg op glad ijs, want ik wil absoluut niet in de discussie komen dat als ik alles faciliteer, zij dan ook maar mij moet faciliteren... Zo sta ik er niet in. Wat mij betreft staat wat zij wil bereiken en in hoeverre ik haar daar in faciliteer (all the way) los van ons liefdesleven.
Wat jou betreft. Maar wat de werkelijkheid betreft hangt het 100% samen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
loisnvt schreef:
17-01-2018 23:44
Maar Cygnus, ik vraag het je nog maar een keer, hoeveel uur werkt je vrouw en hoe oud zijn jullie kinderen?
Sorry, maar goed dat je het nog eens vraagt. Mijn vrouw werkt gemiddeld twee dagen in de week. Onze kinderen zijn 12 en 15.
Jibba schreef:
17-01-2018 23:32
Op jullie tweede vakantie samen waren jullie vast nog niet getrouwd en zonder kinderen dus ik begrijp echt niet waarom je een gezin hebt gesticht met iemand die seksueel gezien zo slecht bij je past.
Dat is een heel lang verhaal... Misschien dat ik nog eens deel na mijn EMDR-therapie....
zeeuwsmeisje1981 schreef:
17-01-2018 23:28
Wat vind je leuk aan je vrouw?
Ze is mooi, lief, zorgzaam, gevoel voor stijl (wat ik absoluut niet heb), een goede moeder voor onze kinderen, sociaal, weet wat ze wil, gaat voor haar doelen, gedreven, persoonsgericht, empathisch, Bourgondisch, houdt van lekker eten, houdt heel erg van reizen, en heb ik heel mooi al genoemd?
JollyRider schreef:
17-01-2018 23:55
Wat jou betreft. Maar wat de werkelijkheid betreft hangt het 100% samen.
Voor mij of voor haar?
cygnus schreef:
18-01-2018 00:09
Ze is mooi, lief, zorgzaam, gevoel voor stijl (wat ik absoluut niet heb), een goede moeder voor onze kinderen, sociaal, weet wat ze wil, gaat voor haar doelen, gedreven, persoonsgericht, empathisch, Bourgondisch, houdt van lekker eten, houdt heel erg van reizen, en heb ik heel mooi al genoemd?
Dat is onze buurvrouw ook, toch heeft mn man voor mij gekozen en wil hij nu nog steeds de buurvrouw niet.
cygnus schreef:
18-01-2018 00:10
Voor mij of voor haar?
"voor" niemand. Het hangt gewoon samen, objectief. Dat jij denkt van niet is leuk, maar je vergist je.
(Dead Kennedys)
Pluisi schreef:
18-01-2018 00:18
Dat is onze buurvrouw ook, toch heeft mn man voor mij gekozen en wil hij nu nog steeds de buurvrouw niet.
Precies dit. Alles dat je opnoemt is compleet inwisselbaar.

Ik kan het niet zo goed uitleggen, en misschien kruip je vooral voor het pollice verso van de viva-meute maar als je thuis ook zo kruiperig doet richting je vrouw als hier in het topic dan snap ik dat ze niet geil word van je. Daar helpt geen pilotenpak bij.
Pluisi schreef:
18-01-2018 00:18
Ik heb toch al eerder gepost dat ik van haar houdt? Moet ik dat nog een keer doen dan? Ok, ik hou van haar! En mijn buurvrouwen zijn dat overigens allemaal niet!
zeeuwsmeisje1981 schreef:
18-01-2018 00:25
Precies dit. Alles dat je opnoemt is compleet inwisselbaar.

Ik kan het niet zo goed uitleggen, en misschien kruip je vooral voor het pollice verso van de viva-meute maar als je thuis ook zo kruiperig doet richting je vrouw als hier in het topic dan snap ik dat ze niet geil word van je. Daar helpt geen pilotenpak bij.
Dus ik moet gewoon de totaal non-empathische, zelfgerichte, ego-centrische piloot worden die iedereen in zijn fantasie voorstelt? Zit niet in mijn karakter, maar zeker iets om te overwegen...
cygnus schreef:
18-01-2018 00:33
Dus ik moet gewoon de totaal non-empathische, zelfgerichte, ego-centrische piloot worden die iedereen in zijn fantasie voorstelt? Zit niet in mijn karakter, maar zeker iets om te overwegen...
Overdrijf je altijd zo niet-constructief? Misschien een verrassing, maar dat is dan niet zo constructief.
(Dead Kennedys)
BeerVanEenVent schreef:
17-01-2018 09:40
Zou deze vrouw niet toevallig een minnaar hebben die even flink komt werken zodra manlief in z'n vliegtuig zit en een paar dagen weg is?
Wat is dat nou voor een nare aanname!
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Ik vraag me af wat je wil met dit topic. Op zoek naar oplossingen of tips lijk je niet. Jij en je vrouw hebben naaf ik aanneem heus gesprekken gehad met elkaar over jullie seksleven. En jullie hebben vast ook goede voornemens geuit hieromtrent. De sleutel ligt toch echt in onderlinge communicatie, maar als dat wordt geopperd ga je er niet op in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven