Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Zwaantje morgen is prima! Laat maar weten. Jou wacht echt een pittige week zie ik qua eten en afspraken. Sterkte! Zeker niet gemakkelijk...

ja is behoorlijk vervelend die allergische reactie. Gelukkig is het links maar toch, erg lastig ook met typen en dingen vastpakken. Hopelijk duurt het geen 2 weken nee....
Afwachten maar helaas....
Alle reacties Link kopieren
@hamaika: sterkte ermee! En ja moeilijke week. Heb net alles even gepland. Een avondje mag ik me laten gaan maar voor de rest wil ik wel in het gareel blijven zeg maar. Merk wel datum vroeger misschien had gedacht: nou jammer lukt dus niet. En nu denk: Oke hoe gaan we dit succesvol halen? Die ommeslag vind ik al heel positief!
Dat is zeker positief meis! In plaats van alles al als verloren beschouwen kijken hoe je het gaat fixen. Jij bent goed bezig! Sterkte deze week!
Hoi! Ik heb hier, geloof ik, heel kort even meegeschreven, maar ik had het toen zo druk dat het er een beetje bij in schoot..Gelukkig heb ik het nu weer een stuk rustiger en na wat te zijn aangekomen, en vooral veel rotzooi te eten, wil ik graag weer een paar kilo kwijt en weer wat gezonder leven :-) Mijn lengte is 1.70 en ik weeg nu 61 kilo en ik zou graag weer terug willen naar 56, maar ik kijk vooral naar hoe mijn lichaam er in de spiegel uitziet en de centimeters haha.
78.4dus zelfde als vorige week
( waarom staat er 78 in tabel??? Dat klopt niet 😉)
Had ik wel verwacht, vorige keer in week van menstruatie ook nooit afgevallen.

Hopelijk volgende week weer wat er vanaf.
Reageer later uitgebreider hoor....btje druk en nog steeds niet fit
Vanmorgen gewogen. Mijn gewicht was 74.4 kg. Dat is een plus van 0.4kg

Ik heb vannacht iets beter geslapen. Maar het moet echt beter. Inslapen gaat vaak wel oké, maar ik word vaak wakker en lig dan ook vaak lang wakker. Dan slaap ik op een nacht maar een uur of 4 en dat ook nog niet achter elkaar, maar in 4 stappen of zo. Niks aan. Maar ach, komt vast weer goed.
suikerbroodje wijzigde dit bericht op 29-01-2018 22:17
Reden: typfoutjes
0.53% gewijzigd
Hi allemaal!

Hier een onwijs drukke week gehad met verjaardagen en klus dingetjes. Eten gaat redelijk wel taart gegeten op mijn eigen verjaardag :-)

Ik weeg nog steeds niet maar ben wel gezond aan het eten
Zo was even bijlezen! Heb tot donderdag meegelezen maar nog niet gereageerd!

Wat fijn van het goede gesprek Hamaika! Ik had hem toevallig ook vorige week maandag. Maar ik zit als sinds 2008 bij (een groot telecom) bedrijf alleen een nieuwe manager.

Balen polkadot! Ik moet ook nog steeds een scriptie schrijven (al sinds 2010). Mijn manager gaf ook aan dat ik eigenlijk moet bellen welke vakken ik over moet doen en dan gewoon mn scriptie moet gaan schrijven... maar ja dus dat.
Lastig dat je sommige dingen niet kan relativeren hoop dat therapie helpt voor je!

Wij werken met een jaar niet gebruikt is weg principe en dat werkt wel als een trein. Ik wordt ook heel onrustig vab troep dus we hebben ook een systeem aangeleerd dat we altijd gordijnen open doen en bed opmaken. Kleren worden in de ochtend die door huis verspreid liggen in wasmand gegooid en in de avond na het eten meteen afruimen in de vaatwasser en doekjes over aanrecht. De ene gaat met de kinderen naar boven en de ander ruimt dan speelgoed op. Zo zijn we telkens 5 a 10 min bezig maar blijft het wel opgeruimd en dat geeft rust. Nou maak ik wel eens grapjes dat vriend een schoonmaaktic heeft en getrouwd is met de stofzuiger... daar heb ik wel mazzel mee
Ducktales, doe mij ook zo'n vriend ;) , mijn man is een chaoot (wel een hele lieve hoor!) En ik moet toegeven, dat ben ik ook. Tel daar drie pubers bij op....
Maar ik vecht er wel tegen, inderdaad bijhouden, ik heb bijvoorbeeld vaste wasdagen, dan weten ze dat de was van de grond in de wasmand moet anders wordt het niet gewassen. En sinds kort een euro boete op natte handdoeken op de grond. Ach en ja, verder heb ik ook geleerd in de loop der jaren wat meer door de vingers te zien en ik maak alleen schoon wat echt vies is. Ik ben wel echt van het weggooien. Regelmatig blijkt dat we iets niet meer kunnen vinden en dan blijkt dat ik dacht 'dat kan wel weg', opgeruimd staat netjes haha!
anoniem_345521 wijzigde dit bericht op 30-01-2018 12:33
Reden: spelfoutje!
0.14% gewijzigd
Meiden ik reageer morgen ff thuis en dan zet ik ook jou er in Kyreza. Komt goed! Door de pc problemen nog ff niks kunnen doen aan het forum verder gisteren maar ik werk jullie morgenochtend bij :high5:
Zo toch nog deze avond ff de update. Tabel is bijgewerkt!

Kyreza welkom! Ik heb je in de tabel gezet. Mooi streven heb jij ook. Heb je al voor jezelf bedacht hoe je het wilt gaan aanpakken?

Jua balen dat je gelijk bent gebleven. Maar herkenbaar hoor met de menstruatie, Hopelijk komende week beter meis,

Balen Suikerbroodje van de plus. Wat bizar van je verstoorde slaapritme... Pittig meis.... Heeft het een reden dat het zo lastig gaat? En ben je niet helemaal gebroken overdag? Niet echt tips maar als het aanhoudt toch misschien even naar laten kijken. :hug:

Ducktales op je eigen verjaardag mag een stukje taart best! Van harte nog!!! :cheer2: En gezond eten is sowieso al heel goed.
Dank je wel, ja het gesprek was goed, Nu hopen op goed nieuws over mijn contract. Grappig dat we alletwee op dezelfde dag aan de beurt waren!
Mooi systeem ook bij jullie van opruimen, Dat doe ik ook zo een beetje. Ook met kleding, Zeker mazzel zeg zo een vriend. Ik doe ook aan het eind van de dag alles opruimen, de kleine dingen zoals afwas, aanrecht en tafel afnemen etc vaak tijdens een reclameblok dus dan voelt het niet als zo een ding. En op vrijdagmiddag mijn vrije dag dan meestal de grotere beurt qua stofzuigen en afstoffen. Allen dus vanaf nu met ander schoonmaakmiddel aan de slag haha.

Maureen jullie dus 2 lieve chaoten ja? En dan nog 3 pubers haha, Slim van die euro en die vaste wasdag. Ik gooi ook makkelijk weg ja, altijd al, Daarom mocht ik mijn moeder ook niet helpen opruimen bij de verhuizing een paar jaar terug hahahahaha. Mooi systeem jullie ook!

Hier wel mijn hand is met die creme al een stuk minder dik en wat minder rood, hij doet nog wel pijn. Maar creme werkt dus wel goed gelukkig. Ik hoop dat het dus niet 2 weken gaat duren maar snel minder wordt.

Nieuwe PC gisteravond ook gekomen. Wel heel blij mee, gelukkig accepteerde die mijn printer ook.. Alleen sjees wat duurde dat installeren lang, hij is, niet gelogen, wel 5 uur bezig geweest met alle updates van windows etc er op zetten.

Tijd genoeg dus om erbij te sporten :cheer:

Vandaag ok dag. Op het werk OK en zo lekker trashen met De Bachelor :-$ , Schaam schaam dat ik het kijk hahaha. Vrijdag hebben we afdelingsuitje en zaterdag komt mijn beste vriendin hier eten, Dat is afgelopen week niet door gegaan, De andere dagen dus ff opletten!

Succes allemaal deze week meiden!
@hamaika: gisteren een hele drukke dag gehad dus niet aan toegekomen om mijn gewicht door te geven :( dat was overigens 81,2. Dat is -0,1. Ik denk dat ik nog steeds vocht vasthoud maar ik ben er nu wel flink klaar mee zeg! Bah. Fijn dat je hand wat beter is nu :)
Ha zwaantje geeft niks, ik zet je er dan nu alsnog ff in. Wel iets er af dus bij jou maar nog steeds veel vocht. Snap dat je dat goed zat bent ja.

Hand gaat weer iets beter maar is nog niet weg. Ik denk dat het nog wel tot na het weekend duurt voor het echt weg is. Wat een gedoe he?

Zo we zitten nu in februari.... Deze maand moet ik het dus echt horen van mijn contract, En als dat goed komt kan ik ook eindelijk mijn doorlopend krediet rekening sluiten en een nieuwe creditcard aanvragen. Wordt dus een belangrijke maand.
Gewicht vanochtend ff gespiekt en is nog hetzelfde als maandag helaas, Wel veel gesport deze week. Maar 2 etentjes dit weekend dus we gaan het zien.
HappyOwl kom jij nog terug? Anders haal ik je volgende week uit de tabel.
Goedemorgen ladies,

@Hamaika, hoe is t nu met je hand? *mosterd* Ik lees dat je mij vanmorgen al voor was. Fijn dat het al iets beter gaat, maar jeutje zeg... Kan je er ook wel bijhebben...
Fijn, een nieuwe pc! Dat duurde dan inderdaad wel lang, 5 uur voor installeren en updaten. Maar goed, hij werkt nu dus :-)
Spannend, je contractverlenging, ik ga hard voor je duimen!!!
Veel plezier met je etentjes dit weekend!

@Kyreza, welkom! Veel succes, wat is je aanpak om gewicht te verliezen? :-)

@Suikerbroodje, vervelend dat het slapen nog steeds zo slecht gaat... Als het blijft aanhouden wellicht eens naar de huisarts?

@Ducktales, wat fijn dat het met goed eten nog steeds goed gaat! Nog van harte gefeliciteerd, en natuurlijk neem je op je eigen verjaardag een stukje taart!!! :-)
Ik heb inmiddels bijna alle administratie doorgelopen en gesorteerd/weggedaan. Het moet nu alleen nog ingescand en digitaal gearchiveerd worden. Maar dat pakt mijn man gelukkig ook op.
Als dit klaar is ga ik verder met de kleding, eerst die van mij, dan die van zoon. Man heeft zijn kleding toevallig pas nog gedaan/heeft niet heel veel.
Langzaamaan wil ik weer de controle terugpakken over ons huis, huishouden, spullen en onszelf!

@Maureen, herkenbaar! Alleen dan geen drie pubers, maar 1 bijna-puber van 9 jaar. En beide heren in huis met ADHD. Erg handig not...
Wij moeten hier ook meer dingen meteen gaan doen, en even korte momentjes inplannen. Vaste dagen/huishoudschema hadden we, maar dat is er bij ingeschoten het laatste jaar. Mede doordat ik weer/meer ben gaan werken én omdat we het niet kunnen bolwerken door psychische uitdagingen. Maar daar wordt gelukkig nu aan gewerkt.

Hier: Ik ben door mijn therapeut gebeld. Ze hebben het overlegd en een andere therapeut die beide therapievormen geeft zal contact met mij opnemen voor een intakegesprek met haar. Om te zien of deze 2 therapieën daadwerkelijk het beste aansluiten bij wat ik nodig heb.
Ergens ben ik wel blij, aan de andere kant voelt het wel als falen. Ik ben nu al sinds 2014 continu in therapie, daarvoor ook al jaren af en aan. Het zou toch een keer klaar moeten zijn, denk je dan....

Ik ben gisteren bij de cardioloog geweest en alles was goed. Er was t.o.v. verleden jaar gelukkig geen verandering. Ik heb mijn angsten besproken en heb van hem wat richtlijnen waar ik op kan letten wanneer ik twijfels heb. Ook heeft hij gezegd, heb je na die checks van de richtlijnen nog steeds de twijfels, dan zie ik je liever een keer extra hier verschijnen. Ik ben wel enigszins gerustgesteld gelukkig. Nu de rest via de psych aanpakken maar!

Verder gaat het deze week weer goed met eten, ik houd me netjes aan het kha. Alleen tel ik niet de koolhydraten, vetten en eiwitten. dat lukt me even niet. Maar ik weet wel wat ik wel en niet kan hebben en zit wel zo ongeveer goed.
Ik heb gisteren trouwens zoiets lekkers gemaakt! Pindakaasbrood, heel erg kha en erg jummie!! 2 plakjes op als ontbijt!

Qua sporten, dinsdag weer voor t eerst in 2 weken gedaan, zumba. Was fijn, maar ergens merk ik ook dat mijn motivatie een beetje weg is. Ik ben zo enorm moe de laatste tijd en dat zorgt er niet voor dat ik in mijn vrije uurtjes nou graag ga sporten...
Maar vanavond wel weer een les zumba in de planning, en daarna douchen en naar bed!
Polkadot ja gaat gelukkig al een heel stuk beter nu. Echt absurd geweest deze week ja. Ik verwacht wel dat het met n paar dagen over is want het is al behoorlijk genezen.

Nieuwe pc werkt goed ja, grappig is dat nu alles er weer op staat het natuurlijk net is alsof ik gewoon mijn oude nog heb Heb ook dezelfde achtergrondfoto als op die andere hahaha.

En duim maar mee ja! Ik reken op n goeie afloop maar toch!

Wat goed dat je al zo ver bent met opruimen. En nu de kleding dus? Dara ben ik recent ook doorheen gegaan, bij ons in de wijk staat een kledingcontainer van het leger des heils en daar heb ik alles dat nog goed was in gegooid. Goed bezig!

Fijn dat je ook gebeld bent voor die afspraak met die therapeut. Hopelijk is de klik er ook, das ook belangrijk. Ik vind aan jezelf werken overigens geen falen, heb zelf ook jaren therapie gehad en nu nog af en toe een sessie met n lifecoach. Fijn dat ook de cardioloog je gerust heeft kunnen stellen en handvaten heeft gegeven.

Jouw pindakaasbrood klinkt lekker maar ben dan ook gek op pindakaas haha. Goed dat je ondanks dat het je moeite kost wel gaat sporten. Jij bent goed bezig meis.
@hamaika: dank voor het verwerken! Ik hoop maandag wel een goede min te zien. Februari is een korte maand dus komt vast goed! Heb je nog geen datum van een afspraak ofzo? Ik heb ook een tijdje geleden een creditcard aangevraagd. Handig voor op internet en op vakantie enz. Of wil je het ergens anders voor gebruiken?

Hier van de week ook een goed bericht gehad vanuit werk. Ik had extra verhoging gevraagd en die nu ook gekregen :) naast het geld ook wel een blijk van waardering.

@polkadot: fijn dat alles goed was en als ik zo hoor was het ook een prettige arts. Vind ik altijd een hoop verschil maken. Hoop dat deze therapie je wel gaat brengen wat je zoekt. Snap dat ook dat veel energie kost maar sporten is wel lekker voor je lijf en geest ;)

Hier: vanavond chinees op met werk. Niet heel veel genomen maar ik moest wel voldoende eten om de avond door te komen (ben nu onderweg naar huis). Naja is goed gekomen denk ik. Misschien morgen ff wegen tussendoor.
Zwaantje graag gedaan! Bij eentje is dat geen probleem haha. Hier geloof ik niet zo in een min deze week. Vanavond afdelingsuitje met n etentje, morgen komt mijn beste vriendin eten. Ik streef ook deze week maar naar gelijk blijven haha.

Geen datum nog nee,alleen 'in februari'. Ik hoop wel snel de afspraak in mijn outlook te krijgen ja. Ik gebruikte de creditcard met mijn ex altijd voor hotels en vliegtickets, maar idd ook voor op internet iets bestellen en heel soms als ik ff een onverwachte uitgave had die je dan achteraf kon verrekenen. Voor diezelfde dingen wil ik nu een nieuwe weer hebben.

Super dat je salarisverhoging hebt gekregen meis!!! Dat motiveert ook weer extra.

Fijn weekend vast allemaal!
Spannend Hamaika, ben benieuwd wanneer je het ‘verlossende’ woord krijgt!
Allemaal goed bezig! Fijn Zwaantje salarisverhoging, goed gedaan!
Hier gaat het eigenlijk erg goed, ik voel me goed, trek valt erg mee. Laatst had ik zelfs één stukje chocola op èn legde daarna de reep weg....??!!! Ik verbaas mezelf. Maar ik snap ook dat het zo weer kan omslaan. Volgende week weer afspraak met mijn jurist over de nalatenschap van mijn vader. Mijn vader en ik zijn opgelicht door iemand die heel dicht bij ons stond. Mijn vader heeft daar nu geen last meer van maar mijn kinderen en ik wel en ik vind dat er recht gesproken moet worden. Het is een lang verhaal en het gaat vrees ik nog een veel langer verhaal worden. Ik probeer me er niet meer zo mee bezig te houden, het geschonden vertrouwen ben ik voor groot deel overheen (er zijn nu eenmaal hele slechte mensen en er zijn ergere dingen), het gaat nu alleen om het rechtzetten van één en ander en dus om geld...maar nu er weer een gesprek komt merk ik dat ik er toch weer mee bezig ga in mn hoofd. Belangrijk om op de positieve dingen te focussen èn niet te gaan snoepen. Hou vol allemaal, fijn weekend!
Maureen ja ik ben ook heel benieuwd, Hopelijk duurt het niet te lang voor ik het hoor.

Wat een naar verhaal van die oplichting meis, Verschrikkelijk dat mensen die zo dichtbij staan zulke walgelijke dingen doen. Dat komt echt vaak uit onverwachte hoek ja, verschrikkelijk. Het klopt ja dat er gewoon echt in en in slechte mensen zijn, en ik snap goed dat je je recht wilt halen. Maar zal wel n proces worden ja, Jij ook volhouden meis, sterkte :hug:

Hier gisteren afdelingsuitje gehad, Was erg leuk, wel veel te veel gegeten en gedronken, En vanavond dus nog n etentje, Ook maandag zal ik blij zijn als ik gelijk blijf.
Nou ik was er al bang voor.... Na 2 etentjes en iets teveel drank n plus dit weekend

Deze week + 0. 4 dus wederom 77,3....

Balen maar ook wel verwacht eigenlijk.....
Hoi!

Helaas mag ik er een kleine kilo bijschrijven :-( Ik woog vanmorgen 87,3kg.

Na de week voor afgelopen week waarin ik uit eten was geweest, broodjes met de lunch en pizza had gegeten heb ik het vorige week zo goed opgepakt qua eten.
Heeft er wel voor gezorgd dat het al minder was (ik had zonder het door te geven wel enigszins op de weegschaal gestaan en dat was nog een kg meer...) maar alsnog dus een kilo meer dan 2 weken terug.

Ik merk steeds meer dat het eigenlijk niet zo heel goed gaat met me. Het voelt allemaal als heel veel. Alle ballen hoog te moeten houden, en toch ook de tijd vinden om te ontspannen. Sporten lukt niet eens. Ik heb er echt de energie niet voor...
Woensdag heb ik een afspraak bij de huisarts om te kijken of er een medische oorzaak is dat ik zo moe ben.

Ik ben zo emotioneel ook op momenten. Ik zie de signalen, maar het is me vooralsnog niet gelukt om aan de bel te trekken. Echt hulp te vragen bedoel ik.
Maar ik weet dat als ik zo doorga ik ga instorten.
Woensdag dus naar de huisarts en ook naar de psycholoog. Ik wil bij beiden vertellen dat het water mij aan de lippen staat en ik niet zo goed weet hoe ik meer orde in deze chaos moet aanbrengen en het mij niet lukt om de dingen goed te kunnen prioriteren. Ik weet niet zo goed wat nu wel heel belangrijk is en wat minder. Dus ik doe alles maar... En daar faal ik in.
Het liefste zou ik mij ziek melden op mijn werk, wegkruipen voor alles. Maar dat is ook niet de oplossing denk ik...

Ik loop even vast, zal later nog wel wat schrijven/reageren.
Hee Hamaika en Polkadot, allebei dus iets erbij. Iets teveel gegeten, gemeen toch hé dat dat dan meteen weer gevolgen heeft. Maar het belangrijkste is om toch weer het gezonde eten op te pakken, dan komt het weer helemaal goed, dipjes horen er helaas ook bij. Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je je goed voelt. Naar voor je Polkadot, dat je je zo ellendig voelt de laatste tijd. Het klinkt voor mijn gevoel of je tegen een burnout aan zit. Pas je wel goed op? Het enige dat werkt is echt minder te gaan doen, dus minder werken, thuis meer delegeren. Dat is superlastig, maar je gezondheid staat echt voorop. Hopelijk kun je wat hulp inschakelen, professioneel en in je omgeving, sterkte!!
Zelf was ik zo optimistisch vrijdag, alles liep lekker, en dan zie je weer hoe het leven in elkaar zit, want zaterdag viel opeens mijn dochter (12) flauw, ze bleek een extreem hoge hartslag te hebben. In het kort: met ambulance naar het ziekenhuis, ze blijkt een hartritmestoornis te hebben. Het hart is gereset. Gistermiddag mocht ze gelukkig weer mee naar huis maar ze moet onder controle van de cardioloog blijven. Het is niet levensgevaarlijk, maar zo'n snelle hartslag mag niet te lang duren en bij haar is het gevaar dat ze het niet aangeeft (stoere meid en ze wil niet opvallen). Kortom flink geschrokken en we moeten nog even op een rij krijgen wat dit gaat inhouden. Waarschijnlijk mag ze wel alles gewoon blijven doen. Gisteravond een grote zak friet met majo op!!
Maar, waarschijnlijk ook door alle stress vanochtend 70,4, dus 1 kilo eraf. Daar ben ik dan wel heel blij over, dat het afvallen goed gaat. Mijn zoon was ook afgevallen en die moet juist aankomen, dus dat was minder (we gaan allebei op de weegschaal op maandag), dus vandaag bel ik voor hem met een dietist. Als ik het nou bij mij eraf kon halen en bij hem erop kon plakken haha...!
Zorg goed voor jezelf allemaal en een fijne week, succes!
Maureen, wat was dat schrikken met je dochter zeg!
Wat naar om er zo achter te komen dat ze hart-ritmestoornissen heeft.
Hopelijk kan ze leren om het zelf toch aan te gaan geven.

Dankjewel voor je reactie. Ik ben ermee bezig. Aangeven dat het mis is, is nu de eerste stap.
Verder heb ik hiervoor een eigen topic aangemaakt, dan gaat het hier straks niet alleen over mijn problemen, kan dit een beetje vrij blijven van :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven