Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen, van 1 naar 60 minuten.

01-03-2009 10:34 418 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Hoelang hou je het vol en wat is je doel?

Laten we elkaar motiveren, zodat we het op een mooie dag 60 minuten volhouden!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ik heb net les van Evy gelopen (in een tight). Ik vond het echt heel stimulerend. De kop is eraf
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Goedzo Sun Lover!

Ik wil 3 keer per week gaan lopen, deed ik voorheen ook altijd.

Dan bouw je het beste op zeggen ze. En ik wil er 1 of 2 keer per week bij gaan zwemmen.

Dat zwemmen doe ik nu sinds half januari en dat is best lekker, 's ochtends vroeg voor dat ik ga werken.
Sun lover, ik heb net Evy op mijn MP3 gezet en wil morgen les 1 gaan lopen. Hoe vaak per week wil jij lopen? Ik probeer 2 of 3 keer te gaan. Misschien wel leuk om elkaar een beetje in de gaten te houden hier.
Dat is zeker leuk :D. Ik wil 3 x per week nastreven. Vrijdag staat les 2 op het programma. Het weekend hou ik vrij en dan maandag les 3. Ik vond les 1 echt een hele leuke start. De les vliegt voorbij.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Wat moeten jullie doen in les 1?

Rubis, succes morgen!

Morgen doe ik nix, vrijdag ga ik zwemmen en zaterdag doe ik weer nix en zondag wil ik weer gaan lopen.

Ik hoop echt dat ik dit soort weken vol kan houden tot onze vakantie.
YES!! Ik heb net les 1 gelopen. Het is inderdaad erg leuk hoewel ik er nog wel een beetje in moet komen. Niet wat het lopen/conditie betreft, dat zat wel goed, maar een paar andere factoren maakten het mij extra moeilijk. Ik loop niet graag op asfalt dus heb een zandpad opgezocht. Nou heeft het hier gisteren nogal geregend en daarom moest ik steeds tussen de plassen door slalommen. Op een gegeven moment ben ik maar terug gegaan omdat mijn schoenen nogal zwaar waren geworden van de modder en heb het laatste stuk over de weg gelopen. Volgende 'fout': ik was vergeten mijn sportBH aan te doen dus na een tijdje begon het pijn te doen en mijn BH-bandje zakte steeds af. Lekker handig. En de laatste 'fout': ik had de hond meegenomen aan de riem en die ging dus halverwege even lekker d'r behoefte doen. Maar goed, het programma werkt wel stimulerend en dan dat zoete belgische stemmeke op je hoofd maakt het helemaal leuk.

Nikkinuts, les 1, en trouwens elke les, bestaat uit afwisselend hardlopen en wandelen, maar het aantal minuten dat je loopt of wandelt verandert steeds en zo wordt langzaam je conditie opgebouwd totdat je na 27 lesssen (= ongeveer 10 weken) 30 minuten achter elkaar kunt hardlopen.

Zaterdag les 2 en misschien maandag les 3, dan loop ik helemaal gelijk met je op, Sun lover.
Leuk Ik heb al zin in les 2. Ik heb me ook aangemeld op de start to run met Evy hyves.
Ik wil morgenochtend of middag weer gaan. Ik hoop dat het weer een beetje mee zit.

Ik wil ook zo'n 2 a 3 keer per week gaan hardlopen. Leuk dat iedereen zo enthousiast is!
@sun lover & Rubis, goed dat jullie begonnen zijn!!

Ik loop nu voor de 2e keer met Evy en heb vandaag les 4 gelopen,..

Het ging lekker ondanks de regen en na de tijd was ik natuurlijk weer enorm trots op mezelf!

Mijn streven gaat nu toch ook 3x in de week worden, zo rond eind mei wil ik die 5 km toch wel weer in de benen hebben,..
Waarom regent het nou toch zoo. Ik woon dus in het deel van Nederland waar het dag de hele dag grijs is en motregent en dan weer ietsje harder, maar het blijft regenen. Morgenochtend doe ik een nieuwe poging.

In de zomer vind ik het niet zo erg als het regent maar nu wordt je al snel koud.
Ik wil proberen om toch te lopen, ook al regent het. Tijdens de 1e les miezerde het. Vandaag, tijdens de 2e les, was het droog, maar er stond wel een harde wind. Maar het ging lekker. Het weekend ga ik niet lopen, maandag les 3 van Evy
Goed bezig ladies!

Ik ga zondag weer lopen, ik weet nog niet of ik me aan het schema ga houden, kan best zo zijn dat ik zondag al met les 1 van week 2 begin ipv les 3 van week 1.

Hier is het de hele dag droog gebleven en ik vind het niet heel erg als het een betje regent. Het moet niet gieten, dan word je veel te koud tijdens het wandelen.

Vanochtend lekker gezwommen, ik had alleen een botsing met een andere zwemmer. Dat was weer jammer.
Net weer gelopen, 5x5 minuten en dan twee minuten wandelen tussendoor. Met dit lekkere weer is het echt heerlijk.

@Nikkinuts: zwemmen is ook lekker!

@Sunlover: Eigenlijk moet ik ook lopen als het regent...motregen is eigenlijk best lekker..geen smoezen meer voor mij! haha

Fijn weekend
Goed zo ladies!!!!

Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Hee dank je HPL. Ik hoop dat ik het vol kan houden.

Net les 2 gedaan. Ging erg goed. Leuk om Shaggy nog eens te horen.
@ Rubis: Leuk he die herkenbare muziek Ga je maandag ook les 3 lopen?
Dank je HotPip!

Lekker is dat hè Rubis als het goed is gegaan zo'n les, dan ga je de volgende keer echt wel weer.

Ik ga morgen weer lopen en ik las vanochtend op teletekst dat er morgen 80% kans op regen is, lekker dan!

Vandaag gewerkt, dus straks ga ik op de bank lekker hangen!
Ja, ik ben van plan om maandag les 3 te lopen. Ik zet het hier gewoon expres neer zodat de stok achter de deur alleen maar groter en dikker wordt. Ben zo bang dat ik afhaak....
Nee joh, we moeten elkaar lekker 'opzwepen'!

Ik ben van plan om morgen te gaan en volgende week, dinsdag donderdag en zondag.

En ik wil op maandag en donderdagochtend gaan zwemmen.

Misschien word ik ooit slank en gespierd!
go Nikki go!!!
Ik moet wél bekennen dat ik vandaag pizza heb gegeten!

Die ren ik er met die simpele minuutjes niet zomaar af.

Moet ik minstens 2 uur voor op pad!

Go Rubis go! Joh, op een mooie dag lopen we samen een uur, of meer!
a.s. woensdag is de laatste les van mijn 5 km-beginnersklasje. We begonnen 10 weken geleden met 10 x 1 minuut, nu rennen we 25 minuten non stop. Echt ongelovelijk snel hoe je zoiets kan opbouwen. Heerlijk.

Over een week is de City Pier City, daar ga ik ook de 5 km doen, voor het eerst. Lijkt me echt kaaigaaf, zeker met al dat publiek langs de route.

Of ik ook tot 60 minuten ga trainen weet ik nog niet...
Ik weet nog wel toen ik voor het eerst een 5 km liep, ik dat heb gevierd met schoonzus bij de Intersport! We waren echt blij dat we het hadden gehaald en daarna zijn we gewoon door gegaan tot ik het op een gegeven moment 2 uur volhield en zij heeft intussen al 3 keer de marathon gelopen.

Bij ons het het dus geleidelijk aan 'vanzelf' bij jou misschien ook wel Nijn!

Wel gaaf hè, dat je eerst zo loopt te klooien met die minuten en dat je het dan 'opeens' een half uur kan!!
Ik heb vanmiddag heerlijk gelopen. Ik heb niet helemaal aan het schema gehouden, 12x1 minuut moest ik eigenlijk.

Ik heb 6x2 minuten gedaan, 2e les van de 2e week.

Het ging goed, de zon scheen het waaide wel hard en dinsdag ga ik volgens mij 8x2 minuten doen.
Zo net weer een rondje erop zitten. Het ging best lekker. Mijn conditie kan het wel aan, alleen mijn benen voelen zo zwaar aan. Dat had ik eerder nooit. Maar toen deed ik nog van allerlei dingen op de sportschool, dus misschien had ik toen wel betere spieren in mijn bovenbenen.

@Nikkinuts: Zo twee uur volhouden wat knap!! heb ik nooit gekund, een uur en kwartier is het hoogste. Ik heb gister pizza gegeten

@Nijntje: Heerlijk he dat je conditie zo snel vooruit kan gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven