Afvallen met ww!
vrijdag 9 maart 2018 om 10:05
Om goed in het ritme te komen en vooral te blijven ben ik op zoek naar een groepje die mee doen met de weight watchers of op een andere manier kan natuurlijk ook!
Eerste doel -10 voor 1 juni 2018. Samarkand
Nieuw doel: -7 kg van 1 juni tot 1 aug.
Wie doet er mee!? Zet je gegevens in reactie en ik voeg ze bij in de tabel!
Wie langer dan 2 weken niet heeft meegeschreven haal ik even uit de tabel, uiteraard wel weer van harte welkom om weer mee te komen schrijven en wekelijks gewicht door te geven.
Eerste doel -10 voor 1 juni 2018. Samarkand
Nieuw doel: -7 kg van 1 juni tot 1 aug.
Wie doet er mee!? Zet je gegevens in reactie en ik voeg ze bij in de tabel!
| Naam | Leeftijd | Lengte | Startgewicht | Huidig gewicht | Week -/+ | Totaal | Doel 1 juni - 1 aug. |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Martine89 | 29 | 1.71cm | 110.5 kg | 104.8 kg | vrij 29-6 -0.4 | -5.7 | 2.6 |
| Unica | 37 | 1.76 cm | 83,5 kg | 74.9 | zon 24-6 -0.4 | -8.6 | 1.8 |
| Samarkand | 37 | 1.63 cm | 87.6 kg | 75.9 kg | don 28-6 -0.7 | -11.7 | 3.1 |
| Rosings | 40 | 1.68 cm | 97.1 kg | 95 | maan 18-6 +0.5 | -2.1 | 0 |
| Ikjuh | - | 1.77 cm | 96 kg | 94.1 | vrij 15-6 -1.9 | -1.9 | 1.9 |
| Depster | 27 | 1.77 cm | 77.9 kg | 76.4 | don 28-6 -0.2 | -1.3 | 1.3 |
| - | - | - | - | - | - |
anoniem_640109a1b93c2 wijzigde dit bericht op 29-06-2018 07:06
78.65% gewijzigd
vrijdag 15 juni 2018 om 16:45
zaterdag 16 juni 2018 om 10:09
Gisteren mijn eerste weegdag gehad, ik was 73,1 dus -1,9! Een goed begin,het volgen van het programma gaat ook goed en ik hoef er niet zo heel veel voor te laten. Het zit hem er bij mij meer in dat ik nu gezondere keuzes maak. Ik zal proberen wat vaker mee te schrijven de komende tijd.
ikjuh wijzigde dit bericht op 01-03-2019 20:39
0.70% gewijzigd
zondag 17 juni 2018 om 20:48
Wat een goed start Ikjuh, superfijn!!!
Hoe is het weekend gegaan Martine? Lastig altijd die weekenden met evenementen en drank en eten. Hopelijk wat het vooral gezellig!
Ha depster, als ik jou was zou ik wel gewoon elke week wegen. Ook een slechtere week hoort erbij en door te weten wat dat doet met je gewicht lukt het vast ook beter het de komende week weer op te pakken. Succes!
Lekker Unica dat je het weer op de rit hebt, goed bezig!
Hier een weekend dat eindigt met -7 weekpunten
. Niet helemaal vreselijk slecht, maar zowel gisteren als vandaag net iets te veel. Gisteren een BBQ met weinig verantwoorde keuzes jn het vlees en vandaag kwam ik onverwacht met man en kinderen op een terras terecht waar natuurlijk een wijntje werd gedronken. Nou ja, de punten gaan gewoon hard als je net wat zoeter of vetter eet.
Ik heb ook weer van alles NIET gegeten. Gisteren bij de BBQ geen alcohol, want ik was de bob, gisteren gaan nootjes op de bank thuis, vandaag geen ijsje als toetje en geen croissant bij het vaderdagontbijt maar aardbeien en yoghurt. Dan ben ik toch tevreden als ik dit zo kan opschrijven.
Succes weer allemaal de komende week!
Hoe is het weekend gegaan Martine? Lastig altijd die weekenden met evenementen en drank en eten. Hopelijk wat het vooral gezellig!
Ha depster, als ik jou was zou ik wel gewoon elke week wegen. Ook een slechtere week hoort erbij en door te weten wat dat doet met je gewicht lukt het vast ook beter het de komende week weer op te pakken. Succes!
Lekker Unica dat je het weer op de rit hebt, goed bezig!
Hier een weekend dat eindigt met -7 weekpunten
Ik heb ook weer van alles NIET gegeten. Gisteren bij de BBQ geen alcohol, want ik was de bob, gisteren gaan nootjes op de bank thuis, vandaag geen ijsje als toetje en geen croissant bij het vaderdagontbijt maar aardbeien en yoghurt. Dan ben ik toch tevreden als ik dit zo kan opschrijven.
Succes weer allemaal de komende week!
maandag 18 juni 2018 om 21:17
Oh sorry, depster! Dan begreep ik je helemaal verkeerd. Ik dacht inderdaad dat je bedoelde het wegen overslaan! Wat heb je uiteindelijk gedaan met de BBQ? Misschien was er een mogelijkheid om daar goede keuzes te maken?
Qua genieten van lekkere dingen, ik kan dat toch het beste als ik zelf heb gekozen wat ik neem en ik het echt echt echt wil eten. Bij anderen zijn het soms dingen die ik zelf niet had gekozen maar dan wel eet omdat het nu eenmaal op het menu staat.
Balen dat het niet zo lekker loopt Rosings, goed dat je weer net frisse moed begint. Zou het helpen om gewoon altijd gezond eten voor het grijpen te hebben? Ik heb nu bijvoorbeeld een bakje kersen in de koelkast staan en daarnaast een bakje gewassen wortels. Kan ik zo pakken als ik zin heb in iets.
Succes!!
Qua genieten van lekkere dingen, ik kan dat toch het beste als ik zelf heb gekozen wat ik neem en ik het echt echt echt wil eten. Bij anderen zijn het soms dingen die ik zelf niet had gekozen maar dan wel eet omdat het nu eenmaal op het menu staat.
Balen dat het niet zo lekker loopt Rosings, goed dat je weer net frisse moed begint. Zou het helpen om gewoon altijd gezond eten voor het grijpen te hebben? Ik heb nu bijvoorbeeld een bakje kersen in de koelkast staan en daarnaast een bakje gewassen wortels. Kan ik zo pakken als ik zin heb in iets.
Succes!!
dinsdag 19 juni 2018 om 06:46
Hoi allemaal, ik heb afgelopen week mijn ponts niet bijgehouden. Zoiets kan zomaar weer uit mijn systeem verdwijnen.... Ik ben gelijk gebleven qua gewicht. Deze week laat ik het ook maar even rusten. Ik heb nauwelijks tijd om te bewegen tussen werk en studeren en huishoudelijke klusjes door. Ik let wel op met eten en probeer goed te drinken. Volgende week weer in het gareel. Succes allemaal!
dinsdag 19 juni 2018 om 22:35
Depster, het is ook lastig om alles bij te houden wat je eet. Wat voor mij heel goed werkt is s ochtends al mijn hele dag menu inplannen. Weet ik precies wat en wanneer ik mag eten. Ik heb ook genoeg dagen dat het me niet lukt maar dan begin ik s ochtends al niet met invoeren.
Woensdag veel water drinken en wie weet valt het dan nog mee op je weegdag.
Unica, dat is zeker weer een hele mooi min en dat zelfs na een etentje! Zit je deze week er goed in?
Samarkand, mijn weekend kon beter maar het kan ook altijd slechter. Mijn maandelijkse periode is ook weer aangebroken, dus dan is het nog lastiger om goede keuzes te maken. We gaan het zien vrijdag.
Jij hebt volgens mij zeker goede keuzes gemaakt het weekend, veel lekkere dingen afgeslagen!
Rosings, balen dat je niet lekker in je vel zit. Wel knap dat je het komt melden van je plus. Zet hem op!
Ikjuh, dat je er gewoon niet aandenkt om je punten bij te houden en dan ook nog gelijk blijven vind ik knap hoor!
Hier niet een hele denderende week, maandelijkse periode en daardoor alleen maar zin in eten...
Woensdag veel water drinken en wie weet valt het dan nog mee op je weegdag.
Unica, dat is zeker weer een hele mooi min en dat zelfs na een etentje! Zit je deze week er goed in?
Samarkand, mijn weekend kon beter maar het kan ook altijd slechter. Mijn maandelijkse periode is ook weer aangebroken, dus dan is het nog lastiger om goede keuzes te maken. We gaan het zien vrijdag.
Jij hebt volgens mij zeker goede keuzes gemaakt het weekend, veel lekkere dingen afgeslagen!
Rosings, balen dat je niet lekker in je vel zit. Wel knap dat je het komt melden van je plus. Zet hem op!
Ikjuh, dat je er gewoon niet aandenkt om je punten bij te houden en dan ook nog gelijk blijven vind ik knap hoor!
Hier niet een hele denderende week, maandelijkse periode en daardoor alleen maar zin in eten...
woensdag 20 juni 2018 om 09:03
Martine; Het vocht binnen krijgen gaat gelukkig wel weer goed. Plus gister en ik denk ook vandaag gaat t goed komen met eten. We gaan het zien morgen, ik ga er maar niet vanuit afgevallen te zijn...valt het altijd mee 
Dat van de maandelijkse periode herken ik. Mijm cyclus is wat langer..na het ongesteld zijn tot aan eisprong gaat t eten vrij goed..maar dan het wachten tot ik ongesteld word..die weken zijn een stuk moeilijker. Ik reageer sowieso op elke manier heeeel sterk op hormonen.
Wat doe jij in deze tijd om toch de juiste keuzes te maken?
Dat van de maandelijkse periode herken ik. Mijm cyclus is wat langer..na het ongesteld zijn tot aan eisprong gaat t eten vrij goed..maar dan het wachten tot ik ongesteld word..die weken zijn een stuk moeilijker. Ik reageer sowieso op elke manier heeeel sterk op hormonen.
Wat doe jij in deze tijd om toch de juiste keuzes te maken?
woensdag 20 juni 2018 om 15:02
Ik herken dat het heel erg lastig blijft om goede keuzes te maken. Thuis lukt het me eigenlijk heel goed of wanneer ik zelf de regie heb doordat bij mij mensen komen eten of borrelen. Maar bij anderen gaat het heel vaak mis. Deels door sociale druk en ik het lastig vind om iets af te slaan als verder iedereen het wel neemt. En deels ook doordat er dan onverwachts allemaal lekkers voor mijn neus staat.
Ik ben nu ik met WW bezig ben vaak blij dat er niet te veel uitstapjes zijn in het weekend
. Wat mij wel heeft geholpen is het lezen van één van de boeken van Mieke Kosters. Zij beschrijft verschillende typen overeters. Ik herkende me erg in die typering en heb tussen mijn oren geknoopt dat ik het vooral lastig heb in sociale situaties en dat ik beter moet leren om nee te zeggen en dan niet te denken dat de ander gelijk gekwetst is ofzo. Sowieso vond ik haar boeken aardig om te lezen, het gaat ook over ideeën die dikke(re) mensen hebben over zichzelf of dat je bijvoorbeeld kan denken dat iemand die slank is wel alles kan eten.
Eten onder invloed van hormonen herken ik gelukkig niet zo. Wel dat ik altijd vocht vasthoud rond eisprong en ongesteld zijn, maar niet heel veel meer snackzin. Gelukkig!
Hier wel weer goede doordeweekse dagen. Vanavond mijn laatste avond opleiding, het aftellen naar de vakantie kan bijna beginnen!
Ik ben nu ik met WW bezig ben vaak blij dat er niet te veel uitstapjes zijn in het weekend
Eten onder invloed van hormonen herken ik gelukkig niet zo. Wel dat ik altijd vocht vasthoud rond eisprong en ongesteld zijn, maar niet heel veel meer snackzin. Gelukkig!
Hier wel weer goede doordeweekse dagen. Vanavond mijn laatste avond opleiding, het aftellen naar de vakantie kan bijna beginnen!
woensdag 20 juni 2018 om 21:14
Heel herkenbaar wat jullie schrijven mbt keuzes maken. Mij gaat het doordeweeks heel goed af, waarschijnlijk omdat ik dan gewoonweg minder keuzes heb om te maken. Beetje vast stramien op werkdagen. Weekend daarentegen blijft erg moeilijk steeds weer. Nagenoeg elk weekend staat er wel een uitstapje of etentje op het programma en dan vind ik het ook erg lastig om lekkere dingen te laten staan en maat te houden. En hoe meer zomers de dag hoe lastiger heb ik het idee haha
Maar tot nog toe gaat ie hartstikke lekker hoor Martine. Ik mag even niet klagen. De vakantie komt steeds dichterbij, dus die bikini motiveert ook wel.
Succes allemaal weer!
Maar tot nog toe gaat ie hartstikke lekker hoor Martine. Ik mag even niet klagen. De vakantie komt steeds dichterbij, dus die bikini motiveert ook wel.
Succes allemaal weer!
donderdag 21 juni 2018 om 09:12
Wat fijn depster, dat is er maar weer af! We wegen nu hetzelfde depster, alleen ben jij een halve kop groter dan ik
.
Ik woog vanmorgen dus 76,6 kilo, dus -0,6 deze week. Prima weer, ik ga lekker verder!
Dit weekend zaterdag een daguitstapje met man en kinderen maar dan kan ik zelf wat tussendoortjes meenemen en ergens lunchen lukt altijd wel gezond. Zondag plannen met vrienden en dat kan nog van alles worden. Ik vind het fijn dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten mbt de weekenden. Het blijft toch lastig!
Ik doe mijn bikini aan hoor deze zomer. Beter een bruine dikke buik dan een witte dikke buik, haha!
Ik woog vanmorgen dus 76,6 kilo, dus -0,6 deze week. Prima weer, ik ga lekker verder!
Dit weekend zaterdag een daguitstapje met man en kinderen maar dan kan ik zelf wat tussendoortjes meenemen en ergens lunchen lukt altijd wel gezond. Zondag plannen met vrienden en dat kan nog van alles worden. Ik vind het fijn dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten mbt de weekenden. Het blijft toch lastig!
Ik doe mijn bikini aan hoor deze zomer. Beter een bruine dikke buik dan een witte dikke buik, haha!
donderdag 21 juni 2018 om 09:31
Dan gaan we goed Samakand! Lengte em gewicht zegt niet zo veel hoor. Ik heb een hoog vet percentage en een laag spier percentage.. Misschien is dat bij jou wel andersom en ben je dus een superslankie :p
En inderdaad, gewoon lekker bikini aan! Al moet ik zeggen dat het er nog niet van gekomen is...
Ik ga dit weekend ook onverwacht een nachtje weg. We gaan samen gelukkig boodschappen doen en er gaan flessen wijn mee..... maar verder ga ik opletten.
En inderdaad, gewoon lekker bikini aan! Al moet ik zeggen dat het er nog niet van gekomen is...
Ik ga dit weekend ook onverwacht een nachtje weg. We gaan samen gelukkig boodschappen doen en er gaan flessen wijn mee..... maar verder ga ik opletten.
donderdag 21 juni 2018 om 12:59
Laat je je vet en spierpecentage bij de sportschool meten, depster? Ik heb werkelijk geen idee van mijn verhoudingen, maar kan me niet voorstellen dat ik een hoog spierpercentage heb, haha!
Bij mij is mijn figuur altijd wel een ding, ik ben een enorme peer. Bovenlijf heb ik nu maat M en ben ik eigenlijk best tevreden, maar vanaf onder mijn navel.... heb ik zeker maat 42 met flinke zadeltassen, zucht... probleem vanaf nu wordt
dat ik qua verhoudingen redelijk hetzelfde blijf of juist aan mijn bovenlijf verder afval en qua billen en benen hetzelfde blijf.
Lekker dat je een weekend weg gaat, fijn!
Bij mij is mijn figuur altijd wel een ding, ik ben een enorme peer. Bovenlijf heb ik nu maat M en ben ik eigenlijk best tevreden, maar vanaf onder mijn navel.... heb ik zeker maat 42 met flinke zadeltassen, zucht... probleem vanaf nu wordt
dat ik qua verhoudingen redelijk hetzelfde blijf of juist aan mijn bovenlijf verder afval en qua billen en benen hetzelfde blijf.
Lekker dat je een weekend weg gaat, fijn!
donderdag 21 juni 2018 om 13:04
Ooit eens gedaan bij een sportschool ja en qua toen is er nu niets veranderd.
Ik zit tussen een peer en zandoper in. Stevige benen en heupen, vrij smalle taille-> wel in verhouding. Brede schouders en borstkast..maar wel vrijwel tietloos... heel stom haha
Aankomen doe ik t eerst ook op mn benen en afvallen als eerste bij mn tietloze borstkast (waar dus ook niets bij kom als ik aankom...). Ik neem het maar voor lief.
Ik zit tussen een peer en zandoper in. Stevige benen en heupen, vrij smalle taille-> wel in verhouding. Brede schouders en borstkast..maar wel vrijwel tietloos... heel stom haha
Aankomen doe ik t eerst ook op mn benen en afvallen als eerste bij mn tietloze borstkast (waar dus ook niets bij kom als ik aankom...). Ik neem het maar voor lief.
donderdag 21 juni 2018 om 19:59
En is het je gelukt Depster om niet naar de Hema te rennen haha ik zie het al helemaal voor me. Wel handig trouwens een Hema om de hoek. Mooi resultaat hoor met 3 dgn minder opletten!
Samarkand voor jou ook een pluim, goed bezig!
En ja hoor zeker ook in bikini hier, zijn afgelopen weken met het warme weer al aantal keren met de kids weeste zwemmen.
Ben ook een zandloper. Ben op zich wel tevreden met mijn buik, maar minder met mijn bovenbenen. Maar zoals bij de meesten het geval is val ik af van boven naar beneden, zou het ook liever andersom hebben haha. Ik draag nu van boven mt38 en onder mt40. Wil graag bij beide nog een maat naar beneden, maar ben op zich al wel redelijk tevreden weer, die 8 kilo minder doet al veel.
En nog een meevaller. Ging vandaag een nieuw paspoort bestellen op t gemeentehuis en mocht tegen de muur gaan staan. De meetlat gaf 1.78cm aan dus ben afgelopen jaren 2 cm gegroeid denk ik haha. Scheelt toch weer wat in bmi
Samarkand voor jou ook een pluim, goed bezig!
En ja hoor zeker ook in bikini hier, zijn afgelopen weken met het warme weer al aantal keren met de kids weeste zwemmen.
Ben ook een zandloper. Ben op zich wel tevreden met mijn buik, maar minder met mijn bovenbenen. Maar zoals bij de meesten het geval is val ik af van boven naar beneden, zou het ook liever andersom hebben haha. Ik draag nu van boven mt38 en onder mt40. Wil graag bij beide nog een maat naar beneden, maar ben op zich al wel redelijk tevreden weer, die 8 kilo minder doet al veel.
En nog een meevaller. Ging vandaag een nieuw paspoort bestellen op t gemeentehuis en mocht tegen de muur gaan staan. De meetlat gaf 1.78cm aan dus ben afgelopen jaren 2 cm gegroeid denk ik haha. Scheelt toch weer wat in bmi
donderdag 21 juni 2018 om 20:37
Ja het is gelukt, had een ei gebakken met extra kaas. Daarna zo vol dat ik geen eens meer zin had in iets anders :p
Vrouwen hebben over t algemeen meer spek rondom buik, heupen en benen. Dit vanwege hormonen..maar is ook vanuit de oertijd. In de geschiedenis en nog steeds in sommige culturen worden brede heupen juist als onwijs mooi en sexy gezien..aangezien het op vruchtbaarheid wijst.. Jammer dat in de huidige maatschappij dat juist allemaal weg gewenst wordt.. Hoe gespierder hoe beter lijkt t wel. Dan heb ik liever een extra zacht knuffellaagje :p
Vrouwen hebben over t algemeen meer spek rondom buik, heupen en benen. Dit vanwege hormonen..maar is ook vanuit de oertijd. In de geschiedenis en nog steeds in sommige culturen worden brede heupen juist als onwijs mooi en sexy gezien..aangezien het op vruchtbaarheid wijst.. Jammer dat in de huidige maatschappij dat juist allemaal weg gewenst wordt.. Hoe gespierder hoe beter lijkt t wel. Dan heb ik liever een extra zacht knuffellaagje :p