Hardlopen, van 1 naar 60 minuten.
woensdag 4 maart 2009 om 21:14
Goedzo Sun Lover!
Ik wil 3 keer per week gaan lopen, deed ik voorheen ook altijd.
Dan bouw je het beste op zeggen ze. En ik wil er 1 of 2 keer per week bij gaan zwemmen.
Dat zwemmen doe ik nu sinds half januari en dat is best lekker, 's ochtends vroeg voor dat ik ga werken.
Ik wil 3 keer per week gaan lopen, deed ik voorheen ook altijd.
Dan bouw je het beste op zeggen ze. En ik wil er 1 of 2 keer per week bij gaan zwemmen.
Dat zwemmen doe ik nu sinds half januari en dat is best lekker, 's ochtends vroeg voor dat ik ga werken.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
woensdag 4 maart 2009 om 22:26
woensdag 4 maart 2009 om 22:31
donderdag 5 maart 2009 om 13:28
YES!! Ik heb net les 1 gelopen. Het is inderdaad erg leuk hoewel ik er nog wel een beetje in moet komen. Niet wat het lopen/conditie betreft, dat zat wel goed, maar een paar andere factoren maakten het mij extra moeilijk. Ik loop niet graag op asfalt dus heb een zandpad opgezocht. Nou heeft het hier gisteren nogal geregend en daarom moest ik steeds tussen de plassen door slalommen. Op een gegeven moment ben ik maar terug gegaan omdat mijn schoenen nogal zwaar waren geworden van de modder en heb het laatste stuk over de weg gelopen. Volgende 'fout': ik was vergeten mijn sportBH aan te doen dus na een tijdje begon het pijn te doen en mijn BH-bandje zakte steeds af. Lekker handig. En de laatste 'fout': ik had de hond meegenomen aan de riem en die ging dus halverwege even lekker d'r behoefte doen. Maar goed, het programma werkt wel stimulerend en dan dat zoete belgische stemmeke op je hoofd maakt het helemaal leuk.
Nikkinuts, les 1, en trouwens elke les, bestaat uit afwisselend hardlopen en wandelen, maar het aantal minuten dat je loopt of wandelt verandert steeds en zo wordt langzaam je conditie opgebouwd totdat je na 27 lesssen (= ongeveer 10 weken) 30 minuten achter elkaar kunt hardlopen.
Zaterdag les 2 en misschien maandag les 3, dan loop ik helemaal gelijk met je op, Sun lover.
Nikkinuts, les 1, en trouwens elke les, bestaat uit afwisselend hardlopen en wandelen, maar het aantal minuten dat je loopt of wandelt verandert steeds en zo wordt langzaam je conditie opgebouwd totdat je na 27 lesssen (= ongeveer 10 weken) 30 minuten achter elkaar kunt hardlopen.
Zaterdag les 2 en misschien maandag les 3, dan loop ik helemaal gelijk met je op, Sun lover.
vrijdag 6 maart 2009 om 13:08
@sun lover & Rubis, goed dat jullie begonnen zijn!!
Ik loop nu voor de 2e keer met Evy en heb vandaag les 4 gelopen,..
Het ging lekker ondanks de regen en na de tijd was ik natuurlijk weer enorm trots op mezelf!
Mijn streven gaat nu toch ook 3x in de week worden, zo rond eind mei wil ik die 5 km toch wel weer in de benen hebben,..
Ik loop nu voor de 2e keer met Evy en heb vandaag les 4 gelopen,..
Het ging lekker ondanks de regen en na de tijd was ik natuurlijk weer enorm trots op mezelf!
Mijn streven gaat nu toch ook 3x in de week worden, zo rond eind mei wil ik die 5 km toch wel weer in de benen hebben,..
vrijdag 6 maart 2009 om 15:50
vrijdag 6 maart 2009 om 17:35
Ik wil proberen om toch te lopen, ook al regent het. Tijdens de 1e les miezerde het. Vandaag, tijdens de 2e les, was het droog, maar er stond wel een harde wind. Maar het ging lekker. Het weekend ga ik niet lopen, maandag les 3 van Evy
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
vrijdag 6 maart 2009 om 18:41
Goed bezig ladies!
Ik ga zondag weer lopen, ik weet nog niet of ik me aan het schema ga houden, kan best zo zijn dat ik zondag al met les 1 van week 2 begin ipv les 3 van week 1.
Hier is het de hele dag droog gebleven en ik vind het niet heel erg als het een betje regent. Het moet niet gieten, dan word je veel te koud tijdens het wandelen.
Vanochtend lekker gezwommen, ik had alleen een botsing met een andere zwemmer. Dat was weer jammer.
Ik ga zondag weer lopen, ik weet nog niet of ik me aan het schema ga houden, kan best zo zijn dat ik zondag al met les 1 van week 2 begin ipv les 3 van week 1.
Hier is het de hele dag droog gebleven en ik vind het niet heel erg als het een betje regent. Het moet niet gieten, dan word je veel te koud tijdens het wandelen.
Vanochtend lekker gezwommen, ik had alleen een botsing met een andere zwemmer. Dat was weer jammer.
zaterdag 7 maart 2009 om 11:12
zaterdag 7 maart 2009 om 18:16
Dank je HotPip!
Lekker is dat hè Rubis als het goed is gegaan zo'n les, dan ga je de volgende keer echt wel weer.
Ik ga morgen weer lopen en ik las vanochtend op teletekst dat er morgen 80% kans op regen is, lekker dan!
Vandaag gewerkt, dus straks ga ik op de bank lekker hangen!
Lekker is dat hè Rubis als het goed is gegaan zo'n les, dan ga je de volgende keer echt wel weer.
Ik ga morgen weer lopen en ik las vanochtend op teletekst dat er morgen 80% kans op regen is, lekker dan!
Vandaag gewerkt, dus straks ga ik op de bank lekker hangen!
zaterdag 7 maart 2009 om 18:22
zaterdag 7 maart 2009 om 18:30
zaterdag 7 maart 2009 om 18:35
a.s. woensdag is de laatste les van mijn 5 km-beginnersklasje. We begonnen 10 weken geleden met 10 x 1 minuut, nu rennen we 25 minuten non stop. Echt ongelovelijk snel hoe je zoiets kan opbouwen. Heerlijk.
Over een week is de City Pier City, daar ga ik ook de 5 km doen, voor het eerst. Lijkt me echt kaaigaaf, zeker met al dat publiek langs de route.
Of ik ook tot 60 minuten ga trainen weet ik nog niet...
Over een week is de City Pier City, daar ga ik ook de 5 km doen, voor het eerst. Lijkt me echt kaaigaaf, zeker met al dat publiek langs de route.
Of ik ook tot 60 minuten ga trainen weet ik nog niet...
zaterdag 7 maart 2009 om 18:44
Ik weet nog wel toen ik voor het eerst een 5 km liep, ik dat heb gevierd met schoonzus bij de Intersport! We waren echt blij dat we het hadden gehaald en daarna zijn we gewoon door gegaan tot ik het op een gegeven moment 2 uur volhield en zij heeft intussen al 3 keer de marathon gelopen.
Bij ons het het dus geleidelijk aan 'vanzelf' bij jou misschien ook wel Nijn!
Wel gaaf hè, dat je eerst zo loopt te klooien met die minuten en dat je het dan 'opeens' een half uur kan!!
Bij ons het het dus geleidelijk aan 'vanzelf' bij jou misschien ook wel Nijn!
Wel gaaf hè, dat je eerst zo loopt te klooien met die minuten en dat je het dan 'opeens' een half uur kan!!
zondag 8 maart 2009 om 17:33
maandag 9 maart 2009 om 12:03
Zo net weer een rondje erop zitten. Het ging best lekker. Mijn conditie kan het wel aan, alleen mijn benen voelen zo zwaar aan. Dat had ik eerder nooit. Maar toen deed ik nog van allerlei dingen op de sportschool, dus misschien had ik toen wel betere spieren in mijn bovenbenen.
@Nikkinuts: Zo twee uur volhouden wat knap!! heb ik nooit gekund, een uur en kwartier is het hoogste. Ik heb gister pizza gegeten
@Nijntje: Heerlijk he dat je conditie zo snel vooruit kan gaan!
@Nikkinuts: Zo twee uur volhouden wat knap!! heb ik nooit gekund, een uur en kwartier is het hoogste. Ik heb gister pizza gegeten
@Nijntje: Heerlijk he dat je conditie zo snel vooruit kan gaan!