Salaris en vakantie geld al 3 weken te laat
donderdag 19 juli 2018 om 12:48
Mijn salaris van juni en vakantiegeld is dus nog steeds niet betaald.
Normaal word het de 25e uitbetaald, dus ik zou volgende week alweer mijn salaris van juli moeten krijgen.
Het probleem is dat er 1 grote klant moeilijk doet en dus de factuur nog niet helemaal betaald.
Afgelopen maandag was er een bedrag binnen gekomen waar hij mijn salaris van had kunnen betalen maar heb tot op heden nog niks gehad.
Hij heeft al een aantal keren gezegd dat hij het rot vind dat hij mijn salaris nog niet heeft betaald dus heb er ook nog niet echt om gevraagd.
Wat zouden jullie doen? Afwachten of er naar vragen?
Normaal word het de 25e uitbetaald, dus ik zou volgende week alweer mijn salaris van juli moeten krijgen.
Het probleem is dat er 1 grote klant moeilijk doet en dus de factuur nog niet helemaal betaald.
Afgelopen maandag was er een bedrag binnen gekomen waar hij mijn salaris van had kunnen betalen maar heb tot op heden nog niks gehad.
Hij heeft al een aantal keren gezegd dat hij het rot vind dat hij mijn salaris nog niet heeft betaald dus heb er ook nog niet echt om gevraagd.
Wat zouden jullie doen? Afwachten of er naar vragen?

donderdag 19 juli 2018 om 12:53

donderdag 19 juli 2018 om 12:56
Ik zou er toch wel om vragen. Want jij hebt ook rekeningen te betalen, er zijn nu eenmaal regels omtrent salarisbetaling.
Ik zou nog niet gelijk een loonvordering doen, maar je hebt die mogelijkheid wel, houd dat zeker in je achterhoofd, vooral als er problemen met loonbetaling blijven. In dat geval zou ik ook zeker uit gaan kijken naar een andere baan.
Ik zou nog niet gelijk een loonvordering doen, maar je hebt die mogelijkheid wel, houd dat zeker in je achterhoofd, vooral als er problemen met loonbetaling blijven. In dat geval zou ik ook zeker uit gaan kijken naar een andere baan.
donderdag 19 juli 2018 om 13:02
Ik haal juist uit de OP dat ze nog niet heeft gevraagd, alleen dat werkgever het zelf heeft aangegeven dat het te laat komt.
Als er na zelf vragen nog niets komt kan ze een loonvordering indienen. Staat heel duidelijk uitgelegd op de site van de FNV (2e hit als ik google op salaris te laat)
donderdag 19 juli 2018 om 13:06
donderdag 19 juli 2018 om 13:13
Tenzij er contractueel een vaste betaaldatum is overeengekomen, moeten werkgevers het salaris binnen een maand na afronding van de periode voldoen. Dat betekent dus dat het salaris (van bijv juni) voor het eind van de volgende maand (dus in dit voorbeeld uiterlijk eind juli) overgemaakt moet zijn.
Echter, als de werkgever altijd in de lopende maand overmaakt, (dus eind juni het salaris over juni), dan heb je wel zoiets als “gewoonterecht”.
Ik zou werkgever eerst mondeling vragen wanneer het overgemaakt wordt. En als dat niet gebeurt, schriftelijk een loonvordering versturen.
Houd hierbij in je achterhoofd dat het UWV de betaling voor maximaal 3 maanden overneemt (dus ook maar 3 maanden vakantiegeld!) als de werkgever failliet gaat. Het is dus echt zaak om dit soort dingen niet te lang op zijn beloop te laten.
Echter, als de werkgever altijd in de lopende maand overmaakt, (dus eind juni het salaris over juni), dan heb je wel zoiets als “gewoonterecht”.
Ik zou werkgever eerst mondeling vragen wanneer het overgemaakt wordt. En als dat niet gebeurt, schriftelijk een loonvordering versturen.
Houd hierbij in je achterhoofd dat het UWV de betaling voor maximaal 3 maanden overneemt (dus ook maar 3 maanden vakantiegeld!) als de werkgever failliet gaat. Het is dus echt zaak om dit soort dingen niet te lang op zijn beloop te laten.
donderdag 19 juli 2018 om 13:34
Eens. Maak hier werk van en begin ook meteen met solliciteren. Het is echt niet ok als een bedrijf geen salarissen kan betalen als één klant niet betaald.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
donderdag 19 juli 2018 om 17:38
donderdag 19 juli 2018 om 18:04
Ik kan helaas op dit moment niet gaan soliciteren aangezien ik bijna met zwangerschapsverlof ga.
Na mijn verlof ga ik uiteraard solliciteren voor een andere baan.
Gelukkig is mijn salaris voor de extra dingen en worden er geen vaste lasten van betaald, maar ben het nu wel zat om ff niks extra's uit te geven.
Ik heb er vandaag om gevraagd of ik er vanuit kan gaan dat mijn salaris en vakantiegeld voor het weekend gestord is en toen zei hij ja.
Ik zit op de financiele administratie dus ik zie alles wat er in en uit ga en normaal maakt het me niet uit wat waar heen gaat maar hij heeft dus wel geld naar zijn eigen overgemaakt deze week en niet naar mij en daar kan ik nu best boos om worden.
Ik wacht het morgen nog even af ik hoop dat ik het morgen binnen heb.
Gelukkig is mijn salaris voor de extra dingen en worden er geen vaste lasten van betaald, maar ben het nu wel zat om ff niks extra's uit te geven.
Ik heb er vandaag om gevraagd of ik er vanuit kan gaan dat mijn salaris en vakantiegeld voor het weekend gestord is en toen zei hij ja.
Ik zit op de financiele administratie dus ik zie alles wat er in en uit ga en normaal maakt het me niet uit wat waar heen gaat maar hij heeft dus wel geld naar zijn eigen overgemaakt deze week en niet naar mij en daar kan ik nu best boos om worden.
donderdag 19 juli 2018 om 18:39
Is “hij” directeur-eigenaar en ben jij in dienst van zijn bv? Dan is het wellicht handig om even bij te houden welke transacties hij richting privé doet. De curator zal dat reuze boeiend vinden.Rozen1234 schreef: ↑19-07-2018 18:04Ik kan helaas op dit moment niet gaan soliciteren aangezien ik bijna met zwangerschapsverlof ga.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

donderdag 19 juli 2018 om 20:07
Jouw inkomen voor de extra's? Jullie vaste lasten worden van jullie gezamenlijke inkomen betaald, en daarvan blijft minder over als jij geen inkomen meer hebt.
Ik zou inderdaad de administratie heel secuur nagaan, teveel rode vlaggen.
Morgenochtend direct aangeven dat je nog voor het weekend je loon van juni wilt ontvangen, en voor 1 augustus het loon van juli.
Ik zou inderdaad de administratie heel secuur nagaan, teveel rode vlaggen.
Morgenochtend direct aangeven dat je nog voor het weekend je loon van juni wilt ontvangen, en voor 1 augustus het loon van juli.

donderdag 19 juli 2018 om 20:16
Vooral niet melden dat jullie "jouw loon" niet dringend nodig hebben.
Je hebt ervoor gewerkt, dus je moet dat geld gewoon krijgen.
Desnoods maak je hem maar diets dat je nog een boel baby-spullen nodig hebt die je dringend moet betalen.
Ik zou overigens nog best willen meegaan in "tijdelijke betalingsproblemen" als een echt grote vis niet betaalt, maar niet én betalingsproblemen hebben én tegelijk geld doorsluizen naar zichzelf.
Je hebt ervoor gewerkt, dus je moet dat geld gewoon krijgen.
Desnoods maak je hem maar diets dat je nog een boel baby-spullen nodig hebt die je dringend moet betalen.
Ik zou overigens nog best willen meegaan in "tijdelijke betalingsproblemen" als een echt grote vis niet betaalt, maar niet én betalingsproblemen hebben én tegelijk geld doorsluizen naar zichzelf.

donderdag 19 juli 2018 om 20:21
Ik zou morgen een schriftelijke verzoek tot een volledige betaling voor dit weekend doen. Per mail en daarin de melding dat het al 3 weken te laat is. Dat moet je echt doen hoor.
Dan zou ik het UWV bellen ( en of je rechtsbijstand..) en vragen wat je nu het beste kan doen. Dit is de meest rode vlag ever.
Dan zou ik het UWV bellen ( en of je rechtsbijstand..) en vragen wat je nu het beste kan doen. Dit is de meest rode vlag ever.
donderdag 19 juli 2018 om 20:35
Ik krijg al bijna mijn salaris van Julie!!!
Heel simpel.
Gewoon niet op je werk komen. Zeg tegen je baas: Ik ben ziek (en dat zo opgewekt mogelijk zeggen)
Ik denk dat hij de boodschap wel begrijpt.
Als je allemaal juridische wegen bewandeld krijg je toch alleen maar rompslomp en langdurige procedures.
Als het daarna weer gebeurd, zeg je dat je je overspannen of gestrest voelt.
heel simpel
Heel simpel.
Gewoon niet op je werk komen. Zeg tegen je baas: Ik ben ziek (en dat zo opgewekt mogelijk zeggen)
Als je allemaal juridische wegen bewandeld krijg je toch alleen maar rompslomp en langdurige procedures.
heel simpel
donderdag 19 juli 2018 om 20:51
Ik schrik toch best van jullie reacties, maar jullie hebben wel gelijk.
Het is niet normaal dat ik zo lang op mijn geld moet wachten.
En al krijg ik mijn salaris van juni + vakantiegeld morgen hoe lang zou het dan duren voordat ik mijn salaris krijg van juli.
Nu heb ik er nog een beetje zicht op dat er geld binnen is maar als ik met verlof ben niet meer.
En hij word dan ook niet met mij geconfronteerd dat ik er zit, dus dan weet ik dat hij er nog makkelijker mee om zal gaan.
Het uwv maakt mijn zwangerschaps uitkering aan hem over, maar ik denk als het zo door gaat dat ik maar contact op moet nemen met het uwv en de situatie uitleg.
Het is niet normaal dat ik zo lang op mijn geld moet wachten.
En al krijg ik mijn salaris van juni + vakantiegeld morgen hoe lang zou het dan duren voordat ik mijn salaris krijg van juli.
Nu heb ik er nog een beetje zicht op dat er geld binnen is maar als ik met verlof ben niet meer.
En hij word dan ook niet met mij geconfronteerd dat ik er zit, dus dan weet ik dat hij er nog makkelijker mee om zal gaan.
Het uwv maakt mijn zwangerschaps uitkering aan hem over, maar ik denk als het zo door gaat dat ik maar contact op moet nemen met het uwv en de situatie uitleg.
donderdag 19 juli 2018 om 21:04
Simpel. Zo zou je dit advies ook kunnen noemen ja.gregie schreef: ↑19-07-2018 20:35Ik krijg al bijna mijn salaris van Julie!!!
Heel simpel.
heel simpel
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
donderdag 19 juli 2018 om 21:05
Hoe bedoel je dat ik geld kost en iemand anders niet?
Ik ben geen dag ziek geweest tijdens mijn zwangerschap en zodra mijn zwangerschapsverlof ingaat krijgt mijn werkgever van het uwv betaald wat hij aan mij moet betalen incl loonbelasting en vakantiegeld
donderdag 19 juli 2018 om 21:06
Misschien eens beginnen met adviezen die van enig verstand getuigen?
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

donderdag 19 juli 2018 om 21:08
Sterker, ik zou Gregie even loepen, dan weet je ongeveer op welk niveau je zijn adviezen moet zien.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)