Hufterig Nederland
vrijdag 8 maart 2019 om 16:18
Nederlanders moeten volgens SIRE (Stichting Ideële Reclame) wat aardiger voor elkaar worden. Daarom begint de stichting maandag de campagne #DOESLIEF om mensen ertoe te bewegen beter met elkaar om te gaan.
Wat vinden jullie? Is Nederland hufterig?
Ik werk in de randstad en ik moet eerlijk zeggen, de meeste mensen zijn gewoon enorm hufterig. Ik heb vroeger als cassiere bij de AH gewerkt. Telefoneren tijdens het afrekenen, geen goedemorgen terugzeggen, geld letterlijk op de toonbank smijten, 'k*twijf* als ik vroeg om identiteitsbewijs.. kleine dingetjes wat mij als cassiere echt mijn baan deed haten.
Hetzelfde in de horeca (barmedewerker):
Vrolijk: 'Goeiemorgen meneer!'
*kijkt mij niet aan* 'Ja. Koffie.'
Kauwgom in theeglazen, iets laten vallen en het niet eventjes melden, zeuren over tosti's die niet lekker zijn en een nieuwe willen terwijl alleen de korst nog op het bord ligt..
Na een aantal van dit soort situaties begin ik toch wel redelijk sjacherijnig te worden.
Gasten die vrolijk gedag zeggen en zich normaal gedragen: ik wordt vrolijk en blij van jullie!
Waarom niet lief doen mensen?
Ok bedankt voor het lezen van mijn frustraties!
Wat vinden jullie? Is Nederland hufterig?
Ik werk in de randstad en ik moet eerlijk zeggen, de meeste mensen zijn gewoon enorm hufterig. Ik heb vroeger als cassiere bij de AH gewerkt. Telefoneren tijdens het afrekenen, geen goedemorgen terugzeggen, geld letterlijk op de toonbank smijten, 'k*twijf* als ik vroeg om identiteitsbewijs.. kleine dingetjes wat mij als cassiere echt mijn baan deed haten.
Hetzelfde in de horeca (barmedewerker):
Vrolijk: 'Goeiemorgen meneer!'
*kijkt mij niet aan* 'Ja. Koffie.'
Kauwgom in theeglazen, iets laten vallen en het niet eventjes melden, zeuren over tosti's die niet lekker zijn en een nieuwe willen terwijl alleen de korst nog op het bord ligt..
Na een aantal van dit soort situaties begin ik toch wel redelijk sjacherijnig te worden.
Gasten die vrolijk gedag zeggen en zich normaal gedragen: ik wordt vrolijk en blij van jullie!
Waarom niet lief doen mensen?
Ok bedankt voor het lezen van mijn frustraties!

vrijdag 8 maart 2019 om 16:26
Ik denk toch vooral de individualisering en de nadruk op het eigen ik.redbulletje schreef: ↑08-03-2019 16:25Teveel mensen/teveel drukte veroorzaakt korte lontjes.
De overbevolking zorgt dus voor verhuftering.
vrijdag 8 maart 2019 om 16:27
vrijdag 8 maart 2019 om 16:28

vrijdag 8 maart 2019 om 16:30
Als je teveel hamsters in een hokje zet eten ze elkaar op. Zelfs hamsters kunnen er niet tegenredbulletje schreef: ↑08-03-2019 16:25Teveel mensen/teveel drukte veroorzaakt korte lontjes.
De overbevolking zorgt dus voor verhuftering.

vrijdag 8 maart 2019 om 16:32

vrijdag 8 maart 2019 om 16:33
Het afval neergooien bij de ondergrondse container herken ik deels. Aan de andere kant is de gemeente bijna altijd te laat met legen, is het relatief ver lopen naar dat ding en hebben we ook maar toegang tot 1 container. Bovendien maakt de gemeente niet schoon. Het is echt heel vies, dat gebeurt met afval, en overal ligt glas. Op je slippers moet je er echt niet komen.
En dan worden mensen makkelijk en pleuren ze het neer.
En dan worden mensen makkelijk en pleuren ze het neer.
vrijdag 8 maart 2019 om 16:35
De klant is koning toch ? Wàs ooit tenminste..
goed van je !
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.

vrijdag 8 maart 2019 om 16:35
De gemiddelde Nederlander is een hufter.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/119042/ ... um=organic
Je mag er dus eigenlijk wel een beetje trots op zijn.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/119042/ ... um=organic
Je mag er dus eigenlijk wel een beetje trots op zijn.

vrijdag 8 maart 2019 om 16:44