Slank(er) 2019 uit!
zondag 1 september 2019 om 17:07
Het afgelopen jaar ben ik (heel) veel afgevallen. Ik merk nu dat ik een beetje stilsta, en ik weet precies hoe het komt: langzaamaan sluipen de handjes chips en de dropjes toch weer mijn mond in. Ik weeg nog altijd 96 kilo, en hoewel ik van 150+ kom, wil ik dolgraag naar de 80 kilo. Ik ben 1,82 lang, dus dat is een prachtig gewicht voor mij.
De kinderen zijn weer naar school, dus vanaf morgen wil ik er vol voor gaan en een poging doen om dichtbij mijn streefgewicht te komen voor het eind van het jaar.
Ik ga geen speciaal dieet volgen, maar gewoon, een beetje minder koolhydraten en nauwelijks snoepen. Daarnaast sport ik drie keer per week.
Zijn er hier mensen die mee willen doen? Misschien kan ik een tabel aanmaken en kunnen we wekelijks op maandag ons gewicht doorgeven. Ik ga alvast dromen over die mooie jurk waar ik met de kerst nu eindelijk wél in pas

Als je ook in de tabel wil, laat me dan even weten wat je huidige gewicht is en evt je streefgewicht. Als het kan dikgedrukt, dan kijk ik er niet zo makkelijk overheen. We wegen iedere maandag, ook dan is het fijn om in dikgedrukte letters je gewicht door te geven.
We zijn al met veel mensen, en daarom: als je 2 keer je gewicht niet doorgeeft dan haal ik je uit de tabel. Tenzij je op vakantie bent of een andere reden hebt natuurlijk!
⭐︎⭐︎⭐︎Nog 12 weken tot 2020!⭐︎⭐︎⭐︎
Naam | Startdatum | Startgewicht | Streefgewicht | Huidig | Afgevallen |
---|---|---|---|---|---|
Reiwa | 2-9-2019 | 95,1 | 80 | 88,7 | 6,4 |
Tomatenplukker | 9-9-2019 | 94 | 80 | 89,8 | 4,2 |
Duizel | 23-9-2019 | 80,1 | 70 | 79,6 | 0,5 |
Gevuldekoek | 2-9-2019 | 112,9 | 85 | 109,8 | 3,1 |
Aliana | 2-9-2019 | 72 | 68 | 69,2 | 2,8 |
MaggyMay | 2-9-2019 | 86,6 | 68 | 85 | 1,6 |
Roanna1991 | 2-9-2019 | 87 | 78 | 85,9 | 1,1 |
Karl Marx | 2-9-2019 | 71,5 | 65 | 69,8 | 1,7 |
Melondaan | 2-9-2019 | 71 | 67 | 65,4 | 5,6 |
Being ANL | 23-9-2019 | 67,5 | 58 | 66 | 1,5 |
Snoepje | 2-9-2019 | 82,5 | 72 | 80,5 | 2 |
Newbornlady | 7-10-2019 | 80,4 | 80,4 | - | |
Luuntje | 7-10-2019 | 102 | 85 | 102 | - |
Schorpioentje | 2-9-2019 | 86,6 | 81 | 82 | 4,6 |
Pina Colada | 2-9-2019 | 70,1 | 62 | 67,7 | 2,4 |
MorganBowie | 2-9-2019 | 113,1 | 99 | 112,6 | 0,5 |
reiwa wijzigde dit bericht op 10-10-2019 21:33
56.07% gewijzigd
woensdag 11 september 2019 om 09:29
Nou gewogen, 70.7!! 1 kg eraf. Netjes al zeg ik het zelf! Ik wil zo graag die 69 zien staan;) Vandaag ontbeten met ommelet op twee rijswafels. Ik hou van die combi. Ik ga waarschijnlijk lunchen met een pannini met mozerrala, tomaat en pesto, niet gezond maar wel lekker en binnen de calorrieen, en dat mag ook. Avond eten weet ik nog niet, waarschijnlijk een salade om de lunch te compenseren.

woensdag 11 september 2019 om 09:55
Bleh voel me absoluut niet fit. Ben aan het hoesten, m'n keel en oren doen zeer. Heb vrijdag een bruiloft dus kan nu echt niet ziek worden.
Enige voordeel is dat ik ook geen zin in eten heb. Vanmorgen ontbeten met een bakje yoghurt. Straks maar even een smoothie maken voor de lunch even wat extra vitamientjes naar binnen.
Enige voordeel is dat ik ook geen zin in eten heb. Vanmorgen ontbeten met een bakje yoghurt. Straks maar even een smoothie maken voor de lunch even wat extra vitamientjes naar binnen.
woensdag 11 september 2019 om 10:13
Wat rot voor je snoepje, neem je rust en veel vitamine, misschien voel je je dan voor vrijdag beter!Snoepje_456 schreef: ↑11-09-2019 09:55Bleh voel me absoluut niet fit. Ben aan het hoesten, m'n keel en oren doen zeer. Heb vrijdag een bruiloft dus kan nu echt niet ziek worden.
woensdag 11 september 2019 om 15:58
Amsterdamse uien vind ik ook zo lekker!
Hier gaat t goed vandaag:
Ontbeten met yoghurt en wat fruit,
lunch met zoete puntpaprika, Philadelphia, gerookte zalm en sesamzaadjes
Tussendoor: handje studentenhaver en wat suikervrije dropjes
Diner: gehaktballetjes in tomatensaus met veel courgette en wat geraspte kaas.
Hier gaat t goed vandaag:
Ontbeten met yoghurt en wat fruit,
lunch met zoete puntpaprika, Philadelphia, gerookte zalm en sesamzaadjes
Tussendoor: handje studentenhaver en wat suikervrije dropjes
Diner: gehaktballetjes in tomatensaus met veel courgette en wat geraspte kaas.

woensdag 11 september 2019 om 17:11
donderdag 12 september 2019 om 07:51
Bedankt voor de tips, augurken gaan gelijk op het lijstje. En een plakje vleeswaren is ook een goed idee. Het is vaak het idee maar dat je iets wil snaaien, merk dat als ik dan eerst een glas water drink de drang om te snaaien al minder is.
Ik probeer savonds nu lekker veel groene thee te drinken, dan heb ik iig niet zo veel zin in hartig erbij...
Ik probeer savonds nu lekker veel groene thee te drinken, dan heb ik iig niet zo veel zin in hartig erbij...

donderdag 12 september 2019 om 11:41
Hallo allen,
vanochtend zag ik de 69 op de weegschaal (69.8 ofzo
).
Vanavond een uitdaging: ik ga uit eten met collega's. Het is een sjiek restaurant, met goed eten en kleine porties, dus ik hoop dat het nog meevalt qua calorieën. Mijn voornemen is om gewoon te genieten maar geen dessert te nemen en weinig wijn.
Nog tips?
vanochtend zag ik de 69 op de weegschaal (69.8 ofzo

Vanavond een uitdaging: ik ga uit eten met collega's. Het is een sjiek restaurant, met goed eten en kleine porties, dus ik hoop dat het nog meevalt qua calorieën. Mijn voornemen is om gewoon te genieten maar geen dessert te nemen en weinig wijn.
Nog tips?
donderdag 12 september 2019 om 14:06
Beterschap! Hoop dat je wel naar de bruiloft kunt!Snoepje_456 schreef: ↑11-09-2019 09:55Bleh voel me absoluut niet fit. Ben aan het hoesten, m'n keel en oren doen zeer. Heb vrijdag een bruiloft dus kan nu echt niet ziek worden.
donderdag 12 september 2019 om 14:11
@aliana, volgens mij doe je dat goed! Genieten .. zonder desssert en balansdag erna !
Wat is shakshuka?!
donderdag 12 september 2019 om 14:16
Ik ben nog een hele week op vakantie dus verlost van de weegschaal. Mijn eetpatroon hier verdient geen schoonheidsprijs maar probeer wel keuzes te maken om bijvoorbeeld niet en pizza en ijs te eten. Drinken gaat wel prima.
Ik ben in ieder geval iedere dag meer dan 10 km aan het lopen.
Als ik terug ben, lees ik weer bij. Leuk om te zien dat sommigen al aan het afvallen zijn!
Ik ben in ieder geval iedere dag meer dan 10 km aan het lopen.
Als ik terug ben, lees ik weer bij. Leuk om te zien dat sommigen al aan het afvallen zijn!
zaterdag 14 september 2019 om 07:30
Het afvallen gaat gelukkig goed. De knop is écht om na maanden proberen. Ben nu 2.4 kg kwijt binnen 2 weken. Bang dat het misschien te snel gaat?
Zondag is mijn vriend jarig en neem ik hem mee uit eten.. Wat kan ik dan het beste bestellen? Soepje als voorgerecht en carpaccio salade als hoofdgerecht ofzo? Waar doe ik goed aan zonder maandagochtend te balen
Daarnaast is hij komende week 5 dagen weg. Normaal het moment voor mij om alles in huis te halen wat ik lekker vind. Netflix aan en genieten maar! Nu wil ik dat niet, maar moet even bedenken hoe ik daar mee om wil gaan. 5 dagen strikt zonder iets lekkers gaat hem niet worden. Zo lang het binnen de calorieën op een dag past (1350) gewoon doen denk ik.
Zondag is mijn vriend jarig en neem ik hem mee uit eten.. Wat kan ik dan het beste bestellen? Soepje als voorgerecht en carpaccio salade als hoofdgerecht ofzo? Waar doe ik goed aan zonder maandagochtend te balen

Daarnaast is hij komende week 5 dagen weg. Normaal het moment voor mij om alles in huis te halen wat ik lekker vind. Netflix aan en genieten maar! Nu wil ik dat niet, maar moet even bedenken hoe ik daar mee om wil gaan. 5 dagen strikt zonder iets lekkers gaat hem niet worden. Zo lang het binnen de calorieën op een dag past (1350) gewoon doen denk ik.
zaterdag 14 september 2019 om 20:35
Bij mij ging het niet goed uit eten. De volgende dag woog ik weer 70.7 dus 0.8 meer dan de dag ervoor. Er zit natuurlijk altijd schommeling in, maar dit was niet de bedoeling. Ik had niet (zoals voorgenomen) het dessert laten staan. We hadden een verassings keuzemenu met de hele tafel, dus dat ging niet.
Gisteren was wel een goede balansdag, naar de sportschool en ook s avonds gezond gedaan, wat ik op vrijdag exta moeilijk vind. En mijn man is een weekend weg, ik heb hetzelfde probleem, normaal gaan dan alle remmen los. Maar gisteren dus niet, jey! Vanochtend weer 70.3, de goede kant op.
Vandaag stond ik met kids opeens op een foodtruckfestival. Terwijl zij ijs en patat aten, nam ik alleen een biertje, en s avonds voor mezelf gekookt. Vanavond mag ik dan wel wat wijn, het is wel weekend, maar ik heb geen chocola gekocht.
Gisteren was wel een goede balansdag, naar de sportschool en ook s avonds gezond gedaan, wat ik op vrijdag exta moeilijk vind. En mijn man is een weekend weg, ik heb hetzelfde probleem, normaal gaan dan alle remmen los. Maar gisteren dus niet, jey! Vanochtend weer 70.3, de goede kant op.
Vandaag stond ik met kids opeens op een foodtruckfestival. Terwijl zij ijs en patat aten, nam ik alleen een biertje, en s avonds voor mezelf gekookt. Vanavond mag ik dan wel wat wijn, het is wel weekend, maar ik heb geen chocola gekocht.

maandag 16 september 2019 om 07:25
maandag 16 september 2019 om 07:57
Hier is de knop echt om, van t weekend feestjes gehad maar toch netjes aan het water gebleven. Wel wat ongezonder gegeten, maar dat mag ik van mezelf in het weekend. Anders ben ik bang dat ik het echt niet vol houd. Weer gewogen en nu 92.6, dus 1.4 kilo eraf. Dat is toch een fijne beloning! Ik kan het nu echt aan mijn kleding merken, dus dat is nog meer motivatie.
maandag 16 september 2019 om 09:24
maandag 16 september 2019 om 09:27

maandag 16 september 2019 om 10:31
@schorpioentje, balen dat je geen resultaat ziet op de weegschaal. Probeer als alternatief thee te drinken, daar zit cafeïne in waar je mogelijk wat wakkerder van wordt. In cola zero zit geen suiker en ook geen cafeïne, maar wel een hoop andere troep die een negatief effect heeft op je metabolisme. Zet m op deze week!