Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie bestelt er nog boodschappen online?

05-04-2020 00:08 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel zegt het al. Ik ben heel erg benieuwd of er hier mensen zijn die in deze tijden van Corona nog boodschappen online kunnen bestellen.

Ik was vaste klant bij AH maar zie al weken geen bezorgmomenten meer, check vaak meermaals per dag (zoals aangegeven op de site) maar er komt gewoon niks beschikbaar. Jumbo hetzelfde verhaal.

Mensen die ik irl ken hebben hetzelfde probleem en ik zie ook geen bezorgautootjes meer door de straat rijden, terwijl dat eerder wel meermaals per week was.

Ik vind het verdacht worden en begin al te denken aan complottheorien: dat we 'te dicht' bij een filiaal wonen (2 km) en zelf wel boodschappen kunnen doen, of dat er voorrang wordt gegeven aan adressen in dichtbevolkte gebieden / dichtbij distributiecentra zodat ze in korte tijd meer adressen kunnen aandoen... Iemand een idee? Of juist positieve ervaring?
nootboek wijzigde dit bericht op 05-04-2020 00:18
0.41% gewijzigd
Ik bestel geregeld online, maar kan nu ook al vanaf het moment dat de scholen dicht gingen geen vrij bezorgmoment meer vinden. Zelfs niet over een paar weken.
Maar eens kijken naar een vast bezorgmoment met een bundel, als dat nu nog kan.
Taartje34 schreef:
07-04-2020 15:45
Ik bestel geregeld online, maar kan nu ook al vanaf het moment dat de scholen dicht gingen geen vrij bezorgmoment meer vinden. Zelfs niet over een paar weken.

Las ik net over. Bij AH kun je nu z'n bundel afsluiten (voor minimaal 6 maanden) en dan kan je over ongeveer 3 weken een vast bezorgmoment krijgen.
Top, dank je. Ga ik me vanavond dan eens even in verdiepen. In het niet corona gestuurde leven namelijk ook wel handig met groot gezin en studie.
Ik heb gelukkig voor morgen en volgende week donderdag weer een plekje kunnen bemachtigen.. Liever had ik het op donderdag of vrijdag gehad ivm de versproducten met datum maar ik ga er niet eens over zeuren. Ben hier al enorm blij mee.
Vanmorgen de paasboodschappen besteld en klaar laten zetten. Donderdag kan ik ze ophalen en het was nog de enige mogelijkheid. Maar ik ben blij, want nu hoef ik de winkel niet in en ik zit in een risicogroep. Dat scheelt me veel stress, want wat ís boodschappen doen zenuwslopend de laatste weken.

Ik verbaas me wel over de hoge minimumbedragen die ik hier lees. Bij onze Plus is dat gelukkig maar 25 euro; daar kan ik als single ook mee uit de voeten. Ik kan vanaf donderdag weer zes dagen vooruit :) .
Ik vind hier dingen van.
boannan schreef:
05-04-2020 08:11
Je diervoeding ergens anders bestellen? Ik bestel altijd bij Zooplus.

Overigens komen wij met 3 volwassenen en 1 kind wel vaak in de buurt van de 250 euro per week hoor. We eten veel vers en koken bijna elke dag Jamie 15 minute meals. Zeker nu in quarantaine vind ik het belangrijk om lekker te eten en het fijn te hebben thuis.
En zeker als je om de ruim twee weken een moment weet te bemachtigen is 250 niet veel.
Mijn kat is nogal kieskeurig en spuugt vaak van ander eten. Dat maakt het bestellen bij zoo (waar ik wel andere dierendingen bestel trouwens) moeilijk.
Taartje34 schreef:
07-04-2020 15:45
Eigenlijk best onaardig dat ze je nu “dwingen” om een bundel te nemen.
De 3 maanden bundel hebben ze nu laten vervallen, dus je zit er voor een half jaar aan vast.
Ik zag zondagavond opeens weer een paar bezorgmomenten die eerder nog als volgeboekt stonden.
Vanochtend om 8:10 uur stond de bezorger hier.

Blijkbaar moet je regelmatig even kijken en komen er dan weer momenten beschikbaar; terwijl het eerst leek dat alles voor de komende 2 weken al vol zat.
Pindakaasjes schreef:
05-04-2020 08:40
Ik begrijp je verhaal wel, ik vind het namelijk al vervelend als mijn man wat boodschappen heeft gedaan.
Heel vaak zitten er producten tussen waarbij ik denk:"chips, deze bedoelde ik niet!" Kan me voorstellen dat het balen is wanneer je niet in staat bent om alsnog het andere te halen/bestellen..
Maar ik vind wel dat jij en je vriendin veel onvriendelijk commentaar leveren op die persoon die (zo neem ik aan) belangeloos een helpende hand aanreikt en boodschappen voor een ander haalt en bezorgd.
Ik doe zelf boodschappen voor mijn bejaarde buren. Kreeg gisteren nog een aardige lijst via het zijraampje. Ik had er eigenlijk geen zin in maar vooruit, zij kunnen de deur niet uit.
En er al zal heus wel eens iets tussen kunnen zitten wat ze niet bedoelde of wat van het verkeerde merk is ofzo.
Maar ik hoop oprecht dat ik daarover niet (achter mijn rug om) zo afgekraakt hoef te worden zoals ik dat van jou lees.
Dat vind ik echt wel onnodig en erg kattig.
Afgekraakt? Dan lees je het verkeerd. Natuurlijk is die vriendin blij dat mensen spullen voor haar halen. Maar het is best onhandig dat je verse spullen niet door de een kunt laten halen en zoetigheid niet door de ander. Het zou lekker zijn als je gewoon kon bestellen en uitzoeken wat je zelf wil.
De ene is van de potjes en kan een sperzieboon niet van broccoli onderscheiden en de ander is een healthfreak en weigert om iets als koek mee te nemen :D Dus niet dat ze niet blij is dat ze de deur niet uit hoeft, en mag trouwens want ze hoest nog steeds, maar wel verdomde onhandig en frustrerend.

Voorbeeld van gister. Ze had best zin in patat, krijgt ze aardappels want dat is gezonder :D En mijn vriendin heeft geen olie in huis om te frituren en geen frituurpan :D
Tja.
girasole3 schreef:
07-04-2020 16:27
Ik zag zondagavond opeens weer een paar bezorgmomenten die eerder nog als volgeboekt stonden.
Vanochtend om 8:10 uur stond de bezorger hier.

Blijkbaar moet je regelmatig even kijken en komen er dan weer momenten beschikbaar; terwijl het eerst leek dat alles voor de komende 2 weken al vol zat.
Had ik ook.
Zondagmiddag kon ik kiezen uit woensdag, donderdag en vrijdag, terwijl zondagochtend alles vol zat.
Snouth schreef:
05-04-2020 08:43
Ik probeer ook al een paar weken witte eieren te scoren voor Pasen. Nog niet gelukt.
Wij bestellen steeds bij Jumbo. En dan al een week of twee van te voren. We zijn hier om beurten aan het hoesten en ziek, dus naar de supermarkt toe zit er gewoon niet in.

Overigens schreef iemand hier dat je voor 250 voor wel een heel groot gezin aan boodschappen haalt. Ik haal elke week voor 200 euro. Voor een gezin met 2 kinderen en een paar kant en klaar maaltijden voor een buurman.
Sommige dingen die wij eten (veel kip) en drinken (veel cola) zijn gewoon duur.
Volgens mij ben ik als enige over die 250 gevallen en je hebt dan niet goed gelezen.
Ik schreef juist dat je voor 2 weken niet ver komt met grote eters en huisdieren. Dan moet je echt gaan schrappen en alle extraas er uit halen en het goedkoopste nemen.
Ik red het namelijk niet met extra dingen er bij. Gelukkig zeep en shampoo genoeg maar anders...
Ik kreeg een mail om mijn vaste bezorgmoment te kiezen, als bundelhouder. Wel een ruime bezorgperiode van 4 of 5 uur, maar ach, nu alle sporten toch niet doorgaan, is er meestal wel iemand thuis. Soms is er een ding niet leverbaar, maar dat was voor de hamsterperiode ook al zo. Voordat ik die vaste tijd had, was het inderdaad lastig een tijd te vinden. Ik denk eerder door de hamsteraars die niet naar de winkel durven dan aan complottheorieën..
strings-attached schreef:
07-04-2020 16:29
Afgekraakt? Dan lees je het verkeerd. Natuurlijk is die vriendin blij dat mensen spullen voor haar halen. Maar het is best onhandig dat je verse spullen niet door de een kunt laten halen en zoetigheid niet door de ander. Het zou lekker zijn als je gewoon kon bestellen en uitzoeken wat je zelf wil.
De ene is van de potjes en kan een sperzieboon niet van broccoli onderscheiden en de ander is een healthfreak en weigert om iets als koek mee te nemen :D Dus niet dat ze niet blij is dat ze de deur niet uit hoeft, en mag trouwens want ze hoest nog steeds, maar wel verdomde onhandig en frustrerend.

Voorbeeld van gister. Ze had best zin in patat, krijgt ze aardappels want dat is gezonder :D En mijn vriendin heeft geen olie in huis om te frituren en geen frituurpan :D
Tja.
Wanneer je niet zelf voor boodschappen je kunt zorgen, moet je iets minder kritisch zijn.
Ik ben heel blij dat ik een bezorg moment te pakken heb kunnen krijgen. Helaas zijn bepaalde artikelen niet leverbaar, maar dat is dan maar zo.
-Darkside- schreef:
05-04-2020 09:52
Oh, is dat zo?
Welk beroep en hoe weet men dan dat jij recht op voorrang hebt?
Als je je daar bezwaard over voelt, hoef je die voorrang niet te nemen natuurlijk.

Ik heb van mijn werkgever wel een verklaring gekregen dat ik essentieel beroep x heb, maar daar maak ik verder geen gebruik van
Het zal handig zijn als er wel een lockdown komt. Wat ik overigens nog niet echt aan zie komen
Jij krijgt ook niet veel mee. Zorgberoepen krijgen voorrang.
Niks mis mee.
AnnaElsa schreef:
05-04-2020 13:50
Geen reacties gelezen maar mij lukt het wel hoor bij AH. Deed voor Corona ook al boorschappen online, afwisselend bezorgen en pick up point, weet niet of dat van invloed is.

Kan wel maar 1 bestelling tegelijk inzetten. Heb er nu 1 staan voor a.s. donderdag maar kan bijv. niet al een bestelling voor de donderdag erna inzetten. Dan zie ik inderdaad overal 'vol' staan. Dit was vorige keer ook zo maar toen ik mijn bestelling eenmaal had gingen er weer opties 'open' voor de week erna. Misschien dat ze het zo een beetje proberen te sturen.
Nee hoor klopt niet.
Ik heb de zesde gekregen en had toen ook al voor 11 besteld. Regelmatig checken, je lijst klaar hebben en klikken zodra je wat leeg ziet.
Lemon_Pledge schreef:
06-04-2020 07:58
Nee, de kratten moet je de volgende keer meegeven of zelf inleveren. Als ze bij iedereen moeten wachten totdat de boodschappen opgeruimd zijn komen ze zwaar in tijdnood.
Als je snel bent kan het wel hoor. Even snel eieren er uit en dan voorzichtig omkeren. Tegen de tijd dat de bezorger klaar is met tellen van flessen en het invoeren etc zijn die kratten alweer bij hem. Duurt niet langer dat ze van achter pakken zeg maar.
Moet wel zeggen dat dat in mijn vorige huis niet had gekund want 3 trappen. Nu is de keuken direct achter de voordeur. :)
Ik heb nu ook een bezorgbundel genomen. Dat was ik al veel eerder van plan, maar was er nog niet van gekomen.
Vanaf 23 april elke donderdag.
Ik heb met bij de Spar besteld, morgenavond wordt het afgeleverd. Alles op voorraad en geen bezorgkosten ☺️
Die zit hier niet, dus dat is geen optie.
girasole3 schreef:
07-04-2020 20:09
Die zit hier niet, dus dat is geen optie.
Bij mij zit de dichtstbijzijnde op 5 km en komt gelukkig wel bezorgen
Ik bestel nu juist niet online omdat ik prima in staat ben om naar de supermarkt te gaan.
Ik laat de online bezorg plekken dan over voor de mensen die het nodig hebben.
Mijn hoogzwangere buurvrouw bijvoorbeeld of ouderen.
Ik wil heb ook aangeboden om boodschappen te doen voor mensen.
Ik let wel extra goed op de afstand in de supermarkt.
Jammer dat nog steeds niet iedereen dat doet.
Ik kan daar heel boos om worden.
Ik bestel altijd bij de jumbo en die gooien er mondjesmaat wat data en tijden op.
Voorlopig kan ik vooruit tot eind volgende week.
Wij hebben dan ook een zieke in huis en mogen niet naar buiten...
Ik zou dat bezorgen open laten voor mensen die risico lopen nu. En verder niet iedereen is aan het hamsteren, maar niemand eet meer op z'n werk of gaat uit eten dus gewoon meer nodig. Normaal koopt half Nederland een ontbijt op het station bijvoorbeeld.
Ik ben zo’n risicogroep en mijn hele gezin hoest en proest. Ik moet het dus hebben van bestellingen, want een supermarkt wil ik nu echt niet in.
Mijn laatst bemachtigde bezorgmoment van de jumbo is gister bezorgd. Ik heb gelukkig nu wel weer twee pick-up point momenten bij de albert weten te bemachtigen voor de komende weken.
Als je ‘s avonds om 12u kijkt, dan lukt het vaak nog wel.

Bij het bestellen is het wel vaak zo dat ik een aantal onderdelen van gerechten mis, waardoor ik dan weer niet kan maken wat ik wilde (wat een luxe probleem).
Ik heb nu dus maar hello fresh aangevraagd. Nu ik thuis werk en geen reistijd heb, heb ik dus ook meer tijd om al die gerechten te maken, waar ik daar normaal altijd zo tegenop zag.
Ik bestel nog steeds elke week bij de Jumbo.
Ik moet wel regelmatig kijken of er een plekje vrij is maar tot op heden is mij dat wel gelukt gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven