Zwanger worden najaar 2019
donderdag 27 juni 2019 om 22:18
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.
Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?
Tabel:
Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?
Tabel:
Naam | Leeftijd | Wanneer beginnen | 1ste/2de/3de kindje? | Bijzonderheden | |
Ravenloos | 31/33 | augustus 2019 | 2de kindje (zoontje is 1 jaar) | zwanger ![]() |
|
Lasvegas84 | 34jaar | vanaf november | 2de kindje | ||
Melancolie | 27 | vanaf oktober | 1e kindje | ||
Snoezelientje | 28/30 | vanaf september | 1e kindje | ||
Bamboo_90 | 29/30 | vanaf oktober | 1e kindje | ||
Enigme | 35/45 | vanaf december | 2de kindje | manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen... | |
Lux_ | 29 | start cryo-terugplaatsing in september | 2de kindje | zoontje van 2 dmv IVF. | |
Whoopsadaisies | 33/33 | eind augustus/begin september | 2de kindje | 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud | |
kaartje1 | 28/28 | oktober | 2de kindje | Zwanger! ![]() |
|
Lola611 | 26/26 | oktober | eerste kindje | ||
Blauwe_regen | 28 | na de zomer | |||
Purrie87 | 31/34 | oktober | 1e kindje | ||
LottieC | 29 | oktober | 2de kindje | dochter van 1 jaar |
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
maandag 4 mei 2020 om 09:49
Gefeliciteerd Ravenloos! Fijn om te lezen dat alles goed gegaan is, de eerste baby van dit topic
Wat een mooie naam. Heel veel liefde en geluk voor jou en je gezin!
Lux, wat fijn dat je alsnog af kunt studeren in deze vreemde tijd. En wat lief.. die kleine man die al zo lief is voor de buik. Goed om te lezen dat alle testen goed terugkwamen!
Haha Kaartje, dat van die nesteldrang is echt een ding he.. ik zie dat bij vriendinnen ook.
Hier nog geen positief nieuws, nog geen menstruatie maar ook een test zo wit als sneeuw
Dus als de menstruatie hier doorzet pakken we ook de ovulatietesten erbij.

Lux, wat fijn dat je alsnog af kunt studeren in deze vreemde tijd. En wat lief.. die kleine man die al zo lief is voor de buik. Goed om te lezen dat alle testen goed terugkwamen!
Haha Kaartje, dat van die nesteldrang is echt een ding he.. ik zie dat bij vriendinnen ook.
Hier nog geen positief nieuws, nog geen menstruatie maar ook een test zo wit als sneeuw

Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
dinsdag 5 mei 2020 om 10:00
He Dames,
Tijdje niet meer geweest hier, schaam schaam!
@LV: fijn een goede nekplooimeting en op naar het tweede trimester!
@lux: gefeliciteerd x 3 dus! Goede nipt, 3e verjaardag zoon en afstuderen! En wat fijn dat je de baby al zo vroeg voelt!
@ kaartje: lekker van je verlof genieten dus! Volgende week gaan de kdv weer open toch?
@ whoops: snap dat dat even een teleurstelling is, geen baby dit jaar... maar hopelijk wel een zwangerschap dit jaar!
@snoes: wat kan je lijf soms vreemd doen he? Hopelijk snel weer normaal zodat je weer een ronde kan benutten.
@bamboo: ook balen voor jou, laat dan of die menstruatie doorbreken of (veel liever nog) een positieve test!
@snoes: jij gaat ook hard! En gefeliciteerd met je nieuwe huis!
@ravenloos: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Mooie naam, lekker van genieten
Hoop dat ik niemand heb overgeslagen nu
Hier gaat het goed, 31 weken inmiddels alweer. Nog 3,5 werken en dan ook lekker verlof. Vermoeidheid komt weer wat terug dus kijk er ook wel naar uit
. Kamertje is zo goed als klaar!
Tijdje niet meer geweest hier, schaam schaam!
@LV: fijn een goede nekplooimeting en op naar het tweede trimester!
@lux: gefeliciteerd x 3 dus! Goede nipt, 3e verjaardag zoon en afstuderen! En wat fijn dat je de baby al zo vroeg voelt!
@ kaartje: lekker van je verlof genieten dus! Volgende week gaan de kdv weer open toch?
@ whoops: snap dat dat even een teleurstelling is, geen baby dit jaar... maar hopelijk wel een zwangerschap dit jaar!
@snoes: wat kan je lijf soms vreemd doen he? Hopelijk snel weer normaal zodat je weer een ronde kan benutten.
@bamboo: ook balen voor jou, laat dan of die menstruatie doorbreken of (veel liever nog) een positieve test!
@snoes: jij gaat ook hard! En gefeliciteerd met je nieuwe huis!
@ravenloos: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Mooie naam, lekker van genieten

Hoop dat ik niemand heb overgeslagen nu

Hier gaat het goed, 31 weken inmiddels alweer. Nog 3,5 werken en dan ook lekker verlof. Vermoeidheid komt weer wat terug dus kijk er ook wel naar uit

dinsdag 5 mei 2020 om 10:44
Hoi allemaal,
Ravenloos van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje! Fijn dat alles goed is gegaan, geniet ervan.
Fijn om te lezen dat het met de andere zwangeren ook allemaal goed gaat.
Hier helaas nog geen leuk nieuwtje. Het begint me ook steeds meer te frustreren dat het niet lukt. Deze maand ronde 8.. ben maar weer aan de ovulatietesten begonnen.
Ravenloos van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje! Fijn dat alles goed is gegaan, geniet ervan.
Fijn om te lezen dat het met de andere zwangeren ook allemaal goed gaat.
Hier helaas nog geen leuk nieuwtje. Het begint me ook steeds meer te frustreren dat het niet lukt. Deze maand ronde 8.. ben maar weer aan de ovulatietesten begonnen.
dinsdag 5 mei 2020 om 11:16
@Purrie: waauw gaat alweer hard zeg, fijn dat je verlof in zicht is!
@Lola: balen
. Kun je een beetje met je partner of een vriendin of familielid praten over de frustraties?
Ik heb overigens laatst een apart topic geopend, 'Zwanger worden > 6 maanden, voorjaar 2020'. Niet dat het hier niet gezellig is hoor, ben ook oprecht blij voor alle zwangeren hier, maar ik had wel behoefte om wat specifieker over nog-niet-zwanger-worden-frustraties, ovulatietesten etc te kletsen. Dus sluit ook daar aan, Lola, als je wil!
@Lola: balen

Ik heb overigens laatst een apart topic geopend, 'Zwanger worden > 6 maanden, voorjaar 2020'. Niet dat het hier niet gezellig is hoor, ben ook oprecht blij voor alle zwangeren hier, maar ik had wel behoefte om wat specifieker over nog-niet-zwanger-worden-frustraties, ovulatietesten etc te kletsen. Dus sluit ook daar aan, Lola, als je wil!
happiness = reality - expectations
dinsdag 5 mei 2020 om 12:12
@whoops heel logisch hoor dat je een nieuw topic hebt geopend. Even praten met gelijk gestemden.
Het lijkt mij ook pittig hoor dames. Wanneer een zwangerschap uit blijft. Je weet niet of het gebeurd en wanneer. Als je nu de zekerheid had dat het binnen een jaar vanaf nu zou lukken was het al heel anders. Maar dat weet je gewoon niet. Ik duim natuurlijk weer voor jullie allemaal.
@purrie 31 weken alweer! Tijd gaat hard. Verlof komt zeker in zicht. De moeheid is soms best pittig hè? Vooral de laatste weken voor je verlof speelt dat wel weer op.
Klopt volgende week mag dochter weer naar de gastouder
ik ben dan 37 weken. Dus blij dat het kan.
Het lijkt mij ook pittig hoor dames. Wanneer een zwangerschap uit blijft. Je weet niet of het gebeurd en wanneer. Als je nu de zekerheid had dat het binnen een jaar vanaf nu zou lukken was het al heel anders. Maar dat weet je gewoon niet. Ik duim natuurlijk weer voor jullie allemaal.

@purrie 31 weken alweer! Tijd gaat hard. Verlof komt zeker in zicht. De moeheid is soms best pittig hè? Vooral de laatste weken voor je verlof speelt dat wel weer op.
Klopt volgende week mag dochter weer naar de gastouder

dinsdag 5 mei 2020 om 19:57
Aah ravenloos wat een mooi nieuws! Gefeliciteerd!
Wat gaat dat hard ook voor jou Purrie
Klinkt lief lux, en gefeliciteerd met je afstuderen!
Ik snap ook zeker het nieuwe topic, het lijkt me ook lastig die onzekerheid keer op keer. Hoop zo dat het jullie snel gegund is!
Hier gaat alles goed! Het nieuwe huis is steeds meer af en ook op de babykamer vordert het al, de commode en het bedje staan al, van het weekend de kledingkast in elkaar zetten (wordt nog een leuk project haha). 25 weken inmiddels! Ik word al behoorlijk dik en geniet lekker van alle schopjes.
Wat gaat dat hard ook voor jou Purrie

Klinkt lief lux, en gefeliciteerd met je afstuderen!
Ik snap ook zeker het nieuwe topic, het lijkt me ook lastig die onzekerheid keer op keer. Hoop zo dat het jullie snel gegund is!
Hier gaat alles goed! Het nieuwe huis is steeds meer af en ook op de babykamer vordert het al, de commode en het bedje staan al, van het weekend de kledingkast in elkaar zetten (wordt nog een leuk project haha). 25 weken inmiddels! Ik word al behoorlijk dik en geniet lekker van alle schopjes.
dinsdag 5 mei 2020 om 22:58
Oh meiden ik vond de periode tussen 6-12 maanden het allerzwaarst denk ik. Mijn hele groepje waarin ik schreef was al zo’n beetje zwanger en je hebt ook nog geen uitzicht op naar de dokter gaan (niet dat dat per se leuk is maar goed, ik dacht: dan weet je tenminste dat alles normaal is. Behalve dat dat bij ons dus niet zo was helaas
).
Hoop dat jullie de 12 nooit gaan bereiken
@Melancolie: fijn, schiet op! Leuk dat het kamertje bijna klaar is.
@Iedereen: dank voor de felicitaties

Hoop dat jullie de 12 nooit gaan bereiken

@Melancolie: fijn, schiet op! Leuk dat het kamertje bijna klaar is.
@Iedereen: dank voor de felicitaties

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

woensdag 6 mei 2020 om 13:06
Gefeliciteerd Lux en natuurlijk Ravenloos!
Hier niets bijzonders te melden, deze week weer m'n ei en verder zien we het allemaal wel. Geen zin meer om er verder nog mee bezig te zijn
Afgelopen half jaar heeft het wel genoeg tijd gekost zeg maar
Hopelijk snel eens wat leuks te melden!
Bamboo heb je nog getest?

Hier niets bijzonders te melden, deze week weer m'n ei en verder zien we het allemaal wel. Geen zin meer om er verder nog mee bezig te zijn

Hopelijk snel eens wat leuks te melden!
Bamboo heb je nog getest?

woensdag 6 mei 2020 om 13:12
Nee, ik wilde gaan testen gisterochtend en toen zag ik ineens de eerste druppels bloed
dus was niet meer nodig. Blij dat er duidelijkheid is! Komende ronde gaan we/ ga ik wel echt ook starten met ovulatietesten, ze liggen al klaar
Man wordt nu ook ongeduldig en zou het liefst vandaag al starten met de babykamer

Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.

woensdag 6 mei 2020 om 13:22
Ah joh, die babykamer kan maar vast af zijn. Nu heb je er tijd voorBamboo_90 schreef: ↑06-05-2020 13:12Nee, ik wilde gaan testen gisterochtend en toen zag ik ineens de eerste druppels bloeddus was niet meer nodig. Blij dat er duidelijkheid is! Komende ronde gaan we/ ga ik wel echt ook starten met ovulatietesten, ze liggen al klaar
Man wordt nu ook ongeduldig en zou het liefst vandaag al starten met de babykamer
![]()

vrijdag 8 mei 2020 om 08:35
@Ravenloos gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Hopelijk kun je goed genieten van je roze wolk!
@Lux gefeliciteerd met je diploma! Hopelijk vind je snel een baan in deze lastige tijd!
Hier een pittige tijd achter de rug. Met ruim 9 weken weer een miskraam gehad, deze keer een missed abortion. Het hartje was net gestopt met kloppen toen ik voor de 9 weken echo ging.
Het heeft er even ingehakt en inmiddels gaat het weer. Onze kindjes bieden gorde afleiding gelukkig.
Mijn baarmoeder was 1,5 week geleden gelukkig alweer schoon. Dus ben benieuwd wanneer mn cyclus zich weer gaat oppakken.
Volgens de gynaecoloog en verloskundige was het gewoon 'stomme pech' en is de kans op een gezonde zwangerschap heel groot. Vooral omdat we al gezegend zijn met 2 boefjes.
We verliezen de hoop niet en proberen gewoon verder, dan zien we wel weer....
Hoe gaat het met de andere dames?
@Lux gefeliciteerd met je diploma! Hopelijk vind je snel een baan in deze lastige tijd!
Hier een pittige tijd achter de rug. Met ruim 9 weken weer een miskraam gehad, deze keer een missed abortion. Het hartje was net gestopt met kloppen toen ik voor de 9 weken echo ging.
Het heeft er even ingehakt en inmiddels gaat het weer. Onze kindjes bieden gorde afleiding gelukkig.
Mijn baarmoeder was 1,5 week geleden gelukkig alweer schoon. Dus ben benieuwd wanneer mn cyclus zich weer gaat oppakken.
Volgens de gynaecoloog en verloskundige was het gewoon 'stomme pech' en is de kans op een gezonde zwangerschap heel groot. Vooral omdat we al gezegend zijn met 2 boefjes.
We verliezen de hoop niet en proberen gewoon verder, dan zien we wel weer....
Hoe gaat het met de andere dames?

vrijdag 8 mei 2020 om 13:10
Ronde 7 alweer! Lijkt er iig op dat mijn cyclus weer wat normaler is, voor het eerst weer ei-pijn op de juiste dag. Mijn ovulatietesten waren net te laat binnen want ze lopen alweer af dus ben pas na de piek begonnen (ze waren er gisteren middag pas, terwijl mijn piek ergens woensdag geweest moet zijn.)Bloemmetje2 schreef: ↑08-05-2020 12:37Dankjewel dames!
@snoezelientje spannend!! Hoeveelste ronde is dit nu?
Ik ben hier in de weer geweest met ovulatietesten maar kom er niet helemaal wijs uit... Dus ik laat het lekker op zn beloop en we zien volgende ronde wel weer verder.
vrijdag 8 mei 2020 om 16:48