Stiekemerd

13-06-2020 13:59 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik wil jullie graag een dilemma voorleggen wat om verschillende redenen in mijn omgeving nu even niet te bespreken is (sorry alvast, long story).

Sinds bijna 2 jaar ben ik met iemand samen die zich praktisch niet wil binden aan mij. Huisje-boompje-beestje zit er niet in wat hem betreft. Absoluut geen kinderwens en samenwonen hoeft wat hem betreft ook nooit meer (ik ben 34, hij is 39) Ik ben daar een tijdje prima in meegegaan, vooral ook omdat ik mijn leven na 2 lange relaties eindelijk voor mezelf echt fijn en ontspannen (qua baan, eigen huis, bezigheden, vriendschappen) voor elkaar heb en ik echt kon genieten van zijn gezelschap zonder vastgelegde gezamenlijke langetermijndoelen. Mijn eigen gang kunnen gaan is voor mij heel belangrijk, tegelijk zijn mijn vrienden dat ook en komen we meerdere keren per week bij elkaar over de vloer.

Mijn omgeving vindt hem dus maar niks, hij is nogal op zichzelf, heeft niet echt een eigen sociale kring en trekt zich ogenschijnlijk niets aan wat anderen vinden. Hij is heel erg bezig met sport/ gezond slank lichaam enz en laat geen kans onbenut om zich gevraagd en ongevraagd te bemoeien met de gezondheid (en het gewicht) van een ander. In mijn omgeving zijn nogal wat bourgondiers en we halen regelmatig een avondje samen door met veel eten, wijn en de nodige sigaretten. In zijn ogen kan dit echt niet en dat liet hij dan ook duidelijk merken. Een van mijn beste vriendinnen heeft zich (terecht) een keer heel erg beledigd gevoeld, waarna ik hem gewoon nooit meer uitnodigde voor dit soort avondjes. En hem eigenlijk totaal niet meer betrok in mijn sociale leven. 1 op 1 waren wij super, maar daarbuiten liep het stroef.

Begin dit jaar begon bovenstaande bij mij toch wel te knagen en merkte ik dat ik wel de behoefte had aan meer contact dan 2 x per week samen zijn en verder onze levens apart leiden. Spontaan langs kunnen komen, samen gezellige avondjes met mijn vrienden, samen sparen voor een verre reis, zulke dingen. Dit resulteerde in een fikse ruzie, hij is er toen vandoor gegaan en heeft niks meer van zich laten horen. Ondanks mijn appjes/ telefoontjes. Ik was er echt stuk van. Na ruim 2 maanden (dat is nu ongeveer 4 weken geleden) troffen we elkaar (in eenzame coronatijd) toevallig in de supermarkt, kop koffie gedronken en besloten de draad weer op te pakken; leuke dingen doen, samen sporten, heerlijke seks en vooral geen lange termijn plannen. We hebben niets concreet hierover afgesproken maar zijn, gezien onze voorgeschiedenis, wel exclusief denk ik. Ik heb niemand in mijn omgeving verteld dat we weer contact hebben, omdat ik zeker weet dat men stiekem blij was dat ik van hem af was en ik geen zin heb in (terechte) kritiek.

Nu komt ie: ondertussen heb ik via tinder iemand leren kennen. Ontzettend leuk, enkel nog online en telefonisch contact (ivm corona) gehad. Uren gekletst, sturen fotootjes van ons leven en we zijn beiden heel benieuwd naar elkaar in het echt. En die date zit er dan ook aan te komen.

Mijn vraag aan jullie is of ik dit kan maken.

Ergens vind ik het terecht dat ik ga onderzoeken of deze nieuwe persoon echt zo leuk is. Anderzijds voel ik me zo’n stiekemerd en lijkt het op een gevalletje nieuwe schoenen kopen voor je de oude weggooit. Nieuwe persoon weet natuurlijk niet dat oude persoon weer in beeld is. Oude persoon weet niet dat ik alweer “schoenen aan het passen” ben, maar ben ik hem dat ook verschuldigd? En stel dat nieuwe persoon helemaal fantastisch is, dan ben ik al op oneerlijke basis begonnen en wat voor goeds brengt dat voor de toekomst?

Wat vinden jullie?

(En bedankt voor het lezen hè)
Je weet niet eens zeker of jullie nu wel 'exclusief' zijn. Breng dat eerst eens ter sprake zou ik zeggen?
Anderzijds voel ik me zo’n stiekemerd en lijkt het op een gevalletje nieuwe schoenen kopen voor je de oude weggooit

Dat is PRECIES wat je aan het doen bent. Kweek wat ballen en maak het gewoon uit, djiez. Heel post-girlpower dit.
Probeer voor de grap eens een paar maanden zonder vriendje. Spoiler alert: je blijft als het goed is gewoon ademen
Oh, ik had de laatste alinea even over het hoofd gezien. Het is een date, je bent 'm nog niks verschuldigd.

Maar weet je, je gevoel zegt genoeg toch? Je voelt je schuldig en een stiekemerd? Dan kun je hier je ongelijk proberen te halen (gaat dat helpen?), of je luistert naar wat je geweten je vertelt.
Zarah schreef:
13-06-2020 14:51
Oh, ik had de laatste alinea even over het hoofd gezien. Het is een date, je bent 'm nog niks verschuldigd.

Maar weet je, je gevoel zegt genoeg toch? Je voelt je schuldig en een stiekemerd? Dan kun je hier je ongelijk proberen te halen (gaat dat helpen?), of je luistert naar wat je geweten je vertelt.
Oh sorry ze hebben geen relatie? Dan heb ik niks gezegd. Hoewel, je laat jezelf twee jaar lang van alles aanleunen met zo'n vent waar je geen goed woord voor over hebt. En je zoekt eerst een ander voordat je je uitspreekt dat je het zo niet leuk vindt.
Ik vind het niet kunnen nee.
Maar dat ben ik.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Je bent 34 maar je klinkt als iemand van 16.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Murrmurr schreef:
13-06-2020 14:52
Oh sorry ze hebben geen relatie? Dan heb ik niks gezegd. Hoewel, je laat jezelf twee jaar lang van alles aanleunen met zo'n vent waar je geen goed woord voor over hebt. En je zoekt eerst een ander voordat je je uitspreekt dat je het zo niet leuk vindt.
Zoals ik het lees heeft ze seks met haar ex en contact met iemand op Tinder. Lijken me allebei geen relaties.

Maar ik ben het met je eens. De ex klinkt niet heel leuk, dus wat moet ze daar nog mee?
Dump die ex eerst eens echt en kijk daarna verder.
Zarah schreef:
13-06-2020 15:00
Zoals ik het lees heeft ze seks met haar ex en contact met iemand op Tinder. Lijken me allebei geen relaties.

Maar ik ben het met je eens. De ex klinkt niet heel leuk, dus wat moet ze daar nog mee?
Je hebt gelijk! Ik had de break up gemist.
Ik vermoed dat het met je ex niks wordt omdat jullie op de lange termijn niet hetzelfde willen. Dan zou je hem aan het lijntje kunnen houden omdat je vindt dat je hem niks verschuldigd ben, maar is dat zo? Hij denkt toch dat jullie de draad weer opgepakt hebben?

Het klinkt niet alsof je een friends-with-benefits met die 'ex' hebt maar meer als een lat-relatie.

Maak een keuze, of je blijft bij je vriend of je verbreekt de relatie en ziet wel waar de weg heen gaat. Ik zou voor dat laatste kiezen.
en besloten de draad weer op te pakken
met 'vriend'

Maar je had je tinder nog wel in bedrijf?
En nu ben je aan het daten met een ander.

Je weet zelf ook wel wat je moet doen.
Als je dit ook kon doen voor de breuk is het normaal, als het niks wordt met deze date en je bent er compleet relaxed onder dat hij ook naast jou nog dates hebt ook.
Maar ik hok zomaar dat als dit niks wordt en je wel bij je vriend blijft je het niet zo op prijs zou stellen als hij ook nog erbij zou daten.
Maakt het uit wat wij vinden? Het voelt nu niet goed voor je. Tijd om je oude schoenen weg te doen.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Even los van of je het kan maken richting hem; je doet jezelf zo ontzettend tekort. Je weet exact wat je aan hem hebt, daar is hij vanaf het eerste moment glashelder over geweest. Jij wilde later de spelregels veranderen en hebt ontdekt dat dat niet gaat gebeuren. Dus je weet al dat het met hem nooit gaat worden hoe je het graag wil hebben in je leven. Laat het dan ook (echt) los. Laat hem los.

Nu twijfel je aan hem, aan jullie relatie, aan je eigen karakter. Dodelijk vermoeiend en totaal zinloos. Dikke streep eronder en blijmoedig voorwaarts met je Tinderdate (die, spoiler, ook niet zit te wachten op een vrouw met nog een man in de coulissen).
lientje69 schreef:
13-06-2020 14:58
Ik vind het niet kunnen nee.
Maar dat ben ik.
Tja. Ik vind het niet zwart-wit. Eigenlijk neig ik hier ook naar. Maar wat me het meest verbaast: ik lees eigenlijk dat je (ex?) losvaste vriend die zich niet wil binden, niet heel erg leuk vindt. Want anders zou je niet de behoefte voelen om te kijken of nieuwe Tindermatch misschien leuker is.
Je ex past op veel gebieden niet bij jou en jouw leven. Echt leuk klinkt hij sowieso niet, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik denk dat je best beseft dat hij niet echt goed bij jou past en dat de reden waarom jullie weer aan het rommelen zijn niet is omdat jullie dolverliefd zijn. Zo klinkt het in ieder geval niet. Laat hem gewoon los. Het matcht niet.
Ga lekker op date met de tindergast, of blijf vrijgezel, dat kan ook. Maar losvaste vriend wordt het niet.
Jij en je vriend passen totaal niet bij elkaar, ik snap niet dat je hier mee door wil gaan. Ik zou het uitmaken (als het niet al uit is) en je richten op de date. Misschien past deze persoon beter bij jou en je toekomstverwachtingen.
Find people who will make you better (M. Obama)
Die sporty spice klinkt als een bijzonder ongezellig type. Ik zou het dus sowieso met hem uitmaken, en daarna een kansje wagen met het type van tinder.
Hm, ik heb ooit eens ongevraagd en zéker ongewild in zo'n soort driehoeksverhouding gezeten en ik ben er toch een tijdje goed ziek van geweest toen aan het licht kwam dat er van exclusiviteit helemaal geen sprake was.

Ik vind dat je best kunt onderzoeken of die Tinder gast leuk is, maar licht dan wél even je "exclusieve partner" in, zodat hij voor zichzelf kan bepalen wat hij hier van vindt.
Wel zo eerlijk toch?
What have we done....
michelleobama schreef:
13-06-2020 15:11
Jij en je vriend passen totaal niet bij elkaar, ik snap niet dat je hier mee door wil gaan. Ik zou het uitmaken (als het niet al uit is) en je richten op de date. Misschien past deze persoon beter bij jou en je toekomstverwachtingen.
Ja, jij zegt eigenlijk veel duidelijker wat ik bedoel.
Laat je oude relatie los en hun jezelf een kans op een leuke relatie.
mee wachten tot je nieuwe date hebt gezien. Ook al wordt dat niks, dan nog kun je beter los zijn van je oude relatie. Dat is gewoon klaar.
Dank dat jullie de moeite namen te reageren. Dit is precies de reden dat ik jarenlang single was, omdat ik op de een of andere manier transformeer naar een soort puber zodra er verliefdheid/een man in mijn leven opduikt. Nogmaals; een dergelijk verhaal past eigenlijk totaal niet bij hoe ik in het leven sta.

Verder nog even voor de duidelijkheid: ben pas gaan tinderen na de break-up, niet tijdens. Niet mijn ding.

En dankzij de reacties zie ik wel in, of bevestigt het mijn gevoel dat ik achterbaks bezig ben en dat ik daar eigenlijk niet ok mee ben.
Nr. 1 is gewoon niet zo leuk, die wil alleen de lusten en niet de lasten.
Kap ermee.
ik geef mn bek ook maar een douw
donnasummer schreef:
13-06-2020 15:23
Dank dat jullie de moeite namen te reageren. Dit is precies de reden dat ik jarenlang single was, omdat ik op de een of andere manier transformeer naar een soort puber zodra er verliefdheid/een man in mijn leven opduikt. Nogmaals; een dergelijk verhaal past eigenlijk totaal niet bij hoe ik in het leven sta.

Verder nog even voor de duidelijkheid: ben pas gaan tinderen na de break-up, niet tijdens. Niet mijn ding.

En dankzij de reacties zie ik wel in, of bevestigt het mijn gevoel dat ik achterbaks bezig ben en dat ik daar eigenlijk niet ok mee ben.
Maar wat ga je doen dan? Op tinderdate of healthfreak aanhouden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven