Een relatie met meer dan 1 persoon...
woensdag 24 juni 2020 om 10:51
Een polyamoreuze relatie... het lijkt er bij ons op dat wij die kant langzaam op gaan.
En dat terwijl ik altijd heel hard riep 'dat kan niet, dat is gedoemd om te mislukken', en zie ons nu
Wij kennen beiden onze 'andere' (vrienden) goed, delen mooie momenten veel en hebben diepgaande gesprekken en vriendschappen waarbij respect richting elkaars partner bovenaan staat. Het is bijzonder.
Voor ons is de seks geen doel, dan keken wij wel naar een seksmaatje, wij voelen echt de behoefte om liefde te delen.
Wij (ik en mijn partner) zijn en blijven de basis, dat weten we alle 4.
De behoefte om een voltijd relatie te hebben geldt niet voor onze 'vrienden' en dat maakt het allemaal wat makkelijker. Als dat nl wel zo was dan is het voor ons onbespreekbaar.
Maar anno 2020... is de maatschappij hier klaar voor?
Hoe gaat er tegenaan gekeken worden?
Hoe open kan/mag je zijn in de liefde voor meerdere personen?
Waarom wel/niet doen?
En... hoe ziet je toekomst eruit als we er alle 4 vol voor gaan?
Ik ben benieuwd naar ervaringen van personen die ook in een polyamoreuze relatie hebben gezeten, of die er eentje van dichtbij hebben meegemaakt.
Gewoon ervaringen, geen oordelen daar kan ik niets mee.
Voor ons is dit niet ineens...dit is iets waar wij al veel langer over praten.
Onze relatie is stabiel en heel erg fijn, juist omdat wij over alles kunnen praten.
Geen wens/verlangen kan niet besproken worden.
En vreemdgaan is bij ons echt over en uit!
En dat terwijl ik altijd heel hard riep 'dat kan niet, dat is gedoemd om te mislukken', en zie ons nu

Wij kennen beiden onze 'andere' (vrienden) goed, delen mooie momenten veel en hebben diepgaande gesprekken en vriendschappen waarbij respect richting elkaars partner bovenaan staat. Het is bijzonder.
Voor ons is de seks geen doel, dan keken wij wel naar een seksmaatje, wij voelen echt de behoefte om liefde te delen.
Wij (ik en mijn partner) zijn en blijven de basis, dat weten we alle 4.
De behoefte om een voltijd relatie te hebben geldt niet voor onze 'vrienden' en dat maakt het allemaal wat makkelijker. Als dat nl wel zo was dan is het voor ons onbespreekbaar.
Maar anno 2020... is de maatschappij hier klaar voor?
Hoe gaat er tegenaan gekeken worden?
Hoe open kan/mag je zijn in de liefde voor meerdere personen?
Waarom wel/niet doen?
En... hoe ziet je toekomst eruit als we er alle 4 vol voor gaan?
Ik ben benieuwd naar ervaringen van personen die ook in een polyamoreuze relatie hebben gezeten, of die er eentje van dichtbij hebben meegemaakt.
Gewoon ervaringen, geen oordelen daar kan ik niets mee.
Voor ons is dit niet ineens...dit is iets waar wij al veel langer over praten.
Onze relatie is stabiel en heel erg fijn, juist omdat wij over alles kunnen praten.
Geen wens/verlangen kan niet besproken worden.
En vreemdgaan is bij ons echt over en uit!

maandag 29 juni 2020 om 14:04
Oh, oh, wat ben jij toch een vrijgevochten type.Nooitverwacht69 schreef: ↑29-06-2020 13:58Groepsex?![]()
(Dat hebben wij al meegemaakt in de mooie jaren die achter ons liggen)
Heel bijzonder.
maandag 29 juni 2020 om 14:06
ik heb even je reacties gelezen, maar je hebt echt op de vragen, waar ik (vanuit eigen situatie) erg nieuwsgierig naar ben. Niet beantwoord hoor:Nooitverwacht69 schreef: ↑29-06-2020 14:01Dankjewel Lollypopje
Gelukkig heb echt 0 last van wat sommige hier schrijven, begrijpen is geen must of doel.
Maar lees ajb wel even het topic voordat iedereen 10x dezelfde vragen stelt en begint te mopperen dat ik geen antwoord geef op de vraag. Ik beantwoord niet 2x dezelfde vragen, helaas.
Maar ga je met nummer 2 op vakantie? weekend weg?
Mee naar zijn familie?
Heb je een rol richting zijn kinderen?
Ga je mee als hij naar een arts moet?
Zit je naast hem, als zijn moeder wordt begraven? en waar zit jouw man dan?
Ik denk zelf (daarom ben ik nieuwsgierig naar jullie praktijk) dat dat niet kan. Weekendje weg nog wel, maar de rest?
En toen ik merkte dat ik naar mijn nummer2 op zo'n manier ging kijken, verbrak ik de relaties. Dan was voor mij de grens niet meer helder.
Ik zoek een extra, een bijrol, geen tweede hoofdrolspeler
ben gewoon benieuwd, hoe jullie dat invullen, is mij nooit gelukt

maandag 29 juni 2020 om 14:07
Sjaantje37 schreef: ↑29-06-2020 13:32Dit is inderdaad een open relatie waar beide partners een ander er naast heeft en nu voor de groepsex gaan.
Dat hoeft helemaal niet. Het kan echt meer zijn dan een open relatie. En TO heeft het nergens over seks met z'n vieren.
Ik heb eerder in dit topic een situatie beschreven van een vriend van me die een volwaardige relatie had met iemand die met een ander getrouwd was. Hij ging met haar op vakantie, ze gingen met elkaar mee naar huisarts/ziekenhuis, etc. Ze hadden gewoon een LAT-relatie zoals heel veel andere mensen dat hebben. Het bestaat gewoon echt, 2 volwaardige relaties van 1 persoon met 2 anderen.
maandag 29 juni 2020 om 16:00
Gingen ze dan met zijn drieën die activiteiten doen of was hij de stand in van haar vaste partner?Marana schreef: ↑29-06-2020 14:07Dat hoeft helemaal niet. Het kan echt meer zijn dan een open relatie. En TO heeft het nergens over seks met z'n vieren.
Ik heb eerder in dit topic een situatie beschreven van een vriend van me die een volwaardige relatie had met iemand die met een ander getrouwd was. Hij ging met haar op vakantie, ze gingen met elkaar mee naar huisarts/ziekenhuis, etc. Ze hadden gewoon een LAT-relatie zoals heel veel andere mensen dat hebben. Het bestaat gewoon echt, 2 volwaardige relaties van 1 persoon met 2 anderen.
maandag 29 juni 2020 om 16:07
madamzonderm schreef: ↑24-06-2020 12:18
Relaties met meer dan 1 persoon komen veel voor, bijvoorbeeld een relatie met 2 personen.

Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
maandag 29 juni 2020 om 16:58
lilalinda schreef: ↑29-06-2020 14:06ik heb even je reacties gelezen, maar je hebt echt op de vragen, waar ik (vanuit eigen situatie) erg nieuwsgierig naar ben. Niet beantwoord hoor:
Maar ga je met nummer 2 op vakantie? weekend weg?
Mee naar zijn familie?
Heb je een rol richting zijn kinderen?
Ga je mee als hij naar een arts moet?
Zit je naast hem, als zijn moeder wordt begraven? en waar zit jouw man dan?
Ik denk zelf (daarom ben ik nieuwsgierig naar jullie praktijk) dat dat niet kan. Weekendje weg nog wel, maar de rest?
En toen ik merkte dat ik naar mijn nummer2 op zo'n manier ging kijken, verbrak ik de relaties. Dan was voor mij de grens niet meer helder.
Ik zoek een extra, een bijrol, geen tweede hoofdrolspeler
ben gewoon benieuwd, hoe jullie dat invullen, is mij nooit gelukt
Weekendjes weg en vakanties doen wij idd al, net als met elkaar naar een arts als dit nodig is.
Zoals je ook gelezen hebt zijn onze kinderen volwassen.
En de rest...ik kan het je over een aantal jaren meedelen
maandag 29 juni 2020 om 17:59
Ik begrijp echt wel dat dit bestaat, maar ik lees het als dat TO iemand naast haar partner heeft gevonden en haar partner ook. Hun nr. 2. Nu hebben de nummers 2 ook kennisgemaakt met elkaar en hier wordt het voor mij wat vaag.Marana schreef: ↑29-06-2020 14:07Dat hoeft helemaal niet. Het kan echt meer zijn dan een open relatie. En TO heeft het nergens over seks met z'n vieren.
Wonen ze met zijn vieren bijelkaar? Hebben ze alle 4 een relatie met elkaar waarbij ze ook sex hebben? De nummers een met nummers 2, en hebben de nummers 2 ook een relatie met elkaar waar sex bij komt kijken of hebben ze alleen maar diepgaande gesprekken.
Ze waren voorheen ook swingers, dus niet zo gek dat ik ook aan sex denkt tussen alle nummers.
maandag 29 juni 2020 om 18:03
Maar die dingen heeft TO toch al verteld?Sjaantje37 schreef: ↑29-06-2020 17:59Ik begrijp echt wel dat dit bestaat, maar ik lees het als dat TO iemand naast haar partner heeft gevonden en haar partner ook. Hun nr. 2. Nu hebben de nummers 2 ook kennisgemaakt met elkaar en hier wordt het voor mij wat vaag.
Wonen ze met zijn vieren bijelkaar? Hebben ze alle 4 een relatie met elkaar waarbij ze ook sex hebben? De nummers een met nummers 2, en hebben de nummers 2 ook een relatie met elkaar waar sex bij komt kijken of hebben ze alleen maar diepgaande gesprekken.
Ze waren voorheen ook swingers, dus niet zo gek dat ik ook aan sex denkt tussen alle nummers.
Zijn beginnende relaties, wonen niet samen en nummers 2 hebben geen seks of iets anders met elkaar.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
maandag 29 juni 2020 om 18:06
Begrijp dan eerlijk gezegd niet wat hier allemaal zo bijzonder aan is. Het is 2020.lollypopje schreef: ↑29-06-2020 18:03Maar die dingen heeft TO toch al verteld?
Zijn beginnende relaties, wonen niet samen en nummers 2 hebben geen seks of iets anders met elkaar.
maandag 29 juni 2020 om 18:16
Tja blijkbaar is het dat toch om twee relaties te hebben als je de reacties zo leest.Sjaantje37 schreef: ↑29-06-2020 18:06Begrijp dan eerlijk gezegd niet wat hier allemaal zo bijzonder aan is. Het is 2020.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
maandag 29 juni 2020 om 18:31
Blijkbaar vindt TO dat zelf ook aangezien zij er een topic over opent.lollypopje schreef: ↑29-06-2020 18:16Tja blijkbaar is het dat toch om twee relaties te hebben als je de reacties zo leest.
maandag 29 juni 2020 om 18:51
Sjaantje37 schreef: ↑29-06-2020 18:44
Misschien wil TO een beetje pronken, zo van kijk eens wat ik heb?

Dat heb ik nou nooit, maar ja ik ben dan ook heel saai.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
maandag 29 juni 2020 om 18:58
maar dat doe je dan dus met zijn 4en??Nooitverwacht69 schreef: ↑29-06-2020 16:58Weekendjes weg en vakanties doen wij idd al, net als met elkaar naar een arts als dit nodig is.
Zoals je ook gelezen hebt zijn onze kinderen volwassen.
En de rest...ik kan het je over een aantal jaren meedelen
Ga je met nummer2, ook 3 weken naar Zuid-Frankrijk, en je man met zijn nummer2 naar Zweden?
maandag 29 juni 2020 om 19:00
neuSjaantje37 schreef: ↑29-06-2020 18:44Misschien wil TO een beetje pronken, zo van kijk eens wat ik heb?
het is af&toe fijn om een anoniem forum te bespreken welke veranderingen je doormaakt
Jammer, dat TO maar weinig inhoudelijk reageert, ik vind het namelijk echt interessant, waarom zij bepaalde stappen an nemen, die ik voor mezelf(!) onverstandig vind
Ben ik nieuwsgierig naar

maandag 29 juni 2020 om 19:27
Ik veroordeel oprecht geen volwassenen die een liefdevolle relatie met elkaar hebben. Mijn vragen komen voort uit nieuwsgierigheid. Ik kan het me moeilijk voorstellen dat je dan dus met z'n vieren naar de dokter gaat, of dat je alles dubbel doet om nummer 2 er net zo hard bij te betrekken.
Het klinkt mooi, maar de praktische rompslomp lijkt me minder. Voor de meeste mensen is het al heel wat om 1 relatie te onderhouden, voor 2 relaties heb je dubbel zoveel tijd nodig, waar haal je al die tijd vandaan?
Het klinkt mooi, maar de praktische rompslomp lijkt me minder. Voor de meeste mensen is het al heel wat om 1 relatie te onderhouden, voor 2 relaties heb je dubbel zoveel tijd nodig, waar haal je al die tijd vandaan?

maandag 29 juni 2020 om 19:32
Geen stand in, en niet alles met z'n 3en.
Zij woonde met haar man, en was in het weekend bij de vriend. Of de vriend was bij haar, en dan sliep zij bij hem ipv bij haar man. En ze aten met z'n 2en, of met z'n 3en, of met z'n 4en als hij een vriendin had. Als haar vriend er was deed ze dingen met hem zoals ieder LATtend stel in het weekend samen dingen doet (de stad in, uit eten, samen in de tuin werken, een wandeling maken, sporten, van alles). En als ze niet samen waren deed ze die dingen met haar man. Als hij niet bij zijn vriendin was dan.
maandag 29 juni 2020 om 19:34
ik heb er wel eens zo over gedachtMarana schreef: ↑29-06-2020 19:32Geen stand in, en niet alles met z'n 3en.
Zij woonde met haar man, en was in het weekend bij de vriend. Of de vriend was bij haar, en dan sliep zij bij hem ipv bij haar man. En ze aten met z'n 2en, of met z'n 3en, of met z'n 4en als hij een vriendin had. Als haar vriend er was deed ze dingen met hem zoals ieder LATtend stel in het weekend samen dingen doet (de stad in, uit eten, samen in de tuin werken, een wandeling maken, sporten, van alles). En als ze niet samen waren deed ze die dingen met haar man. Als hij niet bij zijn vriendin was dan.
Maar kom dan al snel op, het (zeer egoïstische?) standpunt, dat ik van een nummer2, wel de lusten wil en niet de lasten.
Niet nog een schoonfamilie of saaie collega's

maandag 29 juni 2020 om 19:37
TanteOlivia schreef: ↑29-06-2020 19:27Ik veroordeel oprecht geen volwassenen die een liefdevolle relatie met elkaar hebben. Mijn vragen komen voort uit nieuwsgierigheid. Ik kan het me moeilijk voorstellen dat je dan dus met z'n vieren naar de dokter gaat, of dat je alles dubbel doet om nummer 2 er net zo hard bij te betrekken.
Vergelijk het met een LAT-relatie. Ja ik weet dat jij dat geen volwaardige relatie vindt, maar er zijn genoeg mensen die volmaakt tevreden zijn met een LAT-relatie. Soms dingen met je partner doen, soms alleen. Overigens ga ik binnen mijn samenwoonrelatie ook alleen naar de dokter. Of zonder hem op vakantie. Mensen met een tweede relatie kunnen net zoveel met die partners als mensen die een LAT-relatie hebben.

maandag 29 juni 2020 om 19:40
Ja zo denk ik er ook over. De eerste maanden dat mijn vriend en ik samen waren hielden wij onze relatie ook stil voor de buitenwereld en dat was heerlijk. Ik alleen naar een familiedag, en dan bij thuiskomst in zijn armen springen. Maar op een gegeven moment ga je dan toch dingen zeggen als 'mijn vriend deed gisteren...' en dan gaan mensen verwachten dat je je vriend meeneemt naar die familiedag. En dat moet je maar net willen met een nr 2. Ik hoef dat ook niet. Maar TO blijkbaar wel.
maandag 29 juni 2020 om 19:41
En dan ben ik heel benieuwd waarom ze dat opzoektMarana schreef: ↑29-06-2020 19:40Ja zo denk ik er ook over. De eerste maanden dat mijn vriend en ik samen waren hielden wij onze relatie ook stil voor de buitenwereld en dat was heerlijk. Ik alleen naar een familiedag, en dan bij thuiskomst in zijn armen springen. Maar op een gegeven moment ga je dan toch dingen zeggen als 'mijn vriend deed gisteren...' en dan gaan mensen verwachten dat je je vriend meeneemt naar die familiedag. En dat moet je maar net willen met een nr 2. Ik hoef dat ook niet. Maar TO blijkbaar wel.
maandag 29 juni 2020 om 19:42
Het zou dan dus kunnen zijn dat nummer 1 en nummer 2 allebei met hun vriendinnen is en ze een weekend alleen zit. Is daar wel eens jaloezie door geweest? Ik vraag me echt af hoe zoiets harmonieus kan ontstaan en iemand zich niet op een bepaald punt buiten gesloten voelt.Marana schreef: ↑29-06-2020 19:32Geen stand in, en niet alles met z'n 3en.

maandag 29 juni 2020 om 19:54
Kore schreef: ↑29-06-2020 19:42Het zou dan dus kunnen zijn dat nummer 1 en nummer 2 allebei met hun vriendinnen is en ze een weekend alleen zit. Is daar wel eens jaloezie door geweest? Ik vraag me echt af hoe zoiets harmonieus kan ontstaan en iemand zich niet op een bepaald punt buiten gesloten voelt.
In dit geval had vriend geen ander dan deze vrouw. En ja, soms zat hij een weekend alleen, als zij met haar man op vakantie was. Maar mijn vriend zit ook wel eens een weekend alleen, als ik met vriendinnen op pad ben. Zoiets kun je elkaar ook gunnen he?
Ik weet niet in hoeverre er binnen die driehoek/vierhoek jaloezie was, ik heb inmiddels geen contact meer met ze. Maar ik weet wel dat ik zelf ook weinig jaloezie ken. Niet iedereen heeft daar last van.

maandag 29 juni 2020 om 20:11
Dat vind ik wel een volwaardige relatie, maar de volwassen lat-relaties die ik ken, delen alles met elkaar (behalve een huis), dus niet alleen de lusten, ook alle lasten, het verdriet, de ellende en de diepgang van het leven en dat lijkt me onmogelijk wanneer je 2 relaties hebt. Alleen aan omdat je niet op twee plekken tegelijk kan zijn.Marana schreef: ↑29-06-2020 19:37Vergelijk het met een LAT-relatie. Ja ik weet dat jij dat geen volwaardige relatie vindt, maar er zijn genoeg mensen die volmaakt tevreden zijn met een LAT-relatie. Soms dingen met je partner doen, soms alleen. Overigens ga ik binnen mijn samenwoonrelatie ook alleen naar de dokter. Of zonder hem op vakantie. Mensen met een tweede relatie kunnen net zoveel met die partners als mensen die een LAT-relatie hebben.