Man vreemdgegaan, wat nu?
maandag 28 september 2020 om 21:21
Hoi,
Ik wilde jullie wat voorleggen. En ik weet dat jullie geen keuze voor mij kunnen maken, maar ik kom er op dit moment zelf ook niet goed uit. Ik kan dus best wat meningen/inzichten van anderen gebruiken.
Ik ben er onlangs (paar weken terug) achtergekomen dat mijn man al minimaal 2,5 jaar contact heeft met een andere vrouw. Ik ben hier wel van geschrokken, maar niet enorm verdrietig om, omdat het tussen ons al jaren eigenlijk niet heel goed meer loopt. We hebben samen kinderen en dat is de hoofdreden dat wij tot nu toe nog samen zijn.
Maar wat ik wel heel vervelend vind, is dat ik mijn man vaak gevraagd heb of hij vreemdgaat. En dat hij eerlijk moet zijn, om mij ook een kans te geven gelukkig te worden zonder hem.
Hij ontkende altijd. Tot kort geleden, toen kon hij niet anders, omdat ik hem betrapt heb.
Mijn man heeft nu inmiddels dus wel toegegeven dat er contact is, maar hij wil niet Inhoudelijk zeggen wat dit contact inhield.
Maar dat er meer is, dat is duidelijk. Ik kwam laatst onverwachts thuis toen hij met haar aan het bellen was, waarbij mijn man niet door had dat ik binnen was gekomen. Hij had haar op de luidspreker, dus ik heb een groot gedeelte van het gesprek mee kunnen luisteren. Ze noemen elkaar blijkbaar schatje etc en zeggen van elkaar te houden.
Ook zeiden ze in dat telefoongesprek elkaar die avond vast nog wel te zien.
Ik was enorm geschrokken en ben uiteindelijk de woonkamer binnengestormd. Mijn man schrok zich echt rot en kon natuurlijk niet meer ontkennen dat er in ieder geval meer speelt tussen hun.
Nu denk ik dan, als je elkaar schatje noemt etc. en elkaar ook ziet, dan kan het toch niet zo zijn dat je niks met elkaar doet?
Ze hebben dus ook al 2,5 jaar dagelijks contact met elkaar via de telefoon.
Ik heb veel vragen gesteld. Onder andere waar ze woont, of ze sex hebben gehad, hoelang dit daadwerkelijk speelt. Nergens krijg ik een antwoord op. Hij wil niks loslaten.
Dan vraag ik mij af, waarom niet?
Mijn man zegt met mij verder te willen en alle contact onmiddellijk met haar verbroken te hebben. Hij geeft aan spijt te hebben dat het al die jaren zo is gelopen tussen ons en aan “ons” wil werken zodat het weer goedkomt.
Omdat we kinderen samen hebben, wil ik hem graag geloven en hier blijven voor onze kinderen, totdat ze wat ouder zijn.
Maar aan de andere kant voel ik me zo bedrogen. Want ook al zat onze relatie niet goed, ik had respect voor hem en zou nooit, maar dan ook nooit vreemdgegaan zijn.
Ook voel ik vernedering, omdat hij mijn vragen niet beantwoordt.
Maar ik denk wel dat ik het niet zou kunnen als man en vrouw door te gaan. Maar ook dat weet ik niet zeker, omdat ik toch enigszins verward ben.
En aan de andere kant hebben we geen ruzie, kunnen we normaal met elkaar praten en lachen we samen ook nog best veel.
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Blijven voor onze kinderen en er het beste van maken voor onze kinderen. Dus misschien niet verder als man en vrouw, maar gewoon hier samen wonen voor de kinderen, om hun een stabiel gezinsleven te bieden.
Maar op sommige momenten ben ik dan weer zo boos om zijn bedrog en het niet eerlijk zijn, mijn vragen niet willen beantwoorden, dat ik denk, wil ik eigenlijk nog wel met deze man in 1 huis wonen? Hij verdiend het in ieder geval niet, als ik terugdenk hoelang hij mij al bedonderd heeft. Want ook al levenden we niet meer echt als man en vrouw, we waren nog wel getrouwd.
Ik weet echt even niet wat ik moet doen.
Ik wilde jullie wat voorleggen. En ik weet dat jullie geen keuze voor mij kunnen maken, maar ik kom er op dit moment zelf ook niet goed uit. Ik kan dus best wat meningen/inzichten van anderen gebruiken.
Ik ben er onlangs (paar weken terug) achtergekomen dat mijn man al minimaal 2,5 jaar contact heeft met een andere vrouw. Ik ben hier wel van geschrokken, maar niet enorm verdrietig om, omdat het tussen ons al jaren eigenlijk niet heel goed meer loopt. We hebben samen kinderen en dat is de hoofdreden dat wij tot nu toe nog samen zijn.
Maar wat ik wel heel vervelend vind, is dat ik mijn man vaak gevraagd heb of hij vreemdgaat. En dat hij eerlijk moet zijn, om mij ook een kans te geven gelukkig te worden zonder hem.
Hij ontkende altijd. Tot kort geleden, toen kon hij niet anders, omdat ik hem betrapt heb.
Mijn man heeft nu inmiddels dus wel toegegeven dat er contact is, maar hij wil niet Inhoudelijk zeggen wat dit contact inhield.
Maar dat er meer is, dat is duidelijk. Ik kwam laatst onverwachts thuis toen hij met haar aan het bellen was, waarbij mijn man niet door had dat ik binnen was gekomen. Hij had haar op de luidspreker, dus ik heb een groot gedeelte van het gesprek mee kunnen luisteren. Ze noemen elkaar blijkbaar schatje etc en zeggen van elkaar te houden.
Ook zeiden ze in dat telefoongesprek elkaar die avond vast nog wel te zien.
Ik was enorm geschrokken en ben uiteindelijk de woonkamer binnengestormd. Mijn man schrok zich echt rot en kon natuurlijk niet meer ontkennen dat er in ieder geval meer speelt tussen hun.
Nu denk ik dan, als je elkaar schatje noemt etc. en elkaar ook ziet, dan kan het toch niet zo zijn dat je niks met elkaar doet?
Ze hebben dus ook al 2,5 jaar dagelijks contact met elkaar via de telefoon.
Ik heb veel vragen gesteld. Onder andere waar ze woont, of ze sex hebben gehad, hoelang dit daadwerkelijk speelt. Nergens krijg ik een antwoord op. Hij wil niks loslaten.
Dan vraag ik mij af, waarom niet?
Mijn man zegt met mij verder te willen en alle contact onmiddellijk met haar verbroken te hebben. Hij geeft aan spijt te hebben dat het al die jaren zo is gelopen tussen ons en aan “ons” wil werken zodat het weer goedkomt.
Omdat we kinderen samen hebben, wil ik hem graag geloven en hier blijven voor onze kinderen, totdat ze wat ouder zijn.
Maar aan de andere kant voel ik me zo bedrogen. Want ook al zat onze relatie niet goed, ik had respect voor hem en zou nooit, maar dan ook nooit vreemdgegaan zijn.
Ook voel ik vernedering, omdat hij mijn vragen niet beantwoordt.
Maar ik denk wel dat ik het niet zou kunnen als man en vrouw door te gaan. Maar ook dat weet ik niet zeker, omdat ik toch enigszins verward ben.
En aan de andere kant hebben we geen ruzie, kunnen we normaal met elkaar praten en lachen we samen ook nog best veel.
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Blijven voor onze kinderen en er het beste van maken voor onze kinderen. Dus misschien niet verder als man en vrouw, maar gewoon hier samen wonen voor de kinderen, om hun een stabiel gezinsleven te bieden.
Maar op sommige momenten ben ik dan weer zo boos om zijn bedrog en het niet eerlijk zijn, mijn vragen niet willen beantwoorden, dat ik denk, wil ik eigenlijk nog wel met deze man in 1 huis wonen? Hij verdiend het in ieder geval niet, als ik terugdenk hoelang hij mij al bedonderd heeft. Want ook al levenden we niet meer echt als man en vrouw, we waren nog wel getrouwd.
Ik weet echt even niet wat ik moet doen.
dinsdag 29 september 2020 om 23:30
Er zijn positieve uitzonderingen en misschien heb jij geluk.
Van de mannen / vrouwen in mijn omgeving die vreemd gaan doet 80% dat al jaren en binnen alle relaties.
Waarom zou je jezelf die onrust aandoen?
En de man van TO is gepakt anders had hij het nooit verteld en wil nog steeds geen namen noemen vermoedelijk uit angst dat er een beerput open gaat.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
woensdag 30 september 2020 om 00:13
Wat goed te horen dat het goed met je gaat.hollebollegijs schreef: ↑29-09-2020 23:25Goed, ben er niet meer mee bezig.
Leuk leven terug gekregen.
Geen onrust meer.
Ik ben te leuk om op de reservebank van een vrouw te zitten.
(zo ongeveer heb ik het tegen mijn ex gezegd ooit eens)
Heb je inmiddels een nieuwe liefde gevonden, of gewoon gelukkig met je eigen leven?
En die onrust, ik hoop dat die ook snel bij mij verdwijnt.
woensdag 30 september 2020 om 00:14
Dat langdurige is dus voor mij ook onoverkomelijk. Een slippertje zou ik heel erg vinden, maar zouden we misschien nog uit kunnen komen. Maar dit, nee, dat doe ik mezelf niet aan.gregie schreef: ↑29-09-2020 22:37Een slippertje kan nog gebeuren omdat we allemaal zwakke momenten hebben. Jarenlang bedrog is iets heel anders. Hij heeft genoeg tijd gehad om te bedenken dat hij niet goed bezig is...
Als je verder gaat dan moet hij echt spijt betuigen.. Aan de andere kant moet je hem wel genoeg aandacht geven als je samen blijft.. Het is gebleken dat hij dit nodig heeft. Anders word het nooit wat..
woensdag 30 september 2020 om 00:16
Dank je Boira, voor je uitgebreide reactie!Boira schreef: ↑29-09-2020 23:20Mijn ex- en ik zijn nu buren, wij hadden een groot huis wat ooit voor dubbele bewoning geschikt gemaakt was, dus 2 voordeuren, 2 keukens, 3 badkamers etc.
Dus na een kleine verbouwing en 2 deuren dichtmetselen wonen we nu naast elkaar. Niet vanwege kinderen maar om een andere reden wilden we hier beiden niet weg.
Hij woont inmiddels samen met zijn toenmalige minnares en ik heb inmiddels een partner waar ik mee lat.
Het is een kwestie van goede afspraken maken, grenzen aangeven, en de boosheid en de pijn over het bedriegen moet natuurlijk ook weg zijn.
We hebben beiden ons eigen leven en alleen contact over praktische en zakelijke dingen 'm.b.t het huis en het land en soms een oppervlakkig kletspraat over zijn of mijn familie etc.
En wat fijn dat jullie dit zo hebben kunnen doen. Daar heb ik wel bewondering voor.
Dank je Boira, voor je uitgebreide reactie!Boira schreef: ↑29-09-2020 23:20Mijn ex- en ik zijn nu buren, wij hadden een groot huis wat ooit voor dubbele bewoning geschikt gemaakt was, dus 2 voordeuren, 2 keukens, 3 badkamers etc.
Dus na een kleine verbouwing en 2 deuren dichtmetselen wonen we nu naast elkaar. Niet vanwege kinderen maar om een andere reden wilden we hier beiden niet weg.
Hij woont inmiddels samen met zijn toenmalige minnares en ik heb inmiddels een partner waar ik mee lat.
Het is een kwestie van goede afspraken maken, grenzen aangeven, en de boosheid en de pijn over het bedriegen moet natuurlijk ook weg zijn.
We hebben beiden ons eigen leven en alleen contact over praktische en zakelijke dingen 'm.b.t het huis en het land en soms een oppervlakkig kletspraat over zijn of mijn familie etc.
En wat fijn dat jullie dit zo hebben kunnen doen. Daar heb ik wel bewondering voor.
Vindjedatecht schreef: ↑29-09-2020 18:53Nee, bij hem blijf ik niet! Ik ga sowieso scheiden. Maar ik wil niet weg bij mijn kinderen.
Heb je dit ook tegen je man gezegd?
woensdag 30 september 2020 om 00:18
Ik denk geen beerput die opengaat. Ik denk dat hij dit geheim wil houden om hiermee door te kunnen gaan.hollebollegijs schreef: ↑29-09-2020 23:30Er zijn positieve uitzonderingen en misschien heb jij geluk.
Van de mannen / vrouwen in mijn omgeving die vreemd gaan doet 80% dat al jaren en binnen alle relaties.
Waarom zou je jezelf die onrust aandoen?
En de man van TO is gepakt anders had hij het nooit verteld en wil nog steeds geen namen noemen vermoedelijk uit angst dat er een beerput open gaat.
woensdag 30 september 2020 om 00:19
Dat is ook zo. En misschien zelfs beter om even te wachten. Ik ga nog teveel van de ene emotie naar de andere.Hexopbezemsteel schreef: ↑29-09-2020 23:46Het is vast al gezegd, maar je hoeft niet nu te beslissen wat je wil. Daar kan je alle tijd voor nemen. Je hebt geen haast. Wacht tot de ergste onrust over is. Beslis daarna.
woensdag 30 september 2020 om 00:23
Waar twijfel je dan over? Of je als huisgenoten bij elkaar moet blijven wonen?
woensdag 30 september 2020 om 00:29
Wij zijn in therapie geweest, bij een psycholoog die ook relatie therapie deed. Met het doel wederzijds begrip te krijgen en op een positieve manier uit elkaar te gaan.Vindjedatecht schreef: ↑30-09-2020 00:19Dat is ook zo. En misschien zelfs beter om even te wachten. Ik ga nog teveel van de ene emotie naar de andere.
We hebben hier beide veel aan gehad, we zijn ook een aantal sessies alleen geweest. Ik heb hier goede inzichten door gekregen, het heeft mij helpen verwerken wat er is gebeurd en hoe het kon gebeuren.
woensdag 30 september 2020 om 00:30

woensdag 30 september 2020 om 00:33
Boira schreef: ↑30-09-2020 00:29Wij zijn in therapie geweest, bij een psycholoog die ook relatie therapie deed. Met het doel wederzijds begrip te krijgen en op een positieve manier uit elkaar te gaan.
We hebben hier beide veel aan gehad, we zijn ook een aantal sessies alleen geweest. Ik heb hier goede inzichten door gekregen, het heeft mij helpen verwerken wat er is gebeurd en hoe het kon gebeuren.
Wat goed Boira. Achteraf had ik het graag ook zo gedaan. Wij doen trouwens nog veel als gezin samen gelukkig.
woensdag 30 september 2020 om 01:02
Ach, wat ontzettend rot en naar dit!
Snap heel goed dat je, je heel erg bedrogen en vernederd voelt.
Je zoekt het ook bij jezelf, terwijl ook al was de intimiteit weg vind ik persoonlijk dat al je van iemand houdt en er kinderen mee hebt je niet 2.5 jaar de boel kan bedonderen.
Ik zou hem dat niet kunnen vergeven, als hij nu eerder eerlijk zou hebben gezegd: schat het gaat niet lekker ik heb het gevoel dat ik iets met iemand anders wil doen hoe lossen we dit op?
Maar dit is puur veraad zolang en dat stiekeme achter je rug om.
Al zou je in theraphie gaan dan wordt het heel moeilijk om het te vergeven.
En antwoorden op je vragen krijg je toch nooit helemaal hij zal nooit zeggen hoevaak waar en wanneer en als je het zou weten maakt dat het nog pijnlijker.
Ik heb ook een vriend gehad(gelukkig geen kinderen mee) en die had er 2 jaar iemand naast gaat nu nog steeds met haar zij weet niet van mijn bestaan was er toevallig in de stad tijdens een avondje stappen achter gekomen toen zei iemand een vriendin van mij gaat met.......toen vroeg ik hoe lang al? Nou bleek te zijn toen ik er ook nog een relatie mee had. Ik had het liever niet geweten zie ze wel eens samen lopen en heb soms zin om erop af te stappen en haar de waarheid te zeggen, maar het zou mij niets brengen en hij zou het waarschijnlijk toch niet toe geven.
Dus weet wel ongeveer hoe je je voelt gewoon bedonderd.
Voor je kinderen zou ik het zo goed mogelijk oplossen zij kunnen er niets aan doen en mogen er niet de dupe van worden. Dus hoofd recht doorgaan wat jij denk dat het beste voor jou is en niet negatief over hem praten waar de kinderen bij zijn nooit altijd de eer aan jezelf houden. Kom op meis!
Heel veel sterkte en het komt goed met je hoe dan ook. X
Je zoekt het ook bij jezelf, terwijl ook al was de intimiteit weg vind ik persoonlijk dat al je van iemand houdt en er kinderen mee hebt je niet 2.5 jaar de boel kan bedonderen.
Ik zou hem dat niet kunnen vergeven, als hij nu eerder eerlijk zou hebben gezegd: schat het gaat niet lekker ik heb het gevoel dat ik iets met iemand anders wil doen hoe lossen we dit op?
En antwoorden op je vragen krijg je toch nooit helemaal hij zal nooit zeggen hoevaak waar en wanneer en als je het zou weten maakt dat het nog pijnlijker.
Ik heb ook een vriend gehad(gelukkig geen kinderen mee) en die had er 2 jaar iemand naast gaat nu nog steeds met haar zij weet niet van mijn bestaan was er toevallig in de stad tijdens een avondje stappen achter gekomen toen zei iemand een vriendin van mij gaat met.......toen vroeg ik hoe lang al? Nou bleek te zijn toen ik er ook nog een relatie mee had. Ik had het liever niet geweten zie ze wel eens samen lopen en heb soms zin om erop af te stappen en haar de waarheid te zeggen, maar het zou mij niets brengen en hij zou het waarschijnlijk toch niet toe geven.
Voor je kinderen zou ik het zo goed mogelijk oplossen zij kunnen er niets aan doen en mogen er niet de dupe van worden. Dus hoofd recht doorgaan wat jij denk dat het beste voor jou is en niet negatief over hem praten waar de kinderen bij zijn nooit altijd de eer aan jezelf houden. Kom op meis!
woensdag 30 september 2020 om 05:06
Uiteindelijk wel. Maar gun jezelf de tijd om boos en verdrietig te zijn. Dat gaat namelijk niet weg op commando, hoe graag je dat ook wil.Vindjedatecht schreef: ↑30-09-2020 00:30Ja, daar twijfel ik idd over. En ook doet het gewoon pijn dat hij me dit geflikt heeft. Ik moet een weg zien te vinden dit achter me te laten.
Ik heb mezelf nog lang gepijnigd met de vraag "waarom". Maar ik denk dat mensen in het algemeen vaak achteraf redenen bedenken voor hun gedrag. Jouw man deed wat hij deed, daar hoeft niet specifiek een oorzaak voor te zijn anders dan "gewoon omdat het kan". Laat je niet wijsmaken dat het door jou komt.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
woensdag 30 september 2020 om 07:54
Goed dat jullie daar zo in hebben geïnvesteerd. En ook fijn om te horen dat je dit op een goede manier hebt kunnen verwerken.Boira schreef: ↑30-09-2020 00:29Wij zijn in therapie geweest, bij een psycholoog die ook relatie therapie deed. Met het doel wederzijds begrip te krijgen en op een positieve manier uit elkaar te gaan.
Op zich kan ik nog begrijpen waar het vandaan komt dat dit gebeurd is, maar er begrip voor hebben dat hij het daadwerkelijk gedaan heeft? Ik denk niet dat ik dat kan, ook al is dat met behulp van therapie.
woensdag 30 september 2020 om 07:55
woensdag 30 september 2020 om 07:57
Dank je voor je lieve berichtje!Paardje4paardje schreef: ↑30-09-2020 01:02Ach, wat ontzettend rot en naar dit!
Inderdaad, dat stiekeme, het gelieg, het bedrog en te laf het eerlijk toe te geven en mij een kans geven voor mezelf te kiezen ipv in een leugen te leven.
En tuurlijk, het ging niet goed meer, maar toch kozen we ervoor nog samen te zijn.
En ook voor jou zo rot dat je hier achter moest komen.
woensdag 30 september 2020 om 08:00
Ja en ook qua gevoel hoor. Zei dat ik er weer aan wilde werken. Hij was toen dus blijkbaar al met haar bezig.
En ja, ik had er toen lol in, kreeg weer een fijn gevoel bij hem.
woensdag 30 september 2020 om 08:08
Dit, i.c.m dat je ergens zegt dat je dit bedrog onoverkoombaar vindt, zegt mij dat je nu beter uit elkaar kunt gaan.Vindjedatecht schreef: ↑30-09-2020 07:55Dat dingen samendoen, ik hoop dat wij dit ooit ook nog kunnen zeggen. Maar dan dus als ouders van en niet als man en vrouw.
woensdag 30 september 2020 om 08:35
Inderdaad dit!Het-groepje schreef: ↑29-09-2020 19:08Ik denk dat altijd met zo'n man. Hoe leuk is hij nog op een sneu flatje, minder tijd want Co ouder, ineens voor zichzelf moeten zorgen ipv de comfortabele gezinssituatie nu.
TO krijgt nu aangepraat dat het door haar komt dat hij een affaire is aangegaan met een andere vrouw omdat ze niet meer intiem waren. Komt van twee kanten.
Hij vindt het maar makkelijk, heeft nu het beste van twee werelden. Ik had hem er echt uitgetrapt, als het zo leuk is met die nieuwe dame dan ga je er ook maar wonen kan zij voor hem gaan zorgen. Geloof mij het spannende is er dan zo vanaf want hij en zijn minnares hebben nu alleen de lusten en TO de lasten.
Vind het echt een walgelijke vent, die nu zgn voor zijn gezin wil vechten nu hij betrapt is.
Hij wil zijn comfortabele leven niet kwijt en hij weet dat TO daar gevoelig voor is omdat zij dat in principe ook niet wil en ook geen scheiding wil voor de kinderen.

woensdag 30 september 2020 om 09:00
Als iemand al 2,5 jaar vreemd gaat snap ik wel dat je relatie al een tijd niet lekker loopt. Fijn dat ie nu wel voor je wil gaan nadat ie betrapt is en zijn privacy belangrijker vindt dan jouw vragen, wel jammer dat ie zo met jullie gezin omgaat.
Ik denk dat je zelf ook niet zoveel meer voor hem voelt dan dat hij de vader van jullie kinderen is. Ik vind het mooi dat je best in huis met hem wil blijven wonen voor de kinderen maar ik zou dan wel mijn eigen leven er op na houden.
Ik denk dat je zelf ook niet zoveel meer voor hem voelt dan dat hij de vader van jullie kinderen is. Ik vind het mooi dat je best in huis met hem wil blijven wonen voor de kinderen maar ik zou dan wel mijn eigen leven er op na houden.
woensdag 30 september 2020 om 09:39
Jouw tekst zou de mijne kunnen zijn als ik vanaf de zijlijn stond en dit dus een ander zou overkomen.Sjaantje37 schreef: ↑30-09-2020 08:35Inderdaad dit!
TO krijgt nu aangepraat dat het door haar komt dat hij een affaire is aangegaan met een andere vrouw omdat ze niet meer intiem waren. Komt van twee kanten.
Hij vindt het maar makkelijk, heeft nu het beste van twee werelden. Ik had hem er echt uitgetrapt, als het zo leuk is met die nieuwe dame dan ga je er ook maar wonen kan zij voor hem gaan zorgen. Geloof mij het spannende is er dan zo vanaf want hij en zijn minnares hebben nu alleen de lusten en TO de lasten.
Vind het echt een walgelijke vent, die nu zgn voor zijn gezin wil vechten nu hij betrapt is.
Hij wil zijn comfortabele leven niet kwijt en hij weet dat TO daar gevoelig voor is omdat zij dat in principe ook niet wil en ook geen scheiding wil voor de kinderen.
Ik voel dit dus ook zo en weet daarom ook dat ik dit niet kan vergeten en het voor mij een dealbreaker is.