Biden versus Trump
dinsdag 29 september 2020 om 13:52
''Komende nacht is het dan zover: het eerste grote televisiedebat tussen president Donald Trump en zijn uitdager Joe Biden in de strijd om het Amerikaanse presidentschap. Het belang is groot om de nog twijfelende kiezers over de streep te trekken, en dus mogen we vuurwerk verwachten.''
Wie gaat kijken?
Ik twijfel nog (begint om 3:00
)
Wie gaat kijken?

Geen prima, prima is geen goed.

woensdag 4 november 2020 om 08:06
Om zo'n uitspraak kan ik dus wel weer lachen ( als een boer met kiespijn). Ach, dit is toch gewoon zijn niveau? Dit soort gelul is het enige wat eruit komt. Ik heb die man in vier jaar nog nooit op een intelligente uitspraak betrapt.Sorcha_ schreef: ↑04-11-2020 08:00Trump heeft net alweer zo'n domme uitspraak op Twitter gedaan:
"We are up BIG, but they are trying to STEAL the Election. We will never let them do it. Votes cannot be cast after the Polls are closed!"
Echt doodeng hoe hij probeert om het democratische proces verdacht te maken. Ik hoop dat de democraten winnen en dan er voor zorgen dat de volgende verkiezingen beter verlopen. Maar dat zal wel niet gebeuren.
Maar goed, men loopt met hem weg. Waarom? Ik zal het nooit snappen vrees ik.

woensdag 4 november 2020 om 08:07
En misschien nog wel meer. 2de kamer verkiezingen komen eraan. Frankrijk gaat het ook niet zo lekker, en denk dat le pen ook wel weer zal stijgen door dreiging van de islam.
woensdag 4 november 2020 om 08:07
Trumps potentiele overwinning is een klap in het gezicht van de wetenschap. De oproep om Fauci te ontslaan is daar een treurig voorbeeld van. Mensen met nog niet half het IQ als hij denken het beter te weten.. wat een wereld is dit toch?
En bedankt, Ddennis en andere Trump aanhangers hier, dat jullie het een goed idee vinden dat deze oranje engerd het klimaatbeleid nog verder uitkleed waardoor onze kinderen opgroeien op een misschien wel onherstelbaar beschadigde aarde.
En bedankt, Ddennis en andere Trump aanhangers hier, dat jullie het een goed idee vinden dat deze oranje engerd het klimaatbeleid nog verder uitkleed waardoor onze kinderen opgroeien op een misschien wel onherstelbaar beschadigde aarde.

woensdag 4 november 2020 om 08:08
Het ziet er volgens mij goed uit voor Trump.
Nu wel 224-213 voor Biden nog.
Biden zal Arizona (11) naar alle waarschijnlijkheid (terug)pakken tov 2016.
Maar hij zal ook Georgia (16) en North Caroline (15) terug moeten pakken. En daar staat Trump vooralsnog voor en is bijna 95% van de stemmen geteld.
De rest waar ze nog tellen zijn de verschillen te groot.
Dus ik gok op Trump.
Buiten die 2 staat het 262 - 245 voor Trump. Dus die 31 gaan het verschil maken. Pakt Trump 1 van die 2 dan heeft hij gewonnen.
Nu wel 224-213 voor Biden nog.
Biden zal Arizona (11) naar alle waarschijnlijkheid (terug)pakken tov 2016.
Maar hij zal ook Georgia (16) en North Caroline (15) terug moeten pakken. En daar staat Trump vooralsnog voor en is bijna 95% van de stemmen geteld.
De rest waar ze nog tellen zijn de verschillen te groot.
Dus ik gok op Trump.
Buiten die 2 staat het 262 - 245 voor Trump. Dus die 31 gaan het verschil maken. Pakt Trump 1 van die 2 dan heeft hij gewonnen.
anoniem_6409c20e18dd0 wijzigde dit bericht op 04-11-2020 08:10
0.99% gewijzigd
woensdag 4 november 2020 om 08:09
Madrid87 schreef: ↑04-11-2020 08:06Om zo'n uitspraak kan ik dus wel weer lachen ( als een boer met kiespijn). Ach, dit is toch gewoon zijn niveau? Dit soort gelul is het enige wat eruit komt. Ik heb die man in vier jaar nog nooit op een intelligente uitspraak betrapt.
Maar goed, men loopt met hem weg. Waarom? Ik zal het nooit snappen vrees ik.
Ik denk dat het te maken heeft met IQ. Ik zou serieus wel eens willen zien wat het gemiddelde IQ is van een Trump aanhanger. Ik denk dat het bedroevend laag is. In mijn bubbel hoog opgeleiden (ook Amerikanen) ben ik in elk geval nog nooit iemand tegen gekomen die op hem stemt. Misschien moeten we aan stemrecht niet alleen een minimum leeftijd hangen, maar ook een minimum IQ (ja, val maar over me heen, Trump fans!)
woensdag 4 november 2020 om 08:10
Ik denk dat bepaalde republikeinse gevoelens heel diepgeworteld zijn en vanuit huis worden meegegeven, zoals wij als kinderen allemaal wel bepaalde politieke ideeën meekrijgen. In 2016 zat ik in de bus in Tokyo met een groep Amerikanen uit Texas en Arkansas: openlijk Trump fans, openlijk voor de doodstraf, openlijk racistisch... Dit waren hoog opgeleide mensen overigens - een VET, een tandarts, etc. Maar de gevoelens zaten duidelijk diep.Madrid87 schreef: ↑04-11-2020 08:04
Ik kan gewoon niet geloven dat weldenkende mensen fan zijn van die man, die de ene dag dit zegt en de volgende dag weer dat. Zolang het maar in zijn straatje past is het goed, zo niet dan ben je ontslagen, dan krijg je hem openlijk tegen je, etc, etc. Hij is zo rancuneus als de pest.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 4 november 2020 om 08:12
rosadebree schreef: ↑04-11-2020 08:09Ik denk dat het te maken heeft met IQ. Ik zou serieus wel eens willen zien wat het gemiddelde IQ is van een Trump aanhanger. Ik denk dat het bedroevend laag is. In mijn bubbel hoog opgeleiden (ook Amerikanen) ben ik in elk geval nog nooit iemand tegen gekomen die op hem stemt. Misschien moeten we aan stemrecht niet alleen een minimum leeftijd hangen, maar ook een minimum IQ (ja, val maar over me heen, Trump fans!)

En dat kan natuurlijk niet en je begrijpt ongetwijfeld zelf waarom dat zo is...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 4 november 2020 om 08:13
Probleem is dat juist mensen die niet al te snugger zijn, dat meestal niet van zichzelf inzien. Als Trump als zittende president nota bene de democratie onderuit probeert te halen, laat staan wat er gebeurt als hij verliest onder zijn cult aanhang.rosadebree schreef: ↑04-11-2020 08:09Ik denk dat het te maken heeft met IQ. Ik zou serieus wel eens willen zien wat het gemiddelde IQ is van een Trump aanhanger. Ik denk dat het bedroevend laag is. In mijn bubbel hoog opgeleiden (ook Amerikanen) ben ik in elk geval nog nooit iemand tegen gekomen die op hem stemt. Misschien moeten we aan stemrecht niet alleen een minimum leeftijd hangen, maar ook een minimum IQ (ja, val maar over me heen, Trump fans!)

woensdag 4 november 2020 om 08:16
Nou Trump wordt denk ik door velen gezien als sterke leider. Net als Poetin in Rusland heeft veel aanhangers heeft. Uiteraard zal Poetin zich ook niet aan de kant laten zetten, maar veel Russen kijk tegen hem op omdat hij Rusland "weer groot heeft gemaakt" nadat die slapjanussen voor hem de Sovjet Unie uit elkaar hebben laten vallen.rosadebree schreef: ↑04-11-2020 08:09Ik denk dat het te maken heeft met IQ. Ik zou serieus wel eens willen zien wat het gemiddelde IQ is van een Trump aanhanger. Ik denk dat het bedroevend laag is. In mijn bubbel hoog opgeleiden (ook Amerikanen) ben ik in elk geval nog nooit iemand tegen gekomen die op hem stemt. Misschien moeten we aan stemrecht niet alleen een minimum leeftijd hangen, maar ook een minimum IQ (ja, val maar over me heen, Trump fans!)
Ik vergelijk Trump niet met Poetin, maar ik denk dat veel Amerikanen door "America first" achter Trump staan

woensdag 4 november 2020 om 08:20
Nou echt, daar maak ik me wel echt zorgen om. Het klimaatbeleid. Alleen al daarom hoop ik echt op Biden. Ondanks dat ik betwijfel of hij het wel kan, president zijn. Maar goed het lukt Trump ook dus dan kan iedereen het wel.rosadebree schreef: ↑04-11-2020 08:07Trumps potentiele overwinning is een klap in het gezicht van de wetenschap. De oproep om Fauci te ontslaan is daar een treurig voorbeeld van. Mensen met nog niet half het IQ als hij denken het beter te weten.. wat een wereld is dit toch?
Dat Fauci nog niet ontslagen is vind ik echt een wonder. Dat zal hij wel niet gedurfd hebben zo vlak voor de verkiezingen.
woensdag 4 november 2020 om 08:33
Ik ben echt met stomheid geslagen dat zo’n groot deel van de Amerikanen willens en wetens kiezen voor nog 4 jaar met die oempa loempa. Een racist, pandemie en milieuramp ontkenner. Vreselijk.rosadebree schreef: ↑04-11-2020 08:07Trumps potentiele overwinning is een klap in het gezicht van de wetenschap. De oproep om Fauci te ontslaan is daar een treurig voorbeeld van. Mensen met nog niet half het IQ als hij denken het beter te weten.. wat een wereld is dit toch?

woensdag 4 november 2020 om 08:42
Heeft niets te maken met IQ. Trump stemmers zijn vooral gecharmeerd van dat hij diepreligieuze rechters benoemt, dat hij opstaat tegen milieumaatregelen die veel welvaart kosten (even los van of dat zo is) en dat hij de woke gemeenschap de kop indrukt.rosadebree schreef: ↑04-11-2020 08:09Ik denk dat het te maken heeft met IQ. Ik zou serieus wel eens willen zien wat het gemiddelde IQ is van een Trump aanhanger. Ik denk dat het bedroevend laag is. In mijn bubbel hoog opgeleiden (ook Amerikanen) ben ik in elk geval nog nooit iemand tegen gekomen die op hem stemt. Misschien moeten we aan stemrecht niet alleen een minimum leeftijd hangen, maar ook een minimum IQ (ja, val maar over me heen, Trump fans!)
Wat dat betreft heeft BLM en vooral alles wat daar achteraan hobbelt hem in de kaart gespeeld. Dat tegenwoordig in alle hollywood producties een flinke LGBTQ vertegenwoordiging moet zitten speelt hem ook in de kaart. Heel veel mensen in de VS walgen daarvan. Daar mag je vanalles van vinden, maar dat is wel een feit.
Hoe meer links Amerika zich laat gelden, hoe meer stemmen de GOP trekt.
Dus als we het over IQ gaan hebben...

woensdag 4 november 2020 om 08:49
Ik denk dat het probleem is dat er maar twee partijen zijn en één wordt geleid door een populist die een bont gezelschap rechtsextremisten, complotdenkers en ultraconservatieven achter zich schaart. Blijkbaar is het verder genoeg om je tegenstander voor communist uit te maken om mensen bang te maken op zo iemand te stemmen. Alsof steeds meer mensen tegenwoordig niet meer zelf willen nadenken en gewoon klakkeloos geloven wat er wordt gezegd.
In dat kader stemt het mij dan wel weer hoopvol dat in Nederland het FvD niet zo lekker gaat sinds Beaudet de complotdenkers omarmt.
In dat kader stemt het mij dan wel weer hoopvol dat in Nederland het FvD niet zo lekker gaat sinds Beaudet de complotdenkers omarmt.
woensdag 4 november 2020 om 08:49
Dat is helaas mijn bescheiden ervaring ook - zie mijn eerdere post over het groepje Amerikanen in de bus in Tokyo. Die waren niet per se dom, maar wel diep religieus, vooringenomen, anti-gay en racistisch. Die stonden ook niet open voor een andere mening overigens - daar had ik ze met de beste wil van de wereld niet van kunnen overtuigen. Alles wat afweek van door voor hen geldende maatstaven werd als niet goed bestempeld. Tja....DS1971 schreef: ↑04-11-2020 08:42Heeft niets te maken met IQ. Trump stemmers zijn vooral gecharmeerd van dat hij diepreligieuze rechters benoemt, dat hij opstaat tegen milieumaatregelen die veel welvaart kosten (even los van of dat zo is) en dat hij de woke gemeenschap de kop indrukt.
Hoe meer links Amerika zich laat gelden, hoe meer stemmen de GOP trekt.
baggal wijzigde dit bericht op 04-11-2020 09:00
16.72% gewijzigd

woensdag 4 november 2020 om 08:50
Mensen worden natuurlijk op het verkeerde been gezet. Want Trump claimt de overwinning. Nu al. Hoe dan? Hij wil het tellen stop laten zetten want hij heeft toch al gewonnen. Spoort echt niet die gast.
Hij is de belichaming van een narcist, als je zegt narcisme zeg je Trump. Hoe kunnen mensen zo doofblind zijn? Hoe?
Anyway als beiden hun overwinning van elkaar niet onderkennen dan wordt die 80 jarige oude krent president. Het kan dus nog alle kanten op want stel Biden krijgt meer stemmen dan zou Trump nevernooit het wittehuis verlaten. Never,
Hij is de belichaming van een narcist, als je zegt narcisme zeg je Trump. Hoe kunnen mensen zo doofblind zijn? Hoe?
Anyway als beiden hun overwinning van elkaar niet onderkennen dan wordt die 80 jarige oude krent president. Het kan dus nog alle kanten op want stel Biden krijgt meer stemmen dan zou Trump nevernooit het wittehuis verlaten. Never,

woensdag 4 november 2020 om 08:55

woensdag 4 november 2020 om 08:55
Dat geeft hoop, want dat hij nu de overwinning claimt is een tactiek om straks als hij verloren heeft amok te kunnen maken.Bladmuziek0 schreef: ↑04-11-2020 08:50Mensen worden natuurlijk op het verkeerde been gezet. Want Trump claimt de overwinning. Nu al. Hoe dan? Hij wil het tellen stop laten zetten want hij heeft toch al gewonnen. Spoort echt niet die gast.

woensdag 4 november 2020 om 08:56
Dat denk ik ook. Ik vind dat hele democraten-republikeinen gedoe ook zo beperkt. Waarom maar twee opties? Er zijn zowel linkse republikeinen als rechtse democraten te vinden. Het is ouderwets maar weerspiegelt wel mooi de tweedeling die er altijd heerst in Amerika. Ik denk altijd aan een verdeeld land als ik aan Amerika denk. Er is geen eenheid. Je bent of democraat of republikein. Zwart of wit. En dan nog al die staten met al die verschillende wetten en tradities.ikBedoelHetGoed schreef: ↑04-11-2020 08:49Ik denk dat het probleem is dat er maar twee partijen zijn en één wordt geleid door een populist die een bont gezelschap rechtsextremisten, complotdenkers en ultraconservatieven achter zich schaart. Blijkbaar is het verder genoeg om je tegenstander voor communist uit te maken om mensen bang te maken op zo iemand te stemmen. Alsof steeds meer mensen tegenwoordig niet meer zelf willen nadenken en gewoon klakkeloos geloven wat er wordt gezegd.
Amerika is een conservatief land waar geloof hoog in het vaandel staat, helaas. Er zou wel een frisse wind door heen mogen van mij maar ik zie dat met Biden ook niet gebeuren.

woensdag 4 november 2020 om 08:57
Het is nog niet zo ver, maar zie mijn eerdere post. Het ziet er goed voor hem uit. Ik denk dat hij er beter voor staat dan BidenBladmuziek0 schreef: ↑04-11-2020 08:50Mensen worden natuurlijk op het verkeerde been gezet. Want Trump claimt de overwinning. Nu al. Hoe dan? Hij wil het tellen stop laten zetten want hij heeft toch al gewonnen. Spoort echt niet die gast.

woensdag 4 november 2020 om 09:02
woensdag 4 november 2020 om 09:04
In mijn ogen was Obama de frisse wind. Maar helaas dachten veel Amerikanen daar anders over, en verkozen ze na Obama Trump..Madrid87 schreef: ↑04-11-2020 08:56Dat denk ik ook. Ik vind dat hele democraten-republikeinen gedoe ook zo beperkt. Waarom maar twee opties? Er zijn zowel linkse republikeinen als rechtse democraten te vinden. Het is ouderwets maar weerspiegelt wel mooi de tweedeling die er altijd heerst in Amerika. Ik denk altijd aan een verdeeld land als ik aan Amerika denk. Er is geen eenheid. Je bent of democraat of republikein. Zwart of wit. En dan nog al die staten met al die verschillende wetten en tradities.
Amerika is een conservatief land waar geloof hoog in het vaandel staat, helaas. Er zou wel een frisse wind door heen mogen van mij maar ik zie dat met Biden ook niet gebeuren.

woensdag 4 november 2020 om 09:12

woensdag 4 november 2020 om 09:13
Mwah, ik loop niet zo met Obama weg als de meeste mensen wellicht maar ik vond het wel een fijne man om naar te kijken ja. Altijd rustig en beschaafd tegen de pers, dat kan ik van Trump niet zeggen. Hoe die tegen verslaggevers praat is echt gewoon stuitend. "You're fake news, I'm not talking to you!"rosadebree schreef: ↑04-11-2020 09:04In mijn ogen was Obama de frisse wind. Maar helaas dachten veel Amerikanen daar anders over, en verkozen ze na Obama Trump..
Echt schandalig wat die man allemaal uitkraamt. Stel je voor dat Rutte dat gisteravond doet op de persco, en dat is dan de leider van je land. Iemand die nul respect heeft voor mensen die het niet met hem eens zijn. Die negeert hij of schoffeert hij gewoon even openlijk. Ik zou me kapot schamen als ik Amerikaan zou zijn en hem mijn president zou moeten noemen.
woensdag 4 november 2020 om 09:14
Ja dit vind ik echt opruiingBladmuziek0 schreef: ↑04-11-2020 09:12Trump eist alleen maar. Die wil alle stemmen die in zijn nadeel zijn gewoon niet meer mee laten tellen. Ongekend dit. Dit kan toch gewoon niet? je kan niet alle stemmen in 1 nacht tellen. Maar Trump zegt: stop maar met tellen. Ik heb al gewonnen.
Gast ben je wel helemaal 100??
Oh wacht....