Zwanger van een derde zoon?

17-11-2020 16:52 226 berichten
Hoi allemaal, ik ben momenteel (onverwacht) zwanger van mijn derde kindje. Een wonder, aangezien de eerste twee via een fertiliteitstraject geboren zijn. Ons is ooit gezegd dat wij zonder hulp van het ziekenhuis niet zwanger konden worden… nou wel dus… ;-)

Nu heb ik de test gedaan omdat ik me zwanger voelde, en dan wel exact zoals bij mijn twee jongens (exact dezelfde klachten). Dat i.c.m. het moment van de eisprong en het moment waarop wij gevreeën hebben, vermoed ik dat het een jongen is. En daarover voel ik mij down.

Zonder dat ik het wil. Want ik wil het kindje niet tekort doen. Maar ik voel me down over het feit dat ik hoogstwaarschijnlijk nooit een meisje zal zien opgroeien. En dat gevoel maakt dat ik me down voel (waarschijnlijk ook hormonen?). Ik wil dit niet voelen, want het is een wonder dat dit zo zonder medische hulp gelukt is en ook meer dan welkom… maar toch zie ik alleen maar meisjes op straat en denk dan: dat zal ik nooit hebben… Ik ben verdrietig over het feit dat ik nooit een meid zal hebben, ook omdat ik met mijn eigen moeder een goede band heb. En ik denk dat dit met zoons op volwassen leeftijd toch anders is.

Ik wil niet balen… daarom voel ik me ook een beetje down. Ik wil alleen maar gelukkig zijn en op een roze wolk zitten. Maar dat zit ik niet… :( Wie herkent dit en gaat dit gevoel nog weg? Zijn het de hormonen? 🙁 Ik hoop dat ik snel van dit stomme gevoel af ben!
DrieUur schreef:
19-11-2020 20:28
Maar verdriet relativeren betekent niet dat je geen verdriet mag hebben, maar dat je het een beetje in perspectief plaatst.
Ik heb vrij recent een miskraam gehad en heb daar zeker verdriet om en om gehad. Tegelijkertijd ben ik heel blij dat ik al een kind heb, omdat ik daardoor geen angst heb ongewenst kinderloos te blijven, en ik hoop heb dat een volgende zwangerschap wel goed mag gaan.

Ergens ben ik het ook wel met jullie eens, omdat je dit niet voor iemand anders kunt invullen. Dus misschien moet ik vooral voor mijzelf spreken, als ik beweer dat het in sommige gevallen wel nuttig kan zijn om verdriet te vergelijken.
Natuurlijk dacht ik dat ook wel toen ik een miskraam kreeg, omdat ik al een kind had. En ik dus wist dat het wel kon. De tweede keer was wel moeilijker. En toch vond ik het wel erg als iemand dat gewoon zo zei, want ik had wel verdriet. Dat is inderdaad voor een ander invullen als iemand zoiets tegen je zegt en dat doet zeer. Al heb je 10 kinderen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-11-2020 20:34
Relativeren kun je alleen zelf, een ander kan nooit bepalen hoe jij je zou moeten voelen..
Ik heb meer last van de ingegroeide teennagel van mijn moeder, of de 3 voor Duits van mijn dochter, dan van de ongewenste kinderloosheid van een onbekende forummen

Het is geen wedloop
Tja, maar dan heb je natuurlijk ook mensen die verzwelgen in zelfmedelijden en soms (lees: vaak) is hoe je met iets omgaat wel een keuze. Ooit schreef iemand in mijn poezie album iets in de strekking van: "het leven is kort, al lijkt het nu nog lang. Alles wat er met je gebeurt, wordt door je karakter ingekleurd. Veranderen kun je niets, er anders naar kijken helpt soms wel iets" :-)

En dat is mij altijd wel bij gebleven als een mooi gedicht.
baggal wijzigde dit bericht op 19-11-2020 20:47
1.60% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Misschien een aparte vraag, maar is het ook niet dat je het voelt omdat dat “hoort”? Ik hoor zo vaak mensen zeggen dat je het vast jammer vindt als het 3 jongens zijn en dat in ieder geval 1 meisje toch wel leuk zou zijn. Dat 3 jongens hebben zielig is :-? Dus het kan ook een gevoel zijn wat aangepraat is door de maatschappij.

Ik dacht trouwens vanaf het begin bij beide zwangerschappen zeker te voelen dat het een jongen was. Het maakte mij niet uit wat het werd, maar het voelde zo dat het jongens zouden worden. Nou, in beide gevallen fout :lol: Het was voor mij vooral even wennen aan het idee, al ging dat snel.
Dat is inderdaad een mooi gedicht Baggal. Komen ineens ook allemaal herinneringen naar boven van het rondgaan van poëzie albums. Good old times ;)
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
19-11-2020 20:42
Natuurlijk dacht ik dat ook wel toen ik een miskraam kreeg, omdat ik al een kind had. En ik dus wist dat het wel kon. De tweede keer was wel moeilijker. En toch vond ik het wel erg als iemand dat gewoon zo zei, want ik had wel verdriet. Dat is inderdaad voor een ander invullen als iemand zoiets tegen je zegt en dat doet zeer. Al heb je 10 kinderen.
Ja dat snap ik. Ook dat de tweede miskraam moeilijker was, het lijkt mij echt heel naar om nog een keer zo'n rotperiode te moeten ondergaan.
DrieUur schreef:
19-11-2020 20:51
Ja dat snap ik. Ook dat de tweede miskraam moeilijker was, het lijkt mij echt heel naar om nog een keer zo'n rotperiode te moeten ondergaan.
Ja was heel heftig 2x in een half jaar tijd. Ik was zo bang toen dat er nooit meer een kindje bij zou komen. En als dan iemand tegen je zegt: joh je bent nog jong/je hebt gelukkig al een kind, komt dat keihard aan. Het is nu wel al een hele tijd geleden (13 jaar) maar ben het nooit vergeten. Bij jou dus nog recent? Rot voor je :hug:
*Selene* schreef:
19-11-2020 20:48
Dat is inderdaad een mooi gedicht Baggal. Komen ineens ook allemaal herinneringen naar boven van het rondgaan van poëzie albums. Good old times ;)
Het leven is kort, al lijkt het nu nog lang
Vaak ben je blij, soms ben je bang.
Alles wat met je gebeurt, wordt door je karakter ingekleurd.
Veranderen kun je niets, maar er anders naar kijken helpt wel iets.
Wij wensen je een zonnig leven, waarin je ontvangt en kunt geven...

Soms sta ik echt te kijken van mijn eigen geheugen ha-ha-ha :O ! Geen idee waar mijn moeder het poezie album heeft - ik heb het al in geen jaren meer gezien, maar ik weet nog dat ik dit zo mooi vond. En relativeren is wel key naar mijn mening en dat geldt ook voor TO.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
19-11-2020 20:57
Ja was heel heftig 2x in een half jaar tijd. Ik was zo bang toen dat er nooit meer een kindje bij zou komen. En als dan iemand tegen je zegt: joh je bent nog jong/je hebt gelukkig al een kind, komt dat keihard aan. Het is nu wel al een hele tijd geleden (13 jaar) maar ben het nooit vergeten. Bij jou dus nog recent? Rot voor je :hug:
Maar dat vind ik dus ook een stomme opmerking, want voor de 'je bent nog jong' of 'je hebt al een kind' koop je dus helemaal niets. Ik had 2 VMK's in 6 maanden tijd na een traject en daar ook wel verdriet van. En dat mag ook wel... Nu heb ik daar een prachtig kind tegenover staan en ook geen verdriet meer van het feit dat het twee keer niet goed is afgelopen. Dat ik nooit meer moeder word (althans niet te verwachten) kan ik ook wel mee dealen, omdat ik de situatie niet verander en ergens allang blij ben dat ik überhaupt moeder heb mogen worden. Gek genoeg zie mijzelf dus als een geluksvogel dat ik dat heb mogen (en mag) ervaren.
Baggal schreef:
19-11-2020 21:04
Maar dat vind ik dus ook een stomme opmerking, want voor de 'je bent nog jong' of 'je hebt al een kind' koop je dus helemaal niets. Ik had 2 VMK's in 6 maanden tijd na een traject en daar ook wel verdriet van. En dat mag ook wel... Nu heb ik daar een prachtig kind tegenover staan en ook geen verdriet meer van het feit dat het twee keer niet goed is afgelopen. Dat ik nooit meer moeder word (althans niet te verwachten) kan ik ook wel mee dealen, omdat ik de situatie niet verander en ergens allang blij ben dat ik überhaupt moeder heb mogen worden. Gek genoeg zie mijzelf dus als een geluksvogel dat ik dat heb mogen (en mag) ervaren.
O maar zo zie ik mezelf op zich ook wel hoor, dat ik geluk heb met 2 mooie gezonde kinderen, absoluut! Maar Idd, dat soort opmerkingen kun je echt niks mee op zo’n moment, rot op met je “goedbedoelde” woorden. Sla gewoon een arm om me heen, hoef je niet eens wat te zeggen, denk ik dan.
19-11-2020 21:10
O maar zo zie ik mezelf op zich ook wel hoor, dat ik geluk heb met 2 mooie gezonde kinderen, absoluut! Maar Idd, dat soort opmerkingen kun je echt niks mee op zo’n moment, rot op met je “goedbedoelde” woorden. Sla gewoon een arm om me heen, hoef je niet eens wat te zeggen, denk ik dan.
Maar ook in dit geval wil iemand jou opleggen dat je moet relativeren
En natuurlijk word je dan boos
@Baggal Ik had er ook al jaren niet meer aan gedacht tot net. Ik ga mijn moeder eens navragen waar die ligt haha. Staan misschien nog wel wat wijze levenslessen in naast de mooie glitterplaatjes :biggrin:
Rosalind schreef:
19-11-2020 11:27
Maar als het toch een meisje was geweest, was je het voorval vergeten en had je hier niet verteld: ik wist het zo zeker en toch had ik het mis.

Zo had ik het gevoel twee jongetjes te krijgen. Het bleken toch echt een jongen en meisje. En nee, helemaal niet misselijk geweest, dus dat klopte ook al niet.
Tja, alleen wat het geen gevoel. Het was veel sterker. Heel bizar en niet uit te leggen, maar ik wist het echt.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Ellebowie schreef:
19-11-2020 20:46
Misschien een aparte vraag, maar is het ook niet dat je het voelt omdat dat “hoort”? Ik hoor zo vaak mensen zeggen dat je het vast jammer vindt als het 3 jongens zijn en dat in ieder geval 1 meisje toch wel leuk zou zijn. Dat 3 jongens hebben zielig is :-? Dus het kan ook een gevoel zijn wat aangepraat is door de maatschappij.

Ik dacht trouwens vanaf het begin bij beide zwangerschappen zeker te voelen dat het een jongen was. Het maakte mij niet uit wat het werd, maar het voelde zo dat het jongens zouden worden. Nou, in beide gevallen fout :lol: Het was voor mij vooral even wennen aan het idee, al ging dat snel.
Dit herken ik wel vanuit mijn omgeving inderdaad. Daarnaast denk ik dat veel mensen geloven in de gedachte dat je als je dochter verkering krijgt je er een zoon bij krijgt en wanneer je zoon verkering krijgt je die kwijt raakt. Ik ben er zelf ook weleens bang voor maar dat is toch echt wel aangepraat denk ik want als ik naar mijn familie kijk valt dat best mee.
a_nick_is_crini schreef:
20-11-2020 00:21
Tja, alleen wat het geen gevoel. Het was veel sterker. Heel bizar en niet uit te leggen, maar ik wist het echt.
Grappig - mijn moeder had dit tijdens de zwangerschap met mij. Er waren in de 'early 80's geen echo's en op basis van de hartslagen zou ik een zoon worden. Mijn moeder was er compleet van overtuigd dat ik een meisje was. Ze bleek gelijk te hebben. Ik heb tijdens mijn zwangerschap nooit een voorgevoel gehad overigens, maar wist het voor de 11 weken al, omdat in Engeland het geslacht bij de NIPT/Harmony test gegeven wordt als je dat wil.
*Selene* schreef:
19-11-2020 21:35
@Baggal Ik had er ook al jaren niet meer aan gedacht tot net. Ik ga mijn moeder eens navragen waar die ligt haha. Staan misschien nog wel wat wijze levenslessen in naast de mooie glitterplaatjes :biggrin:
:hihi:

Ik heb ook geen idee waar dat van mij ligt moet ik bekennen. Ergens bij mijn ouders op zolder vermoed ik. Ik herinner mij alleen dat gedicht nog heel goed ;-)
Ik was er bij de oudste van overtuigd dat ik een zoon kreeg. Toen het een dochter bleek, was mijn eerste reactie "dan is de volgende een zoon". Daarin bleek ik gelijk te hebben, op zich wel grappig, maar oudste is nu dus ook een zoon :lol:
Later is nu
Ik merk dat het ook heel erg ligt aan hoe ik mij voel. Gisteren voelde ik mij best goed en dacht ik: drie jongens is geweldig! Wie had een paar jaar geleden gedacht dat ik (als alles goed gaat) uberhaupt drie kinderen zou hebben? Ik niet! Wat een wonder!

Vandaag ben ik extreem moe (want heel slecht geslapen) en nu denk ik weer: geen meisje... neeeeeeeeeee...

Haha. Ik kan dus maar beter zorgen dat ik goed slaap, want dan kan ik het beter in perspectief plaatsen allemaal :)
Boomtak2 schreef:
20-11-2020 06:53
Dit herken ik wel vanuit mijn omgeving inderdaad. Daarnaast denk ik dat veel mensen geloven in de gedachte dat je als je dochter verkering krijgt je er een zoon bij krijgt en wanneer je zoon verkering krijgt je die kwijt raakt. Ik ben er zelf ook weleens bang voor maar dat is toch echt wel aangepraat denk ik want als ik naar mijn familie kijk valt dat best mee.
Ja, dat idee heb ik ook.
Baggal schreef:
19-11-2020 21:00
Het leven is kort, al lijkt het nu nog lang
Vaak ben je blij, soms ben je bang.
Alles wat met je gebeurt, wordt door je karakter ingekleurd.
Veranderen kun je niets, maar er anders naar kijken helpt wel iets.
Wij wensen je een zonnig leven, waarin je ontvangt en kunt geven...

Soms sta ik echt te kijken van mijn eigen geheugen ha-ha-ha :O ! Geen idee waar mijn moeder het poezie album heeft - ik heb het al in geen jaren meer gezien, maar ik weet nog dat ik dit zo mooi vond. En relativeren is wel key naar mijn mening en dat geldt ook voor TO.
Ja, mooi versje en zo waar... :heart:
Ellebowie schreef:
19-11-2020 20:46

Dat herken ik. Ik heb toevallig de drie leukste jongens van de wereld, dus niks zieligs aan :)

Die scherpe tweedeling in jongens / meisjes vind ik vaak heel storend. Mijn kinderen zijn niet volledig bepaald doordat ze een x en een y chromosoom hebben. Ondanks dat ze alledrie dezelfde ouders hebben en een vergelijkbare opvoeding krijgen, zijn ze heel verschillend. Door ze alleen maar als ‘jongen’ te zien en voorbij te gaan aan hoe ze als individu zijn, doe je ze enorm tekort.

Was het anders geweest als er eentje een meisje was geweest? Vast, maar ik vind het prima zoals het is.
TL21 schreef:
20-11-2020 13:14
Ik merk dat het ook heel erg ligt aan hoe ik mij voel. Gisteren voelde ik mij best goed en dacht ik: drie jongens is geweldig! Wie had een paar jaar geleden gedacht dat ik (als alles goed gaat) uberhaupt drie kinderen zou hebben? Ik niet! Wat een wonder!

Vandaag ben ik extreem moe (want heel slecht geslapen) en nu denk ik weer: geen meisje... neeeeeeeeeee...

Haha. Ik kan dus maar beter zorgen dat ik goed slaap, want dan kan ik het beter in perspectief plaatsen allemaal :)
vlak ook niet uit, wat hormonen met je doen!
TL21 schreef:
20-11-2020 13:14

Van jezelf verwachten dat je per direct de knop kan omzetten is ook wel heel streng hè. Je hebt nog een hele zwangerschap om aan het idee te wennen, mocht het al een jongen zijn.
Hopelijk slaap je vannacht wat beter en zie je het morgen weer zonniger!
*Selene* schreef:
19-11-2020 20:39
Dankje dat dat mag, kan me niet herinneren dat ik daar toestemming voor moest vragen.
Je reageert kinderachtig.
Lilalinda zegt hele ware en rake dingen. Snap dat dat niet altijd makkelijk is om te horen, maar je laat je echt kennen met deze houding.
-
Phloxx dat is jouw mening .
Voor een ieder is de waarheid en wat raak is anders, simpelweg omdat een ieder met zijn eigen bril naar dingen kijkt. Voor mij zijn ze dus niet raak en waar. :bye:
lilalinda schreef:
20-11-2020 13:55
vlak ook niet uit, wat hormonen met je doen!
Nee, dat is ook zo. Misschien moet ik het ook nog wat extra tijd geven :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven