Aangeboden alle pijlers

Kerstkadootje voor iemand die het nu niet kan missen.

19-12-2020 12:41 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal beautyprodukten die ik niet meer gebruik omdat ik helemaal gek op Lush geworden ben. Sommige zijn een beetje gebruikt (max 10%, en ook hygienisch dmv een pompje) en sommige zijn helemaal nieuw.

Ik wil dit weggeven aan een of twee mensen die nu even niet of niet zo makkelijk iets voor kerst kunnen kopen.

Hieronder de produkten met de winkelprijs erbij zodat het zo eerlijk mogelijk verdeeld kan worden. Verzenden an met DHL voor 5,75 of Post.nl voor ongeveer 7 euro.

L’Occitane eau de toilette Neroli en Orchidee , 30 ml, 29,95 euro. Ongeveer 10% gebruikt

L’Occitane Immortellen milk make-up remover 200 ml, nieuw 22 euro, ongeveer 10% gebruikt

L’Occitane Angelica cleansing gel, nieuw 19 euro, ongeveer 10% gebruikt

L’Occitane Immortelle oog make-up remover, nieuw 22 euro

L’Occitane scheergel mannen 30 mg nieuw 5,95 euro

L’Occitane Cade shaving oil voor mannen 30 ml, nieuw 30 euro

L’Occitane Pivoine handcreme, nieuw 8 euro

L’Occitane Shea lipbalsem, nieuw 8,50 euro

Verder heb ik nog een paar monstertjes van l’Occitane erbij

Er zijn dus een aantal dingen hygienisch gebruikt. Is hier interesse voor?

Ik ga er vanuit dat mensen eerlijk zijn en dat alleen mensen reageren die het momenteel niet zo breed hebben.

Mochten er veel reacties zijn dan ga ik loten. Je mag evt voorkeuren doorgeven, zal daar zoveel mogelijk rekening mee houden.

De verzending is dus wel voor de ontvanger.
Gebruikt spul niet weggeven.

Verder rest naar de voedselbank.
Als je het wilt weggeven, zou ik het via een lokale groep (Facebook, nextdoor oid) proberen, zodat het kan worden gebracht of afgehaald. Versturen lukt nooit meer vóór de kerst.

Of via de voedselbank?
Versturen kost voor veel van deze dingen bijna evenveel als ze waard zijn. En aangebroken producten???
Breng de dichte verpakkingen naar de voedselbank. Dan kost het niemand extra geld en weet je dat het bij iemand terecht komt die het goed kan gebruiken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Sorry, maar je gaat toch geen gebruikte spullen weggeven en dan net doen alsof je zo vreselijk gul bent? Je gebruikt iemand feitelijk als vuilnisbak en diegene moet daarvoor eerst zijn hele hebben en houwen aan je vertellen en daar ook nog dankbaar voor zijn?

Koekoek.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
19-12-2020 12:53
Sorry, maar je gaat toch geen gebruikte spullen weggeven en dan net doen alsof je zo vreselijk gul bent? Je gebruikt iemand feitelijk als vuilnisbak en diegene moet daarvoor eerst zijn hele hebben en houwen aan je vertellen en daar ook nog dankbaar voor zijn?

Koekoek.
Jouw laatste zin wilde ik net neerzetten :)
Aangebroken producten moeten gewoon worden weggegooid... Ook hygiënisch gezien uit een pompje. Iemand die het niet breed heeft, heeft ook geen 7 euro voor verzendkosten, over het algemeen, anders kun je ook lippenbalsem en handcrème voor 8 euro kopen. Dus vast lief bedoeld, maar ik zou er niet blij van worden (en ja, ik weet hoe het is om echt echt geen cent te makken te hebben).
Is dit een grap ofzo? Je gaat toch niet je gebruikte zooi aan mensen 'weggeven'? De mensen die het niet breed hebben, zijn niet automatisch fan van je. Dan had je ook gebruikte slipjes kunnen meesturen.
fashionvictim schreef:
diegene moet daarvoor eerst zijn hele hebben en houwen aan je vertellen
Dat zegt ze toch juist niet? Ze gaat ervan uit dat mensen zelf eerlijk zijn en alleen reageren als ze in de doelgroep vallen.
Ik zou de aangebroken spullen gewoon aan iemand geven die je kent, zo van 'heb je hier nog iets aan?' ofzo. De rest zou ik mooi inpakken, een pakket van maken, en dan alles in één keer aan bijvoorbeeld een leerkracht van kind geven o.i.d. Of aan de huishoudelijke hulp o.i.d.
anoniem_63ff409a1944d wijzigde dit bericht op 19-12-2020 13:10
Reden: OP gequote
73.22% gewijzigd
Fluithaas schreef:
19-12-2020 13:06
Dat zegt ze toch juist niet? Ze gaat ervan uit dat mensen zelf eerlijk zijn en alleen reageren als ze in de doelgroep vallen.
Ze zullen toch hun adres moeten DM-en.
Ik zou dit weggooien of weggeven aan vrienden en familie, en een dikke donatie doen aan de voedselbank als ik jou was. Dit is niet zo kies.
Wat eten we vanavond?
Wat doen die nieuwprijzen ertoe?
Nieuwe producten op een weggeefhoek/indebuurtsite/voedselbank/ofzo

Aangebroken producten zou ik omdopen tot zeep-voor-vlekken-in-textiel-die-dan-in-de-wasmachine-gegooid-wordt (of anderssoortige vlekkenverwijderaar; zelf heb ik een miskoop-bodylotion bij de wasmachine staan).
[edit] of zoals iemand anders zegt aan vrienden/familie/kennissen vragen, niet aan wildvreemden hier of elders op internet
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 19-12-2020 13:15
30.13% gewijzigd
Toch dat beeld dat mensen die het niet breed hebben met alles wel blij zullen zijn.
novaviva schreef:
19-12-2020 13:11
Toch dat beeld dat mensen die het niet breed hebben met alles wel blij zullen zijn.
Ja, heel herkenbaar. Op de weggeefhoeken voelde ik me soms een nog grotere armoedzaaier dan in het dagelijkse leven. En dan ben ik van nature een dankbaar mens, maar jeetje...
Oh gatver, dit kan echt niet.
Geef het aan je zus, moeder, buurvrouw vriendin. Iemand die het niet breed heeft wordt niet blij van een gebruikt restantje zeep waarvoor hij met "de billen bloot moet".
Zet het anders in de weggeefhoek op FB, daar heb je altijd Karins die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en zich niet generen hiervoor.

En waarom zet je er de kostprijs bij?
Je probeert het neer te zetten als een goede actie, maar gebruikte producten zijn niet hygiënisch (wie kan controleren of jij niet met je vingers aan dat pompje hebt gezeten?) en de verzendkosten zijn net zoveel als de producten..

Geef de gebruikte spullen aan vrienden of familie als die het willen, en breng de spullen die echt 100% nieuw zijn naar een voedselbank/kledingbank/leger des heils.

En waarom de nieuwprijs erbij? Dit is toch geen marktplaats...
Because schreef:
19-12-2020 13:14
Oh gatver, dit kan echt niet.
Geef het aan je zus, moeder, buurvrouw vriendin. Iemand die het niet breed heeft wordt niet blij van een gebruikt restantje zeep waarvoor hij met "de billen bloot moet".
Zet het anders in de weggeefhoek op FB, daar heb je altijd Karins die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en zich niet generen hiervoor.

En waarom zet je er de kostprijs bij?
Dan weet iedereen hoe blij ze er mee moeten zijn.

Dit kan toch haast niet serieus zijn? :rofl:
fashionvictim schreef:

Koekoek.
En dan ook nog de verzendkosten betalen voor aangebroken producten!!

Voor 7 euro heb je bij de op=op voordeelshop zo'n beetje 3 shampoo, 2 douchegel en 3 deos.

Dubbel koekoek.
Het is vast goed bedoeld maar tamelijk onhandig uitgevoerd.

De opengebroken artikelen zou ik weg doen na gevraagd te hebben in je omgeving of iemand het wil (waar ik niet vanuit ga) of gebruik gewoon alsnog zelf.

De gesloten dingen aanbieden op de lokale weggeef pagina op fb of in een weggeef kast leggen.

Verzendkosten voor dit is gewoon mega zonde en ik verwacht niet dat dit voor de kerst nog geleverd gaat worden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Een kado wil zeggen dat jij het geeft TO. Niet dat iemand die het geld niet kan missen meer moet betalen dan een aangebroken (!) Product waard is.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Veensteker, ken je het boek Het Pauperparadijs over het leven in de Veenkoloniën? Speelde 100 jaar geleden, blijkbaar vinden 'weldoeners' het nu nog een gul gebaar om 'paupers' te laten loten om hun overtollige zooi een kerstkadootje..
sharing* wijzigde dit bericht op 19-12-2020 13:43
Reden: taalfout
1.80% gewijzigd
Alles sal reg kom
op de weggeefhoek worden ook wel eens aangebroken verzorgingsproducten aangeboden en genoeg mensen die het graag willen hebben. Dus ja, wil iemand het niet omdat je dat niet prettig vind is dat je goed recht. maar als iemand erg krap[ zit wil diegene het wellicht wel. Ik kan mij voorstellen na deze reacties dat als er iemand is die wél interesse heeft nu niet meer durft te reageren omdat het wordt gezien als vies of pauper. Van wat ik lees van wat al een beetje gebruikt is is oa eau de toilette en een cleanser. Dus geen crème waar iemand met zijn vingers ingezeten heeft.
Niemand is verplicht om dit van TO over te nemen, leven en laten leven.

Is hetzelfde als mensen 2e hands schoenen aanbieden. Niet mijn ding, maar genoeg mensen die die dat wel willen. Ook zie ik wel eens dat iemand avondeten over heeft en aanbiedt, en er zijn altijd wel mensen die reageren die het graag komen ophalen. Laat ieder voor zich bepalen, ipv bepalen voor een ander.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Kun je dit niet beter op marktplaats zetten onder "gratis af te halen"?
Ik zou de nieuwe producten het lekker op een lokale weggeef hoek zetten. En de opengebroken gewoon zelf opmaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven