Scheiden en je kind gaan missen

22-12-2020 21:27 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

In april opende ik dit topic
relaties/uit-elkaar-15-jr-samen-kind/li ... #p31193484

Sinds april is er veel veranderd.
Het gaat goed met onze dochter. Ze slaapt al een hele tijd geweldig, ik heb ander werk wat ik top vind en mijn man en ik zijn wél in relatietherapie geweest.
So far so good. Ik ben alleen tot het besef gekomen dat ik met alles wat ik doe vooral ons gezin probeer te redden. Niet wil weggooien wat we hebben opgebouwd. Maar liefde voel ik niet voor mijn man.

Het enige wat me intens verdrietig maakt is dat als we uit elkaar gaan, ons kind de helft van de tijd een van haar ouders moet missen. En, dat ik (en mijn partner dus ook) haar de helft van haar leventje moet gaan missen. Mijn hart breekt. Ik vind dat verschrikkelijk.
Een logisch gevolg van een scheiding ja maar ik heb het al heel moeilijk bij het idee.

Ervaringen? Tips?
yellow002 wijzigde dit bericht op 22-12-2020 21:31
Reden: Foutje
0.49% gewijzigd
Liefde is ook niet alles.
JenBarber schreef:
22-12-2020 21:31
Liefde is ook niet alles.
Wat bedoel je?
Ik weet niet hoe oud uw dochter is, maar ik ga ervan uit dat kinderen er wel mee om kunnen gaan als ze maar 1 ouder tegelijk zien.

En er komt een leeftijd waarop u uw kind toch al minder gaat zien.

Maar als u haar zo veel mogelijk wilt blijven zien, zult u samen moeten blijven.
Of uw partner moet het wel goed vinden als ze 2 weekeinden in de maand bij hem komt, of zoiets.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
docotrandus schreef:
22-12-2020 21:36
Ik weet niet hoe oud uw dochter is, maar ik ga ervan uit dat kinderen er wel mee om kunnen gaan als ze maar 1 ouder tegelijk zien.

En er komt een leeftijd waarop u uw kind toch al minder gaat zien.

Maar als u haar zo veel mogelijk wilt blijven zien, zult u samen moeten blijven.
Of uw partner moet het wel goed vinden als ze 2 weekeinden in de maand bij hem komt, of zoiets.
Ze is nog een peuter dus de tijd dat ik haar minder ga zien is nog wel even weg.
Als we uit elkaar gaan wordt het, verwacht ik, co-ouderschap met een min of meer gelijke verdeling. Mijn man en ik zijn beiden gek op haar

Dat is dus mijn dilemma. Blijven voor ons gezin en uit angst haar niet te kunnen missen of weggaan omdat ik niet meer van hem hou en bovenstaand “voor lief” nemen
Yellow002 schreef:
22-12-2020 21:31
Wat bedoel je?
Ik denk dat er bedoeld wordt dat je ook getrouwd kan blijven zonder liefde.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hoe lang volgen jullie al therapie ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
22-12-2020 21:40
Hoe lang volgen jullie al therapie ?
Half jaar nu. Is eigenlijk officieel afgerond
En in realiseerde me daarna dat we wellicht in staat zijn bepaalde patronen eerder te doorbreken waardoor het beter gaat maar de liefde voor hem simpelweg ontbreekt.
Is dat dan “goed genoeg” ?
https://www.relatietherapie-nijmegen.nl ... erugkomen/
Yellow002 schreef:
22-12-2020 21:42
maar de liefde voor hem simpelweg ontbreekt.
I
Nooit gevoeld ook ?
Ik zou er een liefdeloze maar vriendschappelijke relatie met mijn partner voor over hebben als dat zou betekenen dat ik mijn kind gewoon dagelijks kon blijven zien.
Ik niet maar het is inderdaad echt zwaar als je kind zo jong is
Tja, vooropgesteld dat ik niet in jouw situatie zit en dus niet weet wat ik zou doen:

Is samen een mooie vriendschap en van daaruit jullie kind opvoeden en een gezin zijn niet ook heel mooi?

Of voel je ook geen vriendschappelijke liefde? Wat bedoel je daar eigenlijk precies mee, met ‘de liefde ontbreekt’? Bedoel je iets als aantrekkingskracht/lust/passie/vlinders is er niet meer maar ik mag hem graag, of laat je man je echt volledig onverschillig?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Zet die scheiding minstens een jaar uit je hoofd. Gewoon lekker bij elkaar blijven, samen van je kind genieten. Over een jaar verder kijken. Misscien is de liefde gegroeid. Dat gebeurt namelijk ook.

En kijk de film ‘As good as it gets’.
Dank
We hebben dus wel RT gehad
In de tekst waarnaar jij linkt raakt deze zin me

“Soms zijn mensen zo gekwetst, dat ze daar aan vast willen houden en er niet over heen willen stappen. Ze geloven eigenlijk niet in de veranderbaarheid van de ander én van zichzelf.”
Ik denk dat ik mezelf idd blijf beschermen
blijfgewoonbianca schreef:
22-12-2020 21:44
Nooit gevoeld ook ?
Jawel we gevoeld.
Thalas schreef:
22-12-2020 21:45
Ik zou er een liefdeloze maar vriendschappelijke relatie met mijn partner voor over hebben als dat zou betekenen dat ik mijn kind gewoon dagelijks kon blijven zien.
Ja... als je dat zo naar elkaar kan uitspreken en dat beiden wilt dan valt daarover na te denken. In ons geval moet ik dit gevoel voor me houden en kan ik- gevoelsmatig- nooit aan zijn verwachtingen van een leuke en goede relatie voldoen
Maria19785 schreef:
22-12-2020 21:49
Ik niet maar het is inderdaad echt zwaar als je kind zo jong is
Ja :’(
xynix schreef:
22-12-2020 21:52
Zet die scheiding minstens een jaar uit je hoofd. Gewoon lekker bij elkaar blijven, samen van je kind genieten. Over een jaar verder kijken. Misscien is de liefde gegroeid. Dat gebeurt namelijk ook.

En kijk de film ‘As good as it gets’.
Ja dit is eigenlijk wat ik al anderhalf jaar doe nu...
Je hebt een peuter.. nog niet zo heel lang geleden was hij dus blijkbaar alles waar je een gezinnetje mee wilde stichten en samen oud mee wilde worden.

Is hij zo veranderd of jijzelf?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Zijn er hier ook gescheiden ouders van jonge kinderen? Valt het jullie zwaar? Of went het?
Yellow002 schreef:
22-12-2020 21:54
Ja... als je dat zo naar elkaar kan uitspreken en dat beiden wilt dan valt daarover na te denken. In ons geval moet ik dit gevoel voor me houden en kan ik- gevoelsmatig- nooit aan zijn verwachtingen van een leuke en goede relatie voldoen
Dat klinkt eigenlijk niet echt als ‘de liefde ontbreekt.’ Meer als: ook met RT kwamen we er niet uit.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Yellow002 schreef:
22-12-2020 21:54

Ja, dan voldoe je niet. En dan hou je die gevoelens voor je. Dat is naar en rot. Het alternatief is die gevoelens uitspreken en je kind de helft van de tijd zien. De afweging is wat je erger vindt.
Yellow002 schreef:
22-12-2020 21:55
Ja dit is eigenlijk wat ik al anderhalf jaar doe nu...
Nee, niet helemaal. Je hebt geprobeerd de situatie te verbeteren. Je bent in therapie geweest, opent er topics over. Je wilt iets veranderen. Wat ik bedoel is: dit is het, hier moet je het mee doen, hier kies je voor. Helemaal, zonder, ‘ja, maar...’

Maar uit je andere posts lees ik min of meer dat hij jiet echt voor jou kiest? Dat je op je tenen moet lopen? Dan wordt het wel heel moeilijk, ja.
anoniem_670295c5b7b2b wijzigde dit bericht op 22-12-2020 22:00
0.09% gewijzigd
Als je op je werk bent zie je je kind ook niet.

Maar goed, ik hou van mijn kinderen maar heb ook altijd prima een dagje (of meer) zonder ze gekund.

Het beste van twee werelden lijkt het mij: je hebt een kind waar je veel van houdt én je hebt genoeg alleen-tijd.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven