Single and ready to mingle?

08-07-2021 15:26 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies en gentleman:D

Ik kom net op social media een quote tegen van rumag "voor iemand die zo knap, leuk, lief, zorgzaam, mooi, intelligent, getalenteerd, goed in bed, perfect en bescheiden is
Ben ik wel lang single" onder deze post zag ik zoveel reacties van voornamelijk vrouwen.. en vroeg me af hoe zit het bij jullie? Hoe is jullie liefdesleven tot nu toe verlopen?
Ik merk bij mijzelf namelijk een soort van schaamte omdat ik maar één serieuze relatie heb gehad en daarna korte relaties waarbij het vaak niet werkte mede door mijn onzekerheid. Zijn er meer dames / heren die hier mee kampen of andere struggles in het date/relatie leven? Let's talk!
Behind every successful woman is herself
rumag heeft geen eigen quotes.
Ik heb geen enkele serieuze relatie gehad en altijd maar wat aangekloot met scharrels ed. Weet ook niet of ik daadwerkelijk een hele serieuze relatie zou willen. Als ik kijk naar vrienden om mee heen en hoe die in een relatie zitten vind ik dat soms best beangstigend. Maar wie weet kom ik wel iemand tegen ooit die mij van gedachten kan veranderen. Tot nu toe amuseer ik me wel en ja soms zijn er ook wel periodes dat het allemaal even stilstaat.
madamzonderm schreef:
08-07-2021 15:29
Haha deze had ik kunnen verwachten :biggrin:
madamzonderm schreef:
08-07-2021 15:29
dit
Een aantal serieuze relaties gehad en ook wel wat afgescharreld. Tot een paar maanden terug was ik ontzettend gefixeerd op het vinden van een vriend. Nu geniet ik van het alleen zijn. Geen verplichtingen, doen en laten wat ik wil... er komt een moment dat wanneer je een relatie krijgt, je dit allemaal gaat missen! Daarom geniet ik nog even extra van deze tijd...
Waarom zou je je schamen? Je hoeft geen relatie te hebben he. Je vult het leven in zoals je zelf wil waardoor je als single zijnde ook heel gelukkig kunt zijn. Bekijk de positieve kanten van single zijn.
Niqqi schreef:
08-07-2021 15:30
Ik heb geen enkele serieuze relatie gehad en altijd maar wat aangekloot met scharrels ed. Weet ook niet of ik daadwerkelijk een hele serieuze relatie zou willen. Als ik kijk naar vrienden om mee heen en hoe die in een relatie zitten vind ik dat soms best beangstigend. Maar wie weet kom ik wel iemand tegen ooit die mij van gedachten kan veranderen. Tot nu toe amuseer ik me wel en ja soms zijn er ook wel periodes dat het allemaal even stilstaat.
Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik merk namelijk naarmate je ouder word dat er een bepaalde verwachting is dat je je moet gaan settelen. Dit hoor ik vaak terug in mijn omgeving. Moet me vaak verdedigen dat ik het in mijn eentje gewoon prima naar mijn zin heb en dat gelukkig zijn niet perse te maken heeft met het hebben van een relatie.

Maar als ik dit zo lees,mooi hoe jij er in staat. En idd wie weet kom je ooit wel iemand tegen die je gedachte veranderd maar voor nu lekker genieten
Ik snap de schaamte wel. Alsof je met een paar vaste relaties bewijst dat je 'normaal' bent ofzo, en nauwelijks relatie-ervaring wordt vaak als 'raar' gezien. Dat moet je dan uitleggen of verdedigen ('oh, ik ben kritisch', of 'ik heb mijn werk altijd voorrang gegeven', of 'ik heb veel gereisd'). Heel vervelend natuurlijk, want er is altijd wel wat.
XBX schreef:
08-07-2021 15:38
Een aantal serieuze relaties gehad en ook wel wat afgescharreld. Tot een paar maanden terug was ik ontzettend gefixeerd op het vinden van een vriend. Nu geniet ik van het alleen zijn. Geen verplichtingen, doen en laten wat ik wil... er komt een moment dat wanneer je een relatie krijgt, je dit allemaal gaat missen! Daarom geniet ik nog even extra van deze tijd...
Mag ik vragen hoe het kwam dat je gefixeerd raakte op het vinden van een vriend?

Dat is zeker waar! Helemaal nu we uit een periode komen van heel veel thuis zitten is het fijn om lekker "vrij" te zijn
Aberlady schreef:
08-07-2021 15:45
Alsof je met een paar vaste relaties bewijst dat je 'normaal' bent ofzo, en nauwelijks relatie-ervaring wordt vaak als 'raar' gezien.
Klopt helemaal. Als je nauwelijks relatie-ervaring hebt, dan denken mensen al gauw dat er iets mis met je is. En dan maak je alleen maar nog minder kans op een relatie.
Het is natuurlijk erg dat je je schaamt over dat je maar één relatie hebt gehad.

Maar helaas is het in praktijk zo dat veel mensen het hebben van een relatie heel erg belangrijk vinden.
Een greep uit de opmerkingen:
- Straks blijf je over!
- Alleen is toch niet leuk!
- Hoe moet het dan met kinderen!

De opmerkingen: dat iemand zo leuk als jij nog single is, is vreselijk onaardig.
Want:
- Hoe leuk je ook bent, blijkbaar kun je daar geen partner mee vinden.
- Je doet vast iets verkeerd.
- Dat gewoon leuk zijn niet voldoende is, want je moet die relatie hebben.
Enfin, het is in mijn ogen geen compliment.

Ik heb wel gemerkt dat veel mensen (met name vrouwen) erg bang zijn om alleen te zijn, om zelf te beslissen en om over te blijven.
Maar het is nog steeds zo dat de status van een vrijgezelle man hoger is dan van een vrijgezelle vrouw. Een vrijgezelle man is een vrijbuiter die zich niet heeft laten vangen en een vrijgezelle vrouw is gewoon sneu.

Terwijl de tijd dat een vrouw altijd afhankelijk is van een man wel achter ons zou moeten liggen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
ExodusRedux schreef:
08-07-2021 15:39
Waarom zou je je schamen? Je hoeft geen relatie te hebben he. Je vult het leven in zoals je zelf wil waardoor je als single zijnde ook heel gelukkig kunt zijn. Bekijk de positieve kanten van single zijn.
Dit vind ik heel mooi gezegd! En je hebt helemaal gelijk. Bij mij persoonlijk is het vaak de omgeving die een bepaalde verwachting heeft.
En omdat het bij mij vaak mis is gelopen in de liefde twijfel ik soms zelf ook ofdat ik het niet allemaal zelf veroorzaak of dat ik er gewoon (nog steeds) niet aan toe ben. Lastig allemaal
Aberlady schreef:
08-07-2021 15:45
Ik snap de schaamte wel. Alsof je met een paar vaste relaties bewijst dat je 'normaal' bent ofzo, en nauwelijks relatie-ervaring wordt vaak als 'raar' gezien. Dat moet je dan uitleggen of verdedigen ('oh, ik ben kritisch', of 'ik heb mijn werk altijd voorrang gegeven', of 'ik heb veel gereisd'). Heel vervelend natuurlijk, want er is altijd wel wat.
Wauw precies dit! Heel herkenbaar.. hoe ga jij hiermee om?
Snoepkontje schreef:
08-07-2021 15:58
Dit vind ik heel mooi gezegd! En je hebt helemaal gelijk. Bij mij persoonlijk is het vaak de omgeving die een bepaalde verwachting heeft.
En omdat het bij mij vaak mis is gelopen in de liefde twijfel ik soms zelf ook ofdat ik het niet allemaal zelf veroorzaak of dat ik er gewoon (nog steeds) niet aan toe ben. Lastig allemaal
Dat het mis gaat in de liefde. Bedoel je dat je in verschrikkelijke relaties terecht bent gekomen of gewoon nooit echt iemand tegen komt die echt leuk is of ben je gewoon niet echt op zoek en denk je dat het daarom 'mis' gaat?

Even voor de duidelijkheid. Als je kiest om niet voor een relatie te gaan of niet verder te gaan met iemand, dat vind ik zelf geen mislukking of zo. Ik vind het veel erger als iemand bewust kiest voor een relatie die niet past door allerlei omstandigheden en deze niet door wilt stoppen. Dat vind ik meer een mislukking in de liefde.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Nog nooit echt een relatie gehad. In de 20 en in de 30 krijg je nog vragen, reacties wanneer ik eindelijk aan de man ga en kinderen krijg. Kinderen wil ik niet. En een relatie eerlijk gezegd ook niet. Ik scharrel wat rond en heb een vaste scharrel alweer een jaar of 6/7.

Tuurlijk af en toe mis ik wel een vaste relatie. Maar denk dat andersom het ook zo werkt. Ik weet het niet. Ik Schaam me er ieder geval niet voor. Ben gewoon de man nog niet tegen gekomen om een vaste relatie mee te beginnen. En of ik deze man ooit ga tegen komen? Geen idee, maar ik ga er niet naar opzoek. Af en toe een date. Wat ik eigenlijk een stom Woord vind. Ik spreek soms met iemand af. Voor een wandeling, een drankje. Soms is er seks, soms ook niet. En dat hoeft ook niet. Ja, ik ben tevreden met hoe ik mijn leven leef. Met ups and downs, die iedereen met of zonder relatie heeft.
Snoepkontje schreef:
08-07-2021 15:51
Mag ik vragen hoe het kwam dat je gefixeerd raakte op het vinden van een vriend?

Dat is zeker waar! Helemaal nu we uit een periode komen van heel veel thuis zitten is het fijn om lekker "vrij" te zijn
Vooral omdat in mijn omgeving iedereen gaat samenwonen, trouwen en/of kinderen krijgen. Er wordt vaak gezegd ‘hopelijk vind je iemand, anders blijf je over’ of ‘ik zou maar opschieten, dadelijk maak je alleen nog kans bij mannen die al kinderen hebben’.

Daardoor raakte ik in een soort van paniek denk ik? Nu denk ik, boeien... ik zie wel hoe het loopt of juist niet. Zoals al iemand anders geschreven heeft; als ik zie hoe sommige relaties in stand gehouden worden...

Daarbij je hoeft je niet te schamen als je weinig tot geen relaties hebt gehad. Eerder wilde ik ook alles ‘proberen’ voordat ik mij zou settelen.. omdat ik bang zou zijn om iets te missen als het niet meer zou kunnen. Eindstand; je mist echt niks.
dianaf schreef:
08-07-2021 15:57
Maar het is nog steeds zo dat de status van een vrijgezelle man hoger is dan van een vrijgezelle vrouw. Een vrijgezelle man is een vrijbuiter die zich niet heeft laten vangen en een vrijgezelle vrouw is gewoon sneu.
Ik denk niet dat het zo gezien wordt. Menige vrijgezelle man kan op een of andere manier geen relatie krijgen en is dus gewoon sneu. En aan de andere kant zijn er ook vrijgezelle vrouwen die genoeg aandacht krijgen van mannen maar gewoon geen zin hebben in een relatie.
Ik hoorde bevoorbeeld al toen ik begin 20 was dat ik moest uitkijken dat ik niet overbleef. Vrijgezelle mannelijk vrienden kregen begin 30 pas eens opmerkingen of het niet tijd werd om te settelen.
dianaf schreef:
08-07-2021 16:04
Dat het mis gaat in de liefde. Bedoel je dat je in verschrikkelijke relaties terecht bent gekomen of gewoon nooit echt iemand tegen komt die echt leuk is of ben je gewoon niet echt op zoek en denk je dat het daarom 'mis' gaat?

Even voor de duidelijkheid. Als je kiest om niet voor een relatie te gaan of niet verder te gaan met iemand, dat vind ik zelf geen mislukking of zo. Ik vind het veel erger als iemand bewust kiest voor een relatie die niet past door allerlei omstandigheden en deze niet door wilt stoppen. Dat vind ik meer een mislukking in de liefde.
Oja dat is best onduidelijk beschreven.. met 'misgaan' bedoel ik dat mijn onzekerheid de overhand neemt en daarmee iemand afstoot. Hier wordt trouwens aan gewerkt maar moeilijk om die zelfverzekerdheid terug te vinden.

Zo voelt het vaak wel als een mislukking, maar idd juist door door te gaan in een relatie die niet past passeer je eigenlijk jezelf
Snoepkontje schreef:
08-07-2021 16:31
Oja dat is best onduidelijk beschreven.. met 'misgaan' bedoel ik dat mijn onzekerheid de overhand neemt en daarmee iemand afstoot. Hier wordt trouwens aan gewerkt maar moeilijk om die zelfverzekerdheid terug te vinden.

Zo voelt het vaak wel als een mislukking, maar idd juist door door te gaan in een relatie die niet past passeer je eigenlijk jezelf
Idd. Er niet klaar voor zijn, is geen mislukking.
dianaf schreef:
08-07-2021 15:57
Het is natuurlijk erg dat je je schaamt over dat je maar één relatie hebt gehad.

Maar helaas is het in praktijk zo dat veel mensen het hebben van een relatie heel erg belangrijk vinden.
Een greep uit de opmerkingen:
- Straks blijf je over!
- Alleen is toch niet leuk!
- Hoe moet het dan met kinderen!

De opmerkingen: dat iemand zo leuk als jij nog single is, is vreselijk onaardig.
Want:
- Hoe leuk je ook bent, blijkbaar kun je daar geen partner mee vinden.
- Je doet vast iets verkeerd.
- Dat gewoon leuk zijn niet voldoende is, want je moet die relatie hebben.
Enfin, het is in mijn ogen geen compliment.
Idd het 'hoe moet het dan met kinderen' komt wel eens voorbij.. als ik dan antwoord met 'als ik op mijn 35e nog single ben ga ik opzoek naar een donor' staan ze me raar aan te kijken :hihi:

Met die opmerking moeten ze echt ophouden hoor haha. En goed verwoord hoe die overkomt.. gewoon niet tof om te horen en je hebt er helemaal niks aan
Snoepkontje schreef:
08-07-2021 16:38
Idd het 'hoe moet het dan met kinderen' komt wel eens voorbij.. als ik dan antwoord met 'als ik op mijn 35e nog single ben ga ik opzoek naar een donor' staan ze me raar aan te kijken :hihi:

Met die opmerking moeten ze echt ophouden hoor haha. En goed verwoord hoe die overkomt.. gewoon niet tof om te horen en je hebt er helemaal niks aan
Misschien eens opmerken of die ander toevallig interesse heeft, als diegene je blijkbaar zo geweldig vindt. :biggrin:

Ik ben nu minder dan een jaar vrijgezel, maar toen het net uit was en ik dit tegen menden vertelde, kreeg ik echt de vraag of ik al aan het daten was?? Ik had echt zoiets van, nu al? We woonden gewoon nog samen en zo... :facepalm:
XBX schreef:
08-07-2021 16:06
Vooral omdat in mijn omgeving iedereen gaat samenwonen, trouwen en/of kinderen krijgen. Er wordt vaak gezegd ‘hopelijk vind je iemand, anders blijf je over’ of ‘ik zou maar opschieten, dadelijk maak je alleen nog kans bij mannen die al kinderen hebben’.

Daardoor raakte ik in een soort van paniek denk ik? Nu denk ik, boeien... ik zie wel hoe het loopt of juist niet. Zoals al iemand anders geschreven heeft; als ik zie hoe sommige relaties in stand gehouden worden...
Toch weer die omgeving die dat beïnvloed. Ik vind het knap van je dat je het hebt los kunnen laten.

En idd zie het in mijn omgeving ook hoe sommige relaties meningen en gedragingen veranderen van mensen en dat het geaccepteerd wordt. Zo zonde
Ik ben met lange relatie nummer 4 bezig, daar ben ik ook niet per se trots op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven