Compromissen sluiten in relatie
woensdag 24 november 2021 om 01:55
Hi allemaal,
Ik merk dat ik de laatste tijd nogal tegen dit onderwerp aan loop en hoor graag jullie mening en hoe jullie hier zelf mee omgaan.
Ik ben begin 30, heb sinds twee jaar een leuke relatie met een tien jaar oudere man die al een kind van rond de tien heeft met zijn ex-vrouw. Na een jaar daten heb ik kind ontmoet, en het klikt goed. Dat ligt vooral aan het kind, want het is verschrikkelijk lief, sociaal en grappig. Maar nu na twee jaar loop ik tegen veel dingen aan die waarschijnlijk onvermijdelijk zijn met het leeftijdsverschil en leefsituatie tussen partner en mijzelf.
Hij heeft recent een huis gekocht in een plaats waar kind naar middelbare school zal gaan, een plaats die ruim anderhalf uur rijden voor mij is. Ik huur een apartement in een bruisende stad waar al mijn vrienden en familie ook wonen en waar ik ook werk. Als we ooit zouden gaan samenwonen, dan zou het bij hem zijn. Hij heeft een (meer dan) full time baan tijdens kantooruren, ik werk op alle tijden van de dag (vergelijkbaar met horeca), part-time, maar geen vaste dagen en elke maand is het rooster weer anders. Ik ben dus degene die elke maand probeert om zoveel mogelijk avonden vrij te houden voor hem, maar ik ben juist veel overdag vrij. Tot slot heeft hij co-ouderschap met zijn ex en een vrij ingewikkeld schema waarbij het kind vrij veel wisselt. Nu ben ik dus degene die zich altijd aan moet passen. En ik begrijp het, ik begrijp het echt. Kind gaat voor. Maar nu wring ik me dus al maanden in bochten om in ieder geval één avond per week vrij te houden van werk/sociale verplichtingen/sport etc. om samen een avond in zijn huis te kunnen doorbrengen en dan krijg ik vandaag het bericht dat kind morgen toch bij hem is, omdat ex moet overwerken. En ik word dan zo boos, niet tegen partner, want ik snap het compleet dat hij geen nee zegt (het gaat tenslotte over kind), maar ik vind het moeilijk.
Kerstdagen is bijvoorbeeld ook een ding. We zouden kijken of we dat dit jaar eventueel samen willen vieren, en ik heb altijd slechts één enkele verplichting staan, die is op kerstavond. Die avond houden mijn ouders, sibling, en oom plus aanhang altijd vrij. Met de kerstdagen zelf werk ik dan vaak. En nu raad je het al; ook partner viert altijd kerstavond, samen met ex en kind. En nu voelde ik alweer aan; als we iets samen willen vieren met kind/ouders, dan ben ik weer degene die moet buigen. Terecht, want kind verdient deze traditie met zijn ouders en dat snap ik. Nu kunnen we uiteraard samen een andere kerstdag vieren, maar ik zou het zo leuk vinden om met hem mee te doen en hem aan te laten schuiven tijdens mijn traditionele feestje.
Lang verhaal kort; ik heb het gevoel dat ik altijd moet schikken als er een compromis moet worden gesloten (dat is dan dus niet echt een compromis meer natuurlijk
en ik vind dat moeilijk. Al aangekaart bij partner en die ziet ook wel dat ik degene ben die het meest moet inbinden en vindt dat ook vervelend, maar we zien allebei niet echt een andere oplossing.
Misschien is er iemand die het herkent of die gewoon even iets opbeurends kan zeggen. Of misschien heb ik gewoon een beetje een schop onder mijn kont nodig, kan ook. Ik hoor het graag!
Ik merk dat ik de laatste tijd nogal tegen dit onderwerp aan loop en hoor graag jullie mening en hoe jullie hier zelf mee omgaan.
Ik ben begin 30, heb sinds twee jaar een leuke relatie met een tien jaar oudere man die al een kind van rond de tien heeft met zijn ex-vrouw. Na een jaar daten heb ik kind ontmoet, en het klikt goed. Dat ligt vooral aan het kind, want het is verschrikkelijk lief, sociaal en grappig. Maar nu na twee jaar loop ik tegen veel dingen aan die waarschijnlijk onvermijdelijk zijn met het leeftijdsverschil en leefsituatie tussen partner en mijzelf.
Hij heeft recent een huis gekocht in een plaats waar kind naar middelbare school zal gaan, een plaats die ruim anderhalf uur rijden voor mij is. Ik huur een apartement in een bruisende stad waar al mijn vrienden en familie ook wonen en waar ik ook werk. Als we ooit zouden gaan samenwonen, dan zou het bij hem zijn. Hij heeft een (meer dan) full time baan tijdens kantooruren, ik werk op alle tijden van de dag (vergelijkbaar met horeca), part-time, maar geen vaste dagen en elke maand is het rooster weer anders. Ik ben dus degene die elke maand probeert om zoveel mogelijk avonden vrij te houden voor hem, maar ik ben juist veel overdag vrij. Tot slot heeft hij co-ouderschap met zijn ex en een vrij ingewikkeld schema waarbij het kind vrij veel wisselt. Nu ben ik dus degene die zich altijd aan moet passen. En ik begrijp het, ik begrijp het echt. Kind gaat voor. Maar nu wring ik me dus al maanden in bochten om in ieder geval één avond per week vrij te houden van werk/sociale verplichtingen/sport etc. om samen een avond in zijn huis te kunnen doorbrengen en dan krijg ik vandaag het bericht dat kind morgen toch bij hem is, omdat ex moet overwerken. En ik word dan zo boos, niet tegen partner, want ik snap het compleet dat hij geen nee zegt (het gaat tenslotte over kind), maar ik vind het moeilijk.
Kerstdagen is bijvoorbeeld ook een ding. We zouden kijken of we dat dit jaar eventueel samen willen vieren, en ik heb altijd slechts één enkele verplichting staan, die is op kerstavond. Die avond houden mijn ouders, sibling, en oom plus aanhang altijd vrij. Met de kerstdagen zelf werk ik dan vaak. En nu raad je het al; ook partner viert altijd kerstavond, samen met ex en kind. En nu voelde ik alweer aan; als we iets samen willen vieren met kind/ouders, dan ben ik weer degene die moet buigen. Terecht, want kind verdient deze traditie met zijn ouders en dat snap ik. Nu kunnen we uiteraard samen een andere kerstdag vieren, maar ik zou het zo leuk vinden om met hem mee te doen en hem aan te laten schuiven tijdens mijn traditionele feestje.
Lang verhaal kort; ik heb het gevoel dat ik altijd moet schikken als er een compromis moet worden gesloten (dat is dan dus niet echt een compromis meer natuurlijk

Misschien is er iemand die het herkent of die gewoon even iets opbeurends kan zeggen. Of misschien heb ik gewoon een beetje een schop onder mijn kont nodig, kan ook. Ik hoor het graag!
woensdag 24 november 2021 om 08:33
Kerst vieren met ex? Serieus? Dat zou voor mij een no go zijn. Denken te kunnen besluiten waar ik mijn toekomst moet gaan doorbrengen in jouw koopwoning, zonder overleg? Dealbreaker.
Wat jij wil of hoe jij je voelt doet er niet toe. En ik begrijp ook niet waarom jij niet kan komen als kind onverwacht komt. Weet je wel zeker dat het echt helemaal over is tussen ex en hem?
Denk dat je er beter mee kan stoppen. Je cijfert jezelf helemaal weg. Over een paar jaar is er niks meer van je over en dat is geen enkele vent waard. En dit ligt niet aan het feit dat hij een kind heeft hoor. Hij wil jou gewoon niet graag genoeg onderdeel maken van zijn leven.
Wat jij wil of hoe jij je voelt doet er niet toe. En ik begrijp ook niet waarom jij niet kan komen als kind onverwacht komt. Weet je wel zeker dat het echt helemaal over is tussen ex en hem?
Denk dat je er beter mee kan stoppen. Je cijfert jezelf helemaal weg. Over een paar jaar is er niks meer van je over en dat is geen enkele vent waard. En dit ligt niet aan het feit dat hij een kind heeft hoor. Hij wil jou gewoon niet graag genoeg onderdeel maken van zijn leven.
woensdag 24 november 2021 om 08:34
Ik heb ook een relatie gehad als (eind)twintiger met een man die 10 jaar ouder was, met kind, met co-ouderschap en een heel goede relatie met ex. Ook ik had een zeer goede relatie met de dochter. (Zag haar zowat als mijn eigen kind!)
En natuurlijk kwam die dochter altijd op de eerste plaats bij de papa, maar jouw verhaal geeft me echt de kriebels, omdat er zo weinig balans is, en bitter weinig plaats voor jou.
Godzijdank heb ik nooit moeten vechten tegen het samen doorbrengen van de Kerstdagen. Vader en moeder deden dat nooit samen, maar in samenspraak. 1 jaar op 2 was dochter bij papa voor Kerst, het jaar erna met Nieuwjaarsavond en -dag. En dan ging zij gewoon mee naar de desbetreffende familie. Wat is dat toch met samen kerst doorbrengen, als exen, om kind een gevoel van traditie te geven? Je kan perfect een nieuwe traditie creeren, waarin jij ook plaats vindt voor je behoeftes. Dat je rekening moet houden met schoolgang, tot daaraan toe, maar naar mijn aanvoelen doet papa heel weinig moeite om het jou naar je zin te maken. Vergis ik me?
Anyway, reken er niet op dat dit gaat veranderen! Een relatie met een partner met kind, is heel vaak frustratie wegslikken en je eigen noden aan de kant schuiven, maar als er rekening wordt gehouden met de nieuwe partner, kan het ook heel mooie liefdes opleveren. Ik trok het op een bepaald moment niet meer, omdat ik het gevoel had dat ik enkel nog water dronk. (Van mijn "wijn" schoot niets meer over) Helemaal niet makkelijk, dus ik zou zeggen: succes!
Oh en vooral: niet gaan samenwonen ! Zoek je plezier maar daar waar het er voor je is: in de bruisende stad vol vrienden en familie ... !!
En natuurlijk kwam die dochter altijd op de eerste plaats bij de papa, maar jouw verhaal geeft me echt de kriebels, omdat er zo weinig balans is, en bitter weinig plaats voor jou.
Godzijdank heb ik nooit moeten vechten tegen het samen doorbrengen van de Kerstdagen. Vader en moeder deden dat nooit samen, maar in samenspraak. 1 jaar op 2 was dochter bij papa voor Kerst, het jaar erna met Nieuwjaarsavond en -dag. En dan ging zij gewoon mee naar de desbetreffende familie. Wat is dat toch met samen kerst doorbrengen, als exen, om kind een gevoel van traditie te geven? Je kan perfect een nieuwe traditie creeren, waarin jij ook plaats vindt voor je behoeftes. Dat je rekening moet houden met schoolgang, tot daaraan toe, maar naar mijn aanvoelen doet papa heel weinig moeite om het jou naar je zin te maken. Vergis ik me?
Anyway, reken er niet op dat dit gaat veranderen! Een relatie met een partner met kind, is heel vaak frustratie wegslikken en je eigen noden aan de kant schuiven, maar als er rekening wordt gehouden met de nieuwe partner, kan het ook heel mooie liefdes opleveren. Ik trok het op een bepaald moment niet meer, omdat ik het gevoel had dat ik enkel nog water dronk. (Van mijn "wijn" schoot niets meer over) Helemaal niet makkelijk, dus ik zou zeggen: succes!
Oh en vooral: niet gaan samenwonen ! Zoek je plezier maar daar waar het er voor je is: in de bruisende stad vol vrienden en familie ... !!

woensdag 24 november 2021 om 08:34
Dat kan je niet zo stellen, het topic zegt namelijk niks over waar hij nu woont, waar de moeder van de kinderen woont, waar zijn werk is, en waar hij zijn kinderen wil laten opgroeien maar zomaar aanemen dat hij de kinderen wel even meeneemt naar een woonplaats dichter bij TO is raar. Ik mag hopen datgeen weldenkende ouder dat doet. Dat zegt niks over de relatieMuselet schreef: ↑24-11-2021 08:26Hij heeft recent een huis gekocht in een plaats waar kind naar middelbare school zal gaan, een plaats die ruim anderhalf uur rijden voor mij is. I
Dit klinkt niet goed, is hij wel van plan serieus iets op te gaan bouwen met jou?
Dat huis had ook op een half uur rijden van die middelbare school kunnen staan.

woensdag 24 november 2021 om 08:35
Prima toch.Attraverso schreef: ↑24-11-2021 07:45Het is niet zo duidelijk in de OP maar ik begreep dat vriend net een heel eind verder dan waar hij woonde een huis heeft gekocht omdat kind daar sinds kort naar de middelbare school gaat.

woensdag 24 november 2021 om 08:39
Ik vind alles logisch behalve het kerstverhaal. Ik vind dat jouw vriend gewoon met zijn kind moet aanschuiven bij jouw familie. Ouders zijn niet meer samen dus vieren kerst ook niet meer samen.
Mijn vriend vierde kerst ook nog met de familie van zijn ex toen wij samen kwamen maar toen het serieus werd tussen ons is hij daar mee gestopt. Ik zou er ook niet mee akkoord gaan. Hij met zijn ex kerst vieren en ik met mijn familie is gewoon geen optie voor mij. Als hij dat wel had gewild dan had ik niet met de relatie doorgegaan. In mijn ogen vier je kerst met je partner. En niet met je ex. En als je dat wel wil ben je het niet voor mij.
Verder vind ik ook dat jouw vriend best wel duidelijkere afspraken mag maken met ex. Opeens overwerken en dan kind bij hem dumpen is voor mij ook geen optie. Wat nou als hij ook moet werken?
Mijn vriend vierde kerst ook nog met de familie van zijn ex toen wij samen kwamen maar toen het serieus werd tussen ons is hij daar mee gestopt. Ik zou er ook niet mee akkoord gaan. Hij met zijn ex kerst vieren en ik met mijn familie is gewoon geen optie voor mij. Als hij dat wel had gewild dan had ik niet met de relatie doorgegaan. In mijn ogen vier je kerst met je partner. En niet met je ex. En als je dat wel wil ben je het niet voor mij.
Verder vind ik ook dat jouw vriend best wel duidelijkere afspraken mag maken met ex. Opeens overwerken en dan kind bij hem dumpen is voor mij ook geen optie. Wat nou als hij ook moet werken?
woensdag 24 november 2021 om 08:39
Bedoel je een half uur met de auto? Dus je kind of altijd brengen en halen naar de middelbare school? Dat doet toch niemand? Of je kind dwingen altijd een treinreis/busreis te maken naar school inclusief gevolgen voor afspraken met klasgenoten, of heel ver fietsen? Dat is toch geen reëele optie? Je hebt een kind en dus ben je beperkt mbt vrijheid waar je gaat wonen. Dat doet haar vriend dus ook gewoon. Het is rot voor TO, maar dat is een gevolg van de keuze voor een man met een kind.Muselet schreef: ↑24-11-2021 08:26Hij heeft recent een huis gekocht in een plaats waar kind naar middelbare school zal gaan, een plaats die ruim anderhalf uur rijden voor mij is. I
Dit klinkt niet goed, is hij wel van plan serieus iets op te gaan bouwen met jou?
Dat huis had ook op een half uur rijden van die middelbare school kunnen staan.

woensdag 24 november 2021 om 08:40
Ow, je hebt het verkeerde gemarkeerd, ik snapte hem even niet.aikidoka schreef: ↑24-11-2021 08:39Bedoel je een half uur met de auto? Dus je kind of altijd brengen en halen naar de middelbare school? Dat doet toch niemand? Of je kind dwingen altijd een treinreis/busreis te maken naar school inclusief gevolgen voor afspraken met klasgenoten, of heel ver fietsen? Dat is toch geen reëele optie? Je hebt een kind en dus ben je beperkt mbt vrijheid waar je gaat wonen. Dat doet haar vriend dus ook gewoon. Het is rot voor TO, maar dat is een gevolg van de keuze voor een man met een kind.
Eens, die man gaat wonen waar beste is voor zijn kind.
wij wonen zeker een half uur van school van de oudste, 40 minuten fietsen en half uur met bus. Heeft ze niets van trouwens. Maar als je dan toch gaat verhuizen zou ik daar echt niet voor kiezen.
Zeker niet als ik 'net' 2 jaar een relatie heb. Kind gaat voor.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 24-11-2021 08:42
Reden: ;-)
Reden: ;-)
23.87% gewijzigd
woensdag 24 november 2021 om 08:52
Deze man heeft geen tijd voor een leuke gelijkwaardige relatie.
Je bent leuk voor 1 keer per week de seks, maar voor de rest moet je zwijgen, je aanpassen en elke week 1.5u enkel reizen voor die seks.
En dat voor de komende 10 jaar.
En dan zal er wel weer iets anders opduiken.
Ik zou er geen zin in hebben en een partner zoeken die dichterbij woont en die ik wel naar feestjes kan meenemen (eventueel met kind).
Je bent leuk voor 1 keer per week de seks, maar voor de rest moet je zwijgen, je aanpassen en elke week 1.5u enkel reizen voor die seks.
En dat voor de komende 10 jaar.
En dan zal er wel weer iets anders opduiken.
Ik zou er geen zin in hebben en een partner zoeken die dichterbij woont en die ik wel naar feestjes kan meenemen (eventueel met kind).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

woensdag 24 november 2021 om 08:53
Ik zou echt geen probleem hebben met een ex waar zulke dingen gevierd gaan worden. Ik hoef daar zelf ook niet bij te zijn de eerste jaren.
Misschien kan je voor volgend jaar andere keuzes maken of een andere viering voorstellen waar ex ook welkom is? Jij kan en wil ook niet af van de kerstavond mbt jouw kant. Kan dat echt volgend jaar misschien niet anders? Of een 3e kerstdag kiezen met je familie en dan wel je vriend meenemen.
Ik zou als ik de partner was van TO niet goed reageren op mensen die mij gaan verbieden om kerst bij ex met kind te gaan vieren.
Ik zou wel mee willen denken voor een gezellige oplossing voor alle vieringen in die periode. Want naast kerstavond zijn er nog 2 dagen waarbij TO en hij gewoon samen dingen kunnen doen.
Maar vinden dat ik niet bij ex met kind mag zijn voor feestelijke dingen? Of verhuizen voor school kind een probleem wordt.
Dan pas je niet bij elkaar want je staat er zo anders in ( wat mag hoor, het is gewoon niet voor iedereen een relatie met een vader en eentje die wel kind op 1 zet) en is beter om te stoppen.
Misschien kan je voor volgend jaar andere keuzes maken of een andere viering voorstellen waar ex ook welkom is? Jij kan en wil ook niet af van de kerstavond mbt jouw kant. Kan dat echt volgend jaar misschien niet anders? Of een 3e kerstdag kiezen met je familie en dan wel je vriend meenemen.
Ik zou als ik de partner was van TO niet goed reageren op mensen die mij gaan verbieden om kerst bij ex met kind te gaan vieren.
Ik zou wel mee willen denken voor een gezellige oplossing voor alle vieringen in die periode. Want naast kerstavond zijn er nog 2 dagen waarbij TO en hij gewoon samen dingen kunnen doen.
Maar vinden dat ik niet bij ex met kind mag zijn voor feestelijke dingen? Of verhuizen voor school kind een probleem wordt.
Dan pas je niet bij elkaar want je staat er zo anders in ( wat mag hoor, het is gewoon niet voor iedereen een relatie met een vader en eentje die wel kind op 1 zet) en is beter om te stoppen.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 24-11-2021 08:58
2.44% gewijzigd
woensdag 24 november 2021 om 08:57
Welke compromissen worden er gesloten richting jou? Of is het allemaal eenrichtingsverkeer van jou naar hem? Uiteraard snap ik en vind ik het ook passend dat de behoeften van het kind op 1 staan, zolang je maar ervaart dat hij wel zoveel mogelijk moeite doet om jou ook een plek te geven in zijn leven. Heeft/maakt hij wel echt tijd voor je? Hoe zie je de toekomst samen, blijft hij zoveel werken of is dat tijdelijk? Wil je zelf een gezin? Als begin dertiger zou ik mezelf deze vragen serieus stellen en bekijken of dit haalbaar is in deze relatie.
woensdag 24 november 2021 om 08:57
Hmm ik vind dit wel erg zwart-wit klinken eigenlijk. Tuurlijk gaat kind voor maar dan is er toch nog wel ook ruimte voor jou. Kerst kan hij toch prima met kind en nieuwe vriendin vieren ipv met ex?
De info is wat summier natuurlijk maar laat hij zich koeieneren door ex? Als die namelijk moet overwerken kan ze ook een oppas regelen voor kind ipv het kind bij ex te dumpen lijkt me.
De info is wat summier natuurlijk maar laat hij zich koeieneren door ex? Als die namelijk moet overwerken kan ze ook een oppas regelen voor kind ipv het kind bij ex te dumpen lijkt me.

woensdag 24 november 2021 om 09:00
gonniegijsje schreef: ↑24-11-2021 08:57Hmm ik vind dit wel erg zwart-wit klinken eigenlijk. Tuurlijk gaat kind voor maar dan is er toch nog wel ook ruimte voor jou. Kerst kan hij toch prima met kind en nieuwe vriendin vieren ipv met ex?
Het kan allebei. Waarom zou dat niet mogen?
TO wil kerstavond samen vieren bij haar familie want andere dag kan echt niet. En kind gaat dan vast die kerstavond wel gewoon naar moeder.
Maar een andere dag met of zonder kind met haar vriend kan prima als ze dat zouden willen.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 24-11-2021 09:01
4.46% gewijzigd
woensdag 24 november 2021 om 09:00
Tja, ik woonde wat buitenaf en mijn kinderen fietsen of gingen met de bus, voor ons was dat geen probleem.aikidoka schreef: ↑24-11-2021 08:39Bedoel je een half uur met de auto? Dus je kind of altijd brengen en halen naar de middelbare school? Dat doet toch niemand? Of je kind dwingen altijd een treinreis/busreis te maken naar school inclusief gevolgen voor afspraken met klasgenoten, of heel ver fietsen? Dat is toch geen reëele optie? Je hebt een kind en dus ben je beperkt mbt vrijheid waar je gaat wonen. Dat doet haar vriend dus ook gewoon. Het is rot voor TO, maar dat is een gevolg van de keuze voor een man met een kind.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
woensdag 24 november 2021 om 09:01
Ik denk dat het er met hem gewoon niet in zit. De werktijden matchen niet, hij woont in een plaats waar jij niet wil wonen, zelfs als het lukt om iets samen te plannen, is dat nog altijd onder voorbehoud, het frustreert je terecht maar er is niks aan te doen. Conclusie: hij kan je niet bieden wat je zoekt. Wellicht kan hij in deze omstandigheden geen enkele vrouw bieden wat ze zoekt en dat is dan heel spijtig voor hem maar niet jouw probleem.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

woensdag 24 november 2021 om 09:03
Het verhaal zegt niks over de betreffende omgangsregeling en of dat wederkerig zo gaat of 1 kant op en hoe vaak dat voorkomt. Voor kinderen lijkt het namelijk wel fijn als ze bij hun eigen ouders terecht kunnen als de andere ouder wat heeft met werk. Dus conclusies over de relatie zou ik hier niet uit trekken op basis van de summiere infogonniegijsje schreef: ↑24-11-2021 08:57Hmm ik vind dit wel erg zwart-wit klinken eigenlijk. Tuurlijk gaat kind voor maar dan is er toch nog wel ook ruimte voor jou. Kerst kan hij toch prima met kind en nieuwe vriendin vieren ipv met ex?
woensdag 24 november 2021 om 09:04
woensdag 24 november 2021 om 09:11
Ik snap dat dat een logisch gevolg kan zijn van waar je woont en dat het dan geen probleem hoeft te zijn. Ik zat zelf op een gymnasium waar ook kinderen van verder weg heen kwamen. Omdat ze per se naar dat gymnasium wilden. Maar als je ergens gaat wonen als ouder, om dan verder van de school van je kind te gaan wonen zodat je iets dichter bij je verkering woont, vind ik een onverstandige keuze. Je kind is dan dus mogelijk de enige van de klas die zo ver weg woont, daar zou ik dus nooit voor kiezen. Bijvoorbeeld in Nijmegen gaan wonen, terwijl kind in Arnhem op school zit. In Nijmegen zijn ook goede scholen, dus alle buurtgenoten en sportgenoten zitten in Nijmegen op school, alleen jij gaat naar Arnhem elke dag. Dat is een andere situatie dan in een klein dorp wonen en kinderen die allemaal vanuit allerlei dorpen naar de middelbare school in een grotere plaats gaan.

woensdag 24 november 2021 om 09:11
Ik heb overigens ook geen enkele behoefte aan kerst met ex of andere tradities behalve dat we bij elkaar komen op de verjaardagen van de kinderen maar ik vind het ook weer niet overkomen alsof hij verder niet los is van zijn ex, mocht dat wel het geval zijn is het een ander verhaal maar nu denk ik alleen, kind staat op 1 en nieuwe partner vind dat niet leuk. Begrijpelijk maar is nu eenmaal zo
anoniem_402813 wijzigde dit bericht op 24-11-2021 09:14
0.89% gewijzigd
woensdag 24 november 2021 om 09:12
Ik verwacht dat ze prima kan en mag gaan als kind er onverwacht is. Dat is waarschijnlijk geen probleem. Maar ikzelf zou ook balen als kind er opeens toch bij is terwijl dat niet het plan was. Hartstikke leuk om tijd met z’n drieën door te brengen, maar tijd met partner alleen is ook erg fijn.Attraverso schreef: ↑24-11-2021 07:31Jullie zijn 2 jaar samen, waarom kan je niet gaan omdat kind er onverwacht is? Jullie afspraak kan toch gewoon doorgaan?
….
Dat 'kind op de eerste plaats' vind ik toch maar moeilijk hoor. Je kind is erg belangrijk maar als je geen rekening kan houden met een nieuwe partner moet je maar single blijven.
Ook eens met dat tweede. Kind op plaats één is super logisch en vanzelfsprekend. Maar juist daarom is het belangrijk om daarnaast ook in tijd met je partner te investeren en kind dus bij andere ouder te laten. Zoals die Kerstavond bijv.
Klaar mee

woensdag 24 november 2021 om 09:13
Eens.aikidoka schreef: ↑24-11-2021 09:11Ik snap dat dat een logisch gevolg kan zijn van waar je woont en dat het dan geen probleem hoeft te zijn. Ik zat zelf op een gymnasium waar ook kinderen van verder weg heen kwamen. Omdat ze per se naar dat gymnasium wilden. Maar als je ergens gaat wonen als ouder, om dan verder van de school van je kind te gaan wonen zodat je iets dichter bij je verkering woont, vind ik een onverstandige keuze. Je kind is dan dus mogelijk de enige van de klas die zo ver weg woont, daar zou ik dus nooit voor kiezen. Bijvoorbeeld in Nijmegen gaan wonen, terwijl kind in Arnhem op school zit. In Nijmegen zijn ook goede scholen, dus alle buurtgenoten en sportgenoten zitten in Nijmegen op school, alleen jij gaat naar Arnhem elke dag. Dat is een andere situatie dan in een klein dorp wonen en kinderen die allemaal vanuit allerlei dorpen naar de middelbare school in een grotere plaats gaan.
woensdag 24 november 2021 om 09:18
Ik zou nog los van zijn kind willen afvragen of dit een leuke man is om te daten. Kennelijk is hij alleen met zijn kind bezig of met zijn werk. Ik vind het wel super voor hem dat hij in die buurt blijft (ik ga er even vanuit dat hij daar al woonde) voor kind. Maar hij heeft co ouderschap, dat betekend dat hij ook dagen zijn kind niet heeft.
Als hij echt gek op je was, ging hij ook een keer naar jou toe, ipv dat jij je in bochten moet wringen om bij hem te zijn.
Ik was eerder ook een workoholic, werkte veel uren maar toen ik mijn vriend tegenkwam, kon ik opeens nee zeggen tegen klanten en werk, want ik wilde bij hem zijn.
Daarnaast, wil jij in de toekomst echt alles achter laten om bij hem te zijn. En waarom moet jij na 2 jaar relatie weg als zijn kind er is. Ik snap best dat het in het begin gevoelig ligt, maar na 2 jaar is het toch wel tijd om zijn kind te ontmoeten.
Als hij echt gek op je was, ging hij ook een keer naar jou toe, ipv dat jij je in bochten moet wringen om bij hem te zijn.
Ik was eerder ook een workoholic, werkte veel uren maar toen ik mijn vriend tegenkwam, kon ik opeens nee zeggen tegen klanten en werk, want ik wilde bij hem zijn.
Daarnaast, wil jij in de toekomst echt alles achter laten om bij hem te zijn. En waarom moet jij na 2 jaar relatie weg als zijn kind er is. Ik snap best dat het in het begin gevoelig ligt, maar na 2 jaar is het toch wel tijd om zijn kind te ontmoeten.
woensdag 24 november 2021 om 09:21
Heb 2 jaar relatie gehad met een vrouw en 3 kinderen met ex die er een potje van maakte.... Ondertussen verlegde ik mijn grenzen meer en meer en meer... Nooit meer. De jaren er na, toen ik single was, en er kwam een vrouw voorbij met kind(eren) dan skipte ik direct....
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-11-2021 16:32
Reden: op quoten is niet toegestaan
Reden: op quoten is niet toegestaan
85.91% gewijzigd

woensdag 24 november 2021 om 09:27
1e vind ik ook. Hij kan best moeite doen om wat meer op de kindloze dagen naar TO te gaan. Dat is gewoon niet zo leuk!Naomir schreef: ↑24-11-2021 09:18Ik zou nog los van zijn kind willen afvragen of dit een leuke man is om te daten. Kennelijk is hij alleen met zijn kind bezig of met zijn werk. Ik vind het wel super voor hem dat hij in die buurt blijft (ik ga er even vanuit dat hij daar al woonde) voor kind. Maar hij heeft co ouderschap, dat betekend dat hij ook dagen zijn kind niet heeft.
Maar ik snap over het 2e wel dat de dagen die hij met kind heeft er geen vriendin bij hoeft te zijn.
Een keer als zo loopt oke, maar als hij begint met afspreken met TO op die dagen dan heeft kind en vader minder tijd samen alleen, zonder de vriendin.
En hoe lullig ook, ik zou dat ook bewaken als ouder zijnde. Ontmoeten ja, dingen af en toe samen doen gepland ja, soms loopt het een keer anders, gezellig.
Maar ik zou niet bewust gaan afspreken op die dagen. Zeker niet elke week een of meerdere dagen overlap. Echt niet.
Maar goed, ik zou dan ook echt een slechte partner zijn voor een nieuwe liefde. Ik zou dan iemand als TO adviseren een ander te gaan daten.