Wie is de vader?
dinsdag 28 juni 2022 om 17:04
Kon geen betere titel bedenken 
Mijn beste vriendin is er gisteren achter gekomen dat ze zwanger is. Ze is nu 1 week over tijd, dus de bevruchting zal waarschijnlijk een week of 3 geleden hebben plaatsgevonden. Ze heeft rond die tijd seks gehad met 2 mannen, laten we zeggen Bas en Luuk.
Bas is zonder condoom in haar geweest, maar is niet klaargekomen.
Luuk is ook zonder condoom geweest en is daarbij wèl klaargekomen.
Volgens mij, en een rondje googlen, is de kans eigenlijk gewoon 99,9% dat Luuk de vader is. Mijn vriendin is bang dat het ook van Bas kan zijn, omdat er dus wel voorvocht in haar is gekomen.
Ik ben benieuwd wat jullie denken? Zou Bas ook de vader kunnen zijn of is deze kans verwaarloosbaar? Uiteraard weet ze dat ze onwijs dom bezig is geweest, maar daar is nu niks meer aan te doen.

Mijn beste vriendin is er gisteren achter gekomen dat ze zwanger is. Ze is nu 1 week over tijd, dus de bevruchting zal waarschijnlijk een week of 3 geleden hebben plaatsgevonden. Ze heeft rond die tijd seks gehad met 2 mannen, laten we zeggen Bas en Luuk.
Bas is zonder condoom in haar geweest, maar is niet klaargekomen.
Luuk is ook zonder condoom geweest en is daarbij wèl klaargekomen.
Volgens mij, en een rondje googlen, is de kans eigenlijk gewoon 99,9% dat Luuk de vader is. Mijn vriendin is bang dat het ook van Bas kan zijn, omdat er dus wel voorvocht in haar is gekomen.
Ik ben benieuwd wat jullie denken? Zou Bas ook de vader kunnen zijn of is deze kans verwaarloosbaar? Uiteraard weet ze dat ze onwijs dom bezig is geweest, maar daar is nu niks meer aan te doen.
woensdag 29 juni 2022 om 14:03
Nu ga je weer een heel ander zijstraatje in om die ene vraag maar niet te hoeven beantwoorden. Wie hier heeft ooit geschreven dat een ongelukje altijd de schuld van de vrouw is? Niemand volgens mij.Foux schreef: ↑29-06-2022 12:12Je doet rare aannames. In de casus waar het jou om gaat, hoe weet jij zo zeker dat die man er in is geluisd? Heeft die vrouw dat tegen jou gezegd? Of is het gebaseerd op wat die man heeft gezegd?
Bij ongelukjes is het altijd de schuld van de vrouw nml want die had er voor moeten zorgen dat ze niet zwanger werd.
Dat die man bereidwillig zijn lul onbeschermd erin steekt is ineens het probleem niet.
Als je geen kind wil moet je daar zelf zorg voor dragen, of je nou man bent of vrouw.
Ik heb een afspraak met mijn vrouw: zij slikt de pil niet meer, ik gebruik condooms. Als ze dan toch een keer zwanger raakt omdat ik stiekem en moedwillig het condoom eraf haal tijdens de seks, is het dan haar eigen schuld?
haha, nee.
woensdag 29 juni 2022 om 14:07
Hoe oud is ze? Ze dacht gewoon: gebeurt het, dan gebeurt het. Dit is geen ongelukje.Cactusjeprik schreef: ↑28-06-2022 20:38Ondanks dat ik dit onwijs rot vind voor mijn vriendin moet ik wel heel hard lachen om sommige reacties.
Niet gepland, maar wel gewenst lijkt me een best normale uitspraak? Zij had ook liever een kind gekregen in een stabiele relatie, maar aangezien ze wel graag ooit moeder wil worden is een abortus voor haar geen optie. Moeder worden is dus wel gewenst, alleen de manier waarop niet.
woensdag 29 juni 2022 om 14:07
binnen een relatie wel. Hoewel je ook dan belazerd kan worden
Maar in geval van de neukers van TO, er was geen relatie. Ze hadden seks. Ze vonden haar niet eens leuk genoeg om een echte relatie aan te gaan.
En dan wel dit risico nemen??
Ik kan me er niks bij voorstellen. En ik vind het van alle partijen heel dom, zeker ook van To (of haar zogenaamde vriendin) er is maar 1 slachtoffer en dat is de baby
woensdag 29 juni 2022 om 14:10
Stel, Harry en Jeroen. Plannen beiden een bbq voor de voetbal.
Jeroen geeft Harry zijn pinpas mee: "Haal maar voor 100 euro bier"
Harry haalt voor 100 euro bier. En ook voor hemzelf voor 100 euro cola, voor thuis.
Is Harry een hufter? zeker
Is Jeroen te goed van vertrouwen een domme sukkel? Ook
En als Jeroen naar de politie gaat, wat zegt de politie? "tja meneer, had u uw pas maar niet moeten uitlenen"
Jeroen geeft Harry zijn pinpas mee: "Haal maar voor 100 euro bier"
Harry haalt voor 100 euro bier. En ook voor hemzelf voor 100 euro cola, voor thuis.
Is Harry een hufter? zeker
Is Jeroen te goed van vertrouwen een domme sukkel? Ook
En als Jeroen naar de politie gaat, wat zegt de politie? "tja meneer, had u uw pas maar niet moeten uitlenen"
woensdag 29 juni 2022 om 14:20
Deze discussie ging toch niet per sé over TO? Althans, ik heb niet het idee dat TO die vrijers erin heeft geluisd.lilalinda schreef: ↑29-06-2022 14:07binnen een relatie wel. Hoewel je ook dan belazerd kan worden
Maar in geval van de neukers van TO, er was geen relatie. Ze hadden seks. Ze vonden haar niet eens leuk genoeg om een echte relatie aan te gaan.
En dan wel dit risico nemen??
Ik kan me er niks bij voorstellen. En ik vind het van alle partijen heel dom, zeker ook van To (of haar zogenaamde vriendin) er is maar 1 slachtoffer en dat is de baby
Maar goed, on topic dan, vooralsnog is het TO die met twee verschillende mannen per dag neukt. Een beetje gek om het die jongens aan te dragen dat ze geen 'echte' relatie aan willen gaan en dat ze TO niet eens leuk genoeg vinden. TO kan er immers ook wat van!
En net zoals jij kan ik me er niet veel bij voorstellen en zou ik als man in zo'n situatie waarschijnlijk een condoom gebruiken. Maar daarmee ben ik zeer in de minderheid hier op het forum.
woensdag 29 juni 2022 om 14:24
dat was mijn eerste post he?Fairway schreef: ↑29-06-2022 14:20Deze discussie ging toch niet per sé over TO? Althans, ik heb niet het idee dat TO die vrijers erin heeft geluisd.
Maar goed, on topic dan, vooralsnog is het TO die met twee verschillende mannen per dag neukt. Een beetje gek om het die jongens aan te dragen dat ze geen 'echte' relatie aan willen gaan en dat ze TO niet eens leuk genoeg vinden. TO kan er immers ook wat van!
En net zoals jij kan ik me er niet veel bij voorstellen en zou ik als man in zo'n situatie waarschijnlijk een condoom gebruiken. Maar daarmee ben ik zeer in de minderheid hier op het forum.
Dat ik het een kutstreek vindt, om je kind op te zadelen met een vader, die je zelf niet eens leuk genoeg vindt voor verkering
woensdag 29 juni 2022 om 14:27
alstuFairway schreef: ↑29-06-2022 14:20Deze discussie ging toch niet per sé over TO? Althans, ik heb niet het idee dat TO die vrijers erin heeft geluisd.
lilalinda 29-06-2022 07:34
Topic: "Wie is de vader?" Pijler: Zwanger
Nou hihi dan maar he?
Kut voor het kind, dat ma haar eigenbelang zo boven dat van het kind stelt, dat het niet uitmaakt wie de vader wordt
Deze man is niet geschikt voor vaste verkering, maar je zadelt wel je kind ermee op
Heel volwassen hoor,
woensdag 29 juni 2022 om 14:28
Dat soort vergelijkingen gaat altijd mank omdat je cases niet op dezelfde manier kan vergelijken.
Verder worden er nu teveel aannames gedaan. Het is prima mogelijk dat TS vriendin regelmatig met die mannen afsprak en er dus wel degelijk sprake kan zijn van duidelijke mondelinge afspraken. Maar ook dat is weer een aanname.
Eigenlijk is de strekking wel helder. Je moet simpelweg je eigen maatregelen nemen (als man en als vrouw). Want als het erop aan komt zul je je nooit kunnen beroepen op "gentlemen's agreements". Daarmee dus eigenlijk stellend dat sekspartners (ik laat het nu even genderneutraal) simpelweg niet te vertrouwen zijn.
Verder worden er nu teveel aannames gedaan. Het is prima mogelijk dat TS vriendin regelmatig met die mannen afsprak en er dus wel degelijk sprake kan zijn van duidelijke mondelinge afspraken. Maar ook dat is weer een aanname.
Eigenlijk is de strekking wel helder. Je moet simpelweg je eigen maatregelen nemen (als man en als vrouw). Want als het erop aan komt zul je je nooit kunnen beroepen op "gentlemen's agreements". Daarmee dus eigenlijk stellend dat sekspartners (ik laat het nu even genderneutraal) simpelweg niet te vertrouwen zijn.
woensdag 29 juni 2022 om 14:33
Daarna ging de discussie veel algemener over mannen en vrouwen die elkaar wel of niet mogen vertrouwen op het gebruik van anticonceptie, en de vraag of een vrouw die moedwillig anticonceptie vergeet enige blaam treft. Dus niet per sé over TO.lilalinda schreef: ↑29-06-2022 14:27alstu
lilalinda 29-06-2022 07:34
Topic: "Wie is de vader?" Pijler: Zwanger
Nou hihi dan maar he?
Kut voor het kind, dat ma haar eigenbelang zo boven dat van het kind stelt, dat het niet uitmaakt wie de vader wordt
Deze man is niet geschikt voor vaste verkering, maar je zadelt wel je kind ermee op
Heel volwassen hoor,
Vandaar dat er ook een paar keer 'back on topic' werd geroepen.

woensdag 29 juni 2022 om 14:34
Je kunt ook de vrouw beoordelen dat ze liegt over anticonceptie (als dat zo is) en het de verantwoordelijkheid van de man vinden om een condoom te gebruiken.
Zo vind ik ook criminelen die aan phising doen vreselijk, maar het slachtoffer dat zijn volle inlog/bankgegevens intypt op een site vol met spelfouten waarvan de url eindigt op .ru vind ik ook dom.
Zo vind ik ook criminelen die aan phising doen vreselijk, maar het slachtoffer dat zijn volle inlog/bankgegevens intypt op een site vol met spelfouten waarvan de url eindigt op .ru vind ik ook dom.
anoniem_655778c911c2f wijzigde dit bericht op 29-06-2022 14:36
0.14% gewijzigd
woensdag 29 juni 2022 om 14:35
Al maanden spraken ze zo met elkaar af volgens TO. Dan lijkt het me dat je onderling afspraken maakt en verwachtingen nakomt. En ja, dat zijn vrij zwakke gentlemen's agreements, mee eens.kastella schreef: ↑29-06-2022 14:28Dat soort vergelijkingen gaat altijd mank omdat je cases niet op dezelfde manier kan vergelijken.
woensdag 29 juni 2022 om 14:37
woensdag 29 juni 2022 om 14:49
Fairway schreef: ↑29-06-2022 14:20Deze discussie ging toch niet per sé over TO? Althans, ik heb niet het idee dat TO die vrijers erin heeft geluisd.
Maar TO vond het geen probleem om zwanger te worden, dat is wel duidelijk toch? Dus als die mannen dat wel een probleem vinden moeten ze een condoom gebruiken. Hebben ze niet gedaan dus ik ga ervan uit dat ook zij het geen probleem vonden als TO zwanger zou raken van ze.
woensdag 29 juni 2022 om 14:49
Ja, dat schrijf ik toch ook, dat het me lijkt dat je dan in ieder geval het één en ander overeenkomt. Zo schrijft TO dat ze zich regelmatig testen. Het is dan geen gekke aanname dat anticonceptie ook, al dan niet tussen neus en lippen door, is besproken.
woensdag 29 juni 2022 om 14:52
Mijn vriendin heeft niemand ‘erin geluisd’. Jammer dat dat meteen geroepen wordt door sommigen. Ze is niet aan de pil en heeft ook nooit beweert aan de pil te zijn. Die mannen weten allebei dat ze geen anticonceptie gebruikt. Tuurlijk had mijn vriendin een condoom moeten pakken, 100%. Maar dat neemt niet weg dat die mannen ook allebei weten dat je van onbeschermde seks zwanger kunt raken en dat zij zelf ook een condoom hadden kunnen pakken. De schuld lijkt mij bij allebei te liggen, niet alleen bij haar.
woensdag 29 juni 2022 om 14:53
Dát is dan wel een grote aanname.S-Groot schreef: ↑29-06-2022 14:49Maar TO vond het geen probleem om zwanger te worden, dat is wel duidelijk toch? Dus als die mannen dat wel een probleem vinden moeten ze een condoom gebruiken. Hebben ze niet gedaan dus ik ga ervan uit dat ook zij het geen probleem vonden als TO zwanger zou raken van ze.
1. TO schrijft immers dat ze niet onder deze omstandigheden zwanger zou willen raken.wilde niet van deze heren zwanger raken
2. TO schrijft dat ze überhaupt niet dacht zwanger te kunnen worden
3. We hebben geen idee of TO deze heren over haar kinderwens in heeft gelicht.
Ik denk dus niet dat je kunt stellen dat ze wisten dat TO het geen probleem vond om zwanger te raken.
Hee..in hun schoenen had ik ook een condoom omgedaan. Alleen het idee al dat je in andermans zaad...
woensdag 29 juni 2022 om 14:59
Voor de duidelijkheid, dat je vriendin ze erin geluisd heeft, dat heb ik nooit gesuggereerd. De discussie ging even een zijweg in, los van je vriendin.Cactusjeprik schreef: ↑29-06-2022 14:52Mijn vriendin heeft niemand ‘erin geluisd’. Jammer dat dat meteen geroepen wordt door sommigen. Ze is niet aan de pil en heeft ook nooit beweert aan de pil te zijn. Die mannen weten allebei dat ze geen anticonceptie gebruikt. Tuurlijk had mijn vriendin een condoom moeten pakken, 100%. Maar dat neemt niet weg dat die mannen ook allebei weten dat je van onbeschermde seks zwanger kunt raken en dat zij zelf ook een condoom hadden kunnen pakken. De schuld lijkt mij bij allebei te liggen, niet alleen bij haar.
Je schreef eerder dat je vriendin niet dacht zwanger te kunnen raken na drie jaar proberen met haar ex. Dat was immers het excuus om geen anticonceptie te gebruiken. Vrij zwak, maar soit. Nu breng je het echter een beetje alsof alle drie gewoon lak hadden aan anticonceptie. Dat is dan toch niet helemaal waar? Heeft ze hen verteld dat ze niet zwanger kan raken?
Hoe dan ook, hoe gaat het met je vriendin? Heeft ze al een plan bedacht hoe ze aan hun DNA komt? (lijkt me niet moeilijk

woensdag 29 juni 2022 om 15:02
Naar aanleiding van dit topic puber weer even voorlichting gegeven dat je een vrouw die zegt geen kinderen te kunnen krijgen, niet automatisch moet vertrouwen. Je kan het ze niet vaak genoeg zeggen en dit topic was een goede aanleiding. Ik zeg niet dat ze hem er ingeluisd heeft, want ik zie in mijn directe omgeving ook dat vrouwen een heel IVF-traject hebben doorkruist met 0 resultaat en vervolgens toch spontaan zwanger raken van een nieuwe partner.
Wat ik je vriendin wil meegeven is niet zo'n laag bij de grondse actie te bekokstoven zoals de (H)ex van Mattie Valk bekokstoofd heeft. Maandenlang iemand laten denken dat je vader wordt en op moment dat kinderen in het ziekenhuis geboren worden en medische hulp nodig hebben er achter komen dat het niet jouw kinderen zijn.
Wat ik je vriendin wil meegeven is niet zo'n laag bij de grondse actie te bekokstoven zoals de (H)ex van Mattie Valk bekokstoofd heeft. Maandenlang iemand laten denken dat je vader wordt en op moment dat kinderen in het ziekenhuis geboren worden en medische hulp nodig hebben er achter komen dat het niet jouw kinderen zijn.
woensdag 29 juni 2022 om 15:22
Fairway schreef: ↑29-06-2022 14:53Dát is dan wel een grote aanname.
1. TO schrijft immers dat ze niet onder deze omstandigheden zwanger zou willen raken.wilde niet van deze heren zwanger raken
2. TO schrijft dat ze überhaupt niet dacht zwanger te kunnen worden
3. We hebben geen idee of TO deze heren over haar kinderwens in heeft gelicht.
Ik denk dus niet dat je kunt stellen dat ze wisten dat TO het geen probleem vond om zwanger te raken.
Hee..in hun schoenen had ik ook een condoom omgedaan. Alleen het idee al dat je in andermans zaad...
Lees mijn post nog een keer. Ik zeg niet dat TO verteld heeft dat ze het geen probleem vond als ze zwanger zou raken. Ik zag dat de heren het duidelijk geen probleem vonden als ze zwanger zou raken, anders hadden ze dus een condoom gebruikt. Of ze zijn onverantwoorde sukkels, dat kan ook prima.
woensdag 29 juni 2022 om 15:24
dan nog zadelt ze haar kind op met een vader, die ze zelf niet eens voldoende vindt om verkering mee te hebbenCactusjeprik schreef: ↑29-06-2022 14:52Mijn vriendin heeft niemand ‘erin geluisd’. Jammer dat dat meteen geroepen wordt door sommigen. Ze is niet aan de pil en heeft ook nooit beweert aan de pil te zijn. Die mannen weten allebei dat ze geen anticonceptie gebruikt. Tuurlijk had mijn vriendin een condoom moeten pakken, 100%. Maar dat neemt niet weg dat die mannen ook allebei weten dat je van onbeschermde seks zwanger kunt raken en dat zij zelf ook een condoom hadden kunnen pakken. De schuld lijkt mij bij allebei te liggen, niet alleen bij haar.
Ik vind het een klotestreek
woensdag 29 juni 2022 om 15:25
Als TO's vriendin ze verteld heeft dat ze niet zwanger kan raken, dan zijn ze misschien wat goedgelovig, maar niet onverantwoord bezig door geen condoom te gebruiken..S-Groot schreef: ↑29-06-2022 15:22Lees mijn post nog een keer. Ik zeg niet dat TO verteld heeft dat ze het geen probleem vond als ze zwanger zou raken. Ik zag dat de heren het duidelijk geen probleem vonden als ze zwanger zou raken, anders hadden ze dus een condoom gebruikt. Of ze zijn onverantwoorde sukkels, dat kan ook prima.
woensdag 29 juni 2022 om 15:28
maar juist bij hele belangrijke zaken, moet je geen aannames doen of mensen blind vertrouwen
in dit geval waren de mannen vrij dom bezig, door het niet goed te regelen (maar ach, misschien worden ze wel dolgelukkig met de liefdesbaby)
en TO snap ik ook niet. Een kind krijgen met zomaar-een-vent, je raakt die vent nooit meer helemaal kwijt
woensdag 29 juni 2022 om 15:30
he, wat een opluchting zal ze dat geven, wel een baby, maar joh, je was niet onverantwoord bezig hoor!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in