Mode & Beauty alle pijlers

Bestaat de ideale pyjama?

03-05-2023 21:29 119 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iemand goede tips voor pyjamas's? In de lente en herfst ben ik heel erg zoekende en kleed ik mij regelmatig om in de nacht. Dan heb ik het weer warm, dan koud etc.

Gek word ik ervan (mijn man ook)! Ik heb dikkere stoffen, dunnere, lange broeken of mouwen, of juist kort. Alle variaties.

Ik heb vaker over wol gelezen, maar vind dat wel prijzig voor het geval het tegenvalt.

Iemand tips?
Extra deken en in the nude. :cheer2:
Naakt slapen een optie?
Kun je dan niet beter een extra deken pakken? Die kun je dan van je af gooien als het te warm is en weer over je heen leggen als het te koud is.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Extra deken werkt in de winter en dan ben ik ook consistent qua pyjama. In de tussen seizoenen werkt dat niet.
Extra deken en naakt slapen helaas ook niet. Wil dan toch iets om mijn lijf heen
Ben je in de overgang? Gaat het om opvliegers? Daar is geen geschikte pyjama voor te vinden denk ik :$
Ik slaap meestal naakt, of anders met een hemdje aan. Het is misschien even wennen, maar naakt slapen heeft echt veel voordelen!
Gewoon meerdere dekens. Een dikkere, een dunnere, klaar en dan 's nachts eentje eraf of erbij. Of je nu een dure zijden pyjama of een oud t-shirtje aanhebt, dat stukkie stof gaat echt het verschil niet maken hoor, helemaal niet in die tussenperiodes als de lente/herfst.

Echt, je gaat toch niet je nachtrust naar de vaantjes helpen door 's nachts om te gaan staan kleden :bonk: Niet zo moeilijk doen hoor.
lotus77 schreef:
03-05-2023 21:38
Gewoon meerdere dekens. Een dikkere, een dunnere, klaar en dan 's nachts eentje eraf of erbij. Of je nu een dure zijden pyjama of een oud t-shirtje aanhebt, dat stukkie stof gaat echt het verschil niet maken hoor, helemaal niet in die tussenperiodes als de lente/herfst.

Echt, je gaat toch niet je nachtrust naar de vaantjes helpen door 's nachts om te gaan staan kleden :bonk: Niet zo moeilijk doen hoor.
Ik vind het ook heel frusterend en zonde, maar het is al jaren een issue en heb al zeker van alles met dekens etc geprobeerd. Vandaar dat ik hier de vraag stel.
Intotheunknown schreef:
03-05-2023 21:36
Ben je in de overgang? Gaat het om opvliegers? Daar is geen geschikte pyjama voor te vinden denk ik :$
Ik slaap meestal naakt, of anders met een hemdje aan. Het is misschien even wennen, maar naakt slapen heeft echt veel voordelen!
Nee dat is het niet.

Maar hoelang geef je zoiets de kans? Meerdere keren geprobeerd maar heb het gewoon echt koud dan (ja ook met extra deken!)
Ik slaap naakt en heb een fleecedekentje onder mijn dekbed liggen. Die kan ik makkelijk over me heen trekken of wegdoen, zonder dat partner er last van heeft.

Eigen dekbedden zodat we niet wakker worden van elkaar.
Sjulia schreef:
03-05-2023 21:30
Extra deken en in the nude. :cheer2:
Precies! :high5:
Fitzgerald schreef:
03-05-2023 21:42
Nee dat is het niet.

Maar hoelang geef je zoiets de kans? Meerdere keren geprobeerd maar heb het gewoon echt koud dan (ja ook met extra deken!)
Ik heb er twee weken aan moeten wennen, maar slaap nu ook al jaren zonder kleren. Het enige wat ik lastig vond was mijn schouders: zolang de deken daar in de winter maar goed overheen ligt heb ik het altijd warm genoeg.
Wandelaar schreef:
03-05-2023 21:54
Ik heb er twee weken aan moeten wennen, maar slaap nu ook al jaren zonder kleren. Het enige wat ik lastig vond was mijn schouders: zolang de deken daar in de winter maar goed overheen ligt heb ik het altijd warm genoeg.
Hier ook zoiets. En als het echt koud is slaap ik in een t-shirt met sokken (verder wel naakt)
wol!
Of wolzijde.
Doe als dit koukleumpje: koop gewoon een lekkere flanellen pyjama :) .
Ars longa, vita brevis
Ik slaap gewoon in katoenen pyjama en in de winter een dikkere badstof.
Heb ik het koud dan zet ik verwarmingsdekentje aan.
Heb ik het warm dan steek ik een voet buitenboord.
Ik heb een bepaald slaapshirt model met wat langere mouwen, die heel los valt bij de oksels, van de Primark.
Die verkopen ze vaker, ik heb er nu een van Keith Haring. Wij hebben aparte dekbedden, ik heb een sprei over mijn deel. Ik moet geen broek of sokken.
Fitzgerald schreef:
03-05-2023 21:42
Ik vind het ook heel frusterend en zonde, maar het is al jaren een issue en heb al zeker van alles met dekens etc geprobeerd. Vandaar dat ik hier de vraag stel.
Zou het niet kunnen zijn dat je je te druk maakt joh? Echt, zo'n stukkie stof op je lijf of niet, wat voor materiaal dan ook, het gaat niet het verschil maken voor je. Misschien is daar de winst helemaal niet te halen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er hier iemand roept van "Oh ja, sinds ik slaap in mijn nachtjapon van Paaseilandse angorawol met kruissteek hoef ik nooit meer een dekentje erbij of eraf!" en dat jij dan ineens superperfect gaat slapen.

Ik hoop het voor je, daar niet van.
Wat is het voordeel van naaktslapen?
Naaktslapen vind ik niks!!
Naakt als in zonder onderbroek? Ik hoor dat vaak terugkomen.
Naakt vind ik niks, mijn borsten hangen dan in de weg 🤪.
In de winter een flanellen overtrek of laken.
Of probeer een shirtje van merinowol: www.dilling.nl. Bevalt dat niet, heb je in elk geval een fijn shirtje voor overdag ergens onder.
Ars longa, vita brevis
Ken je die katoenen wafelpyjama's van Feetje? Die hebben ze in een limited volwassen uitvoering en die zijn geweldig. Nooit meer te koud of warm hier. Ik varieer alleen nog met wel/geen/dikke/dunne sokken ;-)
Tadelief schreef:
03-05-2023 22:21
Naakt als in zonder onderbroek? Ik hoor dat vaak terugkomen.

Naakt als in ‘geen kleren’?

Ik slaap alleen in een T-shirt, want anders te koude schouders. Maar inderdaad geen (onder)broek of sokken (brrr).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven