Bestaat de ideale pyjama?
woensdag 3 mei 2023 om 21:29
Heeft iemand goede tips voor pyjamas's? In de lente en herfst ben ik heel erg zoekende en kleed ik mij regelmatig om in de nacht. Dan heb ik het weer warm, dan koud etc.
Gek word ik ervan (mijn man ook)! Ik heb dikkere stoffen, dunnere, lange broeken of mouwen, of juist kort. Alle variaties.
Ik heb vaker over wol gelezen, maar vind dat wel prijzig voor het geval het tegenvalt.
Iemand tips?
Gek word ik ervan (mijn man ook)! Ik heb dikkere stoffen, dunnere, lange broeken of mouwen, of juist kort. Alle variaties.
Ik heb vaker over wol gelezen, maar vind dat wel prijzig voor het geval het tegenvalt.
Iemand tips?
woensdag 3 mei 2023 om 21:30
woensdag 3 mei 2023 om 21:38
Gewoon meerdere dekens. Een dikkere, een dunnere, klaar en dan 's nachts eentje eraf of erbij. Of je nu een dure zijden pyjama of een oud t-shirtje aanhebt, dat stukkie stof gaat echt het verschil niet maken hoor, helemaal niet in die tussenperiodes als de lente/herfst.
Echt, je gaat toch niet je nachtrust naar de vaantjes helpen door 's nachts om te gaan staan kleden
Niet zo moeilijk doen hoor.
Echt, je gaat toch niet je nachtrust naar de vaantjes helpen door 's nachts om te gaan staan kleden

woensdag 3 mei 2023 om 21:42
Ik vind het ook heel frusterend en zonde, maar het is al jaren een issue en heb al zeker van alles met dekens etc geprobeerd. Vandaar dat ik hier de vraag stel.lotus77 schreef: ↑03-05-2023 21:38Gewoon meerdere dekens. Een dikkere, een dunnere, klaar en dan 's nachts eentje eraf of erbij. Of je nu een dure zijden pyjama of een oud t-shirtje aanhebt, dat stukkie stof gaat echt het verschil niet maken hoor, helemaal niet in die tussenperiodes als de lente/herfst.
Echt, je gaat toch niet je nachtrust naar de vaantjes helpen door 's nachts om te gaan staan kledenNiet zo moeilijk doen hoor.
woensdag 3 mei 2023 om 21:42
Nee dat is het niet.Intotheunknown schreef: ↑03-05-2023 21:36Ben je in de overgang? Gaat het om opvliegers? Daar is geen geschikte pyjama voor te vinden denk ik![]()
Ik slaap meestal naakt, of anders met een hemdje aan. Het is misschien even wennen, maar naakt slapen heeft echt veel voordelen!
Maar hoelang geef je zoiets de kans? Meerdere keren geprobeerd maar heb het gewoon echt koud dan (ja ook met extra deken!)

woensdag 3 mei 2023 om 21:54
Ik heb er twee weken aan moeten wennen, maar slaap nu ook al jaren zonder kleren. Het enige wat ik lastig vond was mijn schouders: zolang de deken daar in de winter maar goed overheen ligt heb ik het altijd warm genoeg.Fitzgerald schreef: ↑03-05-2023 21:42Nee dat is het niet.
Maar hoelang geef je zoiets de kans? Meerdere keren geprobeerd maar heb het gewoon echt koud dan (ja ook met extra deken!)
woensdag 3 mei 2023 om 21:56
Hier ook zoiets. En als het echt koud is slaap ik in een t-shirt met sokken (verder wel naakt)

woensdag 3 mei 2023 om 22:11
Zou het niet kunnen zijn dat je je te druk maakt joh? Echt, zo'n stukkie stof op je lijf of niet, wat voor materiaal dan ook, het gaat niet het verschil maken voor je. Misschien is daar de winst helemaal niet te halen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er hier iemand roept van "Oh ja, sinds ik slaap in mijn nachtjapon van Paaseilandse angorawol met kruissteek hoef ik nooit meer een dekentje erbij of eraf!" en dat jij dan ineens superperfect gaat slapen.Fitzgerald schreef: ↑03-05-2023 21:42Ik vind het ook heel frusterend en zonde, maar het is al jaren een issue en heb al zeker van alles met dekens etc geprobeerd. Vandaar dat ik hier de vraag stel.
Ik hoop het voor je, daar niet van.
woensdag 3 mei 2023 om 22:29
Of probeer een shirtje van merinowol: www.dilling.nl. Bevalt dat niet, heb je in elk geval een fijn shirtje voor overdag ergens onder.
Ars longa, vita brevis
woensdag 3 mei 2023 om 22:37

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in