Grote maten niet meer bij de C&A
maandag 15 mei 2023 om 18:16
Vandaag liep ik zoals wel vaker bij de C&A naar binnen om te wat t-shirts te halen.
De grote maten kleding kon ik niet vinden waar het voorheen hing dus aan de kassa medewerkster gevraagd waar ik dat kon vinden.
"Ja dat hebben we niet meer" "Alleen nog online" .
Ik vind het echt belachelijk en uitsluiting. Van alles kun je er vinden, voor babys, kleuters, Tieners, oudere dames, hippe kleding etc. Maar dus niet meer voor grotere maten.
Triest vind ik het.
De grote maten kleding kon ik niet vinden waar het voorheen hing dus aan de kassa medewerkster gevraagd waar ik dat kon vinden.
"Ja dat hebben we niet meer" "Alleen nog online" .
Ik vind het echt belachelijk en uitsluiting. Van alles kun je er vinden, voor babys, kleuters, Tieners, oudere dames, hippe kleding etc. Maar dus niet meer voor grotere maten.
Triest vind ik het.
dinsdag 16 mei 2023 om 10:55
dinsdag 16 mei 2023 om 11:11

dinsdag 16 mei 2023 om 11:19
Jazeker die is er nog; https://www.msmode.nl/winkels
dinsdag 16 mei 2023 om 11:23
Paprika vind ik heel wisselend qua kwaliteit, ik heb een jurk van hen die ik al jaren draag, maar ook een rok waarbij na 3-4 maanden de naden gewoon uit elkaar vielen.
Qua stijl is het niet altijd mijn smaak, het neigt voor mij erg naar MS Mode, wat ik toch wel wat suf vind en wat kwalitatief ook niet echt super is.
Cassis heeft wel vaak mooie jurken vind ik, hoewel die 'maar' tot maat 48 gaan, dus niet voor iedereen toegankelijk.
Ik ben een paar jaar terug begonnen met zelf kleding naaien. Ik raakte zo gefrustreerd dat veel grote maten collecties alleen nog online te koop zijn en dat het dan heel vaak totaal niet mijn stijl is.
Nu kan ik iets maken wat precies op mijn lichaam past, in de stijl die mij aanspreekt en van stof die ik duurzaam genoeg vindt. Nooit meer concessies hoeven doen!
Qua stijl is het niet altijd mijn smaak, het neigt voor mij erg naar MS Mode, wat ik toch wel wat suf vind en wat kwalitatief ook niet echt super is.
Cassis heeft wel vaak mooie jurken vind ik, hoewel die 'maar' tot maat 48 gaan, dus niet voor iedereen toegankelijk.
Ik ben een paar jaar terug begonnen met zelf kleding naaien. Ik raakte zo gefrustreerd dat veel grote maten collecties alleen nog online te koop zijn en dat het dan heel vaak totaal niet mijn stijl is.
Nu kan ik iets maken wat precies op mijn lichaam past, in de stijl die mij aanspreekt en van stof die ik duurzaam genoeg vindt. Nooit meer concessies hoeven doen!
dinsdag 16 mei 2023 om 11:26
Vrolijke, vrouwelijke kleding haal ik bij stenen winkels bij
"Simsalabim", "Heksenketel" en "2Dress" in Groningen, alledrie in de Folkingestraat en bij "Looks like vintage" in Drachten.
Maat 46/48. Ze gaan ook groter.
"Simsalabim", "Heksenketel" en "2Dress" in Groningen, alledrie in de Folkingestraat en bij "Looks like vintage" in Drachten.
Maat 46/48. Ze gaan ook groter.
cottonclean wijzigde dit bericht op 16-05-2023 16:27
1.83% gewijzigd
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
dinsdag 16 mei 2023 om 11:50
vaniteifear schreef: ↑16-05-2023 09:26Ik denk dat het inderdaad een bedrijfseconomische beslissing is. Omdat er online (buiten Nederland) juist zoveel leuke kleding in grote maten te krijgen is. Ik koop al ruim 15 jaar nauwelijks meer kleding in fysieke winkels. Waarom in een tent van C&A lopen als ik bij ASOS of Forever21 écht leuke items kan kopen?
Je hoeft niet gelijk de wel C&Akopers een kutgevoel te geven hé, met je tent.
Smaken verschillen nou eenmaal en dat kan prima zonder dat soort opmerkingen.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.

dinsdag 16 mei 2023 om 12:05
Eens.PoesmetLaarzen schreef: ↑16-05-2023 11:50Je hoeft niet gelijk de wel C&Akopers een kutgevoel te geven hé, met je tent.

dinsdag 16 mei 2023 om 12:08
Helemaal niet bij stilgestaan! Sorry als ik iemand beledigd heb. Laat ik het dan zo zeggen: ik zie er niet uit in een C&A'tje, maar sommige dames hebben gewoon de looks & attitude om zelfs het meest basic item glans te gevenPoesmetLaarzen schreef: ↑16-05-2023 11:50Je hoeft niet gelijk de wel C&Akopers een kutgevoel te geven hé, met je tent.

dinsdag 16 mei 2023 om 12:10
Kik heeft hier ook een tijd gezeten en ik ben er 1x binnen geweest en toen weer snel hard naar buiten gelopen. Ieder z'n ding natuurlijk maar die winkel had totaal geen sfeer, de dingen die me wel leuk leken vielen al bijna uit elkaar toen ik het beter bekeek, slechte afwerking of het stofje voelde heel raar, het model zag er niet uit. Mijn moeder heeft er 1x iets gekocht en dat kon je na 1x wassen eigenlijk alweer weggooien. Nee wat dat betreft vind ik kleding van de Lidl of Action net wat beter.
dinsdag 16 mei 2023 om 12:14
Ik kwam er gisteren googelend achter dat ik een 'inbeteenie' ben (ik haat Engelse termen)
Maat 42/44 hangt er blijkbaar tussenin.
Dat is niet echt een voordeel. Reguliere collecties hebben vaak de snit/pasvorm op slankere mensen gemaakt en grote maten collecties zijn weer vaak té
Nou scheelt het dat ik met mijn voorgevel vaak liever een maat groter draag aan de bovenkant
Maat 42/44 hangt er blijkbaar tussenin.
Dat is niet echt een voordeel. Reguliere collecties hebben vaak de snit/pasvorm op slankere mensen gemaakt en grote maten collecties zijn weer vaak té
Nou scheelt het dat ik met mijn voorgevel vaak liever een maat groter draag aan de bovenkant

dinsdag 16 mei 2023 om 12:35
Speciaalwinkels als Bagoes, Baloe etc met mooie merkkleding zoals Twister en Yesta. Voor de oudere doelgroep Yoek.
dinsdag 16 mei 2023 om 12:53
Klopt. Ik heb er vorig voorjaar 2 bloesjes gekocht voor de vakantie. Heb ze na die tijd weggegooid. Ze waren minstens 15 cm gekrompen en vielen zowat uit elkaar.TsumTsum schreef: ↑16-05-2023 12:10Kik heeft hier ook een tijd gezeten en ik ben er 1x binnen geweest en toen weer snel hard naar buiten gelopen. Ieder z'n ding natuurlijk maar die winkel had totaal geen sfeer, de dingen die me wel leuk leken vielen al bijna uit elkaar toen ik het beter bekeek, slechte afwerking of het stofje voelde heel raar, het model zag er niet uit. Mijn moeder heeft er 1x iets gekocht en dat kon je na 1x wassen eigenlijk alweer weggooien. Nee wat dat betreft vind ik kleding van de Lidl of Action net wat beter.
Hier heb je ook nog Takko Fashion. Categorie beter dan de Kik. Daar moet je er echt tegenaan lopen, maar scoor ik geregeld iets leuks.
elizabethie wijzigde dit bericht op 16-05-2023 12:56
8.38% gewijzigd
dinsdag 16 mei 2023 om 12:56
Ik koop online en bij speciaalzaken. Eigenlijk nooit bij ketens zoals MS mode en paprika. Van beiden merken heb ik niets. Ik heb veel verschillende merken zoals Pont Neuf, Zizzi, Ophilia, Zhenzi, lady vintage, Zoey, only carmakoma, Vero moda curve, Yesta, Ivy Bella, Studio, Adia en nog meer. Ik koop dus eigenlijk alleen bij winkels die meerdere merken verkopen.
dinsdag 16 mei 2023 om 12:59
Nina-tje schreef: ↑16-05-2023 12:56Ik koop online en bij speciaalzaken. Eigenlijk nooit bij ketens zoals MS mode en paprika. Van beiden merken heb ik niets. Ik heb veel verschillende merken zoals Pont Neuf, Zizzi, Ophilia, Zhenzi, lady vintage, Zoey, only carmakoma, Vero moda curve, Yesta, Ivy Bella, Studio, Adia en nog meer. Ik koop dus eigenlijk alleen bij winkels die meerdere merken verkopen.
Het punt van dit topic is dat (bijna) al die merken niet in fysieke winkels te koop te zijn en alleen maar online.
Kun je vertellen welke speciaalzaken je bedoelt waar het wél verkocht wordt? Misschien kunnen wij er ook iets mee dan.

dinsdag 16 mei 2023 om 13:07
Vroeger (rond 2007/2008 denk ik) zat er in Apeldoorn de winkel "Simply Joyce". Ze hadden maat 42 tot 60 of zo, en ook gelijk een enorme collectie laarzen voor de bredere kuit. Ik kon daar echt áltijd slagen, een geweldig concept. Ze hadden voornamelijk buitenlandse merken, maar wel goede kwaliteit. Leuke jurkjes, mooie jeans, sexy laarzen, lingerie... toch liep het niet goed. Ik snap dat eigenlijk niet zo goed. Het was best fijn om daar eens binnen te lopen en direct te kunnen passen.PoesmetLaarzen schreef: ↑16-05-2023 12:59Het punt van dit topic is dat (bijna) al die merken niet in fysieke winkels te koop te zijn en alleen maar online.
Kun je vertellen welke speciaalzaken je bedoelt waar het wél verkocht wordt? Misschien kunnen wij er ook iets mee dan.
Héél vroeger (zeker 25 jaar geleden) had je Marca (ook in Apeldoorn, maar ik dacht dat het een keten was) en die hadden ook zo'n toffe plussize sectie. Daar kocht mijn moeder altijd kleding die wél bij haar leeftijd paste (ze was toen eind 20).
Maar goed, dat is vroeger. Ik moest er ineens aan denken door jouw reactie. Een winkel die er nu nog zit en best hippe dingen in plus sizes verkoopt is Mixxl in Raalte. En in Amsterdam loop ik altijd even de Only Diva's binnen. Geen idee of je er iets aan hebt. (Allebei verkopen het merk Yesta)
dinsdag 16 mei 2023 om 13:26
Hangt ook af van je regio waar je woont maar een aantal die ik zo weet.PoesmetLaarzen schreef: ↑16-05-2023 12:59Het punt van dit topic is dat (bijna) al die merken niet in fysieke winkels te koop te zijn en alleen maar online.
FFLO in Goirle
Maxims in Best (grootste grote maten winkel in Nederland)
Frommes (meerdere winkels geloof ik)
Endless Venlo
Rebels Oisterwijk
Bigenchic Oirsbeek
Modezza Veldhoven
B plus fashion Vianen
Groots Rijswijk
Vlietlaan fashion Bussum
Only diva’s Amsterdam
Studio Den Burg
More fashion (meerdere winkels vooral noord Nederland)
Eluniek Wijchen
Mosh plus Venray
Deze weet ik uit mijn hoofd maar er zijn er nog veel meer.
dinsdag 16 mei 2023 om 14:42
Vanmiddag was ik bij C&A in Leeuwarden.
Ik heb nav dit topic er even op gelet maar de grootste maat die ze nu verkopen is maat 48. Wel apart dat de plusafdeling weg is want dat paste gewoon in dezelfde winkel. Ze verkopen in Leeuwarden ook al heel lang geen lingerie meer.
Ik heb er nog een jeans, capri, wat tops en een vest gekocht. Zal wel suffe mode zijn maar ik zocht gewoon wat gemakkelijks.
Ik heb nav dit topic er even op gelet maar de grootste maat die ze nu verkopen is maat 48. Wel apart dat de plusafdeling weg is want dat paste gewoon in dezelfde winkel. Ze verkopen in Leeuwarden ook al heel lang geen lingerie meer.
Ik heb er nog een jeans, capri, wat tops en een vest gekocht. Zal wel suffe mode zijn maar ik zocht gewoon wat gemakkelijks.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in