Mode & Beauty alle pijlers

Grote maten niet meer bij de C&A

15-05-2023 18:16 87 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag liep ik zoals wel vaker bij de C&A naar binnen om te wat t-shirts te halen.
De grote maten kleding kon ik niet vinden waar het voorheen hing dus aan de kassa medewerkster gevraagd waar ik dat kon vinden.
"Ja dat hebben we niet meer" "Alleen nog online" .

Ik vind het echt belachelijk en uitsluiting. Van alles kun je er vinden, voor babys, kleuters, Tieners, oudere dames, hippe kleding etc. Maar dus niet meer voor grotere maten.

Triest vind ik het.
PoesmetLaarzen schreef:
16-05-2023 12:59
Het punt van dit topic is dat (bijna) al die merken niet in fysieke winkels te koop te zijn en alleen maar online.

Kun je vertellen welke speciaalzaken je bedoelt waar het wél verkocht wordt? Misschien kunnen wij er ook iets mee dan.
Bagoes in Utrecht.
Baloe in Groningen.
Karin's beautyvol clothes in Joure.

En zo zijn er nog veel meer winkels.
Ik heb vanmiddag een fijne broek bij Norah gekocht.
Wat stom zeg.
Ik heb het topic verder niet gelezen. In de periode dat ik grote maten droeg wilde ik juist heel veel passen. Om te kijken hoe het valt enzo. Als je slanker bent is dat wat makkelijker allemaal.
Pelle schreef:
15-05-2023 19:00
Die verkopen ze wel, maar vooral online. Waarom zouden ze het uit de winkel halen, als het wel goed verkoopt in de fysieke winkels.
Omdat de andere doelgroep meer oplevert. En het is dan aantrekkelijker om het assortiment voor bv modebewuste jeugd uit te breiden, zodat ze nog meer mee nemen. Dan voor die specifieke groep die enkel voor een shirtje komen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Dat is nou eenmaal het lot van mensen die buiten de gemiddelden vallen. Hier hetzelfde, maar dan omdat ik slanker ben dan de meeste Nederlanders. Ik kan nooit ergens nette kleding vinden, dus ik ben allang blij dat de mogelijkheid bij sommige winkels tenminste online nog bestaat.

Ik vind het geen uitsluiting, winkels mogen zelf bepalen wat ze aanbieden en het is waarschijnlijk gewoon efficiënter vanuit logistiek oogpunt.

Bij de Mango heb ik al een paar keer de XXS online besteld, volgens mij hebben zij ook hele grote maten. Dan kun je in de winkel kijken of de grootste maat past, en vervolgens bij de verkoopster je gewenste maat bestellen. :)
PoesmetLaarzen schreef:
16-05-2023 12:14
Ik kwam er gisteren googelend achter dat ik een 'inbeteenie' ben (ik haat Engelse termen)

Maat 42/44 hangt er blijkbaar tussenin.
Dat is niet echt een voordeel. Reguliere collecties hebben vaak de snit/pasvorm op slankere mensen gemaakt en grote maten collecties zijn weer vaak té

Ja, hier ook 42/44 en herkenbaar probleem.
*Elfje* schreef:
16-05-2023 16:05
Ik heb vanmiddag een fijne broek bij Norah gekocht.
Leuk! Ik ben een Norah fan. Zo fijn die maatvoering daar en nog mooi geprijsd ook
stippensokken schreef:
16-05-2023 11:23
Paprika vind ik heel wisselend qua kwaliteit, ik heb een jurk van hen die ik al jaren draag, maar ook een rok waarbij na 3-4 maanden de naden gewoon uit elkaar vielen.
Qua stijl is het niet altijd mijn smaak, het neigt voor mij erg naar MS Mode, wat ik toch wel wat suf vind en wat kwalitatief ook niet echt super is.

Cassis heeft wel vaak mooie jurken vind ik, hoewel die 'maar' tot maat 48 gaan, dus niet voor iedereen toegankelijk.

Qua bovenkleding bestaat mijn kleerkast (maat 52) voor 80 % uit Paprika.

Hun broeken zijn voor mij dan weer een ramp en veel te snel stuk.

Maar ik wil dingen dus wel zien en passen voor ik ze koop, want inderdaad is niet elke stof en elk vormpje even geweldig.
En vaak ook uiteindelijk veel te lang voor deze dwerg van 1m56.
(De doorsnee "korte jurk" komt tot op mijn kuiten. Dat wordt 'em dus niet.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
konwalia schreef:
16-05-2023 16:38
Dat is nou eenmaal het lot van mensen die buiten de gemiddelden vallen. Hier hetzelfde, maar dan omdat ik slanker ben dan de meeste Nederlanders. Ik kan nooit ergens nette kleding vinden, dus ik ben allang blij dat de mogelijkheid bij sommige winkels tenminste online nog bestaat.

Ik vind het geen uitsluiting, winkels mogen zelf bepalen wat ze aanbieden en het is waarschijnlijk gewoon efficiënter vanuit logistiek oogpunt.

Bij de Mango heb ik al een paar keer de XXS online besteld, volgens mij hebben zij ook hele grote maten. Dan kun je in de winkel kijken of de grootste maat past, en vervolgens bij de verkoopster je gewenste maat bestellen. :)
Dat kan wel als je de xs probeert en die is te groot, dan kun je inschatten of de maat kleiner goed genoeg zal zijn. Maar in de fysieke winkels van bijvoorbeeld Mango en H&M hangt de collectie maar tot maat xl. Als je daar niet in kan is het lastig inschatten of de 3xl of 4xl wel zal passen. Het enige voordeel wat je dan hebt is dat je iig de stof hebt kunnen voelen. Maar ik ga de stad niet in om nergens iets te kunnen passen.
Onkruit schreef:
16-05-2023 16:19
Wat stom zeg.
Ik heb het topic verder niet gelezen. In de periode dat ik grote maten droeg wilde ik juist heel veel passen. Om te kijken hoe het valt enzo. Als je slanker bent is dat wat makkelijker allemaal.

Ja helemaal eens. T/m maat 42 was het voor mij 100x makkelijker kleding kopen

Nu met maat 48 pas ik nog in heel veel kleding van de reguliere collectie van C&A.
En die moet ik inderdaad altijd in de winkel passen want de meeste kleding staat me voor geen meter. (Moeilijk figuur. :rrr: )
De plussize kleding van C&A staat me sowieso nooit. Die is altijd te lang, de shirts en blouses ook, en flatteert mij totaal niet.

De H&M had altijd een plussize collectie maar sinds een jaar of 10(?) inderdaad ook alleen nog online. Dat vond ik al balen. Ook al kon ik daar lang niet altijd slagen.

Gelukkig past maat XL van de Hema mij soms ook bij shirtjes.

M&S slaag ik soms wel. Zij hebben soms wel shirtjes van natuurlijk materiaal die ook wel wat afkleden.
Bij de Wibra slaag ik heel soms.
Met Paprika en Ulla Popken heb ik geen ervaring.
Bij Baloe zie ik al niks op de website wat mij aanspreekt.
En Norah kende ik nog niet, maar is misschien dus wel een kanshebber. :-) Blijkt ook in mijn stad te zitten, wel in een buitenwijk maar daar zal ik binnenkort wel even naartoe gaan.

Online vind ik dus waardeloos omdat naar schatting 80% van wat ik pas mij totaal niet staat. :|
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ik bestel alles online en vind dat ideaal, dus ik heb geen tips voor fysieke winkels.

Wel voor plussize-merken.

Maar wil even zeggen dat ik vind dat C&A op dit moment in hun reguliere maten (t/m 48) een heel goede collectie heeft. Net 2 dozen laten bezorgen en helaas is hun maat 48 broek me te klein maar ik vind hun pakken heel mooi en vond de kwaliteit ook goed. Ook hebben ze mooie blauwe katoenen en linnen jurken.

Marks and Spencer vind ik ook goed (tot 50-52) en ik ben fan van H&M (veel van hun gewone kleding gaat tot maat 50, XXL - dus daar hoef je niet eens voor de op de plus-size page te gaan.
HiltjeHillegonda schreef:
16-05-2023 21:55
Ik bestel alles online en vind dat ideaal, dus ik heb geen tips voor fysieke winkels.

Wel voor plussize-merken.

Maar wil even zeggen dat ik vind dat C&A op dit moment in hun reguliere maten (t/m 48) een heel goede collectie heeft. Net 2 dozen laten bezorgen en helaas is hun maat 48 broek me te klein maar ik vind hun pakken heel mooi en vond de kwaliteit ook goed. Ook hebben ze mooie blauwe katoenen en linnen jurken.

Marks and Spencer vind ik ook goed (tot 50-52) en ik ben fan van H&M (veel van hun gewone kleding gaat tot maat 50, XXL - dus daar hoef je niet eens voor de op de plus-size page te gaan.
Dat is t m dus ook, de reguliere maten hebben leuke kleuren, prints en modellen etc, de grotere maten lijken wel of ze die zo stom mogelijk proberen te maken. Tweety en Micky Mouse er op, stippeltjes en breedte strepen. Daar moet toch wat leukers voor te bedenken zijn? jaren geleden daar super leuke shirts van CandA, mooie prints, mooie stevige stof voor t-shirts, die ook echt lang goed bleven. Truien zelfde verhaal. Echt geen idee wie daar tegenwoordig ontwerper is voor de grote maten maar die moet terug naar de academie denk ik....

Voor de rest fijn alle winkels en tips die gedeelt worden, zo geeft dit topic toch wat goeds!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven