Waarom is "iedereen" zo boos ?
woensdag 22 november 2023 om 22:27
vrijdag 24 november 2023 om 11:04
Op de persoon?
Jij bent anders al sinds de uitslag bekend is gemaakt bezig om echt alle pvv stemmers uit te maken voor racist en xenofoob. Is dat niet op de man omdat je in een keer meer dan twee miljoen mensen pakt?
vrijdag 24 november 2023 om 11:05
Dit is nu precies wel de taak van de rechter: toetsen of wetten en regels voldoen aan internationale verdragen. Als het de wens is van de Nederlandse kiezer om zich daar niet langer aan te conformeren, zullen de betreffende verdragen moeten worden opgezegd.frambozentaartje schreef: ↑24-11-2023 10:22Het is niet de taak van een rechter om een kabinet, dat qua plannen helemaal uit de bocht vliegt, in lijn met verdragen en afspraken te houden. Het gevaar is dan dat de mensen - die zich nu al ongezien en ongehoord voelen en daarom op bijvoorbeeld de PVV stemden - zich keren tegen de rechterlijke macht, tegen Europa en tegen wat en wie dan ook die de plannen tegenhoudt. En dan krijg je al helemaal polarisering, tussen mensen die verandering willen ten koste van alles en mensen die nog iets van de rechtstaat probeert te redden.

vrijdag 24 november 2023 om 11:11
Ja, je moet erg oppassen hier. Maar goed, ik zal je hier niet missen. Doei.
campanula wijzigde dit bericht op 24-11-2023 11:14
0.79% gewijzigd
It won't stop until you wise up

vrijdag 24 november 2023 om 11:14
Kan het weer on-topic ipv dit onderlinge gedis? En we hebben er niks aan als andersdenkenden weg gejaagd worden. Het is toch juist goed om met elkaar in gesprek te blijven? Ook al is het ongemakkelijk en vaak onbegrijpelijk wat een ander denkt. Die ander is toch ook mens, heeft toch ook wensen en dromen en zorgen, heeft mensen die van hem/haar houden en van wie diegene houdt. De baisisdingen hebben we echt wel hetzelfde.
Maar goed, op sommige belangrijke punten denken we fundamenteel anders. Ik hoop dat we het daarover kunnen blijven hebben.
Maar goed, op sommige belangrijke punten denken we fundamenteel anders. Ik hoop dat we het daarover kunnen blijven hebben.

vrijdag 24 november 2023 om 11:16
Het Amerikaanse systeem van check and balances werkt heel anders dan in Nederland. Rechters worden hier door andere rechters benoemd, in de US nomineert de president een kandidaat die door de senaat wordt bevestigd (voor de supreme court). Ik ben daar niet zo bang voor op korte termijn.EnglishmaninNY schreef: ↑24-11-2023 11:04Ik denk niet dat het zo werkt. Het proces van de huidige (democratische) waarden afbreken begint bij het vervangen van de mensen die de democratische waarden in stand houden.
Amerika is een heel duidelijk voorbeeld (hopenlijk geen voorbode). Daar zijn vanaf 2016 in rap tempo mensen op sleutelposities vervangen door mensen met een ander waarden- en normenstelsel en vandaar uit is het balletje gaan rollen. Stukje bij beetje kon de rechtstaat wijzigen met alle problemen voor een democratie vandien.
Als dat proces in Nederland ook staat te gebeuren, ben je al ruimschoots te laat tegen de tijd dat het Wilders masker afvalt.
Wat wel zou kunnen is dat de onafhankelijke media aan wordt getast, bijvoorbeeld door opheffing van de NPO/NOS. Voor veel mensen is dit de enige gratis toegang tot kwaliteitsmedia.
vrijdag 24 november 2023 om 11:17
katkaatje schreef: ↑24-11-2023 11:14Kan het weer on-topic ipv dit onderlinge gedis? En we hebben er niks aan als andersdenkenden weg gejaagd worden. Het is toch juist goed om met elkaar in gesprek te blijven? Ook al is het ongemakkelijk en vaak onbegrijpelijk wat een ander denkt. Die ander is toch ook mens, heeft toch ook wensen en dromen en zorgen, heeft mensen die van hem/haar houden en van wie diegene houdt. De baisisdingen hebben we echt wel hetzelfde.
Ze worden niet weggejaagd. Ze kondigen zelf theatraal aan dat ze weggaan. Voor de rest eens. Het moeilijke gesprek moet je niet uit de weg gaan.

vrijdag 24 november 2023 om 11:17
En weet je wat hier zo opvallend aan is?
In het recente verleden heb ik jou heel vaak positief benaderd wanneer anderen dat niet deden. Niets aan de hand toen.
En nu ik een kritische noot produceer t.a.v. de reacties op PVVstemmers is dit het enige dat jij uit je toetsenbord krijgt.
Ik ben notabene zelf niet eens een PVVstemmer.
Tot zoverre jouw open kijk op en omgang met jouw medemens.
Ik leer heel veel bij in rap tempo.
anoniem_65e9b0826cfac wijzigde dit bericht op 24-11-2023 11:18
1.22% gewijzigd

vrijdag 24 november 2023 om 11:18
Dat klopt. En die zelfde mensen roepen nu dat 100 van de 150 zetels rechts zijn, dus cda en vvd zijn nu dan weer wel rechts als het ze uitkomt
vrijdag 24 november 2023 om 11:23
Dus ze moeten maar blijven om constant voor racist en xenofoob uitgemaakt te worden?
Om te horen hoe dom, onderontwikkeld en goedgelovig ze wel niet zijn?

vrijdag 24 november 2023 om 11:27
Als jij dit leest in de berichten hier spreek die mensen er dan rechstreeks op aan svp. Ik zie niet hoe een algemeen mantra dat jij en een andere forummer hier herhalen "PVV'ers worden afgeschilderd als dom, xenofoob en racist" iets bijdraagt aan dit topic. Je kunt ze ook staffen hé.
vrijdag 24 november 2023 om 11:32
BlaBla schreef: ↑24-11-2023 11:17En weet je wat hier zo opvallend aan is?
In het recente verleden heb ik jou heel vaak positief benaderd wanneer anderen dat niet deden. Niets aan de hand toen.
En nu ik een kritische noot produceer t.a.v. de reacties op PVVstemmers is dit het enige dat jij uit je toetsenbord krijgt.
Ik ben notabene zelf niet eens een PVVstemmer.
Tot zoverre jouw open kijk op en omgang met jouw medemens.
Ik leer heel veel bij in rap tempo.
Ik ben het gewend dat hele hordes achter mij aangaan. Bijvallen of afvallen doet mij niet zoveel. Dat je mij positief benaderde geeft je alleen geen extra wisselgeld als je blijft janken over 'die linkse stemmers' en theatraal je afscheid gaat aankondigen. Ik wens je, in alle mildheid, alle goeds.
campanula wijzigde dit bericht op 24-11-2023 11:37
0.06% gewijzigd
vrijdag 24 november 2023 om 11:34
Champoo schreef: ↑24-11-2023 11:27Als jij dit leest in de berichten hier spreek die mensen er dan rechstreeks op aan svp. Ik zie niet hoe een algemeen mantra dat jij en een andere forummer hier herhalen "PVV'ers worden afgeschilderd als dom, xenofoob en racist" iets bijdraagt aan dit topic. Je kunt ze ook staffen hé.
Daar word ik niet warm of koud van. Ze doen maar. Ik denk dat ze een knuffel willen. Of de erkenning dat ze heus geen 'racist' zijn oid.
'Wij zijn echt wel netjes hoor....'
Mwuhaha.
vrijdag 24 november 2023 om 11:47
Ga je lekker?
En jij zegt niet boos te zijn?
Ik zie anders een heel boos kleutertje voor me.
vrijdag 24 november 2023 om 11:50
Ben je daar consequent in? Dan zou de PVV nu PvdA/GL moeten uitnodigen aan de onderhandelingstafel, want die partij is de op één na grootste geworden. Of is het dan ineens wel logisch dat je op inhoud het met een andere partij pertinent oneens kunt zijn en er dan niet mee in zee wil? Dat geroep over ‘partijen uitsluiten’ wordt zeer selectief gebruikt als er een partij met extreemrechts gedachtengoed buiten de boot lijkt te vallen of niet omarmd wordt. Bevolkingsgroepen uitsluiten en het land uit willen hebben is iets compleet anders dan het op inhoud met een partij oneens zijn of niet met een bepaalde andere partij in een kabinet willen. Niemand roept dat alle PVV-ers het land uit moeten of dat de PVV opgeheven zou moeten worden, dát zou hypocriet zijn. Het op inhoud met andere partijen oneens zijn of andere partijen een no-go vinden om samen mee te regeren doen alle partijen, inclusief de PVV zelf.
vrijdag 24 november 2023 om 11:52
Vreemde stelling. Zou je dit ook zeggen als PvdA/GL de grootste was geworden en PVV nummer 2? Zijn de stemmers op de grootste partij ‘de kiezers’, ‘het volk’? Nee hoor: 23% van de stemmers, 18% van de kiesgerechtigden heeft PVV gestemd. De rest niet. Uit onderzoek blijkt dat 36% van Nederland graag wil dat de PVV in het kabinet komt en 30% juist niet, dat ligt dus behoorlijk dicht bij elkaar. PVV mag nu het voortouw nemen in de onderhandelingen en krijgt 37 van de 150 zetels. Dat is democratie, niet een ‘the winner takes it all’ geroep waarbij de grootste partij alles wel even zal bepalen.BlaBla schreef: ↑24-11-2023 09:26Ook vind ik de verwachting naar de PVV toe dat ze maar een groot deel van hun programma moeten schrappen bizar. Nederland heeft gestemd en dit is het resultaat. Wat mij betreft zouden andere partijen maar moeten inleveren om mee te mogen regeren. Anders is het simpelweg oplichting van de kiezers.
vrijdag 24 november 2023 om 11:55
Het gaat hier prima, Oma! Ik zit lekker in de box mijn cappuccino te drinken

Ik raak bijna bedolven onder de redelijke argumenten van de PVV fans.
vrijdag 24 november 2023 om 11:55
Omdat mensen zich al millenia lang laten gekmaken door volksmenners. Ze laten zich verblinden en zien niet meer wie het echte kwaad zijn: namelijk de superrijken die zich gniffelend nog verder verrijken terwijl ze het gepeupel onderling zien ruziemaken over "grote verschillen" die er helemaal niet zijn.
You can never have too many hats, gloves and shoes
vrijdag 24 november 2023 om 12:03
Even vooropgesteld, ik heb hier zelf niemand voor xenofoob uitgemaakt, maar vind je het dan heel vreemd dat als je op een partij stemt die een xenofoob gedachtengoed en partijprogramma heeft je zelf ook xenofoob genoemd wordt?
Ik begrijp wel dat iemand meer is dan de partij waarop hij stemt en dat mensen het over het algemeen niet voor 100% met een partij eens zijn, dus ik vind het wat te kort door de bocht, maar ik vind het ook weer niet heel verbazingwekkend. Net zoals ik me kan voorstellen dat als je zegt op SGP te stemmen je conservatief genoemd zou kunnen worden, op SP anti-Europa, op FvD complotdenker en op BBB pro bio-industrie. Het is wat zwart-wit, maar het zijn wezenlijke punten van zo’n partij, dus vanwaar die boosheid als je er persoonlijk mee geassocieerd wordt?
vrijdag 24 november 2023 om 12:13
Dit zei ik vanmorgen precies zo tegen mijn collega's.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
vrijdag 24 november 2023 om 12:13

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in