Weigering garantie oplossing koptelefoon
zondag 23 februari 2025 om 11:10
Hallo Viva people!
Heb 2 weken geleden fysiek in de lokale Action een in ear headphone gekocht, was maar 2 tientjes maar doet er ook niet toe verder.
Gisteren viel mijn rechter oortje het geluid weg. Resetten lostte niks op. Naar de Action terug gegaan met bon en ze geven aan dat vanwege hygiene er niks mee kunnen en dus helaas pech.
Is dit normaal? Ik mag toch minimaal verwachten dat het een jaar mee gaat. Zie website:
https://www.action.com/nl-nl/klantenser ... -garantie/
En toen ik dit te horen kreeg na de andere Action geweest wat verder weg, ook die stuurde me weg. Weten de medewerkers gewoon de garantie voorwaarden niet?
Kortom, hoe nu verder?
Heb 2 weken geleden fysiek in de lokale Action een in ear headphone gekocht, was maar 2 tientjes maar doet er ook niet toe verder.
Gisteren viel mijn rechter oortje het geluid weg. Resetten lostte niks op. Naar de Action terug gegaan met bon en ze geven aan dat vanwege hygiene er niks mee kunnen en dus helaas pech.
Is dit normaal? Ik mag toch minimaal verwachten dat het een jaar mee gaat. Zie website:
https://www.action.com/nl-nl/klantenser ... -garantie/
En toen ik dit te horen kreeg na de andere Action geweest wat verder weg, ook die stuurde me weg. Weten de medewerkers gewoon de garantie voorwaarden niet?
Kortom, hoe nu verder?
donderdag 27 februari 2025 om 22:20
donderdag 27 februari 2025 om 22:33
donderdag 27 februari 2025 om 22:49
Je moet de verpakking open knippen, zit plastic verpakking omheen. Dat “trucje” gaat dus niet werken. Je mag alleen ongeopend binnen 8 dagen terug brengen, dat begrijp ik nog welKooktMetKnoflook schreef: ↑27-02-2025 22:20Ik zou of naar de winkel gaan en blijven vragen 'waar staat dat' (er staat iets anders maar laat ze zichzelf maar vastpraten).
Of een nieuw setje kopen.
En met de bon de oude terugbrengen, toedeledokie.

donderdag 27 februari 2025 om 23:04
Appletje schreef: ↑27-02-2025 21:01Om de prijzen zo laag mogelijk te houden zullen ze over de hele linie niet het beste personeel aannemen. Gewoon zo goedkoop mogelijk, en dan kan je niet verwachten dat zo iemand dit soort kennis heeft. Dat is de keerzijde van bij een zo goedkoop mogelijke winkel iets gaan kopen. Je moet niet verwachten dat je de service krijgt van een duurdere winkel.
Ik vind het meer overkomen alsof dit gewoon beleid van hoger hand is. Garantie, wat is dat? Nee hoor, dat bestaat niet. Als iemand over garantie komt zeuren en het product is geopend dan zeg je dat ze het alleen ongeopend/ongebruikt mogen terugbrengen.
vrijdag 28 februari 2025 om 00:25
Ja, en dat slaat natuurlijk als een tang op een varken. Sukkels daar bij de action. Wel benieuwd wat je gaat doen, TO.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 28 februari 2025 om 02:58
Dit is 100% beleid van hogere hand.
Op de klachtenafdeling zitten echt wel mensen die iets meer kunnen dan de gewone klantenservice medewerkers is mijn ervaring. Des te pijnlijker wat te antwoorden zijn op mijn klacht.
vrijdag 28 februari 2025 om 10:25
In een notendop:
Het betreft hier een consumenten koop zoals neergelegd in artikel 7:5 lid 1 BW.
Aangezien action in haar voorwaarden garantie biedt op haar producten, is dat de grondslag van je klacht. Het gaat hier om ruilen omdat het product niet functioneert. Het hygiëne argument van Action kan dan ook niet slagen. Immers als consument heb je domweg recht op een goed product. Aangezien dit product binnen een maand zonder toedoen van de consument mankementen vertoonde, behoeft het geen nadere uitleg dat dit een ondeugdelijk product betreft. De bewijslast om aan te tonen dat het een deugdelijk product betreft, ligt op de Action, aangezien de gebreken zich binnen 12 maanden voordeden.
En zelfs al zou action willen betogen dat dit niet aan de orde is (ik zou niet inzien waarom niet) dan nog geldt dat het product niet voldoet aan de eisen die jij er als consument aan mocht stellen. In dat geval is er sprake van non-conformiteit - zie 7:17 lid 2 BW. En daarbij geldt dat de bewijslast wederom op de Action ligt, omdat het probleem zich binnen 6 maanden heeft geopenbaard. Zij moeten aantonen een deugdelijk product te hebben geleverd.
Ik denk eerlijk gezegd dat je non-conformiteit niet nodig hebt, omdat de oordoppen binnen een maand al stuk gingen. Nu is er geen wettelijke garantie termijn, maar een maand is gewoon heel erg snel. Ook van oordopjes van €20 mag je verwachten dat die langer dan een maand meegaan. En de bewijslast ligt niet bij jou gelet op de termijn.
Hoop dat je hiermee iets kan en ben heel benieuwd naar de reactie van Action.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 1 maart 2025 om 00:40

zaterdag 1 maart 2025 om 13:01
Klopt. Ze doen niks.
Ik koop nooit meer dit soort spul bij deze keten, het is wel goed zo.
Veel te veel gedoe voor die twee tientjes. Ze hebben “gewonnen”.

Ze gokken hier op dat de klant afhaakt, is gewoon bedrijfspolicy.
zondag 2 maart 2025 om 09:42
zondag 2 maart 2025 om 09:47
Heftig zeg. Ik had andere ervaringen.MrNielson80 schreef: ↑01-03-2025 13:01Klopt. Ze doen niks.
Ik koop nooit meer dit soort spul bij deze keten, het is wel goed zo.
Veel te veel gedoe voor die twee tientjes. Ze hebben “gewonnen”.
Ze gokken hier op dat de klant afhaakt, is gewoon bedrijfspolicy.
Ik heb die spullen al jaren en jaren en ging ervanuit dat ze gewoon een normale winkel waren. Maar de stemmen hier over hoe slecht de winkel is hebben dus gewoon gelijk. Ik ben gelijk een minder enthousiaste klant, wilde sowieso al stoppen en dit is wel een duwtje.
Schandalig.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.

zondag 2 maart 2025 om 11:00
Je kunt bij de Action toch gewoon spullen kopen die niet stuk kunnen gaan of waarvan het niet erg is dat het stuk gaat?
Aan een doos vaatwastabletten of een pak waxinelichtjes kun je je geen buil vallen.
Je elektronica koop je dan zoals de rest van Nederland bij MediaMarkt of Coolblue, die wel goed met retouren omgaan.
Vergeet niet dat Action veel restpartijen opkoopt in bulk, daarom zijn ze zo goedkoop. Je weet van tevoren dat de kwaliteit niet heel goed gaat zijn.
Ik kocht daar laatst een paar theedoeken voor weinig, met de instelling: maar eens kijken hoe lang die meegaan. Na één keer gebruiken viel het lusje er al vanaf. Tja.
Aan een doos vaatwastabletten of een pak waxinelichtjes kun je je geen buil vallen.
Je elektronica koop je dan zoals de rest van Nederland bij MediaMarkt of Coolblue, die wel goed met retouren omgaan.
Vergeet niet dat Action veel restpartijen opkoopt in bulk, daarom zijn ze zo goedkoop. Je weet van tevoren dat de kwaliteit niet heel goed gaat zijn.
Ik kocht daar laatst een paar theedoeken voor weinig, met de instelling: maar eens kijken hoe lang die meegaan. Na één keer gebruiken viel het lusje er al vanaf. Tja.
zondag 2 maart 2025 om 11:15
Een restpartij is niet per definitie troep.RikM schreef: ↑02-03-2025 11:00Je kunt bij de Action toch gewoon spullen kopen die niet stuk kunnen gaan of waarvan het niet erg is dat het stuk gaat?
Ik kocht daar laatst een paar theedoeken voor weinig, met de instelling: maar eens kijken hoe lang die meegaan. Na één keer gebruiken viel het lusje er al vanaf. Tja.![]()
Het zijn overproducties,verkeerde etiket enz enz.
Wij leven in Nederland en daar heb je gewoon garantie verder dan de deur.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
zondag 2 maart 2025 om 11:52
Eens. Het valt mij tegen dat de action er zo mee omgaat, ik ken dat ook niet.

zondag 2 maart 2025 om 12:02
zondag 2 maart 2025 om 12:17
Ik zou het ook niet gepikt hebben en blijven volharden… Maar principes kosten tijd (en soms geld).
zondag 2 maart 2025 om 13:01
Precies. En ik zie nu ook een patroon, want ze kunnen de regels ook heel goed buigen om hun werknemers op de meest aso manieren te proberen te ontslaan, heel veel jurisprudentie over.
Dus alleen daarom krijg ik nu een naar idee bij dit bedrijf maar ik had het er dus niet bij laten zitten.
zondag 2 maart 2025 om 16:56
Heb het al voorgesteld voor de Belbus bij Kassa.
Vond ik wel geinig, wie weet zien jullie me op tv

zondag 2 maart 2025 om 18:01
En ook omdat bedrijven het anders nooit leren. Vals als ik ben overweeg ik nog wel eens om een SAR op basis van de GDPR regels op te vragen als ik weet dat een organisatie wat data over mij heeft. Beroepshalve weet ik dat dit heel veel tijd kost voor de organisatie. Als jij mij niet geeft waar ik juridisch gewoon recht op heb, weet ik je te vinden. Wie niet horen wil, moet maar voelen, tenslotte.
baggal wijzigde dit bericht op 02-03-2025 18:58
7.53% gewijzigd
zondag 2 maart 2025 om 18:06
MrNielson80 schreef: ↑02-03-2025 16:56Heb het al voorgesteld voor de Belbus bij Kassa.
Vond ik wel geinig, wie weet zien jullie me op tv![]()
Toevallig hebben zij kortgeleden draadloze oordopjes getest, ook 'jouw' merk. Zou mooi zijn als kassa er iets mee kan
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen ... de-30-euro
zondag 2 maart 2025 om 20:00
Zag het ja, toevalligRenske schreef: ↑02-03-2025 18:06Toevallig hebben zij kortgeleden draadloze oordopjes getest, ook 'jouw' merk. Zou mooi zijn als kassa er iets mee kan
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen ... de-30-euro

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in