Adolescence MET spoilers!

21-03-2025 13:39 237 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Pfff wie heeft de nieuwe netflix serie adolecence gekeken? MET SPOILER
In 1 adem uitgekeken.
Ik heb zelf een zoon van 13 hij kwam recht in m'n hart binnen, heb de hele 4de aflevering gehuild.
Wie heeft hem nog meer gekeken?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-03-2025 07:13
Reden: Titel aangepast
2.99% gewijzigd
Ik vind het mooi hoe ze de kant van de familie belichten maar er had van mij nog een afsluitende aflevering mogen zijn van Jamie. Eventueel de rechtzaak maar vooral het besef dat hij voorlopig in de gevangenis zit. Dat mis ik. Ik miste Jamie in de laatste aflevering.
pina schreef:
24-03-2025 20:45
Je vroeg het niet aan mij, maar veel mensen hadden de rechtszaak willen zien. Ik heb zelf die behoefte helemaal niet. Vond dit precies goed en afgerond.
Ik vraag me af of het überhaupt wel tot een rechtzaak was gekomen met de bekentenis van Jamie. Ook gezien zijn leeftijd.
Rozen verwelken
Schepen vergaan
Liever een frikandel
Dan een banaan
Theeleutje schreef:
21-03-2025 17:08
Goede serie en in één adem uitgekeken maar voor mijn gevoel is hij niet af.
Ik heb hem afgelopen weekend ook gekeken en ik had hetzelfde gevoel.
Ga ik over nadenken.
Ik heb juist het gevoel dat het verhaal af is zoals het is. Alle levens gaan verder. Korte straf, lange straf maakt daarin weinig uit. Je weet dat Jaimie in jeugddetentie zit en schuldig is. Hopelijk krijgt hij daar genoeg therapie om hem weer enigzins geschikt te maken voor de maatschappij, want dat is waar hij uiteindelijk toch weer terug gaat komen. Hopelijk is er nog iets werkbaars te maken van dat gedeukte ego van hem. Schuld bekennen is iig een eerste goede stap.

Je weet dat zijn gezin nog veel moet worstelen en dat dit niet per se beter wordt op korte termijn. Misschien redden zijn ouders het samen, misschien niet. Zijn zus zal er ook nog een zware dobber aan hebben en de vrienden van Jaimie worden hopelijk begeleid, waarbij dit o.a. binnen de schoolsetting veel aandacht krijgt. Maar van wat ik heb gezien in de serie, vermoed ik van niet.
Het meisje wiens vriendin is vermoord, houdt er misschien een levenslange haat tegen mannen aan over. Of wantrouwen naar volwassenen (geheel terecht). Wie zal het zeggen.
NomenNesci0 schreef:
25-03-2025 00:11
Ik heb juist het gevoel dat het verhaal af is zoals het is. Alle levens gaan verder. Korte straf, lange straf maakt daarin weinig uit. Je weet dat Jaimie in jeugddetentie zit en schuldig is. Hopelijk krijgt hij daar genoeg therapie om hem weer enigzins geschikt te maken voor de maatschappij, want dat is waar hij uiteindelijk toch weer terug gaat komen. Hopelijk is er nog iets werkbaars te maken van dat gedeukte ego van hem. Schuld bekennen is iig een eerste goede stap.
Ik ben het helemaal met je eens. En daarnaast zijn er al genoeg rechtszaakdrama's. In de rechtszaak zou het gaan om alle details over zijn misdaad, terwijl deze serie juist heel mooi andere kanten van dit soort drama's belicht
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Sabine schreef:
24-03-2025 22:19
Eventueel de rechtzaak maar vooral het besef dat hij voorlopig in de gevangenis zit. Dat mis ik. Ik miste Jamie in de laatste aflevering.
Geinig, ik vond Jamie juist in de laatste aflevering meer aanwezig dan in alle afleveringen daarvoor. Het telefoongesprek zegde álles. Alles over de relatie met zijn vader en zijn moeder, alles over hemzelf en het besef dat eindelijk (na 7 maanden) was doorgedrongen.

Een aflevering over de rechtszaak had geen verschil gemaakt imo.
.
Rooss4.0 schreef:
25-03-2025 10:29
Geinig, ik vond Jamie juist in de laatste aflevering meer aanwezig dan in alle afleveringen daarvoor. Het telefoongesprek zegde álles. Alles over de relatie met zijn vader en zijn moeder, alles over hemzelf en het besef dat eindelijk (na 7 maanden) was doorgedrongen.

Een aflevering over de rechtszaak had geen verschil gemaakt imo.
Ja, precies. Jamie was in de laatste aflevering onzichtbaar maar alom aanwezig: over elk woord dat werd gesproken hing zijn schaduw.
Ja, zijn invloed op het gezin is groter dan welk kind ooit zou kunnen maken. Hun hele leven ligt voorgoed overhoop. Je kunt niet eens even naar een bouwmarkt of mensen spreken je aan, “positief” danwel negatief.
DG2015 schreef:
25-03-2025 10:20
Ik ben het helemaal met je eens. En daarnaast zijn er al genoeg rechtszaakdrama's. In de rechtszaak zou het gaan om alle details over zijn misdaad, terwijl deze serie juist heel mooi andere kanten van dit soort drama's belicht
Dat inderdaad. Als er nog een aflevering over de rechtzaak bij was gemaakt was het vooral meer van hetzelfde geworden. En de uitkomst is toch al bekend. Soms is dingen weglaten krachtiger.
Het wordt dan wat meer Law & Order voor mij. Dit is een andere insteek (wat mij betreft).
.
murgatroyd wijzigde dit bericht op 25-03-2025 19:32
Reden: .
96.97% gewijzigd
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Deze was retegoed!

Confronterend ook wel. Hoe snel de tijd gaat. Technologieën zich ontwikkelen. We continu in verbinding denken te staan, maar we ons eigenlijk steeds verder van elkaar verwijderen.

Lang leve de Nokia 3310.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven