Afgrijselijke kindernamen V
zaterdag 7 november 2020 om 20:11
Deel 5 inmiddels...
en wat blijkt.. het KAN nog steeds erger
Hier gaan we gezellig verder!
de meest voorkomende/afgrijselijkste kindernamen tot nu toe
1. Priscilliano
2. X'jhaivion Jaymz J'miliano
3. Zus
4. Storm
5. Divaincheley
6. C.hicky-S.ola
7. Diyouvailey
8. Mensje
9. Frankdiamant
10.Nxt
11.Bloem
12. Samba-mamma
13. King

Hier gaan we gezellig verder!
de meest voorkomende/afgrijselijkste kindernamen tot nu toe
1. Priscilliano
2. X'jhaivion Jaymz J'miliano
3. Zus
4. Storm
5. Divaincheley
6. C.hicky-S.ola
7. Diyouvailey
8. Mensje
9. Frankdiamant
10.Nxt
11.Bloem
12. Samba-mamma
13. King
rouge__ wijzigde dit bericht op 10-09-2024 09:43
49.50% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition
dinsdag 1 april 2025 om 22:54
Ik hou daar ook niet zo van. Vooral niet omdat het vaak vrouwennamen zijn die afgeleid zijn van mannennamen en dan verkleind worden met je, tje of ke. Best leuke namen, maar mij geeft het toch een beetje een bijsmaak van 'leuke schattige kleine versie van'.
Verder hou ik ook niet zo van mannennamen die eindigen op een o (Timo, Marco, Okko etc). Die klinken me een beetje als 'ijsco', wat ik ook een stom woord vind overigens (zeg gewoon ijsje, denk ik dan). Waarom weet ik niet.
Verder hou ik ook niet zo van mannennamen die eindigen op een o (Timo, Marco, Okko etc). Die klinken me een beetje als 'ijsco', wat ik ook een stom woord vind overigens (zeg gewoon ijsje, denk ik dan). Waarom weet ik niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 3 april 2025 om 06:23
donderdag 3 april 2025 om 07:43
Ja das ook precies mijn punt. Als je een kind krijgt mag je er van uitgaan dat het ooit de middelbare leeftijd krijgt. Dat het een meer dan gemiddeld stevige volwassene wordt weet je dan weer niet. Maar om risico te verkleinen, neem je beter geen verkleinwoord als naam voor je kind. Zo ken ik een Famke van 1.90m, das toch echt geen famke meer

zondag 6 april 2025 om 17:48
Een naam als Antonius of Roos zal ook vast ooit vreemd zijn geweest en daarna normaal zijn geworden. Maar ik zie om mij heen ook met regelmaat dat ouders hun kind vernoemen naar dingen of zo. Een vroegere klasgenoot heeft haar pasgeboren zoontje Rune genoemd. Gewoon een normaal, net heel burgerlijk persoon. En het kindje van Enzo Knol heet Riven.
Van dat soort namen vraag ik me dan toch af of het niet een beetje vreemd is om je kind zo te noemen wegens de associaties die een normaal persoon erbij krijgt.
zondag 6 april 2025 om 17:50
Mijn vroegere stevige docente van middelbare leeftijd heette Puck... Whahaha
Ik vind het ook geen mooie naam. Maar ik moet zeggen dat de Pucks om mij heen wel altijd heel veel hadden met Ierland of zo. Vaak stonden ze ook in Keltische klederdracht op Instagram...
maandag 7 april 2025 om 09:30
Ah ja, dat kindje heet volledig Rocket Star Presley Cigar.madein2002 schreef: ↑30-03-2025 18:03Ik ken iemand die haar zoon Rocket Star heeft genoemd.
Later kwam ik erachter dat een celebrity haar zoon ook zo heeft genoemd.
[..]
woensdag 9 april 2025 om 09:54
Ik heb bij de naam Famke helemaal niet het idee dat het om een klein meisje/vrouw zou moeten gaan. Famke is toch gewoon een normale (Friese?) meisjesnaam.smorre schreef: ↑03-04-2025 07:43Ja das ook precies mijn punt. Als je een kind krijgt mag je er van uitgaan dat het ooit de middelbare leeftijd krijgt. Dat het een meer dan gemiddeld stevige volwassene wordt weet je dan weer niet. Maar om risico te verkleinen, neem je beter geen verkleinwoord als naam voor je kind. Zo ken ik een Famke van 1.90m, das toch echt geen famke meer![]()
woensdag 9 april 2025 om 10:02
Het betekent 'meisje'PoesMinoes schreef: ↑09-04-2025 09:54Ik heb bij de naam Famke helemaal niet het idee dat het om een klein meisje/vrouw zou moeten gaan. Famke is toch gewoon een normale (Friese?) meisjesnaam.
Net als het groninger 'wichie'
woensdag 9 april 2025 om 11:18
Ubbe vind ik best leuk, maar dat komt omdat ik gek was op dat personage uit Vikings. Dan wel uitgesproken als Oebbah/Oebbeh. Tenminste, zo spraken ze het daar uit. Als er hier in Nederland weer Ubbe van gemaakt wordt ( dus uitspreken letterlijk zoals het er staat ) vind ik het niks.
De rest van het rijtje vind ik echt afschuwelijk lelijk allemaal. Zeno? Edda? Zou ook geen idee hebben of het om jongens of meisjes gaat.
I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things.
woensdag 9 april 2025 om 17:38
Ik kan een Arco.Yella78 schreef: ↑01-04-2025 22:54Ik hou daar ook niet zo van. Vooral niet omdat het vaak vrouwennamen zijn die afgeleid zijn van mannennamen en dan verkleind worden met je, tje of ke. Best leuke namen, maar mij geeft het toch een beetje een bijsmaak van 'leuke schattige kleine versie van'.
Vind het echt een vreselijke naam
Frankly my dear, I don"t give a damn

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in