Minister Faber

30-03-2025 15:24 336 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vinden jullie van het beleid van Minister Faber?
Deze Minister van Asiel en Migratie heeft natuurlijk van het kabinet en van haar baas Geert Wilders de opdracht gekregen om de asielinstroom te beperken. Dit is geen gemakkelijke opdracht, dat begrijp ik ook. Maar de manier waarop ze dit aanpakt botst keer op keer met anderen. Op het moment meer dan ooit. Met Dick Schoof over het niet op de agenda zetten van het schrappen van de Spreidingswet (omdat ze volgens Schoof niet de juiste procedures volgt), met Mona Keijzer over de huisvesting van statushouders, met de rechters over oa de bezuinigingen op vluchtelingenwerk, met de Raad van State over de asielwetten die ze wil invoeren, etc etc.

Nu heeft ze wat mij betreft een dieptepunt bereikt. Ze weigert de handtekening te zetten onder de aanvraag voor een lintje voor vrijwilligers van het COA: https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/arti ... genwerkers
Met als reden: hun werk staat haaks op mijn beleid. Wilders steunt haar (natuurlijk) en tweet dat mensen die asielzoekers pamperen geen lintje verdienen.

Moet deze minister nog wel op haar post blijven?
Coffee is never my cup of tea
Draaideurforummer schreef:
02-04-2025 12:06
Kennis van zaken vind ik persoonlijk belangrijker dan politieke ervaring.

Maar het is wel slim om de zaken politiek handig aan te pakken. Dus voor het debat al wat gaan lobbyen bij de oppositie, peilen wat de meningen zijn, mensen jouw kant op laten bewegen. En dat mist bij Faber (en een aantal andere ministers). Schoof heeft dit vandaag ook politiek niet slim aangepakt. Maar hij is onderweg, het debat gaat zo verder met hem erbij.
Coffee is never my cup of tea
Wat een draak van een vrouw. De jeugd krijgt dit ook allemaal mee. Wat een gigantisch slecht voorbeeld.
Marianneke schreef:
02-04-2025 12:10
Maar het is wel slim om de zaken politiek handig aan te pakken. Dus voor het debat al wat gaan lobbyen bij de oppositie, peilen wat de meningen zijn, mensen jouw kant op laten bewegen. En dat mist bij Faber (en een aantal andere ministers). Schoof heeft dit vandaag ook politiek niet slim aangepakt. Maar hij is onderweg, het debat gaat zo verder met hem erbij.
Daar heb je gelijk in. Maar ik neem aan dat mensen daar wel in begeleiding (kunnen) worden door hun partij. PVV is natuurlijk wel weer een apart verhaal.
Bij Faber mist allebei, of ze doet het expres, daar ben ik nog steeds niet uit.
Timmermans is mijn held! :cheer2:

Faber is inderdaad “de grootste prutser die in vak K heeft gezeten”.
dweedledee schreef:
02-04-2025 13:56
Timmermans is mijn held! :cheer2:

Faber is inderdaad “de grootste prutser die in vak K heeft gezeten”.
Ja, eindelijk duidelijke taal! Timmermans en Jetten ruiken kansen.

Al denk ik wel dat het profileren ook gedeeltelijk komt door de naderende voorjaarsnota. Ik begreep dat het kabinet dan ook goed zou kunnen vallen, dus alle partijen zijn al weken bezig om zich in de picture te spelen.
Pimpelmeesje87 schreef:
02-04-2025 14:00

Al denk ik wel dat het profileren ook gedeeltelijk komt door de naderende voorjaarsnota. Ik begreep dat het kabinet dan ook goed zou kunnen vallen, dus alle partijen zijn al weken bezig om zich in de picture te spelen.
Ik zie dit vooral, alvast profileren voor nieuwe verkiezingen die zomaar dit jaar nog kunnen plaats vinden. Daarom vind ik zo'n debat altijd lastig luisteren.

Neemt niet weg dat Faber niet functioneert.
Alle partijen zijn inderdaad al vol in campagne-stand. 11 april zingt wel rond als val-datum ja. We kunnen alleen maar hopen! Het is te gek voor woorden dat dit mens op deze positie zit. Door en door dom en onkundig.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Dus, Caroline: als een minister continu de boel verkloot, kleinzielig, star en incompetent is, dan is het overwegen van een motie van wantrouwen door de oppositie het eígenlijke probleem?
Ars longa, vita brevis
Anna75 schreef:
02-04-2025 14:27
Dus, Caroline: als een minister continu de boel verkloot, kleinzielig, star en incompetent is, dan is het overwegen van een motie van wantrouwen door de oppositie het eígenlijke probleem?

Hahaha, ja; dat was een goeie he?
Ongelooflijk, de onzin die die vrouw uitkraamt.
MissUnderstood schreef:
02-04-2025 14:37
Hahaha, ja; dat was een goeie he?
Ongelooflijk, de onzin die die vrouw uitkraamt.
Ze heeft toch nooit anders gedaan die zogenaamde normale vrouw?
Niet mijn regering
Sja, ook Caroline spoort niet
Schoof is verbaal toch ook niet sterk zeg... daar mis ik Rutte.
Pimpelmeesje87 schreef:
02-04-2025 14:00
Ja, eindelijk duidelijke taal! Timmermans en Jetten ruiken kansen.

Precies, deze toneelvoorstelling gaat alleen om zieltjes winnen, niet om principes of wat dan ook.
Wat een hork is dat mens, daar wil je toch helemaal geen lintje of wat voor validatie wat dan ook van. Zou een belediging zijn.

Voor de rest houdt ze wel standvastig vast aan wat ze vindt, dat dan weer wel. Ik zie ook geen enkel nut om iemand te dwingen, ook niet tot excuses, wat heb je daaraan als iemand dat niet meent. True colours heb je in dit geval meer aan. Nou, deze vrouw is bleu en inktzwart tegelijkertijd.

Ze zal het er hopelijk niet lang mee uithouden in de politiek.
DronkenAardbei schreef:
02-04-2025 17:00
Precies, deze toneelvoorstelling gaat alleen om zieltjes winnen, niet om principes of wat dan ook.
Zieltjes winnen speelt ongetwijfeld mee, maar ik zie ook terechte verontwaardiging over hoe er wordt omgesprongen met de verantwoordelijkheid van het ministeriële ambt. Bontebal verwoordde dit in mijn ogen zeer treffend:

"Als je zó weinig benul hebt van wat het ministerschap van je vraagt. Als je de waardigheid van het ambt zó te grabbel gooit. Als je vrijwilligers die het kloppend hart vormen van onze samenleving de erkenning misgunt. Als rancune en wraak je drijven in de politiek en je morele kompas zó stuk is. Dan verdien je het vertrouwen van de Kamer niet langer."

Ik ben het met elk woord hiervan eens. Ook met Timmermans trouwens. Wat een prutser is die Faber.
DronkenAardbei schreef:
Dus jij denkt dat laten we zeggen Bontebal en Timmermans het eigenlijk stiekem met Faber eens zijn en voor de bühne maar wat roepen?
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
02-04-2025 17:22
Dus jij denkt dat laten we zeggen Bontebal en Timmermans het eigenlijk stiekem met Faber eens zijn en voor de bühne maar wat roepen?
Nee, ik denk zeker niet dat ze het stiekem eens zijn met Faber, ik denk/vind wel dat ze de toneelvoorstelling zo lang mogelijk laten duren. Want dat ze het er niet mee eens zijn, was ook na een paar uurtjes al duidelijk. Meer dan genoeg andere dringende zaken die behandeld moeten worden, daar zouden ze eens aan moeten denken.
DronkenAardbei schreef:
02-04-2025 17:31
Nee, ik denk zeker niet dat ze het stiekem eens zijn met Faber, ik denk/vind wel dat ze de toneelvoorstelling zo lang mogelijk laten duren. Want dat ze het er niet mee eens zijn, was ook na een paar uurtjes al duidelijk. Meer dan genoeg andere dringende zaken die behandeld moeten worden, daar zouden ze eens aan moeten denken.
De bedoeling is vooral dat Faber vertrekt maar het is de coalitie die dit incapabele mens haar gang laat gaan ten koste van andere dringende zaken die behandeld moeten worden.
The North Remembers
DronkenAardbei schreef:
Daar zou Faber eens aan moeten denken bedoel je. Zij is degene die kostbare tijd verspilt door te weigeren een handtekening te zetten. Voor de bühne.
DronkenAardbei schreef:

Daar denken Bontenbal en Timmermans ook wel aan hoor. Alleen jammer dat de regeringspartijen er niet aan denken. Die maken zich bijvoorbeeld druk over de vraag of ze wel een lintje wensen voor een hun onwelgevallige vrijwilliger. Beetje raar om nu de zaak om te draaien en de oppositiepartijen kwalijk te nemen dat ze hier een punt van maken.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
DronkenAardbei schreef:
Dan moet het kabinet maar eens wat anders gaan doen dan ruziën en ophef veroorzaken. Het is naar mijn mening een schaamteloos zootje bij elkaar. Van mij mogen alle partijen die nu in het kabinet zitten nooit meer regeren. En Schoof mag ook met pensioen, wat een slappe hap is dat.
Niet mijn regering
DronkenAardbei schreef:
Olgens mij juist wel om principes. Ik denk juist: ‘ga eens regeren’, maar dat lijkt met alle missers van Faber maar niet te lukken. Dus ja, ik snap deze verontwaardiging wel. Genoeg is genoeg.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Lady*Voldemort schreef:
02-04-2025 17:34
Daar denken Bontenbal en Timmermans ook wel aan hoor. Alleen jammer dat de regeringspartijen er niet aan denken. Die maken zich bijvoorbeeld druk over de vraag of ze wel een lintje wensen voor een hun onwelgevallige vrijwilliger. Beetje raar om nu de zaak om te draaien en de oppositiepartijen kwalijk te nemen dat ze hier een punt van maken.
De rechts populistische tactiek.
Niet mijn regering
De voorzitter grijpt ook echt nooit in. Hoe zou dat nu komen?
DronkenAardbei schreef:
Er valt echt wel wat voor te zeggen om zieltjes te winnen om het land weer te laten besturen door capabele mensen met fatsoen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven