Afgrijselijke kindernamen V
zaterdag 7 november 2020 om 20:11
Deel 5 inmiddels...
en wat blijkt.. het KAN nog steeds erger
Hier gaan we gezellig verder!
de meest voorkomende/afgrijselijkste kindernamen tot nu toe
1. Priscilliano
2. X'jhaivion Jaymz J'miliano
3. Zus
4. Storm
5. Divaincheley
6. C.hicky-S.ola
7. Diyouvailey
8. Mensje
9. Frankdiamant
10.Nxt
11.Bloem
12. Samba-mamma
13. King

Hier gaan we gezellig verder!
de meest voorkomende/afgrijselijkste kindernamen tot nu toe
1. Priscilliano
2. X'jhaivion Jaymz J'miliano
3. Zus
4. Storm
5. Divaincheley
6. C.hicky-S.ola
7. Diyouvailey
8. Mensje
9. Frankdiamant
10.Nxt
11.Bloem
12. Samba-mamma
13. King
rouge__ wijzigde dit bericht op 10-09-2024 09:43
49.50% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition
vrijdag 11 april 2025 om 07:39
Rune ♡. Ik vind het prachtig klinken. Zo was ik ook verliefd op de naam Lumen. Zag ik ooit in een serie, prachtige klank. En het is niet zo dat je deze woorden zo vaak in het dagelijks leven gebruikt dat het raar is. In mijn beleving dan. Vriend dacht daar anders overL1997 schreef: ↑06-04-2025 17:48Een naam als Antonius of Roos zal ook vast ooit vreemd zijn geweest en daarna normaal zijn geworden. Maar ik zie om mij heen ook met regelmaat dat ouders hun kind vernoemen naar dingen of zo. Een vroegere klasgenoot heeft haar pasgeboren zoontje Rune genoemd. Gewoon een normaal, net heel burgerlijk persoon. En het kindje van Enzo Knol heet Riven.
Van dat soort namen vraag ik me dan toch af of het niet een beetje vreemd is om je kind zo te noemen wegens de associaties die een normaal persoon erbij krijgt.
vrijdag 11 april 2025 om 07:41
vrijdag 11 april 2025 om 07:55
Ik ken Rune als meisjesnaam. Vind het geen lelijke naam.L1997 schreef: ↑06-04-2025 17:48Een naam als Antonius of Roos zal ook vast ooit vreemd zijn geweest en daarna normaal zijn geworden. Maar ik zie om mij heen ook met regelmaat dat ouders hun kind vernoemen naar dingen of zo. Een vroegere klasgenoot heeft haar pasgeboren zoontje Rune genoemd. Gewoon een normaal, net heel burgerlijk persoon.
zaterdag 12 april 2025 om 06:59
Rens Kroes heet gewoon Rens en Janneke kan Janne/Janna gebruiken.smorre schreef: ↑11-04-2025 07:14Ja geloof t wel. Weet niet goed waarom, er zit iets in van verkleining of verschattiging die ik niet goed trek.
En die zie je alleen bij meisjesnamen.
Zo ken ik ook twee mannen die Johnny en Robbie zijn genoemd maar inmiddels volwassen hebben ze beiden hun naam afgekort tot John en Rob. Beide prima namen vind ik. Die meisjesnamen met verkleining kun je niet afkorten, anders worden het weer jongensnamen (Rens of Jan). Dus dat vind ik stom.
Ik ken een Martje die later Marthe werd.
Overigens heb ik zelf ook een naam met -ke maar het voelt niet als een verkleinnaam. Ik kan de -ke ook weglaten maar dat voelt niet als mijn naam
zaterdag 12 april 2025 om 09:35
Rune vind ik ook wel leuk, dat doet me denken aan die tennisser, Holger Rune.
Die heeft altijd wel een lieve uitstraling dus ja dan heb je er al snel een positieve associatie mee.
Johnny en Robbie vind ik ook niets mis mee trouwens. Lumen doet me aan een lamp denken. Dat vind ik echt niks. Rolt niet lekker van de tong.
Die heeft altijd wel een lieve uitstraling dus ja dan heb je er al snel een positieve associatie mee.
Johnny en Robbie vind ik ook niets mis mee trouwens. Lumen doet me aan een lamp denken. Dat vind ik echt niks. Rolt niet lekker van de tong.
I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things.
zaterdag 12 april 2025 om 10:01
Toch doe je niet zo veel anders dan de werkwijze waar jezelf zo tegen bent.
Als je jouw lijn volgt dan moeten meisjes krachtig en niet schattig zijn (dus voldoen aan het stereotype beeld dat we hebben van een man) om goed genoeg te zijn. Het uitgangspunt is in jouw redenering nog steeds het vergelijk met mannen.
Mensen hoeven niet perse krachtig te zijn, alle mensen mogen ook schattig zijn. Hun naam is hun naam en de buitenwereld koppelt kennelijk de associaties die er zijn over de naam aan het gedrag en karakter van een kind. Dat is niet nodig.
zaterdag 12 april 2025 om 15:46
zaterdag 12 april 2025 om 22:40
Het is vooral vervelend als ze van zo’n naam een verkleinwoord willen maken.AnAppleADay schreef: ↑12-04-2025 06:59.
Overigens heb ik zelf ook een naam met -ke maar het voelt niet als een verkleinnaam. Ik kan de -ke ook weglaten maar dat voelt niet als mijn naam
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 13 april 2025 om 07:39
Ik vind ze allemaal niks maar Bamber vind ik echt afgrijselijk. Zou dat een jongen of een meisje zijn? Roefke? Echt? WTF.
Chardonnay is nogal tacky inderdaad. Behoorlijk ook. Engel is suf, doe dan Angel. Maar dat vind ik ook niks.
I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things.
zondag 13 april 2025 om 08:05
Engel, was dat een man of een vrouw?
Heal the world, make it a better place.
zondag 13 april 2025 om 08:23
Engel is een man.
Bamber (ook M) heeft zichzelf zo genoemd.
En Roefke is geboren in WO2 en had eigenlijk naar haar oma vernoemd zullen worden, maar vanwege joodse achtergrond voor de veiligheid niet gedaan. De bevalling ging nogal vlot - met een roef - en zo werd het Roefke.
Bamber (ook M) heeft zichzelf zo genoemd.
En Roefke is geboren in WO2 en had eigenlijk naar haar oma vernoemd zullen worden, maar vanwege joodse achtergrond voor de veiligheid niet gedaan. De bevalling ging nogal vlot - met een roef - en zo werd het Roefke.

Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zondag 13 april 2025 om 15:53
Pier is wereldberoemd in Nederland samen met Jan, Tjoris en Corneel (toen ik het las, zat meteen met dat liedje in mijn hoofd)
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
zondag 13 april 2025 om 16:20
Je kan ook moeilijk rekening houden met alle associaties, want die zijn ook zo persoonlijk. Ik denk dat 'schattig en verkleind' wel ongeveer het laatste is waar ik aan denk bij Janneke, Hanneke, Renske. Dit zijn voor mij gewoon volwassen namen. Echt nooit bedacht dat dat schattige namen zouden zijn. Ik heb dat meer bij de -je verkleiningen.ldp schreef: ↑12-04-2025 10:01Toch doe je niet zo veel anders dan de werkwijze waar jezelf zo tegen bent.
Als je jouw lijn volgt dan moeten meisjes krachtig en niet schattig zijn (dus voldoen aan het stereotype beeld dat we hebben van een man) om goed genoeg te zijn. Het uitgangspunt is in jouw redenering nog steeds het vergelijk met mannen.
Mensen hoeven niet perse krachtig te zijn, alle mensen mogen ook schattig zijn. Hun naam is hun naam en de buitenwereld koppelt kennelijk de associaties die er zijn over de naam aan het gedrag en karakter van een kind. Dat is niet nodig.
zondag 13 april 2025 om 17:01
Dat is toch PieT?Kiiroitori schreef: ↑13-04-2025 15:53Pier is wereldberoemd in Nederland samen met Jan, Tjoris en Corneel (toen ik het las, zat meteen met dat liedje in mijn hoofd)
...

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in