Gewichtsverlies 2025 topic met tabel
woensdag 19 februari 2025 om 17:54
Na de vorige editie van 2024 van Kokodo, op verzoek een nieuwe topic voor 2025 met tabel.
Iedereen is welkom om mee te schrijven.
Een paar basisregels:
1. Respecteer elkaar
2. Ieder heeft zijn eigen afvalwijze, betweters worden niet gewaardeerd. Er is geen goed of fout.
3. Het is de bedoeling dat we ondanks onze verschillende methodes elkaar op een positieve manier stimuleren. Het einddoel is namelijk voor iedereen hetzelfde: gewichtsverlies!
Iedereen veel geluk en succes gewenst.
Voel je welkom om mee te komen schrijven! Nieuwe meeschrijvers kunnen na twee weken in de tabel, en na twee weken niet meer meeschrijven word je uit de tabel gehaald, om deze overzichtelijk te houden.
Iedereen is welkom om mee te schrijven.
Een paar basisregels:
1. Respecteer elkaar
2. Ieder heeft zijn eigen afvalwijze, betweters worden niet gewaardeerd. Er is geen goed of fout.
3. Het is de bedoeling dat we ondanks onze verschillende methodes elkaar op een positieve manier stimuleren. Het einddoel is namelijk voor iedereen hetzelfde: gewichtsverlies!
Iedereen veel geluk en succes gewenst.
Voel je welkom om mee te komen schrijven! Nieuwe meeschrijvers kunnen na twee weken in de tabel, en na twee weken niet meer meeschrijven word je uit de tabel gehaald, om deze overzichtelijk te houden.
Nickname | Lengte | Start | Huidig | Streef | Tot afgevallen | BMI |
---|---|---|---|---|---|---|
Zeeschelp | 1.68 | 75.0 | 67.1 | 64.0 | -7.9 | 23.7 |
Purrmaid | 1.68 | 94.2 | 75.7 | 70.0 | -18.5 | 26.8 |
MissFitz | 1.64 | 87.7 | 79.2 | 68.0 | -8.5 | 29.1 |
Whippet26 | 1.78 | 111.2 | 100.1 | 92.0 | -11.1 | |
NLNJ | 1.70 | 85.5 | 65.5 | 65.0 | -20.0 | |
Love2Dance | 1.73 | 96.6 | 81.1 | 80.0 | -15.5 | 27.1 |
CreaMus | 1.65 | 76.1 | 69.7 | 60.0 | -6.4 | 25.6 |
Avena | 1.68 | 92.8 | 72.9 | 70.0 | -19.9 | 25.8 |
Luilaksmurf | 1.78 | 108.5 | 100.4 | 90.0 | -8.1 | 31.7 |
Wombat | 1.73 | 64.9 | 62.5 | 59.0 | -2.4 | 20.9 |
VR25 | 1.78 | 75.0 | 73.6 | 68.0 | -1.4 | |
zeeschelp wijzigde dit bericht op 25-05-2025 20:06
21.80% gewijzigd
donderdag 15 mei 2025 om 18:04
Wat de bbqroosters betreft, ik laat die altijd even weken in kokend water (lang leve de quooker), dan kan ik er met zo’n stug ragding van de action overheen en issie heel snel schoon.
Ik ben benieuwd naar het resultaat morgen, ik hou het momenteel niet meer bij in een app, maar doe ook geen hele gekke dingen. Normaal eten, af en toe wat lekkers, eigenlijk zoals je normaal zou moeten leven. Ergens zit er dan toch een stemmetje in mijn achterhoofd dat ik consequent moet zijn, dus ik ben benieuwd of de weegschaal dat ook vindt.
Ik ben benieuwd naar het resultaat morgen, ik hou het momenteel niet meer bij in een app, maar doe ook geen hele gekke dingen. Normaal eten, af en toe wat lekkers, eigenlijk zoals je normaal zou moeten leven. Ergens zit er dan toch een stemmetje in mijn achterhoofd dat ik consequent moet zijn, dus ik ben benieuwd of de weegschaal dat ook vindt.
donderdag 15 mei 2025 om 19:09
Geen idee hoe dat voor jou werkt, ik sport gerust eind vd ochtend 1,5 uur hardop, maar ik bv heb smorgens gewoon geen eten nodig en ook geen trek.
Misschien toch er een berekening op loslaten
donderdag 15 mei 2025 om 19:16
BBQ is schoonmissfitz schreef: ↑15-05-2025 18:04Wat de bbqroosters betreft, ik laat die altijd even weken in kokend water (lang leve de quooker), dan kan ik er met zo’n stug ragding van de action overheen en issie heel snel schoon.
Kind heeft de roosters met de hogedrukspuit gedaan en nog iets, wat weet ik niet, want ik heb er nog een uur op staan schrobben
Ik heb hier ook een soort quooker, maar de grootste spoelbak is zelfs te klein.
Op den duur weet je wel zo ong wat je mag eten per dag hè, maar snap dat je heel benieuwd bent wat t morgen brengt.
Tenminste ik dacht dat vrijdag je weegdag is.
vrijdag 16 mei 2025 om 08:26
Ja snap ik. Ik neem vaak een fietstas mee met flesje drinken, wat maiswafeltjes en een appel ofzo als ik wat verder ga fietsen, zodat ik altijd wat bij heb. Niet dat ik zover kan fietsen als jou, maar wat voor mijn doen ver is haha.
vrijdag 16 mei 2025 om 08:52
Goedemorgen,
Wat kletsen jullie lekker.
Luilaksmurf leuk je weer erbij te hebben.
NLNJ in de tuin werken is ook intensief. In de lifesum app kun je die invullen haha en dan de tijd en dan koppelt hij er verbrande calorieën aan! Wij hebben ook al gebbq-ed een paar keer.
Missfitz, zo zou het wel moeten straks inderdaad, zeker als we stabiel moeten blijven.
Wombat knap hoor zoveel fietsen. Ik vind 5 km al zat haha. Ik loop meer, maar ook niet omdat ik het leuk vind.
Ik heb gewogen, sta al 3 dagen stil, maar heb ook teveel gesnaaid. Voor de tabel gewicht 100.3 kg, afgevallen 10.9 kg
Volgende week onder de 100. Voor het eerst sinds 2 jaar denk ik !! We gaan ons best doen !
Wat kletsen jullie lekker.
Luilaksmurf leuk je weer erbij te hebben.
NLNJ in de tuin werken is ook intensief. In de lifesum app kun je die invullen haha en dan de tijd en dan koppelt hij er verbrande calorieën aan! Wij hebben ook al gebbq-ed een paar keer.
Missfitz, zo zou het wel moeten straks inderdaad, zeker als we stabiel moeten blijven.
Wombat knap hoor zoveel fietsen. Ik vind 5 km al zat haha. Ik loop meer, maar ook niet omdat ik het leuk vind.
Ik heb gewogen, sta al 3 dagen stil, maar heb ook teveel gesnaaid. Voor de tabel gewicht 100.3 kg, afgevallen 10.9 kg
Volgende week onder de 100. Voor het eerst sinds 2 jaar denk ik !! We gaan ons best doen !
vrijdag 16 mei 2025 om 08:54
Het was niet echt een geplande fietstocht maar kind ging spelen bij vriendinnetje dat tijdelijk een paar dorpen verderop woont , toen kwam er 2x 15 km bij de 2x 10 die ik al naar werk had gefietst. Ik heb dan overdag geen bijzondere honger maar als ik niet toch extra eet dan komt het hongergevoel allemaal ‘s avonds alsnog. Ik ben echt een avondmens.
vrijdag 16 mei 2025 om 09:18
vrijdag 16 mei 2025 om 11:00
Wat afwezig geweest, want druk.
Maar inmiddels zit ik er weer lekker in, en het werpt zijn vruchten af. Ik ben nu 2 kilo kwijt.
Eindelijk weer eens de 75 gezien op de weegschaal. Ik heb 1 groot doel (65 kilo), maar probeer vaak ook te denken in kleine doelen. Mijn eerste kleine doel was onder de 80 komen, en daarna de 75 weer zien.
Nu ik dat getal weer zie, wil ik richting de 72 als volgend klein doel. Ik merk dat dat me enorm motiveert, en zo lijkt mijn einddoel minder ver weg. Elke kilo mag gevierd worden
.
Ik ben er ook achter dat ik aan binge eating doe/deed. Ik ben blijkbaar een emotie eter. En ipv 1 blokje chocolade te eten, en daar echt van te genieten moest de hele reep op. Waardoor ik bleef eten, eten en nog eens eten. En dan dacht, ik heb het verpest ik begin volgende week weer.
Die gedachtes probeer ik nu om te zetten. Om gewoon te genieten van een stukje chocolade, en het niet te zien als falen. Genieten mag en hoort er bij.
Maar inmiddels zit ik er weer lekker in, en het werpt zijn vruchten af. Ik ben nu 2 kilo kwijt.
Eindelijk weer eens de 75 gezien op de weegschaal. Ik heb 1 groot doel (65 kilo), maar probeer vaak ook te denken in kleine doelen. Mijn eerste kleine doel was onder de 80 komen, en daarna de 75 weer zien.
Nu ik dat getal weer zie, wil ik richting de 72 als volgend klein doel. Ik merk dat dat me enorm motiveert, en zo lijkt mijn einddoel minder ver weg. Elke kilo mag gevierd worden
Ik ben er ook achter dat ik aan binge eating doe/deed. Ik ben blijkbaar een emotie eter. En ipv 1 blokje chocolade te eten, en daar echt van te genieten moest de hele reep op. Waardoor ik bleef eten, eten en nog eens eten. En dan dacht, ik heb het verpest ik begin volgende week weer.
Die gedachtes probeer ik nu om te zetten. Om gewoon te genieten van een stukje chocolade, en het niet te zien als falen. Genieten mag en hoort er bij.
vrijdag 16 mei 2025 om 11:18
@whippet! Wow je gaat mooi door! Je hebt me ingehaald
. Volgende week zeker onde de 100!
@wombat, ah dacht dat het een fietstocht in 1 keer was haha.
@missfitz lekker bezig!
Ik woog vanochtend 101.8, was een kilo in vocht aangekomen bij de dietiste. Tov de vorige meting bij haar tijd geleden. En had voor het wegen al een halve liter water op. Dus dat geeft ook een vertekend beeld.
@wombat, ah dacht dat het een fietstocht in 1 keer was haha.
@missfitz lekker bezig!
Ik woog vanochtend 101.8, was een kilo in vocht aangekomen bij de dietiste. Tov de vorige meting bij haar tijd geleden. En had voor het wegen al een halve liter water op. Dus dat geeft ook een vertekend beeld.
vrijdag 16 mei 2025 om 11:31
Mogguh
Ik was er ook ff niet. Mijn motivatie is kwijt.
Er gebeurt volgens mij weinig op de weegschaal en ik struisvogel een beetje door. Ga er gewoon niet meer op staan omdat ik het mega frustrerend vind.
Calorieën bijhouden neem ik me voor maar dat strand dan weer na 2 dagen.
Buik is stom, obstipatie is stom en daardoor allerlei andere vervelende klachten die ik maar niet noem.
En over bemoeien van andere mensen... ik heb een collega die ongeveer iedere week benoemt hoe goed ik eruit zie. En iedere week zegt ze "ben je nóg meer afgevallen?"
Ik kan wel schreeuwen dan!! Alsof ik er zwaarder niet goed uit zag! En nee, ik sta al heel lang zo ongeveer stil en nee ik val niet iedere week weer af, hou op hiermee!
Vorige week was er ook een collega die al een hele poos ziek is koffiedrinken op het werk. Ze is geopereerd en heeft het heel zwaar met herstellen. Mede daardoor is ze ook afgevallen, van ellende dus.
En die ene die er bij mij ook de hele tijd over praat kon maar niet ophouden met zeggen hoe goed zieke collega eruit zag. Gewoon gênant.
Ik was er ook ff niet. Mijn motivatie is kwijt.
Er gebeurt volgens mij weinig op de weegschaal en ik struisvogel een beetje door. Ga er gewoon niet meer op staan omdat ik het mega frustrerend vind.
Calorieën bijhouden neem ik me voor maar dat strand dan weer na 2 dagen.
Buik is stom, obstipatie is stom en daardoor allerlei andere vervelende klachten die ik maar niet noem.
En over bemoeien van andere mensen... ik heb een collega die ongeveer iedere week benoemt hoe goed ik eruit zie. En iedere week zegt ze "ben je nóg meer afgevallen?"
Ik kan wel schreeuwen dan!! Alsof ik er zwaarder niet goed uit zag! En nee, ik sta al heel lang zo ongeveer stil en nee ik val niet iedere week weer af, hou op hiermee!
Vorige week was er ook een collega die al een hele poos ziek is koffiedrinken op het werk. Ze is geopereerd en heeft het heel zwaar met herstellen. Mede daardoor is ze ook afgevallen, van ellende dus.
En die ene die er bij mij ook de hele tijd over praat kon maar niet ophouden met zeggen hoe goed zieke collega eruit zag. Gewoon gênant.
TAFKAPML
vrijdag 16 mei 2025 om 14:00
vrijdag 16 mei 2025 om 18:24
Ei, stukje worst, kipfilet, paar nootjes.
Of, komkommer, radijs enz.
Kipfilet zitten weinig kcal in, maar wel veel eiwitten.
vrijdag 16 mei 2025 om 19:33
Vind ik nu ook lastig grijp snel naar iets ongezonds.
Maar mijn gezonde opties zijn, gekookt eitje, paprika, fruit, miaswafels (dunne met kaassmaak), boullion met soepstengels.
vrijdag 16 mei 2025 om 22:26
Ik neem vaak wat ongezouten nootjes,fruit,rijst/maiswafel al dan niet met kruiden. Bakje zuivel, wortel,snackkomkommer, plakje kipfilet of rookvlees ,gekookt ei en soms een combinatie van die dingen
Gewicht 81,5 afgevallen 15,1 BMI 27,2
Beetje vertekend beeld als je kijkt naar vorige week in de tabel maar dat kwam omdat ik toen zo schommelde. Ik ben dus niet echt een kilo kwijt hoor wel ongeveer 500 gram. Ik lig helemaal op schema.
Ik wil in derde week juni 80 kilo wegen en als het zo gaat haal ik dat.
Dan kan ik stapje omlaag naar 75

zaterdag 17 mei 2025 om 08:32
L2D
Gaat goehoed
Maar dat geldt voor iedereen hier, ook al gaat t niet altijd zoals ‘we’ willen.
We zijn er wel in gedachten altijd mee bezig.
Ik schommel van gisteren 65.5 en vanmorgen 64.4.
Hoe en waarom weet ik ook nooit.
Waarom het mij, nu dan hè ho ho, zo makkelijk afgaat is, wat ik zelf denk, omdat ik alles al achter de rug heb zoals de overgang en geen schommelde hormonen meer daardoor.
Tijdens de overgang was het wel een ramp, ik groeide al vd lucht.
Menig dure dietgoeroes bezocht in die tijd.
Na de overgang vlogen de kilo’s er pas weer af, maar het is algemeen bekend dat afvallen dan niet lukt door (kan ff niet op dat hormoon komen die juist in de overgang verhoogd is, sorry
)
Cortisol!!! bedoel ik.
Gaat goehoed

Maar dat geldt voor iedereen hier, ook al gaat t niet altijd zoals ‘we’ willen.
We zijn er wel in gedachten altijd mee bezig.
Ik schommel van gisteren 65.5 en vanmorgen 64.4.
Hoe en waarom weet ik ook nooit.
Waarom het mij, nu dan hè ho ho, zo makkelijk afgaat is, wat ik zelf denk, omdat ik alles al achter de rug heb zoals de overgang en geen schommelde hormonen meer daardoor.
Tijdens de overgang was het wel een ramp, ik groeide al vd lucht.
Menig dure dietgoeroes bezocht in die tijd.
Na de overgang vlogen de kilo’s er pas weer af, maar het is algemeen bekend dat afvallen dan niet lukt door (kan ff niet op dat hormoon komen die juist in de overgang verhoogd is, sorry
Cortisol!!! bedoel ik.
zaterdag 17 mei 2025 om 12:31
NLNJ je leest hier ook meer horror verhalen over de overgang... ik heb er best strik voor en zeker dan jou zin... aankomen van de lucht... en dan denken dat het 10 jaar kan duren ?! Je doet het nu in ieder geval super!
Luilaksmurf, je haalt me vast wel weer in. We lopen nu gelijk. Ik vind het momenteel lastig om me eraan te houden. Heb me voorgenomen de tijd te nemen voor die 8 kilo. Zou ze dit jaar kwijt willen zijn.
L2D jij blijft lekker doorgaan! En het gaat je wel "makkelijk" af he. Fijn als die levenstijl je meer eigen wordt.
Purrmaid zoals iemand hier ook al zei, ik denk ook dat het iemand zijn eigen ongemak is als je daar bij een ander zo op gefocust bent. Ik snap dat je je ergert, ik had dat zoals je zegt.. was ik eerst niet goed genoeg, allang uitgesproken, in de hoop dat het haar de mond snoert.
Vervelend dat het toch best wat bijwerkingen heeft. Zo'n middel is geen quickfix en makkelijk zie ik nu wel.
Iedereen een fijn weekend !
Luilaksmurf, je haalt me vast wel weer in. We lopen nu gelijk. Ik vind het momenteel lastig om me eraan te houden. Heb me voorgenomen de tijd te nemen voor die 8 kilo. Zou ze dit jaar kwijt willen zijn.
L2D jij blijft lekker doorgaan! En het gaat je wel "makkelijk" af he. Fijn als die levenstijl je meer eigen wordt.
Purrmaid zoals iemand hier ook al zei, ik denk ook dat het iemand zijn eigen ongemak is als je daar bij een ander zo op gefocust bent. Ik snap dat je je ergert, ik had dat zoals je zegt.. was ik eerst niet goed genoeg, allang uitgesproken, in de hoop dat het haar de mond snoert.
Vervelend dat het toch best wat bijwerkingen heeft. Zo'n middel is geen quickfix en makkelijk zie ik nu wel.
zondag 18 mei 2025 om 08:51
Dat zijn sojabonen!
Even hier de kortsluiting proberen te handelen…..ieks.. kraaak.. ieks..
Sojabonen en ook mais zijn dé meest genetisch gemanipuleerde ‘dingen’, ik kan het geen voedsel noemen.
Dat komt natuurlijk omdat ze veel eiwitten bevatten en dat vult.
zondag 18 mei 2025 om 09:05
Dat heeft er bij mij behoorlijk ingehakt!!!!!!Whippet16 schreef: ↑17-05-2025 12:31NLNJ je leest hier ook meer horror verhalen over de overgang... ik heb er best strik voor en zeker dan jou zin... aankomen van de lucht... en dan denken dat het 10 jaar kan duren ?! Je doet het nu in ieder geval super!
Die kutovergang!
Ik denk er niet graag aan terug, maar als t dan toch moet…. heb je even?
Daar lig je dan, ja ik lag in bed te slapen toen t me overviel: om de 3 kwartier een opvlieger dag en nacht!
Een humeur om op te schieten!!!
Elke dag om half 3 smiddags in bed tot ff voor 6, want man komt zo thuis en t eten moest nog gekookt worden.
Ik voelde me zombie 2.0 in die tijd.
Op het laatst mocht ik bij gods gratie dan van die suppletie (hoe dat ook al weer) en na een maand dacht ik van dat kan toch ook niet goed zijn die ‘rommel!!!’
Toen was ik er zomaar door
Sterkte voor iedereen die er nog doorheen moet, maar er is god zij dank wel wat aan te doen.
Als je je wat meer verdiept in cortisol, dat maakt het eea ook behapbaarder.
Ik wist dat nl niet.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in