Waarom is maaltijden bedenken zo ingewikkeld. [Troltopic]
dinsdag 8 juli 2025 om 18:45
Hopelijk zijn wij niet de enige.
Het eten hier in huis moet altijd zo ingewikkeld. Niet gewoon aardappelen, groente en vlees.
Maar iedere week worden er recepten uitgezocht. En de inspiratie is tegenwoordig ver te zoeken. De pasta komt mijn neus uit. En aardappelen maar ik manlief niet blij mee. Kinderen zijn er niet dat scheelt misschien ook.
Ik kan toch niet de enige zijn? Hoe doen jullie dat.
Het eten hier in huis moet altijd zo ingewikkeld. Niet gewoon aardappelen, groente en vlees.
Maar iedere week worden er recepten uitgezocht. En de inspiratie is tegenwoordig ver te zoeken. De pasta komt mijn neus uit. En aardappelen maar ik manlief niet blij mee. Kinderen zijn er niet dat scheelt misschien ook.
Ik kan toch niet de enige zijn? Hoe doen jullie dat.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-07-2025 11:33
0.00% gewijzigd
woensdag 9 juli 2025 om 22:58
Oh ja, die eeuwige venkel ja! Die zat er ook zeker twee keer per maand tussen en ik vond het echt geen vreten. Partner vond het wel lekker dus vooruit maar weer, maar al die bieten deden echt de deur dicht hoor.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 9 juli 2025 om 22:59
Die anijssmaak is niet voor iedereen, nee.Lady*Voldemort schreef: ↑09-07-2025 22:58Oh ja, die eeuwige venkel ja! Die zat er ook zeker twee keer per maand tussen en ik vond het echt geen vreten. Partner vond het wel lekker dus vooruit maar weer, maar al die bieten deden echt de deur dicht hoor.
woensdag 9 juli 2025 om 22:59
Ik vind bieten tegenwoordig wel weer lekker. Maar niet iedere week

lady*voldemort wijzigde dit bericht op 09-07-2025 23:05
0.17% gewijzigd
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 9 juli 2025 om 23:00
woensdag 9 juli 2025 om 23:02
noglangnietjarig schreef: ↑09-07-2025 22:59Oeps, ik herinner me ineens dat ik nog raapjes in de koelkast heb liggen.
Die eet ik uit het vuistje.
Ja die vind ik ook lekker, vooral rauw
Tjezus, wat vals
woensdag 9 juli 2025 om 23:03
Een lekkere venkelsoep met spekjes en room. En nog wat ingrediënten maar die ben ik vergeten.MevrouwJack schreef: ↑09-07-2025 23:01Venkel vind ik lekker als het héél subtiel is, dus een klein beetje dungesneden door een salade ofzo. Ik ben alleen, dus ik doe echt eindeloos met zo'n knol.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
woensdag 9 juli 2025 om 23:03
Nou ja het idee was leuk. En wij dachten ook van dan hoeven we tenminste niet meer elke dag te verzinnen wat we moeten eten. Maar in de praktijk werkte het niet zo goed nee. Ik weet ook nog dat we er in het begin nog wel eens asperges bij kregen (HOERA), maar ineens moest je daar vet voor bij betalen. Dan gaat de lol er ook wel snel af want we betaalden al genoeg naar mijn idee.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 9 juli 2025 om 23:04
Ik ging laatste cole slaw (excuse my French) maken. Daarvoor had ik een rode en een witte kool en wortel enzo nodig. Voor twee personen. Ik was nog een hele tijd bezig om door die restant kolen heen te komen, en dan had ik toch echt een flinke bak cole slaw gemaakt. Maar je (ik) kunt in verband met de darmen enzo ook weer niet dagelijks kool eten.MevrouwJack schreef: ↑09-07-2025 23:01Venkel vind ik lekker als het héél subtiel is, dus een klein beetje dungesneden door een salade ofzo. Ik ben alleen, dus ik doe echt eindeloos met zo'n knol.
woensdag 9 juli 2025 om 23:06
woensdag 9 juli 2025 om 23:07
Ik had laatst dus een hele in een pastasaus, niets tegen man en kind gezegd, maar ook ik proefde het amper.MevrouwJack schreef: ↑09-07-2025 23:01Venkel vind ik lekker als het héél subtiel is, dus een klein beetje dungesneden door een salade ofzo. Ik ben alleen, dus ik doe echt eindeloos met zo'n knol.
Edit: was eerste keer dat ik een venkel had, want wist nooit hoe zo’n ding schoongemaakt moest worden.
noglangnietjarig wijzigde dit bericht op 09-07-2025 23:08
13.46% gewijzigd
Pieremachochel
woensdag 9 juli 2025 om 23:07
woensdag 9 juli 2025 om 23:08
O wacht. Het kwartje valt
De realiteit haalt de werkelijkheid in
woensdag 9 juli 2025 om 23:08
woensdag 9 juli 2025 om 23:13
Die lust ik wel ja. Eten doe ik ze niet, want bij mijn huisgenoten krijg ik ze niet naar binnen. En om ze nou apart voor mezelf klaar te maken (zoals ik wel doe met spruitjes, raapstelen, paksoi, en rode kool en zo) vind ik ze dan weer niet lekker genoeg.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 9 juli 2025 om 23:14

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in