Waarom is maaltijden bedenken zo ingewikkeld. [Troltopic]
dinsdag 8 juli 2025 om 18:45
Hopelijk zijn wij niet de enige.
Het eten hier in huis moet altijd zo ingewikkeld. Niet gewoon aardappelen, groente en vlees.
Maar iedere week worden er recepten uitgezocht. En de inspiratie is tegenwoordig ver te zoeken. De pasta komt mijn neus uit. En aardappelen maar ik manlief niet blij mee. Kinderen zijn er niet dat scheelt misschien ook.
Ik kan toch niet de enige zijn? Hoe doen jullie dat.
Het eten hier in huis moet altijd zo ingewikkeld. Niet gewoon aardappelen, groente en vlees.
Maar iedere week worden er recepten uitgezocht. En de inspiratie is tegenwoordig ver te zoeken. De pasta komt mijn neus uit. En aardappelen maar ik manlief niet blij mee. Kinderen zijn er niet dat scheelt misschien ook.
Ik kan toch niet de enige zijn? Hoe doen jullie dat.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-07-2025 11:33
0.00% gewijzigd
woensdag 9 juli 2025 om 23:28
ja ik ook. Maar mijn man vindt het echt vreselijk, die lust sowieso eigenljijk alleen maar bonen en bloemkool. Zoon is wat makkelijker tegenwoordig, die eet eigenlijk altijd wel wat de pot schaft al is ie niet overal even dol op, maar omdat we sowieso al zitten met het 'probleem' dat ik geen vlees eet en de mannen wel maak ik de rare groenten dan maar gewoon voor mezelf klaar en voor de mannen maak ik dan bruine bonen met spek of zo. En dan drie keer in de week een AVG want dan hoef ik voor mezelf alleen het vlees maar te vervangen door iets van de Vegetarische Slager of zo, en twee keer in de week hebben de carnivoren pech want dan maak ik vegetarische chili of macaroni of zo.
Over ingewikkeld gesproken

'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 9 juli 2025 om 23:30
Niet alle groenten nee. Maar spinazie, paksoi, spruitjes en raapsteeltjes komen toch redelijk in de buurt,
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 9 juli 2025 om 23:31
Als het tot soep gekookt is vind ik dat wel. Erwtensoep bijvoorbeeld.
Maar zo een stronk broccoli of erwtjes oid krijg ik niet echt een spark Joy gevoel bij.
woensdag 9 juli 2025 om 23:32
Zo beter.Lady*Voldemort schreef: ↑09-07-2025 23:30Niet alle groenten nee. Maar spinazie, paksoi, spruitjes en raapsteeltjes rambol, brie, geitenkaas en blauwe kaas komen toch redelijk in de buurt,
Tjezus, wat vals
woensdag 9 juli 2025 om 23:32
Een stronk erwten zou ik ook niet blij van worden nee.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 9 juli 2025 om 23:34
woensdag 9 juli 2025 om 23:34
Kaas is ook heerlijk! Daarom ga ik ook niet vegan, want ik kan de kaas niet missen en vegan kaas is vooralsnog niet te snavelen.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 9 juli 2025 om 23:35
Spruitjes, pompoen uit de oven, melanzane ala parmigiana, paksoi met gekruide tofublokjes en sojasaus. Dat eet ik wel voor mijn plezier.
woensdag 9 juli 2025 om 23:36
woensdag 9 juli 2025 om 23:43
Oh jaaaa, hutspot! Maar dan zonder de gehakt

(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 9 juli 2025 om 23:49
Niet het ?
( de gehaktbal, het gehakt )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 9 juli 2025 om 23:50
Heerlijk!
En bij de spinazie wil ik draadjesvlees.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
woensdag 9 juli 2025 om 23:53
donderdag 10 juli 2025 om 08:29
Nee ik koop ze kant en klaar in de winkel. Scheelt een hoop werk zo te lezen.pina schreef: ↑09-07-2025 22:06Maar dan heb je niet de gnocchi zelf gemaakt, of wel? Ik heb ze eens gemaakt, en ik vond dat toch wel, durf het bijna niet te zeggen, enigszins bewerkelijk en het koste ook best wel wat tijd, alleen al qua 2x kooktijd. Overigens gewoon in water gekookt, maar ik heb geen air fryer.
Moet wel zeggen, ik heb een klein aanrecht en alles dat met uitrollen van deeg en aardappelen dergelijke is bij mij een logistieke operatie. Ik maak om die reden zelden pasta zelf, of deegbodems etc.
donderdag 10 juli 2025 om 09:00
Oeh, gegrilde paprika en courgette, met wat olijfolie, knoflook en balsamico. Ultiem comfort. Rode kool met appeltjes. Bloemkool. Salades. Rode biet met geitenkaas. Heerlijk.
Maar goed. Ik snap nog steeds de vraag van TO niet, maar ik heb wel geleerd dat gnocchi in de airfryer kunnen dus toch niet voor niets dit hele topic doorgeakkerd.
Maar goed. Ik snap nog steeds de vraag van TO niet, maar ik heb wel geleerd dat gnocchi in de airfryer kunnen dus toch niet voor niets dit hele topic doorgeakkerd.
donderdag 10 juli 2025 om 09:06
Gisteren at ik paksoi. Uit de wok en dan maak ik t gelijk voor twee dagen. Spekjes uitbakken, gesnipperd uitje en knoflook erbij. Varkenshaasje aan reepjes snijden en kort mee wokken. Paprika snijden, paksoi snijden en wit en groen apart houden. Paprika in de wok met het witte gedeelte van de paksoi en het laatste minuutje het groen van de paksoi erbij. Klein scheutje oestersaus of ketjap als je dat lekker vindt.Dala schreef: ↑09-07-2025 23:34Ik maak meestal zoiets met paksoi:
https://www.jumbo.com/recepten/paksoi-m ... -1446569-7
Heerlijk!
Varkenshaasje kun je ook vervangen door iets vegetarisch.
Makkelijk, snel, koolhydraatarm en gezond.
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?
donderdag 10 juli 2025 om 09:07
Lijkt me lekker. Ik sla het op.Strelizia schreef: ↑10-07-2025 09:06Gisteren at ik paksoi. Uit de wok en dan maak ik t gelijk voor twee dagen. Spekjes uitbakken, gesnipperd uitje en knoflook erbij. Varkenshaasje aan reepjes snijden en kort mee wokken. Paprika snijden, paksoi snijden en wit en groen apart houden. Paprika in de wok met het witte gedeelte van de paksoi en het laatste minuutje het groen van de paksoi erbij. Klein scheutje oestersaus of ketjap als je dat lekker vindt.
Varkenshaasje kun je ook vervangen door iets vegetarisch.
Makkelijk, snel, koolhydraatarm en gezond.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
donderdag 10 juli 2025 om 09:17
Leuk wel dat het een eetklets topic geworden is, alleen weet ik nog steeds niet of TO nou geholpen is? Jammer dat je niet wil plaatsen wat je zoal eet! Snap ook niet zo goed waarom je dat niet zou willen, maar goed. Soms is het forum ook goed om even van je af te schrijven.
Wat betreft aardappels, het lijkt me echt onzin dat 70+ die alleen eten, en de reacties daarop hier bewijzen dat maar weer. Ben ook wel benieuwd naar het onderzoek dat er naar gedaan werd?
Een van mijn comfort-foods is trouwens een AVG-tje
. Ierse bacon, kool, en aardappels met peterseliesaus. Klinkt niet zo lekker maar is heerlijk! En je kookt alles in 1 pan, dus bewerkelijk is het niet.
Wat betreft aardappels, het lijkt me echt onzin dat 70+ die alleen eten, en de reacties daarop hier bewijzen dat maar weer. Ben ook wel benieuwd naar het onderzoek dat er naar gedaan werd?
Een van mijn comfort-foods is trouwens een AVG-tje

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in