wonderdieet; 4 kilo afgevallen in 1 week
dinsdag 11 augustus 2009 om 12:32
Beste forummers,
Dit wilde ik jullie niet onthouden: sinds maandag 3 augustus ben ik op dieet. 4,5 kilo afgevallen de eerste week, zonder hongergevoel! Wil je weten hoe het werkt? Even googlen op Erica Terpstra; zij is er 45 kilo mee afgevallen in een half jaar. Het is een duur dieet, maar eindelijk iets dat werkt! Ik zit sinds anderhalve week op dit forum en het gaat zo vaak over de lijn, dat ik deze tip graag aan jullie mee wil geven!
Dit wilde ik jullie niet onthouden: sinds maandag 3 augustus ben ik op dieet. 4,5 kilo afgevallen de eerste week, zonder hongergevoel! Wil je weten hoe het werkt? Even googlen op Erica Terpstra; zij is er 45 kilo mee afgevallen in een half jaar. Het is een duur dieet, maar eindelijk iets dat werkt! Ik zit sinds anderhalve week op dit forum en het gaat zo vaak over de lijn, dat ik deze tip graag aan jullie mee wil geven!
dinsdag 11 augustus 2009 om 13:19
In die 4,5 kilo zit bijna enkel vocht. Ik sta net toevallig op de weegschaal en ben 2 kilo afgevallen, zo maar. Zal vast vocht zijn, gewicht fluctueert altijd een beetje.
Ik vind dit juist ontmoedigend en onjuiste informatie voor mensen die willen afvallen en het er moeilijk mee hebben. Dan zou ik liever willen horen hoe iemand zichzelf heeft gemotiveerd een andere levenstijl aan te nemen en goed te gaan bewegen, eerlijk gezegd.
Ik vind dit juist ontmoedigend en onjuiste informatie voor mensen die willen afvallen en het er moeilijk mee hebben. Dan zou ik liever willen horen hoe iemand zichzelf heeft gemotiveerd een andere levenstijl aan te nemen en goed te gaan bewegen, eerlijk gezegd.
dinsdag 11 augustus 2009 om 13:21
Dit dieet is bestemd voor mensen die veel te zwaar zijn, dan moet je denken aan een BMI die veel te hoog is. Deze mensen lopen het gevaar op termijn allerlei "welvaarts" ziekten te krijgen. Sorry, maar als ik 3 jaar moet afvallen ben ik niet gemotiveerd. Ik weet dat ik het er in 10 jaar heb bijgegeten, maar ik ga alleen op dieet als het loont. 5 kilo eraf ziet niemand aan mij. Ik ga onwijs mijn best doen en heb er alle vertrouwen in. Ik heb er veel over gelzen en het zijn niet de minsten die zich hiermee hebben bezig gehouden. Er zijn vetdieten (Atkins), waarbij je alleen vet mag, er zijn koolhydratendieten (bijv. Biamed) en dit is een eiwitdieet. Ik geloof erin en dat alleen al maakt dat ik ervoor ga. Misschien ben ik over 2 jaar weer tonnetje rond en dan had ik het fout. Ik kan ook niets doen en lekker door eten.
dinsdag 11 augustus 2009 om 13:26
Lees de site maar eens; eiwitten houden je spieren in stand. Doordat je geen koolhydraten eet (brandstof), moet je lichaam putten uit je vetreserves. Er wordt bijgehouden hoe de verhouding vocht, vet en spieren is. Gisteren zag dat verhaal er voor mij al beter uit dan vorige week. En inderdaad als je te hard gaat moet je in de gaten houden dat je geen overtollige huid overhoudt. Daar kun je geluk mee hebben (elastische huid) en je kunt gaan sporten, maar dat risico is er inderdaad.
dinsdag 11 augustus 2009 om 13:28
Tuurlijk, Nundi, dat snap ik best, als je heel veel moet afvallen en er gaat een pondje per week af is het bijna uitzichtloos, maar zou je dan niet beter dit dieet bijvoorbeeld een maand of 3 kunnen doen en dan op een wat gezonder patroon verder gaan? Ik heb ooit eens het 'hart' dieet gedaan, deden ze in het ziekenhuis voor hartpatienten die in korte tijd voor de operatie veel moesten afvallen. Ik woog toen 65 kg, na het dieet een mooie ronde 60 kg maar een jaar later, zonder extreem van eetpatroon te veranderen zat ik op 76 kg, dan baal je echt wel.
dinsdag 11 augustus 2009 om 13:29
Het is en blijft een dieet,
En met elk dieet is het zo, wanneer je ermee stopt en de knop weer volledig om gaat. Dat de kilo's er dan weer langzaam bij komen.
Daarom zal je na elk dieet gezond en gevarieerd moeten blijven eten met voldoende beweging erbij.
Op welke manier je dan je streefgewicht haalt, maakt later niet veel meer uit. De een doet een streng dieet de ander rustig aan.
Als dit dieet goed past bij TO, is dat fijn voor haar!
Succes met het behalen van je streefgewicht!
En met elk dieet is het zo, wanneer je ermee stopt en de knop weer volledig om gaat. Dat de kilo's er dan weer langzaam bij komen.
Daarom zal je na elk dieet gezond en gevarieerd moeten blijven eten met voldoende beweging erbij.
Op welke manier je dan je streefgewicht haalt, maakt later niet veel meer uit. De een doet een streng dieet de ander rustig aan.
Als dit dieet goed past bij TO, is dat fijn voor haar!
Succes met het behalen van je streefgewicht!
dinsdag 11 augustus 2009 om 13:32
Koolhydraten zijn ook gewoon stoffen die je nodig hebt. Alle stoffen heb je nodig. Je moet niet gaan prutsen aan de natuurlijke manier van zaken want daar help je je lichaam mee om zeep. Bewegen is the key en gematigd eten, maar dan wel uit alle voedingsschijven. Geen vetten per se weglaten, wel opletten. Brood en aardappels zijn helemaal geen producten die je moet laten staan omdat er koolhydraten in zitten. Maar alles met mate. Waar ik nooit slechter van ben geworden en hoe ik ben opgegroeid, is gewoon heel basic: twee boterhammen 's ochtends (eventueel met ei), twee boterhammen 's middags, 's avonds groenten, stuk vlees en aardappelen en yoghurt na. Tussendoor een banaan en een appel. Plus beweging. Helemaal niet weinig, helemaal niet veel, maar heel erg standaard. En juist die standaard, dat ontzettende simpele, dat is gewoon heel effectief.
dinsdag 11 augustus 2009 om 13:52
dinsdag 11 augustus 2009 om 13:57
Mijn doel is mijn streefgewicht halen. De helft doe ik heel streng door alleen maar eiwitten te eten, de andere helft bouwen we dat af naar een gezonder eetpatroon, waarbij je eerst je ontbijt "terugkrijgt", dan de lunch en dan het avondeten. Bij elke stap word uitgelegd wat wel en niet gezond is. Natuurlijk is gezond eten de basis, maar als ik dat nu zou doen; twee boterhammen 's ochtends e.d. leg ik het af; ik ben niet voor niets dik! 's Avonds lekker bitterballen eten, 's middags chocola. Nu went mijn maag aan kleine hoeveelheden en heb ik geen hongergevoel dat laatste is voor mij essentieel en uiteindelijk kom ik uit op een gezondeetpatroon.
dinsdag 11 augustus 2009 om 14:13
Volgens mij (ik heb net even gekeken) kan je het gratis van de site downloaden dus mag dit weer wel. Lijkt mij te ingewikkeld. Net als het Atkins en Monttiedinges zie ik niet hoe ik dit in mijn dagelijks leven moet gaan inpassen, ik wordt soms al moe als ik die Hollywood dieten lees, veels te ingewikkeld. Gewoon calorieen tellen voor mij helaas.
dinsdag 11 augustus 2009 om 14:27
quote:Nundi schreef op 11 augustus 2009 @ 13:57:
Mijn doel is mijn streefgewicht halen. De helft doe ik heel streng door alleen maar eiwitten te eten, de andere helft bouwen we dat af naar een gezonder eetpatroon, waarbij je eerst je ontbijt "terugkrijgt", dan de lunch en dan het avondeten. Bij elke stap word uitgelegd wat wel en niet gezond is. Natuurlijk is gezond eten de basis, maar als ik dat nu zou doen; twee boterhammen 's ochtends e.d. leg ik het af; ik ben niet voor niets dik! 's Avonds lekker bitterballen eten, 's middags chocola. Nu went mijn maag aan kleine hoeveelheden en heb ik geen hongergevoel dat laatste is voor mij essentieel en uiteindelijk kom ik uit op een gezondeetpatroon.
Da's heel gezond ja.
Ik ben ook veel te zwaar. Of liever gezegd, dat wás ik. Ik ben in 10 weken 22 kilo afgevallen. Zónder dieet, mét gezond eet- en beweegpatroon.
Ik ben nog steeds zwaar, ben nog niet bij mijn streefgewicht (moet nog 13 kilo) maar ik weet wél dat ik straks op gewicht blijf. En waarom? Omdat mijn lijf afgekickt is van de slechte gewoontes en het slechte eten. Alcohol taal ik niet meer naar, sterker nog; als ik een half glaasje rosé heb gehad knal ik van de koppijn de volgende ochtend. En dat terwijl ik elke dag wel een glas alcohol dronk.
Ik heb leren genieten van fruit en groente eten, mijn lijf voelt zich niet fijn wanneer ik weer een weekje laat versloffen. Of wanneer we een keer vet (lees: fastfood) eten halen. Ik heb geen honger, die voorkom je namelijk door op gezette tijden goed gezond te eten.
Ik moet zelfs "zoeken" naar eten om aan voldoende calorieën te komen op sommige dagen. Ik mis niets, in tegendeel; ik ben goed eten gaan waarderen. Ik ben begonnen met sporten (wat ik voorheen niet deed) en voel me daar hartstikke goed bij.
Ík hoef straks niet op te letten of ik weer aankom, aangezien ik geen dieet volg en dus ook niet meer op hoef te letten als ik weer gewoon ga eten. Want wat ik nu doe ís gewoon eten!
Maar he; als jij je stofwisseling wilt verknallen omdat jij in je koppie die knop écht nog niet om hebt; be my guest.
Ik heb wel ondervonden dat als je écht en blijvend af wilt vallen, alles in je hoofd goed moet zitten, dán kan je de knop omschakelen en op een goede en verantwoorde manier afvallen. Door te éten. Niet door te hongeren of door essentiele voedingsstoffen weg te laten.
Da's heel gezond ja.
Ik ben ook veel te zwaar. Of liever gezegd, dat wás ik. Ik ben in 10 weken 22 kilo afgevallen. Zónder dieet, mét gezond eet- en beweegpatroon.
Ik ben nog steeds zwaar, ben nog niet bij mijn streefgewicht (moet nog 13 kilo) maar ik weet wél dat ik straks op gewicht blijf. En waarom? Omdat mijn lijf afgekickt is van de slechte gewoontes en het slechte eten. Alcohol taal ik niet meer naar, sterker nog; als ik een half glaasje rosé heb gehad knal ik van de koppijn de volgende ochtend. En dat terwijl ik elke dag wel een glas alcohol dronk.
Ik heb leren genieten van fruit en groente eten, mijn lijf voelt zich niet fijn wanneer ik weer een weekje laat versloffen. Of wanneer we een keer vet (lees: fastfood) eten halen. Ik heb geen honger, die voorkom je namelijk door op gezette tijden goed gezond te eten.
Ik moet zelfs "zoeken" naar eten om aan voldoende calorieën te komen op sommige dagen. Ik mis niets, in tegendeel; ik ben goed eten gaan waarderen. Ik ben begonnen met sporten (wat ik voorheen niet deed) en voel me daar hartstikke goed bij.
Ík hoef straks niet op te letten of ik weer aankom, aangezien ik geen dieet volg en dus ook niet meer op hoef te letten als ik weer gewoon ga eten. Want wat ik nu doe ís gewoon eten!
Maar he; als jij je stofwisseling wilt verknallen omdat jij in je koppie die knop écht nog niet om hebt; be my guest.
Ik heb wel ondervonden dat als je écht en blijvend af wilt vallen, alles in je hoofd goed moet zitten, dán kan je de knop omschakelen en op een goede en verantwoorde manier afvallen. Door te éten. Niet door te hongeren of door essentiele voedingsstoffen weg te laten.
dinsdag 11 augustus 2009 om 14:57
Wat goed van je, gezondopviva! Superknap! Ik wilde dat ik dat aandurfde, maar dit is nu even mijn houvast. De voedingsdeskundige zal mij leren hoe ik goed moet eten en tegen die tijd kan ik het aan, omdat mijn lijf het slechte vele eten niet meer gewend is. Ik eet overigens heel gezond; 's avonds altijd groente, aardappelen, s'ochtends en 's middags bruin brood e.d. maar daarnaast eet ik nog mega veel ongezonde dingen en die wil ik uit mijn leven bannen!

dinsdag 11 augustus 2009 om 18:02
Hihi, iedereen denkt dat ik mesjokke ben. Dat is de beste motivatie die ik kan hebben; het tegendeel bewijzen! Wat zal ik lachen als ik straks strak in mijn velletje zit! Ennuh, ik vind de omelet ham en mediterannee heerlijk net als de gebakken aardappelen en dat zit allemaal in mijn lekkere dieet. Iedereen denkt dat ik op een houtje zit te bijten; het was maar een tip!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dinsdag 11 augustus 2009 om 18:10
ff gegoogeld:
*zucht* - Erica Terpstra dieet is HELAAS een nieuwe rage
04-02-2009 Categorie: Dieet Door: WonderWoman
Ik vind Erica Terpstra een prima vrouw, maar ik vind het jammer dat ze 40 kilo is kwijtgeraakt met maaltijdvervangende rotzooi van Prodimed. Net nu steeds meer mensen door hebben dat een langdurige verandering van je levensstijl een vereiste is om blijvend af te vallen, komt zij met haar boek ‘Help, Ik val af!’ de top 5 van bestsellers binnenstormen.
Even voor de duidelijkheid:
- Leer je met dit dieet goede porties eten? Nope
- Leer je met dit dieet gezond te eten? Nope
- Stimuleert dit dieet tot beweging? Nope
Logisch nadenkend zou je zeggen dat het misschien niet heel erg handig is om dit ‘Erica Terpstra Dieet’ te volgen. Helaas denken we niet altijd even logisch en willen we veel te snel resultaten zien en denken we niet na over de lange termijn gevolgen.
Hopelijk kan ik je er van weerhouden om dit slechte en bovendien belachelijk dure Erica Terpstra dieet (a.k.a. de Prodimed geldkoe) te volgen.
Er zijn wel twee zekerheden met dit dieet: Je valt af én je moet over een (paar) jaar meedoen met de volgende dieet rage.
*zucht* - Erica Terpstra dieet is HELAAS een nieuwe rage
04-02-2009 Categorie: Dieet Door: WonderWoman
Ik vind Erica Terpstra een prima vrouw, maar ik vind het jammer dat ze 40 kilo is kwijtgeraakt met maaltijdvervangende rotzooi van Prodimed. Net nu steeds meer mensen door hebben dat een langdurige verandering van je levensstijl een vereiste is om blijvend af te vallen, komt zij met haar boek ‘Help, Ik val af!’ de top 5 van bestsellers binnenstormen.
Even voor de duidelijkheid:
- Leer je met dit dieet goede porties eten? Nope
- Leer je met dit dieet gezond te eten? Nope
- Stimuleert dit dieet tot beweging? Nope
Logisch nadenkend zou je zeggen dat het misschien niet heel erg handig is om dit ‘Erica Terpstra Dieet’ te volgen. Helaas denken we niet altijd even logisch en willen we veel te snel resultaten zien en denken we niet na over de lange termijn gevolgen.
Hopelijk kan ik je er van weerhouden om dit slechte en bovendien belachelijk dure Erica Terpstra dieet (a.k.a. de Prodimed geldkoe) te volgen.
Er zijn wel twee zekerheden met dit dieet: Je valt af én je moet over een (paar) jaar meedoen met de volgende dieet rage.
dinsdag 11 augustus 2009 om 18:13
Nundi, als je een gezond eetpatroon niet kunt aanhouden (zoals die boterhammen en warme prak), dan hou je dit dieet ook niet vol zonder te snoepen. Kijk eerst naar het snoepen en schrap daar zoveel mogelijk van.
Je klinkt nogal manisch. Het kan mij niet schelen of je nu strak in je velletje zit (lijkt mij onwaarschijnlijk hoor, want als je zo snel afvalt hou je huidflappen over) of niet, 't is jouw leven. Maar ik zou eerst eens onderzoeken waarom je een normaal eetpatroon niet kunt volhouden. Denk je dat je wel de discipline hebt zo'n dieet vol te houden dan?
Je klinkt nogal manisch. Het kan mij niet schelen of je nu strak in je velletje zit (lijkt mij onwaarschijnlijk hoor, want als je zo snel afvalt hou je huidflappen over) of niet, 't is jouw leven. Maar ik zou eerst eens onderzoeken waarom je een normaal eetpatroon niet kunt volhouden. Denk je dat je wel de discipline hebt zo'n dieet vol te houden dan?