Wii sports active - wie nog meer?
maandag 15 juni 2009 om 15:09
Ik heb sinds heel kort (heb het pas één keer gedaan) de EA Sports Active voor de Wii. (workout programma) Ik bewoog echt niet of nauwelijks dus dit zou echt een shock moeten worden haha. Ik ben benieuwd wie dit ook heeft, hoeveel je het doet, of je vind dat het werkt en of je ermee afgevallen bent. Ik ben van plan om deze maand het 30 dagen challenge ding te doen. Misschien kunnen we hier ervaringen bespreken en elkaar een beetje motiveren.
vrijdag 14 augustus 2009 om 12:20
Ja, als ik klaar ben met die Active-training, doe ik die Fit-dvd erin en start het balance board en kijken maar!
Het schommelt wel elke dag wat trouwens, was ook toen ik met die Fit bezig was. Je moet het eigenlijk op hetzelfde tijdstip doen, die body check, maar ik vraag me af of dat iemand lukt. Mij niet, in ieder geval!
Ik vind de Active toch wel pittig (of heb ik gewoon geen enkele conditie?). Vandaag zaten er van die squats bij, knie naar voren buiten en dan omhoog springen, dan wisselen van knie en weer springen... nou, ik word er echt doodmoe van.
Sowieso voel ik me niet fitter sinds ik dit doe. Nog steeds spierpijn en gewoon flink moe. Kan ook aan andere dingen liggen trouwens, maar toch. Zou het wel goed zijn dat ik dit doe?
Het schommelt wel elke dag wat trouwens, was ook toen ik met die Fit bezig was. Je moet het eigenlijk op hetzelfde tijdstip doen, die body check, maar ik vraag me af of dat iemand lukt. Mij niet, in ieder geval!
Ik vind de Active toch wel pittig (of heb ik gewoon geen enkele conditie?). Vandaag zaten er van die squats bij, knie naar voren buiten en dan omhoog springen, dan wisselen van knie en weer springen... nou, ik word er echt doodmoe van.
Sowieso voel ik me niet fitter sinds ik dit doe. Nog steeds spierpijn en gewoon flink moe. Kan ook aan andere dingen liggen trouwens, maar toch. Zou het wel goed zijn dat ik dit doe?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
vrijdag 14 augustus 2009 om 18:05
Ah, dat springen vind ik echt erg, niet echt de leukste oefening. Ik vind de oefeningen voor je armen en schouders wel erg prettig en de meer speelsere dingen zoals tennis, basketbal, boxen en inlineskaten.
Maar ik ben ook doodop na een sessie hoor Elmervrouw. Ik moet me er echt toe zetten om te beginnen, maar ben wel steeds trots op mezelf als ik het gedaan heb. Het lukt echter niet elke dag, ik ben benieuwd hoe het is als mijn vakantie afgelopen is.
Ik ben alleen nog niets afgevallen, het gaat heen en weer met mijn bmi. Je hoeft niet perse de fit-dvd erin te doen, op het menu staat als het goed is het fit-kanaal. Als je alleen maar de body-test wilt doen heb je alleen het board nodig.
Maar ik ben ook doodop na een sessie hoor Elmervrouw. Ik moet me er echt toe zetten om te beginnen, maar ben wel steeds trots op mezelf als ik het gedaan heb. Het lukt echter niet elke dag, ik ben benieuwd hoe het is als mijn vakantie afgelopen is.
Ik ben alleen nog niets afgevallen, het gaat heen en weer met mijn bmi. Je hoeft niet perse de fit-dvd erin te doen, op het menu staat als het goed is het fit-kanaal. Als je alleen maar de body-test wilt doen heb je alleen het board nodig.
vrijdag 14 augustus 2009 om 18:09
vrijdag 14 augustus 2009 om 20:02
zondag 16 augustus 2009 om 22:50
Heb vandaag een dubbele gedaan, de 30 dagen en eigengemaakte workout. De 30 dagen was maar van 15 min en iets van 82 cal. Nou veels te weinig. Heb er nu iets meer dan 220 verbrand.
Het is inderdaad leuk om te zien dat je meer verbrand dan van te voren gepland, ik zit er ook nog elke keer overheen. Geeft een goed gevoel. Morgen een rustdag: ga ik ook een dagje weg en dan dinsdag de laatste workout van de 30 dgn. Dan heb ik er wel iets langer over gedaan, maar ja de Wii was ook even tijdelijk kaduuk tussendoor, dus niet slecht.
Het is inderdaad leuk om te zien dat je meer verbrand dan van te voren gepland, ik zit er ook nog elke keer overheen. Geeft een goed gevoel. Morgen een rustdag: ga ik ook een dagje weg en dan dinsdag de laatste workout van de 30 dgn. Dan heb ik er wel iets langer over gedaan, maar ja de Wii was ook even tijdelijk kaduuk tussendoor, dus niet slecht.
maandag 17 augustus 2009 om 17:59
maandag 17 augustus 2009 om 21:49
dinsdag 18 augustus 2009 om 12:02
Had ik ook, het lijkt me wel normaal, als je ineens allerlei nieuwe dingen gaat doen met je spieren. En soms ziet het er zo simpel uit, maar is het blijkbaar achteraf toch intensiever dan je dacht, als je dan ineens je spieren voelt.
Hier gaat het nu een stuk beter trouwens, wat spierpijn betreft. Vandaag rustdag van de Active, maar ik heb een half uurtje Fit gedaan. Wat ik wel vreemd vind, is dat mijn BMI omhoog begint te gaan, terwijl er niets veranderd is in eetpatronen of bewegen buiten de Wii. Zouden dat spieren zijn?
Hier gaat het nu een stuk beter trouwens, wat spierpijn betreft. Vandaag rustdag van de Active, maar ik heb een half uurtje Fit gedaan. Wat ik wel vreemd vind, is dat mijn BMI omhoog begint te gaan, terwijl er niets veranderd is in eetpatronen of bewegen buiten de Wii. Zouden dat spieren zijn?
dinsdag 18 augustus 2009 om 13:10
Ik eet echt een stuk minder nu en zou dus af moeten vallen. Maar ik val echt helemaal niets af, soms 200 gram, maar die zitten er de volgende dag al weer aan. Ik houd het maar op spieren...
Vandaag was het lang, ik had en heb een beetje hoofdpijn en dan is dat gespring niet echt prettig. Maar goed, wel gedaan en toch volgehouden. Bijna alle ballen gemist bij het volleyballen en ook het tennissen ging niet goed. Maar ach, de bewegingen wel gemaakt en toch een complimentje van mijn coach gehad. Ik merk trouwens, dat ik hem antwoord geef. Bedank hem voor complimenten en sta hele verhalen terug te praten. Gelukkig doe ik dit nooit waar iemand bij is:-)
Morgen een rustdag, geen gek idee bij de hitte ie voorspeld is.
Vandaag was het lang, ik had en heb een beetje hoofdpijn en dan is dat gespring niet echt prettig. Maar goed, wel gedaan en toch volgehouden. Bijna alle ballen gemist bij het volleyballen en ook het tennissen ging niet goed. Maar ach, de bewegingen wel gemaakt en toch een complimentje van mijn coach gehad. Ik merk trouwens, dat ik hem antwoord geef. Bedank hem voor complimenten en sta hele verhalen terug te praten. Gelukkig doe ik dit nooit waar iemand bij is:-)
Morgen een rustdag, geen gek idee bij de hitte ie voorspeld is.
dinsdag 18 augustus 2009 om 14:07
Ik vind tennis harstikke leuk, merk ook dat ik dan ook fanatiek de ballen terugsla. Vandaag mijn laaste dag van de 30 dagen. Ben benieuwd wat ik moet doen, want de laatste paar dagen was het nogal rustig vond ik. Ik zag bij de voorbereide workouts ook een marathon workout van iets meer dan 50 min en dan verbrand je iets van 314 cal. Ga als het weer wat minder warm is die maar eens uitproberen.
Mijn workout zitten elke dag tussen de 18 en 23 min, dus gemiddeld zo'n 20 min, dus klopt wel denk ik hoor Elmervrouw.
Steph: dat is heel normaal hoor, ik heb nu gewoon minder spierpijn en soms helemaal niet, maar tis niet zo dat ik dan niks voel, voel wel dat ik wat gedaan heb aan de benen maar niet echt spierpijn.
Mijn workout zitten elke dag tussen de 18 en 23 min, dus gemiddeld zo'n 20 min, dus klopt wel denk ik hoor Elmervrouw.
Steph: dat is heel normaal hoor, ik heb nu gewoon minder spierpijn en soms helemaal niet, maar tis niet zo dat ik dan niks voel, voel wel dat ik wat gedaan heb aan de benen maar niet echt spierpijn.
woensdag 19 augustus 2009 om 12:27
woensdag 19 augustus 2009 om 15:01
Ik kan kiezen of ik hetzelfde programma nog een keer doe, of dat ik een nieuw 30 dagen programma start. Dat ga ik dus ook doen.Twijfel alleen of ik het weer op normaal doe of juist een stapje hoger. Vanavond of morgen maar beslissen. Ik weet nog niet wanneer ik weer ga beginnen, vandaag ook al gezwommen.
Fijne dag allemaal!
Fijne dag allemaal!
woensdag 19 augustus 2009 om 20:13
Moest de Active vanmiddag doen, niet het favoriete tijdstip met dit weer. Maar goed, het ging wel. Veel van die squats (uitstappen) en armoefeningen; van het volley bracht ik niet veel terecht. Jammer dat je dan niet nog een keer kunt proberen, zoals bij de Fit. Eer dat ik door heb hoe het moet, is het al zowat voorbij.
donderdag 20 augustus 2009 om 18:19